محتوا و اهمیت آن در گوگل ادسنس (google adsense)

گوگل ادسنس ک سرویس خدمات تبلیغی است که توسط گوگل ارائه شده و به منتشرکنندگان تبلیغات امکان می دهد که انواع تبلیغات از جمله تبلیغات کلمه ای یا انواع بنرهای تبلیغاتی را روی وب سایت قرار داده و از طریق به نمایش گذاشتن تبلیغات درآمد کسب کنند. برای کسب درآمد از سایت با گوگل ادسنس باید محتوای منحصر به فرد و ارزشمندی داشته باشید و تجربه کاربری خوبی را ارائه دهید.
ارتباط بین محتوا و گوگل ادسنس
برای ارائه محتوای با کیفیت، خوب و موثر در گوگل ادسنس باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
به اندازه کافی محتوای منحصر به فرد ارائه دهید
برای اینکه سایت شما برای نمایش تبلیغات در گوگل ادسنس آماده باشد، مطمئن شوید که صفحات شما دارای محتوای یونیک کافی هستند تا کاربر تعیین کند سایت شما در مورد چیست. شما باید محتوایی ارائه دهید که به کاربران شما دلیلی برای بازدید و بازگشت به سایت شما بدهد.
هنگام ایجاد محتوا، مهم است که از خود بپرسید که آیا ارزش و اصالت قابل توجهی در مقایسه با سایر سایت هایی که موضوعات مشابه را پوشش می دهند، ارائه می دهد، زیرا این امر بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما جذب می کند. ابزارهایی مانند Google Trends می توانند به شما احساسی نسبت به آنچه که مردم به آن علاقه دارند را به شما بدهد تا بتوانید محتوای خود را متناسب کنید. Google Analytics شامل بسیاری از ابزارهای رایگان است که می تواند به شما کمک کند تصویر کامل تری از کاربران خود بسازید و زمینه هایی را که می توانید بازاریابی محتوای خود را بهبود بخشید شناسایی کنید.
علاوه بر این، مطمئن شوید که سایت خود را به طور منظم به روز می کنید. افزودن مداوم محتوای جدید و منحصربفرد سایت شما را تازه نگه می دارد و بازدیدکنندگان بیشتری را ایجاد می کند.
همچنین، فراموش نکنید که مطمئن شوید محتوای شما با خطمشیهای Spam برای جستجوی گوگل مطابقت دارد. خطمشیهای اسپم برای جستجوی گوگل وب توصیه میکنند که از صفحات پنهان، صفحاتی با محتوای کم یا بدون محتوا، یا صفحاتی که برای کلمات یا عبارات کلیدی خاص بهینه شدهاند استفاده نکنید.
مطمئن شوید که محتوای تکراری وجود ندارد

همانطور که در خطمشیهای Google Publisher بیان شده است، تبلیغات Google را نمیتوان در سایتهایی با محتوای خراب یا دارای حق نسخهبرداری قرار داد. برخی از نمونه های سایت های خراب عبارتند از:
- سایت هایی که مطالب سایت های دیگر را بدون افزودن محتوا یا ارزشی جدید، کپی و بازنشر می کنند
- سایتهایی که محتوای سایتهای دیگر را کپی میکنند، آن را کمی تغییر میدهند (مثلاً با جایگزینی مترادفها یا استفاده از تکنیکهای خودکار)، و دوباره آن را منتشر میکنند.
- سایت های اختصاص داده شده به جاسازی محتوایی مانند ویدیو، تصاویر یا رسانه های دیگر از سایت های دیگر بدون ارزش افزوده قابل توجه برای کاربر
هنگام استفاده از منابع خارجی مانند مقالات خارجی یا ویدیوها مراقب باشید. مهم است که محتوای اصلی خود را، چه دانش تخصصی، ایدههای بهبود، بررسیها یا افکار شخصیتان، به اشتراک بگذارید. بررسی کنید که محتوای سایت شما منحصر به فرد باشد و از سایت های دیگر کپی نشده باشند. همچنین اطمینان حاصل کنید که محتوای یکسان در همان صفحه یا در چندین صفحه سایت شما تکراری نیست.
اگر صفحات زیادی دارید که مشابه یا محتوای بسیار مشابه دارند، هر صفحه را گسترش دهید یا صفحات را در یک صفحه ادغام کنید. همچنین سعی کنید تکرار قسمت های طولانی متن را در صفحات مختلف سایت خود به حداقل برسانید، به عنوان مثال، به جای درج متن طولانی حق چاپ در پایین هر صفحه، یک خلاصه بسیار مختصر قرار دهید و سپس به صفحه ای با جزئیات بیشتر لینک دهید. میتوانید از ابزار Parameter Handling برای تعیین نحوه برخورد Google با پارامترهای URL استفاده کنید.
با عناصر پیمایش مرتبط، تجربه کاربری خوبی ایجاد کنید

ارائه محتوای اصلی تنها یکی از اجزای ایجاد یک سایت با کیفیت است. محتوای شما همچنین باید آموزنده و سازماندهی شده باشد به نحوی که برای کاربران آسان باشد. چیدمان عناصر (متن، تصاویر و غیره) در صفحات خود را در نظر بگیرید. طرح شما باید جذاب به نظر برسد و بازدیدکنندگان باید بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
یک نوار منو در دسترس و با استفاده آسان، بخش کلیدی ارائه یک تجربه کاربری خوب است. هنگام ساخت نوار منو، نکات زیر را در نظر بگیرید:
- تراز: آیا همه عناصر ناوبری در همه دستگاه ها به درستی ردیف شده اند؟
- خوانایی: آیا محتوای متنی در سایت شما به راحتی قابل خواندن است؟
- عملکرد: آیا لیست های کشویی شما به درستی کار می کنند؟ آیا همه عناصر منو قابل کلیک هستند؟
- دقت: آیا عناصر کاربر را به محتوای مناسب میرسانند؟
پس از اینکه محتوای منحصر به فرد را به سایت خود اضافه کردید، سازماندهی آن را فراموش نکنید. توصیه می کنیم محتوای خود را به صورت زیر ساختار و سازماندهی کنید:
در نوار منو محتوای خود را بر اساس موضوع، دسته بندی و غیره سازماندهی کنید. این به کاربران کمک می کند تا سایت شما را بهتر درک کنند و پیمایش کنند.
از تکرار یک محتوا در چندین دسته یا صفحات سایت خود یا ایجاد چندین صفحه یا سایت با محتوایی که از منابع دیگر گرفته شده است خودداری کنید.
اطمینان حاصل کنید که سایت شما اطلاعات و خدمات وعده داده شده را ارائه می دهد و لینک هایی ندارد که منجر به موارد زیر می شود:
- ادعاهای نادرست در مورد محتوای قابل دانلود
- صفحات از دست رفته
- صفحات بی ربط یا گمراه کننده
- متنی در صفحه ای که به موضوع یا مدل کسب و کار سایت مرتبط نیست
- اطمینان حاصل کنید که سایت شما به درستی در مرورگرهای مختلف ظاهر می شود.