سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

لینک بیلدینگ (Link Building) چیست و چرا برای سئو مهم است؟

لینک بیلدینگ (Link Building) یک روش بهینه سازی موتور جستجو است که رتبه بندی موتور جستجو را افزایش می دهد. لینک ها یکی از راه های اصلی است که الگوریتم های موتور جستجو ارتباط یک صفحه را تعیین می کنند. داشتن تعداد خوبی از لینک ها به یک وب سایت نشان می دهد که محتوا در آنجا ارزشمند است. لینک خارجی و داخلی هر دو دید بیشتری برای وب سایت شما فراهم می کند. علاوه بر این ، لینک به Google و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را کراول کنند.

لینک چیست؟

به عبارت ساده ، لینک، ارتباط بین دو صفحه در اینترنت است. با لینک می توانید افراد را به یک صفحه، پست، تصویر یا یک شیء آنلاین دیگر ارجاع دهید. در وهله اول لینکها برای افراد وجود دارد: با لینک ، می توانید به راحتی از یک مکان وب به مکان دیگر “سفر کنید”.

اما لینکها به موتورهای جستجو نیز خدمت می کنند (روبات های موتور جستجو برای کشف صفحات در اینترنت لینکها را دنبال می کنند). به این خزیدن یا کراول گفته می شود. برای یافتن وب سایت خود ، حداقل به یک لینک از وب سایت دیگری که قبلاً کراول شده بود ، نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که اولین لینک یکی از کارهایی است که هنگام راه اندازی یک وب سایت کاملاً جدید باید انجام دهید.

لینک بیلدینگ چه اهمیتی دارد؟

لینک بیلدینگ چه اهمیتی دارد؟

عواملی که تعیین می کنند لینک بیلدینگ خاص برای رتبه بندی شما چقدر سودمند است شامل موارد زیر است:

محبوبیت جهانی: سایت های محبوب لینکهای خارجی بیشتری دریافت می کنند. ویکی پدیا در صدر صفحات جستجو برای بسیاری از موضوعات است زیرا بسیاری از وب سایت ها به آن لینک می خورند.

محبوبیت محلی: محبوبیت محلی به لینکهای ورودی که از سایت های مشابه حاصل می شود ، اشاره دارد. به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه کفش دارید و یک وبلاگ محبوب کفش به آن لینک می دهد ، موتورهای جستجو بیشتر از آنکه لینک از یک وب سایت نامربوط باشد ، توجه بیشتری می کنند.

Anchor text: وقتی شخصی با استفاده از “فروشگاه کفش” به عنوان Anchor text به فروشگاه کفش شما لینک می زند ، این سیگنال را به موتورهای جستجو می فرستد که وب سایت شما منبع خوبی برای کفش است. اما اگر Anchor text که بازدید کنندگان را به یک صفحه سوق می دهد ، از همان کلمات کلیدی استفاده می کنند ، موتورهای جستجو ممکن است نسبت به تاکتیک های هرزنامه مشکوک شوند.

زمینه (مفاد) لینک: لینکها وقتی که زمینه مستقیم با موضوع وب سایت شما دارند ، با ارزش تر هستند. انتقال از صفحه فعلی به مورد لینک باید نسبتاً یکپارچه باشد.

از کجا آمده است: لینکهایی از وب سایت های معتبر وزن بیشتری نسبت به لینکهایی دارند که از سایت های کمتر معتبر آمده اند. به عنوان مثال ، لینکی که از وبلاگ رسمی گوگل حاصل می شود ، معتبرتر از لینکی است  از یک وبلاگ شخصی در وردپرس تهیه می شود. موتورهای جستجو روش هایی برای مرتب سازی از طریق هرزنامه و محتوای بی ربط دارند و گوگل دارای یک سیستم رتبه بندی است که بر اساس اعتبار آنها صفحات وب جداگانه را درجه بندی می کند.

