سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

10 اصطلاح مهم سئو برای مبتدیان

تسلط بر سئو می تواند صنعت سختی باشد، اما با درک دقیق این 10 اصطلاح مهم سئو، می توانید بهینه سازی وب سایت خود را شروع کنید.

اگر در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تازه کار هستید، ممکن است به سرعت با اصطلاحات گسترده مرتبط با آن غرق شوید. مانند هر صنعت تخصصی، به معنای واقعی کلمه صدها اصطلاح SEO برای یادگیری وجود دارد، و سال ها طول می کشد تا درک عمیقی از هر تعریف ایجاد کنید و در سئو متخصص شوید.

با این حال، برای ساخت و راه اندازی یک وب سایت کاملاً کاربردی، لازم نیست همه چیز را در مورد SEO بدانید. این 10 اصطلاح سئو ضروری ترین مواردی هستند که باید بدانید تا بتوانید سایت خود را بهینه کنید، با توسعه دهندگان وب ارتباط برقرار کنید و درک عمیق تری از نحوه کار اینترنت داشته باشید.

10 اصطلاح مهم سئو که باید بدانید

تایتل تگ

تگ عنوان یا تایتل تگ (Title tag) که به عنوان عنوان صفحه، عنوان متا یا عنوان سئو نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین عناصر هر صفحه وب است. همانطور که از نام آن پیداست، این تگ html نام یک صفحه وب خاص است و در یکی از دو مکان در اینترنت یافت می شود: بالای پنجره مرورگر شما و در صفحات نتایج موتور جستجو. یک تگ عنوان بهینه شده باید شامل کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه باشد که ترجیحاً در ابتدای عنوان قرار می گیرند. در نهایت، برچسب‌های عنوان باید به 50 یا 60 کاراکتر محدود شوند.

توضیحات متا

مانند تگ عنوان، متا دیسکریپشن (Meta description) یک تگ html است که به یک صفحه خاص گره خورده است. هدف از توضیحات متا، توصیف صفحه و جذب کاربران برای کلیک کردن بر روی لینک‌ها در صفحات نتایج موتور جستجو است. در حالی که این توضیحات هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی صفحه ندارند، می توانند به افزایش نرخ کلیک کمک کنند. برای بهینه سازی این تگ ها، مطمئن شوید که هر صفحه دارای توضیحات متا منحصر به فرد و کامل است. اغلب مفید است که یک فراخوان قوی برای اقدام برای تشویق کاربران به کلیک کردن درج شود.

صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)

10 اصطلاح مهم سئو برای مبتدیان

Search Engine Results Pageصفحه ای است که هنگام تایپ یک عبارت جستجو در یک موتور جستجو مانند گوگل، یاهو یا بینگ می بینید. بنابراین، SERP  صفحه نتایجی است که پس از جستجو برای چیزی دریافت می کنید. متخصصان سئو توجه ویژه ای به رتبه یک صفحه در صفحه نتایج موتور جستجو دارند و برای بهبود رتبه ارگانیک آن تلاش می کنند. هر چه صفحه برای یک جستجوی خاص رتبه بالاتری داشته باشد، بهتر است.

کلمه کلیدی

واژه کلمه کلیدی یکی از رایج ترین و محبوب ترین اصطلاحات در صنعت سئو است. این عنصر کلمه یا عبارتی است که کاربر در یک موتور جستجو مانند گوگل تایپ می کند تا آنچه را که به دنبالش است بیابد. مهم است که کلمات کلیدی را در تگ‌های عنوان، سرصفحه‌ها و بدنه محتوای یک صفحه قرار دهید تا رتبه آن در SERP بهبود یابد. با این حال، استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی خاص، یا پر کردن کلمه کلیدی، می تواند برای رتبه یک صفحه مضر باشد، بنابراین باید مراقب باشید که چند بار از آنها استفاده می شود.

Indexing

ایندکسینگ یا نمایه سازی فرآیندی است که توسط آن موتورهای جستجو داده ها را در اینترنت جمع آوری، سازماندهی و پردازش می کنند. اساساً، یک موتور جستجو دائماً اینترنت را اسکن می کند تا محتوای جدید یا به روز شده را در صفحات جستجو کند تا به پایگاه داده خود اضافه کند. هنگامی که یک صفحه جدید پیدا می شود، موتور جستجو آن را ایندکس می کند تا کاربران بتوانند هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی مرتبط، اطلاعات را پیدا کنند.

انکر تکست

به زبان ساده، Anchor Text کلمه یا عبارتی است که یک لینک به آن پیوند به صفحه یا وب سایت دیگری متصل می شود. در بیشتر موارد، متن لنگر آبی با یک زیر خط به نظر می رسد، اگرچه طراحان وب می توانند نحوه نمایش متن لنگر در یک سایت را سفارشی کنند.

لینک ها

10 اصطلاح مهم سئو برای مبتدیان

لینک ها در دنیای سئو بسیار مهم هستند. به طور کلی، هرچه وب سایت شما لینک های بیشتری از وب سایت های معتبر دریافت کند، رتبه بندی SERP شما بهتر خواهد بود. این نوع لینک ها به عنوان لینک های ورودی یا بک لینک شناخته می شوند، زیرا از سایت های دیگری می آیند که به وب سایت شما اشاره می کنند.

از سوی دیگر، لینک های خروجی، پیوندهایی از سایت شما به دیگران هستند. لینک های خروجی نیز برای سئو مهم هستند زیرا موتورهای جستجو از آنها به عنوان شاخصی برای تعیین میزان مفید بودن محتوای شما برای خوانندگان استفاده می کنند. هنگام ایجاد پیوندهای خروجی، مهم است که متن لنگر خود را با دقت انتخاب کنید.

در نهایت، لینک های داخلی لینک هایی در وب سایت شما هستند که به صفحه دیگری در سایت شما اشاره می کنند. برای مثال، پیوندهای موجود در نوار ناوبری، از نظر فنی پیوندهای داخلی هستند.

سرفصل ها

عنوان ها نوع دیگری از تگ های html هستند که برای سازماندهی محتوا برای خوانندگان و موتورهای جستجو استفاده می شود. این تگ ها می توانند از H1 تا H6 متغیر باشند که 1 مهمترین تگ عنوان و 6 کمترین آن است. به طور کلی، بهتر است یک تگ H1 در هر صفحه داشته باشید و محتوا را با تعداد H2 و فراتر از آن در صورت لزوم سازماندهی کنید.

فاکتور رتبه بندی

عامل رتبه بندی هر نوع عنصری است که یک موتور جستجو برای تعیین اینکه چگونه یک صفحه در SERP ها رتبه بندی می شود استفاده می کند. فاکتورهای رایج رتبه بندی عبارتند از: تعداد لینک های ورودی از سایت های معتبر، کلمات کلیدی به درستی استفاده شده، تگ های عنوان بهینه و غیره.

ترافیک

ترافیک به تعداد بازدیدکنندگان وب سایتی که در یک بازه زمانی معین دریافت می کنید اشاره دارد. به طور کلی، هرچه وب سایت شما ترافیک بیشتری داشته باشد، بهتر است. با این حال، مهم است که این ترافیک از سوی افراد واقعی به دست می‌آید که در حالت ایده‌آل، نوعی اقدام مطلوب را انجام می‌دهند، مانند خرید یک محصول، کلیک کردن بر روی تبلیغات، خواندن محتوا و غیره.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا