تولید محتواآموزش تولید محتوا

5 نکته برای نوشتن یک مقدمه عالی برای محتوا

مقدمه بخشی ضروری از هر محتوایی است، زیرا خواننده را تشویق می کند که به خواندن ادامه دهد. مهم این است که مقدمه عالی و بسیار خوب و جذاب باشد، به طوری که خواننده تا انتها متمرکز بماند.

نوشتن برای همه آسان نیست. در حالی که بسیاری از مردم توانایی طبیعی دارند، اکثر آنها موافقند که سخت ترین بخش نوشتن شروع کردن است و وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می شود، نوشتن یک کار تقریباً روزمره است.

شما باید مخاطبان خود را با محتوای مرتبط، خوش نوشته و منسجم پرورش دهید، به طوری که مخاطبان شما را در هر مرحله از قیف هدایت کند.

از این نظر، مقدمه عالی محتوا بخش اساسی این فرآیند هستند. مقدمه بعد از تیتر، اولین تماسی است که ممکن است مخاطبان شما را به خواندن مطالب شما سوق دهد. اگر مقدمه عالی و به یاد ماندنی نباشد یا ربطی به موضوع نداشته باشد، خواننده ممکن است ادامه ندهد. اگر طولانی، خسته کننده، و اصلاً عینی نباشد، پس… خداحافظ خواننده.

بیایید به مراحل لازم در ایجاد مقدمه عالی نگاه کنیم. آنها را دنبال کنید، و می توانید خواننده خود را تا پایان درگیر نگه دارید.

مهم است که به یاد داشته باشید که همه این ملاحظات در مورد محتواهای نوشته شده و همچنین فیلمنامه های ویدئویی، سخنرانی ها یا مکالمات اعمال می شود.

مقدمه چیست؟

5 نکته برای نوشتن یک مقدمه عالی برای محتوا

مقدمه همانطور که از نامش پیداست بخشی از متن است که موضوعی را معرفی می کند که به آن پرداخته خواهد شد. این بخش ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما در عمل اغلب اینطور نیست.

بیایید آنچه را که مقدمه نیست فهرست کنیم.

خلاصه ای از متن: از این گذشته، شما می خواهید که خواننده تمام راه را طی کند. اگر همه چیزهایی که یک فرد باید بداند در مقدمه است، چرا باید به خواندن متن ادامه دهد؟

پرتره ای از انسانیت: اگر متن شما در مورد منشأ انسان باشد، لازم نیست با “از ابتدا …” شروع کنید.

فقط تکرار عنوان: شخص عنوان را خوانده است. او می خواهد در مورد آن بیشتر بداند.

«روزی روزگاری…»: قطعاً مقدمه جایی برای گفتن یک داستان غول‌پیکر و بدون زمینه نیست.

حالا بیایید در مورد آنچه که باید در مقدمه خود انجام دهید فکر کنیم:

زمینه را ارائه دهید: مقدمه عالی مکانی برای ارائه زمینه به خواننده در مورد مسیری است که قصد دارید در طول متن دنبال کنید.

اطلاعات مرتبط را بیاورید: بالاخره، شما می‌خواهید که آن متن برای خواننده شما ارزش ایجاد کند.

تحریک خواننده به ادامه مطلب: همانطور که قبلاً گفته شد، شما نمی خواهید خواننده شما مقدمه را بخواند و به آن بسنده کند. بنابراین کنجکاوی او را با طرح یک سوال یا قول (که البته باید در متن رعایت کنید) تحریک کنید.

مختصر بنویسید: اگر مقدمه شما دارای 5 پاراگراف 12 خطی باشد، بلافاصله مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

فواید خواندن متن را آشکار کنید: هنگام خواندن یک متن، مردم می‌خواهند بدانند چه چیزی از آن به دست می‌آیند یا چرا یادگیری در مورد آن مهم است. این اطلاعات برای یک معرفی خوب عالی است.

متن را اسکن کنید: یعنی به خواننده اجازه دهید به صورت پویا بخواند و به محتوا علاقه مند شود. این کار را می توان با بولد کردن مهم ترین اطلاعات یا با آوردن لینک های مرتبط انجام داد.

ممکن است فکر کنید، “چگونه می خواهم همه این کارها را در یک متن کوتاه 2-3 پاراگراف انجام دهم؟” نگران نباشید، راهی وجود دارد!

چگونه یک مقدمه عالی بنویسیم؟

چگونه یک مقدمه عالی بنویسیم؟

در حالی که هیچ فرمولی برای نوشتن یک مقدمه عالی وجود ندارد، نکاتی وجود دارد که باید هنگام شروع محتوای خود در نظر داشته باشید.

1. پرسونا

تمام متن برای کسی نوشته شده است. در این مورد، پرسونای شما.

پرسونای شما کیست و اهداف آنها چیست؟ پرسونای شما انتظار دارد با خواندن این مطالب چه مشکلی را حل کند؟

مشکلی که می‌خواهید حل کنید باید در مقدمه عالی برجسته شود. شما باید نشان دهید که راه حل را دارید و این راه حل در سراسر متن نشان داده خواهد شد.

2. موضوع

موضوع خود را فراموش نکنید، اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً از مسیر خارج می شوید و وقتی برگردید، خواننده شما از مطلب بیرون خواهد رفت.موضوع این است که چرا مقدمه شما وجود دارد، بنابراین تمام متن باید حول آن متمرکز شود.

3. زبان

لحن متن شما از مقدمه شروع می شود و این همان چیزی است که در خواننده همدلی ایجاد می کند و به تعامل کمک می کند. بنابراین برای اینکه مجبور نشوید تمام زبان محتوا را تا انتها تنظیم کنید، با استفاده از الگوی مشابه در مقدمه عالی شروع کنید.

باز هم، زبان باید روی شخصیت متمرکز شود: با کسی که صحبت می کنید، لحنی را که باید استفاده کنید تعیین می کند.

4. زمینه

چه در حال سخنرانی باشید، چه ویدیویی برای سایت خود بسازید یا یک پست برای وبلاگ خود بنویسید، این مقدمه ها ممکن است حاوی اطلاعات یکسانی باشند، اما باید به گونه ای متفاوت منتقل شوند. بنابراین، هنگام نوشتن، هرگز زمینه را نادیده نگیرید.

5. هدف محتوا

بدیهی است که همه محتواهای خوب آموزنده هستند. با این حال، هر قطعه محتوایی در چارچوب خود هدف خاصی دارد.

به عنوان مثال، به هدف یک پست وبلاگ فکر کنید: آیا می خواهید خواننده خود را به مرحله دیگری از قیف ببرید؟ آیا می خواهید خواننده خود را متقاعد کنید که محصول شما گزینه خوبی است؟

مقدمه عالی شما باید برای خواننده روشن کند که از خواندن محتوای شما چه چیزی به دست خواهد آورد.

اگر قبل از شروع متن نمی دانید به کجا می خواهید بروید، ممکن است مقدمه شما کلی باشد و تعامل لازم را ایجاد نکند.

6. طول محتوا

هرچه تعداد کلمات محتوا و متن کوتاهتر باشد، مقدمه کوچکتر است. بنابراین اگر یک پست 500 کلمه داشته باشد و مقدمه آن 250 کلمه باشد، مشکلی در متن شما وجود دارد. شما باید تا حد امکان از کلمات کمتری برای معرفی موضوع استفاده کنید و این تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که شما عینی باشید.

اگر هنوز متقاعد نشده اید که می توانید یک مقدمه خوب بنویسید، چند گزینه دیگر دارید.

یکی از گزینه ها تمرین کردن است. بعضی افراد، چیزها را با انجام دادن یاد می گیرند و هر چه بیشتر بنویسید، نوشتن شما بهتر می شود.

اگر هنوز متقاعد نشده اید، گزینه دیگر استخدام یک مدیر محتوا برای برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و پیگیری بهترین شیوه ها است، به خصوص اگر نیاز به برون سپاری تولید محتوا دارید.

به این مطلب امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا