۵ مؤلفه تشکیل دهنده محتوای عالی

نوشتن محتوا ممکن است دشوار باشد. اما خوشبختانه، محتوانویسی چیزی است که افراد می توانند با کمی مطالعه و تمرین در آن بهتر شوند. در این مطلب میتوانید ۵ مؤلفه تشکیل دهنده محتوای عالی را بیابید که به بهبود مقالات شما کمک میکند.

قبل از اینکه به موضوع ۵ مؤلفه تشکیل دهنده محتوای عالی بپردازیم، این اعداد را در نظر بگیرید، واقعا حیرتانگیز است. 98 درصد از تیمهای بازاریابی میگویند محتوای نوشتاری پرمصرفترین نوع محتوای آنها است، با این حال از هر سه بازاریاب، یکی از بازاریابان اعتراف میکند که نوشتن محتوای آنها فقط «تا حدودی» یا «نه چندان» مؤثر است.
به عبارت دیگر، محتوای زیادی وجود دارد که آنچه را که باید، انجام نمی دهد. هدف این مقاله ارائه ۵ مؤلفه تشکیل دهنده محتوای عالی برای کمک به شما و تیمتان به منظور بهبود کیفیت نوشتن محتوا و سطوح موفقیت است.
1. برای نوشتن محتوای عالی، یک عنوان جذاب بسازید.
فرض کنید 100 نفر از وبلاگ شما بازدید می کنند. به طور متوسط، 80 نفر از آنها عنوان و تیتر شما را می خوانند، اما تنها 20 نفر بقیه مطلب را می خوانند.
به عبارت دیگر، عناوین و سرفصل های شما کارهای سنگین زیادی برای انجام دادن دارند.
عناوین قوی در عین حال که اطلاعات خاصی را بیان می کنند اما جزئیات کمی را برای جذب مردم ارائه می دهند و درواقع بیان کننده کل داستان نیستند.

به لطف تجزیه و تحلیل BuzzSumo از 100 میلیون عنوان در فیس بوک و توییتر، می توانیم ببینیم که این موضوع در عمل چگونه به نظر می رسد. تقریباً 65 کاراکتر (حدود 11 کلمه) نقطه شیرینی برای طول تیتر است.
البته، این ورد فقط به طول تیتر شما بستگی ندارد، بلکه کلمات هم مهم هستند. تیترهای حاوی عبارات آموزشی مانند “شما باید بدانید” و “چرا باید” به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته می شوند چراکه مردم اغلب مایلند محتوایی را بخوانند که چیزی به آنها می آموزد.
2. خوانندگان را با یک مقدمه جالب گیر بیاندازید.
عنوان شما خواننده را وادار می کند تا روی محتوای شما کلیک کند. اکنون باید آنها را متقاعد کنید که ادامه مطلب را بخوانند.
به عمل کار برآید به سخندانی نیست. طبق گفته های Nielsen Norman Group، تقریباً 57 درصد از زمان مشاهده صفحه (قبل از اینکه خوانندگان نیاز به پیمایش داشته باشند) در بالای صفحه صرف می شود. برای دومین صفحه از محتوا، این رقم به تنها 17 درصد کاهش می یابد و تنها اختصاصی ترین و بهترین مقالات هستند که تا انتها دنبال می شوند.

