7 مورد از اشتباهات سئو که نمی دانید

در این مطلب درخصوص 7 مورد از اشتباهات سئو که ممکن است تلاش شما برای بهبود رتبه بندی وب سایتتان را خراب کند صحبت می کنیم. اکثر بازاریابان از این که یک طرح سئوی (بهینه سازی موتور جستجو) موثر، جزء مهم هر استراتژی بازاریابی آنلاین است، قدردانی می کنند. هدف سئو ساده است: از موتورهای جستجو بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید.
نمی توان انکار کرد که مردم هنوز برای کسب اطلاعات، از جمله تحقیق در مورد شرکت ها و محصولات و خدمات آنها، به شدت به موتورهای جستجو متکی هستند. بر اساس گزارش Comscore، آمریکایی ها به طور متوسط در ماه حدود 12 میلیارد جستجو انجام می دهند. اگر میخواهید کسبوکارتان دیده شود، و از عموم متمایز شوید، باید در بالای این جستجوها ظاهر شوید.
مطالعه ای توسط Chitika نشان داد که سایت هایی که در اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل فهرست شده اند 92 درصد از کل ترافیک را ایجاد می کنند. این ترافیک برای سایت های صفحه دوم نتایج به کمتر از 5٪ کاهش می یابد و این کاهش رای صفحات سوم به بعد بسیار زیاد است. ممکن است از قبل یک برنامه سئو داشته باشید، اما آیا نتایجی را که می خواهید می بینید؟ یا در صفحه 10 جستجوی گوگل گیر کرده اید؟ اشتباهات سئویی که ندانسته یا دانسته مرتکب آن می شوید چیست؟
اشتباهات سئو که نمی دانید

1. شما از روش های قدیمی استفاده می کنید.
بازاریابی آنلاین یک تجارت سریع است و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. داشتن یک استراتژی سئوی سازگار برای موفقیت ضروری است. چند سال پیش، پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی مانند یک رویا بود. امروز، همین تاکتیک ممکن است صفحه شما را با جریمه مواجه کرده یا حتی ممنوع کند. گوگل، بزرگترین موتور جستجو، دائماً در حال تغییر الگوریتم هایی است که تعیین می کند کدام صفحات در بالای نتایج جستجو قرار می گیرند.
ابتدا گوگل با آپدیت پاندا خود همه چیز را دگرگون کرد و سپس پنگوئن و مرغ مگس خوار. هدف همه این بهروزرسانیها بهدست آوردن مفیدترین و مرتبطترین نتایج جستجو برای کاربران است. قانون طلایی گوگل را به خاطر بسپارید: به پرسشی که در وهله اول کاربر را به شما رساند به خوبی پاسخ دهید.
اگر موارد فوق را با محتوای قانع کننده انجام دهید، نیازی به نگرانی زیادی در مورد تغییرات الگوریتم نخواهید داشت و گرفتار اشتباهات سئو حداقل در این زمینه نمی شوید.
2. کلمات کلیدی شما کار نمی کنند.
دومین مورد از اشتباهات سئو که ممکن است ندانید مربوط به کلمات کلیدی است. موتورهای جستجو از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری می کنند، اما کلمات کلیدی هنوز بخش مهمی از استراتژی سئو هستند. با این حال، شما فقط نمی خواهید یک کلمه کلیدی قدیمی را انتخاب کنید. یافتن کلمات کلیدی گسترده و پرطرفدار آسان است، اما رقابت بین آن ها شدید خواهد بود و سود زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. در عوض، با کلمات کلیدی دم بلند کار کنید. کلمات کلیدی دم بلند خاص تر و هدفمندتر هستند که باعث می شود رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو راحت تر شود.
به جای استفاده از یک کلمه کلیدی گسترده مانند “اسباب بازی”، یک کلمه کلیدی دم بلند مانند “اسباب بازی های ساختمانی برای پسران پنج ساله” را امتحان کنید. زمانی که در حال طوفان فکری برای کلمه کلیدی عالی هستید، به این فکر کنید که مشتری ایده آل شما چه چیزی را در کادر جستجو تایپ می کند. سپس می توانید در وب برای جایگزینی کلمه کلیدی خود جستجو کنید. اگر در یافتن کلمات کلیدی طولانی گیر کرده اید، ابزارهای تحقیقاتی زیادی وجود دارد. Keywords.io، SEMrush و WordStream ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می دهند تا شما را شروع به یافتن مؤثرترین کلمات کلیدی برای کسب و کار خود کنید.
3. شما محتوای تازه ندارید.