لینک در HTML

در زبان برنامه نویسی HTML ، یک لینک به این شکل به نظر می رسد:

<a href=”https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/”>Yoast SEO plugin for WordPress</a>

قسمت اول شامل URL است که به آن لینک می دهید. در این حالت ، URL صفحه افزونه SEOAST SEO (https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/) است. قسمت دوم (افزونه Yoast SEO برای وردپرس) متن قابل کلیک را که در صفحه مشاهده می کنید نشان می دهد. ما این متن را ” Anchor text” می نامیم.

لینکهای داخلی و خارجی

لینکهای داخلی و خارجی

دو نوع لینک بیلدینگ برای SEO مهم است: لینکهای داخلی و لینکهای خارجی.

لینکهای داخلی لینکهایی در وب سایت شما هستند که صفحات مختلف شما را به هم وصل می کنند.

لینکهای خارجی، که به عنوان لینکهای ورودی نیز شناخته می شوند ، لینکهایی هستند که افراد دیگر در وب سایت های خود قرار می دهند تا کاربران خود را به صفحات شما (یا از طرف دیگر) ارجاع دهند. افرادی که در صنعت سئو کار می کنند این لینکهای خارجی را “بک لینک” توصیف می کنند. اگر وب سایت های دیگر به صفحات شما لینک می خورند ، از آنها بک لینک می گیرید. از طرف دیگر ، اگر از صفحات خود به آنها لینک دهید ، به آنها بک لینک می دهید.

Anchor text

Anchor text دو هدف را ارائه می دهد: باید توصیف کند که صفحه مرتبط در مورد چیست و نظر افراد را به کلیک بر روی آن جلب کند. لینکی که با یک انکر تکست خوب ساخته شده دو مزیت دارد:

افراد بیشتری روی آن کلیک می کنند و منجر به ترافیک مستقیم بیشتر می شوند و

دوم: این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که صفحه شما در مورد چیست ، که باز هم احتمالاً منجر به ترافیک بیشتر موتورهای جستجو می شود.

البته ، شما نمی توانید متن لنگر یا Anchor text مورد استفاده را در هنگام لینک دیگران به سایت شما کنترل کنید. اما می توانید از متن لنگر برای بهبود لینکهای داخلی خود استفاده کنید.

لینک بیلدینگ چگونه کار می کند؟

اساساً دو روش برای توسعه لینکها به وب سایت شما وجود دارد: داخلی و خارجی. لینکهای خارجی به دلیل تهیه آنها از وب سایت های دیگر سخت تر است. شروع با لینک داخلی آسان است زیرا این نوع لینک کاملاً به شما بستگی دارد. کمی زمان و برنامه ریزی دقیق برای افزایش استفاده شما از لینکهای داخلی و تقویت سئو برای تجارت شما مورد نیاز است.

لینک سازی عمیق (Deep linking) به روند لینک به صفحات غیر از صفحه اصلی یا صفحه تماس شما اشاره دارد. هر صفحه در وب سایت شما باید حداقل از یک لینک متن قابل دسترسی باشد. لینکهای داخلی خود را با لینک دادن به پست های مربوط به وبلاگ و صفحات محصول ، به جای هدایت بازدید کنندگان به صفحه اصلی خود ، افزایش دهید.

حفظ یک وبلاگ با فراهم کردن فرصت های بیشتر برای لینک دادن به محصولات خاص یا سایر صفحات داخلی ، به افزایش لینکهای داخلی کمک می کند. لینک از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را نیز فراموش نکنید.

برای به دست آوردن لینکهای خارجی ، بهترین استراتژی ایجاد محتوای باکیفیت و عالی سایت است. همچنین می توانید به وبلاگ نویسان و سایر تأثیرگذاران دسترسی پیدا کنید تا بپرسید که آیا می توانید وبلاگ مهمان را در سایت های آنها داشته باشید و به یاد داشته باشید هرگز به ترفندهای سئو کلاه سیاه متوسل نشوید.

به این مطلب امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا