تولید محتوا

 4 قانون برای تولید محتوای با کیفیت

قوانین نوشتن و تولید محتوای با کیفیت چیست؟ در این مطلب در خصوص  4 قانون برای تولید محتوای با کیفیت حبت می کنیم. ا ما همراه باشید.

هر کسی می تواند محتوای متوسط ایجاد کند. برخی استدلال می کنند که اینترنت پر است از انبوهی از محتوای متوسط. ایجاد محتوایی که میلیون ها بار منتشر، بازنشر، بازنویسی و تغییر کاربری داده شده باشد آسان است، اما ممکن است هیچ فایده ای برای کسب و کار شما نداشته باشد. برعکس ممکن است به هدف شما آسیب برساند.

 بازاریابی محتوا مانند قرار ملاقات است. شما هرگز فرصت دومی برای ایجاد یک برداشت اولیه ندارید. اگر برای اولین بار با همسرتان ملاقات می کنید، با یک ژاکت لکه دار ظاهر نخواهید شد، کمی بی قرار و فقط آماده صحبت در مورد آب و هوا هستید، درست است؟

بسیاری از کسب و کارها وقتی محتوایی پر از کلمات کلیدی و فقط کمی آموزنده منتشر می کنند، این کار را انجام می دهند. محتوایی که نیازهای مخاطب را در نظر نگرفته، قدیمی، پر از اشتباهات املایی یا دستوری، نادرست یا اشتباهات آشکار است  و نه تنها خوانندگان (و مشتریان بالقوه) را دور می‌کند، بلکه موتورهای جستجو را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در حال حاضر یک قانون سخت در قانون بازاریابی محتوا این است: فقط محتوای خوب و باکیفیت می تواند باعث ایجاد مخاطب، اعتماد و وفاداری شود.

کیفیت محتوای شما نیز به شدت با میزان مطلوبیتی که برند شما توسط موتورهای جستجو مشاهده و ارائه می شود، ارتباط دارد. سرمایه گذاری روی محتوای باکیفیت هم به مخاطبان شما و هم به موتورهای جستجو کمک می کند.

قوانین نوشتن و تولید محتوای باکیفیت

قوانین نوشتن و تولید محتوای باکیفیت

قانون شماره 1: ایجاد اقتدار

اگر می‌خواهید با تولید محتوای با کیفیت خود متمایز شوید و مزیت رقابتی ایجاد کنید، باید محتوایی ایجاد کنید که واجد شرایط ساختن آن هستید. در مورد چیزهایی بنویسید که در آنها متخصص مطلق هستید و جرات شیرجه زدندر آن زمینه را دارید.

نکات واضح و قانع کننده را بیان کنید و به خوانندگان نشان دهید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

به هر حال تولید محتوای شما باید تخصص شما را به نمایش بگذارد، اما این بدان معنا نیست که شما باید همه چیز را در مورد هر چیزی بدانید. با کارشناسان تماس بگیرید و از آنها بخواهید که وبلاگ های مهمان بنویسند.

قانون شماره 2: دقیق باشید

می دانید چه چیزی حتی بدتر از محتوای متوسط است؟ اخبار جعلی!

البته منظور این نیست که همه تولیدکنندگان محتوا که محتوای متوسطی منتشر می‌کنند، عمداً حقایق جعلی را در محتوای خود تزریق می‌کنند (اگرچه، متأسفانه، برخی قطعاً انجام می‌دهند و اغلب برای انجام این کار به آنها پول می‌دهند). با این حال، برخی از افراد فقط از انجام تکالیف خودداری می کنند.

اگر قصد تولید محتوای با کیفیت را دارید که واقعاً وسط خواننده خوانده شود، قطعاً باید:

  • درباره هر چیزی که می نویسید تحقیق کنید.
  • از منابع معتبر استفاده کنید.
  • بررسی کنید که آیا اطلاعات شما واقعی، پشتوانه داده ها و/یا تحقیق شده است.
  • نظر دیگران صرفا یک واقعیت نیست.
  • و همه متخصص نیستند.

قانون شماره 3: آن را مرتبط کنید

تولید محتوای با کیفیت

از تله ایجاد محتوای خود محور اجتناب کنید و فقط بر آنچه که برای خواننده ایده آل شما معنادار و مرتبط است تمرکز کنید. همانطور که در حال تولید محتوا هستید، از خود بپرسید:

  • این چقدر برای مخاطبان من مفید است؟
  • چقدر به جایی که آنها در حال حاضر در آن هستند اعمال می شود؟
  • آیا من راهنمایی روشنی در مورد مراحلی که باید برای رسیدن به هدف یا حل مشکل خود بردارند ارائه می کنم؟
  • آیا من به سوالات آنها بهتر و متفاوت از بقیه پاسخ می دهم؟
  • آیا به آنها نشان می دهم که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند؟

قانون شماره 4: به آنها کمک کنید تا اقدام کنند

مخاطبان شما تشنه دیدگاه تخصصی شما هستند، اما آنها به دنبال دایره المعارفی در مورد موضوع خاصی نیستند. آنها فقط می خواهند بدانند چه کاری انجام دهند.

اغلب اوقات، آنها به دنبال اطلاعات کافی برای کمک به قدم بعدی یا تصمیم گیری هستند. به آنها کمک کنید تا برای رسیدن به اهداف خود اقدام کنند: محتوا را به تکه های کوچک برای آنها تقسیم کنید و نکات و توصیه های دقیق و عملی ارائه دهید.

فقط برای یک خواننده واقعی اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید. سعی نکنید برای کسی که ممکن است فقط علاقه مند باشد بنویسید. این کار شما را مجبور می کند که بر روی خواننده ایده آل خود تمرکز کنید، از زبان آنها استفاده کنید و آن را با نیازهای خاص آنها تنظیم کنید.

همین امر در مورد چیزی که در مورد آن می نویسید نیز صدق می کند: به یک پیام یا ایده اصلی پایبند باشید. از رفتن به حاشیه ها یا تلاش برای توضیح انبوهی از ایده ها در یک محتوا اجتناب کنید.

مزایای محتوای خود را در جایی قرار دهید که نمی توان آن را نادیده گرفت: “آنچه در آن برای من است” باید بلافاصله از خواندن عنوان (و مقدمه) آشکار شود.

محتوای خود را برای مصرف آسان کنید: خواننده خود را مجبور نکنید اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند جستجو کند. از عناوین، زیرنویس‌ها، پاراگراف‌های کوتاه و … برای ساختار نوشتاری خود استفاده کنید و مخاطبان را از طریق آن راهنمایی کنید.

شما می خواهید خواننده شما با شما ارتباط برقرار کند و از محتوای شما ارزش بگیرد. آنچه شما نمی خواهید این است که آنها را با اصطلاحات تخصصی یا مفاهیم بسیار پیچیده گیج کنید. آنها را مجبور نکنید که برای درک آنچه می گویید سخت کار کنند (زیرا اگر پیام شما فوراً آشکار نباشد، آنها با ناراحتی مطلب شما را ترک می کنند).

به این مطلب امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا