Ahrefs، مجموعه ابزار سئو در یک ابزار

Ahrefs مجموعه ابزار یکپارچه سئو برای افزایش ترافیک جستجو و بهینه سازی وب سایت ها است. برای انجام این کار، Ahrefs در وب سایت ها اصطلاحا می خزد، حجم زیادی از داده را ذخیره می کند و از طریق یک رابط کاربری ساده به آن دسترسی پیدا می کند.
درباره Ahrefs

همانطور که گفته شد Ahrefs یک مجموعه نرم افزار SEO است که شامل ابزارهایی برای لینک سازی، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، ردیابی رتبه و ممیزی سایت است. بیشتر ویژگی های داخل Ahrefs برای متخصصان بازاریابی طراحی شده است.
به طور خلاصه: Ahrefs یک ابزار SEO است که برای کمک به افراد در کسب رتبه های بالاتر گوگل طراحی شده است. درواقع Ahrefs مجموعه ای از ابزارهای آنلاین است که به شما کمک می کند ترافیک جستجو برای وب سایت خود را افزایش دهید و وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و نقاط قوت و ضعف آن را در محتوا و سئو ببینید. این ابزار سئو، دادهها را برای تحقیقات کلمات کلیدی، نظارت بر جایگاه و حتی تحقیق در مورد رقبای خود فراهم میکند تا بتوانید ببینید که چرا آنها در رتبههای بالا هستند و چه کاری میتوانید انجام دهید تا از آنها بالاتر باشید.
Ahrefs با توسعه ابزارهایی مانند Keywords Explorer برای تحقیق کلمات کلیدی، Content Explorer برای تجزیه و تحلیل محتوا، Rank Tracker برای نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی یا Site Audit برای ممیزی و بهینه سازی وب سایت ها، به یک مجموعه سئو کامل تبدیل شده است.
این خزنده روزانه 8 میلیارد صفحه را پردازش می کند. این مقدار بیش از یک سوم کاری است که Googlebot انجام می دهد و Ahrefs به پنجمین خزنده فعال در وب تبدیل می کند.
Ahrefs دائماً همه الگوریتمهای خود را بهبود میدهد تا جدیدترین و واقعیترین دادههای بک لینک را به مشتریان خود ارائه دهد.
جدای از آن،Ahrefs سعی دارد تمام موضوعات و گرایش های جدید در دنیای SEO را دنبال کند و مطمئن شود که این گرایش ها در ویژگی های جدید Ahrefs بازتاب پیدا می کنند.
ویژگی های Ahrefs

- حسابرسی و بهینه سازی وب سایت (ممیزی سایت)
- تجزیه و تحلیل رقبا
- پیدا کردن کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند
- کاوشگر محتوا
- پیگیری پیشرفت رتبه بندی
موارد زیر برخی از ابزارهای مفیدی هستند که Ahrefs در حال حاضر ارائه می دهد:
Site Explorer : با کمک این ابزار می توانید به راحتی بک لینک های سایت خود و سایت های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. اگر می خواهید سودآورترین کلمات کلیدی را برای جستجوی ارگانیک و پولی کشف کنید، این ابزار مفید خواهد بود.
- Content Explorer : به شما کمک می کند بیشترین محتوای اشتراک گذاری شده را برای هر موضوعی که بیشترین میزان اشتراک گذاری در کانال های شبکه های اجتماعی را دارد پیدا کنید.
- Keywords Explore : به شما کمک می کند تا ایده های مربوط به کلمه کلیدی و تخمین ترافیک را دریافت کنید.
- ابزار Rank Tracke: به شما امکان می دهد رتبه بندی دسکتاپ و تلفن همراه را برای هر مکان ردیابی کنید و گزارش های روزانه / هفتگی / ماهانه را دریافت کنید.
- ابزار ممیزی سایت (Site Audit): وب سایت شما را برای مسائل رایج سئو تجزیه و تحلیل می کند و سلامت سئوی شما را در طول زمان بررسی می کند.
- هشدارها و اعلان ها (Alerts): شما را از بک لینک های جدید و گم شده، یاداوری های وب و رتبه بندی کلمات کلیدی مطلع می کند.

Ahrefs می تواند به راحتی جایگزین چندین ابزار شود و در حال حاضر برای سئوی هر وب سایتی ضروری شده است زیرا ایده های جدیدی برای لینک سازی و تجزیه و تحلیل محتوا به شما می دهد. (آمار و رتبه بندی اجتماعی؛ صادرات هر گونه داده برای تجزیه و تحلیل بیشتر؛ نمودارها و چارتهای مختلف برای نمایش بصری و موارد دیگر.)
Ahrefs برای چه مواردی استفاده می شود؟
Ahrefs عمدتا برای تجزیه و تحلیل یک وب سایت، رتبه بندی کلمات کلیدی و سلامت SEO استفاده می شود.
همچنین می توانید از Ahrefs برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای گوگل، یوتیوب و آمازون استفاده کنید.
و بسیاری از مردم از Ahrefs برای یافتن محتوایی استفاده میکنند که در یک موضوع خاص (از نظر اشتراکگذاریهای اجتماعی و/یا لینک ها) عملکرد خوبی داشته باشد.
هنگامی که Ahrefs برای اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد، عمدتا ابزاری برای تجزیه و تحلیل بک لینک های یک سایت بود و مجموعه ویژگی های آن در طول سال ها رشد کرده است.
امروزه Ahrefs بیشتر توسط افراد زیر استفاده می شود:
- صاحبان مشاغل کوچک که سئو وب سایت خود را انجام می دهند.
- آژانس های سئو که با چندین مشتری کار می کنند.
- بازاریابان «داخلی» که بازاریابی را برای سایت کارفرمای خود انجام می دهند.
- بازاریابانی که چندین سایت مختلف را اداره می کنند.
- مشاوران سئو که در مورد استراتژی سئو به مشتریان مشاوره می دهند.