7 نکته برای بازنویسی محتوا

در بازنویسی محتوا، نویسندگان برای اطمینان از عملکرد بهتر، محتوای خود را از بالا به پایین دوباره بررسی می کنند. چه صاحب وب سایتی هستید، چه در یک محیط دانشگاهی و حرفه ای و ، بازنویسی محتوا اغلب ضروری است. و به همین دلیل است که درست کردن آن ضروری است.
یکی از دلایل بسیاری که نویسندگان باید محتوای خود را دوباره انجام دهند، عملکرد ضعیف است. به خاطر داشته باشید که ما در مورد تجدید نظر و حذف صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد بازنویسی محتوا صحبت می کنیم.
بازنویسی محتوا چیست؟
بازنویسی محتوا، اصلاح محتوای موجود در تلاش برای بهتر کردن آن است. هدف این تمرین بهبود محتوا از طرق مختلف است. واضح ترین دلیل برای بازنویسی محتوا این است که اطمینان حاصل شود که موضوع را به شیوه ای بهبود یافته منتقل می کند.
برخی از بازنویسیها فقط به جابهجایی کلمات، استفاده از مترادفها یا بهبود عبارات نیاز دارند. برخی دیگر به گنجاندن کلمات کلیدی، عبارات، اصطلاحات و جملات جدیدتر نیاز دارند. با این حال، بازنویسیهای قابل توجه، محتوا را از بالا به پایین تغییر میدهند.
این روش برای تولیدکنندگان محتوا یک روش معمول است. خیلی وقتها نویسنده فکر میکند که میتوانست چیز بهتری بنویسد. بنابراین، در مورد وبلاگها، اگر محتوای وبلاگی عملکرد بهتری نداشته باشد، نویسنده همیشه میتواند آن را بازنویسی کند تا بهتر شود.
در نوشتن آکادمیک، اگر درک مقاله علمی یا مقاله پژوهشی آنقدرها هم آسان نباشد، ممکن است استاد راهنما یا افراد بالاتر مستقیماً درخواست بازنویسی کنند (به صورت کامل یا نیمه بازنویسی). با این حال، بازنویسی محتوا را می توان به سه جنبه مهم تقسیم کرد:
بازنویسی سرفصل ها

بازنویسی سرفصل ها معمولاً فقط در تنظیمات حرفه ای یا مقالات بازاریابی مانند محتوای وبلاگ ها و غیره وجود دارد.
این تکنیکهای بازنویسی شامل اصلاح عنوان/عنوان محتوا برای اطمینان از برجسته بودن موضوع است.
این روند در داخل محتوا ادامه می یابد، زیرا نویسنده بدنه محتوا را مطابق تیتر تغییر می دهد.
بازنویسی مطالب
بازنویسی بدنه محتوا در محیط های آکادمیک بیشتر از وبلاگ ها و غیره اتفاق می افتد.
دلیل اصلی آن نمرات پایین ارزیابی خواهد بود. با این حال، ممیزی محتوا در سئو میتواند یک نوسازی عمده محتوا را تضمین کند تا به عملکرد بهتر آن کمک کند.
بازنویسی عناصر خاص
اگر محتوا دارای سرقت ادبی یا دوگانگی باشد، نویسنده باید آن عناصر را تغییر دهد. معمولاً این نوع بازنویسی قبل از اینکه وارد مراحل تأیید شود اتفاق می افتد.
7 نکته برای بهتر شدن محتوا نسبت به اصل محتوا
بازنویسی محتوا بهتر از نسخه اصلی می تواند یک چالش باشد. با این حال، همه چیز به یکپارچگی و کیفیت محتوای اصلی بستگی دارد.
فرض کنید محتوای واقعی که میخواهید بازنویسی کنید دارای اشتباهات گرامری ساختاری ضعیفی است. در این صورت، انجام مجدد آن مشکلی نخواهد داشت. با این حال، چالش واقعی زمانی است که باید محتوای درجه یک را بازنویسی کنید. سپس عناصری مانند سرقت ادبی به آن وارد می شوند که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید.
بنابراین، برای آسانتر کردن بازنویسی محتوا، اجازه دهید این فرآیند را به 7 نکته ضروری برای ایجاد محتوای بهتر از نسخه اصلی تقسیم کنیم.
1. عنوان: عنوان را دوباره بسازید

یکی از جنبه های مهم محتوای خوب، تیترها هستند. این سرفصلها خواننده را به خود جذب میکنند و به شما اجازه میدهند در چند کلمه به قلب بقیه مطالب نگاه کنید. به همین دلیل است که سرفصل ها عنصر اصلی محتوای خوب در هر محیطی هستند.
وبلاگ:
بنابراین، اولین نکته برای شما در بازنویسی محتوای خود این است که سرفصل های خود را بازنویسی کنید. به راه هایی فکر کنید که می توانید آنها را بهتر کنید. به عنوان مثال، اگر عنوان یک مقاله SEO به این صورت باشد:
“چگونه به چهار روش محتوای سئوشده بهتر بنویسیم”
چگونه آن را بهتر می کنید؟ ابتدا، بیایید مشکل را با عنوان اصلی شناسایی کنیم. نه وعده و نه عناصر الهام بخش دارد. این یک عنوان کسل کننده است که در هر گوشه ای از اینترنت پیدا می کنید.
بنابراین، اصلاح تیتر همچنین باید اطمینان حاصل کند که خواننده شما در محتوای شما آن چیزی را که می خواهد می بیند. سپس، باید قولی از اطلاعات، نکات و غیره داشته باشد. در اینجا نحوه بازنویسی آن به چیزی بهتر آمده است:
“4 روش اساسی که به شما کمک می کند محتوای سئوشده بهتری بنویسید.”
می توانید وعده چهار راه اساسی را که به شما یاد می دهد را ببینید. این به طور طبیعی با ارائه اطمینان از رتبه بندی بهتر به خواننده، به سئو دلالت دارد.
علاوه بر این، از کلمه اول فرمان می گیرد. این به شما می گوید که چگونه این چهار مورد ضروری به شما کمک می کند تا محتوای بهتری بنویسید.
مقالات علمی:
ماهیت نوشتار آکادمیک این است که بلافاصله وارد موضوع می شود. نویسندگان دانشگاهی باید مخاطبان متخصص را تحت تأثیر قرار دهند.
نوشتن آکادمیک نیاز به ارائه اطلاعات به کارشناسان/دانشمندان دارد. بنابراین، اگر عنوان مقاله تحقیقاتی شما به این صورت است:
“چگونه مشکلات ترافیکی را در سانفرانسیسکو برطرف کنیم: یک مطالعه”
این تیتر صد سال پیش در هر محیط دانشگاهی و کاملاً پذیرفته شده بود. با این حال، خلاصه شده، شسته شده و به یک تیتر خسته کننده تبدیل شده است.
باید الهام بخش باشد. نیاز به قول دارد علاوه بر این، نیازی به استفاده از اصطلاحات غیرمجاز مانند “یک مطالعه” ندارد. بنابراین، چگونه آن را بهتر می کنید؟
“حل مسائل ترافیکی در سانفرانسیسکو: تغییری که مدت هاست باید انجام شود”
شما می توانید به جای اینکه با کلمه “چگونه” پیشروی کنید، این عنوان با راه حل نشان می دهد. مزیت اصلی این کار، اشتیاق خواننده برای یافتن این خواهد بود که این تغییر “سررسید” چگونه اتفاق می افتد.
2. سرفصل های فرعی را دوباره مرتب کنید

یکی از مزایای کلیدی استفاده از عنوان های فرعی در مقاله این است که محتوا را تقسیم بندی می کند. هیچ کس نمی خواهد مطالب طولانی را بدون هیچ گونه شکستی بین آنها بخواند.
تقسیم بندی نکات کلیدی محتوایی مانند این به خوانندگان اجازه می دهد تا مقاله را به طور جامع تری درک کنند (چه در حوزه آکادمیک و چه در حوزه حتواهای SEO)
با این حال، عنوانهای فرعی همیشه قانعکننده نیستند. نه به خاطر ماهیت آنها، بلکه به دلیل کمبودهای که ممکن است نویسنده توجه نکرده و سرفصل ها را به درستی قالب بندی نکند.
بنابراین، اگر میخواهید مقاله خود را بازنویسی کنید، سرفصلهایی را که میتوانید بهبود ببخشید، تجزیه و تحلیل کنید.
به عنوان مثال، بیایید عنوان فوق الذکر را به عنوان مثال در نظر بگیریم، “4 روش اساسی که به شما کمک می کند محتوای سئوشده بهتری بنویسید”. نمونهای از یکی از اولین زیرعنوانهای مقاله، کمی شبیه به این خواهد بود:
1- بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو
این عنوان خوب است و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد. اما، هدف از بازنویسی محتوا این است که چیزی بهتر شود. حال، بیایید بگوییم که سه مورد دیگر از “چهار راه اساسی” به شرح زیر است:
2- نوشتن یک تیتر خوب
3- اطمینان از خوانایی محتوای خود
4- استفاده از کلمات کلیدی مناسب
هیچ مشکلی در این عناوین نیست. آنها در واقع ضروریات ایجاد محتوای سئوشده هستند. با این حال، نقص آنها شکل گیری نامرتب است.
بنابراین، باید آنها را بهبود بخشید و هنگام بازنویسی آنها را دوباره مرتب کنید. یه چیزی شبیه این:
- 1- یک تیتر جذاب بنویسید
- 2- از کلمات کلیدی ایده آل استفاده کنید
- 3 – اطمینان از خوانایی: آن را ساده نگه دارید
- 4- محتوای خود را طبق قوانین سئو بهینه کنید
با تنظیم مجدد سرفصل ها، جریان را بهبود بخشیدیم و مهم ترین جنبه اولیه ایجاد محتوا را تبدیل کردیم. سپس، ما هر خط را برای اطمینان از جریان و روانی بهتر به یک چیز بهتر تبدیل کردیم.
این روشی است که باید به بازنویسی زیرعنوان های خود نزدیک شوید. بنابراین، جریان آنها را بهبود ببخشید، در صورت امکان چیزی ساده بسازید، از مترادف بهتری استفاده کنید و آنها را به صورت خطی مرتب کنید.
3. بدنه اصلی محتوا را دوباره بنویسید

این بخش نیاز به توجه کامل دارد، زیرا باید بیشترین توجه را داشته باشد. ما یاد گرفتیم که مرتب کردن دوباره سرفصل ها می تواند مفید باشد. با این حال، محتوای درون آنها باید جریان بهتری از نسخه اصلی داشته باشد. بنابراین، اجازه دهید روند بازنویسی محتوا را به دو جنبه اصلی تقسیم کنیم:
لحن و جریان محتوا
اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید، بهبود لحن محتوا است. اگر وسط محتوای شما روان نیست، نیاز به توجه دارد. بنابراین، فرض کنید میخواهید در مورد خوانایی محتوای خود (طبق یکی از زیرعنوانها)، نکتهای را مطرح کنید.
در اینجا نمونه ای از لحن محتوای نادیده گرفته شده است:
«خوانایی مهم است. محتوای خود را خوانا کنید؛ این کار برای سئو بهتر است.” اما شما نیاز دارید که محتوای شما در ذهن خواننده شما طبیعی باشد. بنابراین، چگونه آن را بهبود بخشیم؟ بیایید سعی کنیم آن را طبیعی و روان کنیم:
محتوای خود را خوانا کنید، زیرا محتوای آسان و خوانا برای سئو بهتر است.