به عبارت دیگر، اگر مقدمه شما فوراً توجه خوانندگان شما را جلب نمی کند، انتظار نداشته باشید که آن ها به خواندن خود ادامه دهند.
بهترین راه برای حفظ خواندن مخاطب این است که مستقیماً به محتوای وعده داده شده توسط تیتر خود بروید.
به عنوان مثال، اگر در حال خواندن این مقاله هستید، شرط عادلانه آن است که می خواهید محتوای بهتری بنویسید. بنابراین، در مقدمه، چالش شما را تصدیق کردم و توضیح دادم که این مقاله در اینجا برای کمک به شما در یافتن راه حل است.
احتمالاً این مقدمه کار کرد، زیرا شما هنوز در حال خواندن هستید!
3. برای مخاطبان خود بنویسید.
یک مقدمه سریع ممکن است به شما کمک کند توجه خوانندگان خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید، اما این موضوع تمام کاری که باید انجام گیرد نیست. شما باید با در نظر گرفتن مخاطب خاص خود بنویسید.
یا به بیان دیگر، برای زیرمجموعه کوچکی از افراد بنویسید، نه برای همه.
یک مثال ساده: تفاوت بین مقاله ای در مورد “نوشتن محتوای عالی” و مقاله ای در مورد “نوشتن عالی”.
از آنجایی که شما به دنبال نکاتی در مورد نوشتن محتوا هستید، من می توانم در مورد شما حدس هایی آگاهانه بزنم. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که شما در بازاریابی کار می کنید یا محتوای مرتبط با بازاریابی ایجاد می کنید.
از سوی دیگر، اگر این مقالهای درباره «نوشتن عالی» بود، میتوانید هرکسی باشید، از یک دانشآموز گرفته تا یک رماننویس که با مشکل نوشتن دست و پنجه نرم میکند. اگر سعی میکردم برای همه آن مخاطبان احتمالی بنویسم، احتمالاً برای هیچکدام از آنها نتیجه نمیگرفتم.
4. تمرکز مقاله خود را محدود کنید.
هر مقاله باید از سرفصل تا نتیجه یک ایده واضح داشته باشد.
پیروی از این رویکرد میتواند به شما کمک کند تا استدلالهای منطقیتری ایجاد کنید، نسخهای بنویسید که به طور طبیعی جریان داشته باشد، و به خوانندگان خود نکات مهمی را ارائه دهد.
اگر در حال نوشتن یک صفحه ستونی هستید که به عنوان یک نقطه مرکزی برای بحث در مورد یک موضوع گسترده عمل می کند، تمرکز خود را تا حد امکان فشرده نگه دارید. برای مثال:
بد: چگونه بازاریابی خود را بهبود ببخشیم؟
بهتر: چگونه بازاریابی کسب و کارهای کوچک را بهتر انجام دهیم؟
بهترین ها: نحوه انجام بازاریابی رسانه های اجتماعی برای استارت آپ ها.
نوشتن یک محتوای ارزشمند در موضوع اول غیرممکن است، زیرا مخاطبان بالقوه بسیار گسترده هستند. شما به سادگی نمی توانید به همه، از یک استارتاپ تک نفره گرفته تا یک برند چند ملیتی، توصیه های مرتبط ارائه دهید.
با محدود کردن تمرکز خود، می توانید ارزش واقعی را در مورد یک موضوع خاص ارائه دهید.
5. جذاب بنویسید.
هر چقدر هم که تیتر شما فریبنده باشد، اگر محتوای شما به محض ورود به صفحه شما، مخاطب شما را به سرعت جذب نکند، آنها پرش خواهند کرد.
برای نشان دادن این موضوع به تحقیقات بیشتری در BuzzSumo نگاه می کنیم. آنها از مدل های یادگیری ماشینی برای کشف کلیدهای نوشتن محتوا استفاده کردند.

از مقالاتی که محققان به آنها نگاه کردند، تنها بخشی از آن در فیس بوک و توییتر عملکرد قوی داشتند. این نشان می دهد که افراد در پلتفرم های مختلف با انواع مختلف محتوا درگیر هستند.
در ادامه آنچه باید در نظر داشته باشید این است که زبان خود نوشته نیز اهمیت دارد. بهعنوان یک بازاریاب، شرط میبندم به شما گفته شده است که نوشتن محتوای عالی استفاده از زبان ساده است.
اما نوشتن محتوای جذاب به معنای استفاده از زبانی است که مخاطب خاص شما آن را درک و قدردانی می کند. بنابراین، ساده سازی بیش از حد یا پیچیده کردن بیش از حد به خاطر انجام این کار احتمالاً کمتر مؤثر است.
سخن پایانی
موضوعات مشابه زیادی برای خواندن توسط مخاطبان شما در اینترنت وجود دارد. یکی از بهترین راهها برای متمایز شدن از دیگران این است که محتوای خود را قابل اعتماد کنید. اگر مردم بدانند محتوای شما به خوبی تحقیق شده و معتبر است، به احتمال زیاد روی آن کلیک می کنند.