یک وب سایت کهنه قرار نیست توجه کسی از جمله موتورهای جستجو را به خود جلب کند. شما باید به طور منظم محتوای خود را به روز کنید تا مرتبط و مفید به نظر برسد و اگر چنین نکنید مرتکب یکی دیگر از اشتباهات سئو شده اید. برای تازه نگه داشتن وب سایت خود، محتوای خود را به صورت دوره ای بازنویسی کنید: خدمات اضافه کنید، در مورد جامعه هدف مشتریان حرف بزنید، در مورد محصولات جدید صحبت کنید و به مجموعه خود اضافه کنید.
داشتن یک وبلاگ که به طور منظم به روز می شود نیز یک راه عالی برای ارائه محتوای یونیک و جدید است. شما می توانید برخی از محتوای خود را حول کلمات کلیدی ایجاد کنید، اما مطمئن شوید که طبیعی به نظر می رسد. مهمتر از همه، شما دوست دارید مردم مطالب شما را بخوانند، بنابراین برای انسان ها بنویسید، نه فقط برای موتورهای جستجو.
4. شما به درستی از تگ ها، سرفصل ها، داده های متا و متن جایگزین استفاده نمی کنید.
البته سئو فقط به نثر زیبا و محتوای ارزشمند نیست. جنبه فنی تری هم وجود دارد و عدم توجه به این جنبه های فنی از اشتباهات سئو به شمار می رود. شما باید مطمئن شوید که صفحات وب شما فرمت بندی شده اند تا بیشترین استفاده را از SEO داشته باشید. مکانهای مختلفی غیر از محتوای شما وجود دارد که میخواهید از کلمات کلیدی استفاده کنید:
تگ ها و سرفصل های عنوان
تگ عنوان صفحه مسلماً مهمترین عنصر در صفحه برای رتبه بندی خوب است. آن را کوتاه نگه دارید و یک کلمه کلیدی را ترجیحاً برای جلو بردن هدف به کار بگیرید. عنوان های شما باید نمایانگر محتوای صفحه باشد. حتما فقط یک عنوان H1 داشته باشید. از H2 به عنوان موضوع فرعی و سپس H3 به عنوان موضوع فرعی آن و غیره استفاده کنید. سعی کنید کلمه کلیدی خود را در عنوان صفحه و URL نیز قرار دهید.
توضیحات متا
توضیحات متا همان تار کوچکی هستند که بعد از عنوان صفحه شما در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند. آنها معمولاً بین 150 تا 160 کاراکتر هستند و جایی هستند که باید کلیدواژه اصلی خود را وارد کنید. پیشفرض چند کلمه اول صفحه شما است، اما گاهی اوقات این حرف چندان منطقی نیست یا به مشتری بالقوه شما فرصت زیادی برای ادامه دادن نمیدهد.
این قطعه کوچک باید علاقه آنها را برانگیزد و صفحه شما را به چیزی تبدیل کند که آنها می خواهند روی آن کلیک کنند. توضیحات متا باید برای هر صفحه منحصر به فرد باشد. در حالی که توضیحات متا وزن زیادی در الگوریتم گوگل ندارند، اما محتوایی است که کاربر می خواند تا تصمیم بگیرد که آیا روی لینک صفحه شما کلیک می کند یا خیر!
متن جایگزین
موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند، اما می توانند متن جایگزین را بخوانند. اگر این قسمت را خالی بگذارید، یک فرصت خوب را از دست داده اید. متن جایگزین یک قطعه کوچک پنهان است که مکانی عالی برای وارد کردن یک کلمه کلیدی برای بهبود سئو به شمار می آید. اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی مربوط به تصویر است و آن را توصیف می کند. باز هم هدف ایجاد یک تجربه عالی برای کاربر است!
5. ادغام شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

یکی دیگر از اشتباهات سئو که ممکن است نسبت به آن بی توجه باشید مربوط به شبکه های اجتماعی است. تبلیغ محتوای شما از طریق شبکه های اجتماعی یک راه مهم برای تقویت سئو است. رسانههای اجتماعی میتوانند به شما کمک کنند لینک های خارجی مورد علاقهای را که به سایت شما اشاره میکنند، به دست آورید. این لینک ها می توانند اعتبار و اقتدار شما را از نظر گوگل ایجاد کنند که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی شما بسیار مهم است. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی می توانند به رشد نام تجاری شما کمک کنند، که در نهایت در نتایج جستجو نشان داده می شود.
6. شما یک تجربه کاربری ناخوشایند ارائه می دهید.
هنگامی که شخصی از یک موتور جستجو وارد صفحه وب شما می شود، انتظار دارد اطلاعات مفیدی در رابطه با جستجوی خود پیدا کند. آنها میخواهند سایتی را پیدا کنند که مرور آن آسان باشد، بنابراین میتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. محتوای بی کیفیت یا هرزنامه شما را به جایی نمی رساند. علاوه بر این، تغییر مسیرهای یواشکی به سایت دیگری به تلاش های سئوی شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به جریمه شود و این مورد از اشتباهات سئو است که ممکن است ندانسته مرتکب شوید.
موارد دیگری که به تجربه کاربری ناخوشایند می انجامد و از اشتباهات سئو به شمار می رود، طراحی غیرکاربری برای موبایل و زمان بارگذاری کند است. چهل و هفت درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند یک صفحه وب در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود. آنها منتظر نمی مانند تا سایت شما بارگذاری شود، و این در نتایج سئو شما نشان داده می شود.
۷- شما بی حوصله و عجول هستید.
خیلی عجله نکنید که فکر کنید اشتباهات سئوی شما باعث شکست کمپین شما می شود. نتایج زمان می برد و قرار نیست یک شبه به بالای صفحه جستجو صعود کنید. نزدیک شدن به بالای نتایج جستجوی ارگانیک، فرآیندی است که شامل کار زیادی در باطن است، از طریق چیزهایی مانند محتوای ارزشمند و تجربه کاربری غنی. کل کمپین سئوی خود را کنار نگذارید، در حالی که ممکن است فقط نیاز به اصلاح داشته باشد.
چگونه می توانید به جلو حرکت کنید؟
تعیین یک استراتژی موثر سئو می تواند ترسناک و پیچیده باشد و اشتباهات سئو نیز ممکن است نگرانتان کند، اما با درک اصول اولیه و تلاش، بازده قابل توجهی خواهید دید. موتورهای جستجو به طور مداوم نحوه تعیین اینکه چه چیزی در بالای صفحات جستجو قرار می گیرد را تغییر می دهند. شما باید استراتژی خود را اغلب مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. چیزی که دیروز جواب داد، ممکن است فردا کارساز نباشد، بنابراین سازگار باشید و روی محتوای باکیفیت و تجربه کاربری دلپذیر تمرکز کنید و در نتیجه در مسیر موفقیت در سئو قرار خواهید گرفت.