همان مفهوم است، اما خیلی بهتر به ذهن خواننده جریان ئیدا می کند. به جای شکستن یکنواخت نقطه مهم، اهمیت خوانایی آن را فقط با استفاده از ویرگول در یک جمله جاری می کند.
ممکن است ایده آل یا بهترین جمله ای نباشد که تا به حال شنیده اید. با این حال، این نکته مهم نیست. شما رمان نمی نویسید؛ شما در حال نوشتن چیزی هستید که یک خواننده بومی در اینترنت باید آن را درک کند.
ارزش اطلاعاتی
محتوای شما باید دارای ارزش اطلاعاتی بالایی باشد. در حالی که به ماهیت آکادمیک یا سئوی نوشته شما بستگی دارد، باید از ارائه محتوای خود اطمینان حاصل کنید. بنابراین، چگونه این مورد را بهبود می دهید؟
این جمله را برای مثال در نظر می گیریم:
اکثر بازاریابان محتوا از پست های وبلاگ برای استراتژی های آنلاین استفاده می کردند.
اکثریت چند؟ چه زمانی از آن استفاده کردند؟ در حالی که جمله سعی می کند آموزنده باشد، چیزی برای پشتیبانی از آن ارائه نمی دهد. بیایید به عقب برگردیم و دوباره تلاش کنیم:
“در سال 2020، بیش از 89٪ از بازاریابان از پست های وبلاگ برای بازاریابی بهتر آنلاین استفاده کردند.”
بازنویسی این یک جمله شامل همه چیز به طور همزمان است: ارزش اطلاعاتی، منبع ذکر شده، جریان طبیعی و لحن بهتر محتوا.
این همان چیزی است که اولویت شما باید باشد، و اطمینان حاصل کنید که خوانندگان شما بدون تلاش برای یافتن چیزی آن را درک می کنند.
در حالی که جمله اول اهمیت پست های وبلاگ را معلق گذاشت، جمله بازنویسی شده بهبود یافته و اطلاعات کلیدی را ارائه می دهد.
4. نتیجه گیری خود را دوباره تعریف کنید

نتیجه گیری مقاله شما باید قطعی باشد و نباید چیزی را به تفسیر خواننده واگذار کند. باید همه چیز را به هم لینک و دایره کامل آن را بیاورد. بنابراین، اگر مقدمه شما سؤالی را ایجاد کرده است، نتیجه باید جایی باشد که به سوالات پاسخ داده شود.
بنابراین، اگر نتیجه چیزی شبیه به این باشد:
“اینگونه است که شما یک پست وبلاگ خوب می نویسید. حفظ این چهار عنصر، باعث می شود که محتوای وبلاگ شما متمایز شود.”
اما این هیچ فایده ای نخواهد داشت زیرا اساساً تکرار می شود. شما فقط باید آن را کامل کنید. بنابراین، بازنویسی چگونه می تواند نتیجهگیری مانند این را بازتعریف کند؟ بیایید مجددا تلاش کنیم:
“این چهار عنصر برای کمک به برجسته شدن محتوای وبلاگ در رتبه های SERP ضروری هستند. بنابراین، از این چهار نکته برای نوشتن یک پست وبلاگ جذاب استفاده کنید.
5. سرقت ادبی را حذف کنید

شما باید از سرقت ادبی اجتناب کنید، و این یکی از دلایل مهمی است که نویسندگان باید بازنویسی کنند. بنابراین، اگر سرقت ادبی را در محتوای خود بررسی کردید و درصدی از سرقت ادبی را یافتید، باید فوراً از شر آن خلاص شوید.
اگر محتوای اصلی شما دارای نوعی سرقت ادبی است، آن را بردارید و برای جلوگیری از سرقت ادبی آن را بازنویسی کنید. چطور این کار را انجام میدهید؟ فرض کنید این جمله سرقت علمی است:
این یک تکنیک خوب سئو است و به شما کمک می کند محتوای بهتری بنویسید.
عباراتی مانند آن در دنیای سئو رایج است و سرقت ادبی تصادفی ممکن است اتفاق بیفتد. با این حال، چند ترفند می تواند به ما در جلوگیری از سرقت ادبی در این جمله کمک کند. بنابراین، اجازه دهید این موضوع را در نظر بگیریم و آن را به زبان خودمان بازنویسی کنیم:
“این یک تکنیک سئو قابل دوام است و تضمین می کند که محتوای شما بهتر می شود.”
موضوع محتوا یکسان است، اما چند کلمه تغییر کرده است. یک دستکاری کوچک در آن تضمین کرد که محتوا از آزمون بررسی سرقت ادبی عبور کرده است.
6. لحن محتوا را بهبود بخشید

بهبود لحن یکی از دلایل خوب برای بازنویسی محتوا است. گاهی اوقات، خود محتوا می تواند بی عیب و نقص باشد و ظاهراً هیچ مشکلی در آن وجود ندارد. با این حال، لحن محتوا ممکن است کمی خیلی سخت یا خیلی ساده باشد.
در نوشتن آکادمیک، لحن محتوا باید پیشرفته، حرفه ای و تا حدودی خلاقانه باشد. در محتوای وب لاگ ها یا شبکه های اجتماعی لحن محتوا باید ساده، به راحتی قابل خواندن و عاری از هرگونه کلمه یا اصطلاح پیچیده باشد.
بنابراین، وقتی محتوای موجود را برای تغییر لحن محتوا بازنویسی میکنید، مطمئن شوید که روشهای مختلف ارائه، از جمله روان بودن، ساده بودن، پیشرفته یا خلاقانه بودن را مطالعه کرده و درک میکنید. این به شما کمک می کند تا بدانید که برای بهبود لحن محتوای خود به چه چیزی نیاز دارید.
7. منابع خود را ذکر کنید
استناد به منبع ممکن است یکی از مشکلات اصلی محتوای اولیه شما و همچنین می تواند عامل سرقت ادبی و همچنین اطلاعات نادرست باشد. بنابراین، باید منابع خود را به درستی ذکر کنید. فرض کنید در مقاله ای در مورد ترافیک سانفرانسیسکو صحبت می کنید، مانند این:
میانگین تراکم ترافیک در شهر دو سال پیش حدود 70 درصد بود.
این در یک مکالمه خوب به نظر می رسد، اما در یک مقاله دانشگاهی، مقاله تحقیقاتی یا وبلاگی، باید منبع اطلاعات را ذکر کنید. در یک مقاله SEO، به همین سادگی است.
چرا بازنویسی مهم است؟
بازنویسی محتوا همیشه اتفاق می افتد. برای اینکه محتوا را متمایز کنید، باید مطمئن شوید که از همه طرف پوشش داده شده است. این چیزی است که حتی بهترین قطعات محتوا گاهی اوقات ممکن است آن را از دست بدهند.
از این رو، آنها نیاز به بازنویسی دارند، حتی اگر بازنویسی ها کامل نباشند. بازنویسیها میتوانند به دو مشکل عمده کمک کنند. شامل:
بازنویسی به ارائه بهتر موضوعات کمک می کند!
حتی اگر موضوعی جذاب باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که در تحویل مفهوم به مخاطب عالی باشد. بنابراین، اگر فکر می کنید ممکن است چیزی را از دست داده باشید، بازنویسی آن محتوا می تواند ضروری باشد. نه تنها برای بهبود عملکرد آن، بلکه برای اطمینان از اینکه ایده شما به درستی پخش می شود.
از سرقت ادبی جلوگیری می کند
همانطور که قبلا ذکر شد، محتوا می تواند دارای سرقت ادبی باشد، (تصادفی یا غیر تصادفی). این یک عمل غیراخلاقی است و عملکرد کلی مطلب شما را اعم از علمی یا حرفه ای کاهش می دهد. بازنویسی میتواند به شما در حذف سرقت ادبی از محتوا کمک کند.