۱۱ نوع محتوای شبکه های اجتماعی

موفقیت شما در شبکه های اجتماعی کاملا به موفقیت محتوایی که پست می کنید بستگی دارد. با این حال، تولید محتوای موثر و با کارایی بالا، چالش هایی را برای کسب و کارهای کوچک به همراه دارد، رقابتی است، زمانبر است و به طور ایدهآل باید به تجربه مشتری شما ارزش بیافزاید.
برای کمک به غلبه بر این موانع، استراتژی های محتوا معمولاً ترکیبی از انواع محتوا را شامل می شود. هنگامی که مجموعه ای غنی از این ۱۱ نوع محتوای شبکه های اجتماعی را در استراتژی بازاریابی خود قرار دهید، می توانید تجربه جذاب تری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
در اینجا مزایا و معایب هر سبک مورد استفاده توسط رسانه های اجتماعی و بازاریابان محتوا، نحوه تولید آنها و بهترین پلتفرم ها برای آنها آورده شده است:
۱. پست های نوشته شده، وبلاگ ها، مقالات، راهنماها و موارد دیگر

اولین مورد از ۱۱ نوع محتوای شبکه های اجتماعی پست های وبلاگ ها و مقالات هستند.
مزایا: این مقالات دانش و تخصص شرکت شما را نشان می دهد که می تواند به ایجاد اعتبار و شهرت شما کمک کند.
معایب: محتوای وبلاگ ها که اغلب محتوای متنی است، به تعداد بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین رقابت بسیار زیاد است و برای ایجاد ایدههای موضوعی جدید به خلاقیت زیادی نیاز دارید. نوشتن برای تولید ایده های محتوا زمان زیادی می برد، به خصوص اگر مفاهیم پیچیده ای را توضیح می دهید.
نحوه تولید: برای کمک به خودتان هنگام فکر کردن به محتوای جذاب، به جستجوهای پرطرفدار نگاه کنید. این کار به شما بینشی در مورد سؤالاتی میدهد که مردم میخواهند به دنبال پاسخ آن هستند، که میتواند ایدههایی را در مورد اینکه در مورد چه چیزی بنویسید ایجاد کند.
بهترین پلتفرمها: اینستاگرام، لینکدین و فیسبوک برای این نوع محتواها مناسب هستند، به خصوص وقتی صحبت از مقالههایی با 1500 کلمه یا بیشتر باشد. میتوانید کل محتوا، یک بخش کوتاه یا لینکی به محتوا ارسال کنید. توییتر نیز یک مورد عالی است، اما تعداد کاراکترهای محدود به این معنی است که شما فقط میتوانید یک لینک و نقل قول کوچک اضافه کنید، که همچنان میتواند ترافیک را به وبسایت شما هدایت کند.
نکته حرفه ای: از تقویم محتوا استقبال کنید. تقویم محتوای شما چارچوبی برای داستان مداومی است که می خواهید درباره کسب و کار خود بگویید و اینکه چه محتوایی را به اشتراک بگذارید. وقتی دیدگاهی جامع از خروجی بازاریابی ایمیلی یا رسانههای اجتماعی خود داشته باشید، میتوانید ایدهها و استراتژیهای گسترده را به برنامهای عملی تبدیل کنید که میتوان آنها را با یادگیری بیشتر در مورد بهترین کارایی، تغییر داد.
۲. کتاب های الکترونیکی (کتاب های الکترونیکی)

مزایا: یک کتاب الکترونیکی نسبت به پستهای وبلاگ طولانیتر و دقیقتر و یکی دیگر از انواع محتوای شبکه های اجتماعی است که به نشان دادن تخصص شما در صنعت کمک میکند. کسبوکارهای بسیار کمتری در مقایسه با وبلاگها برای تولید کتاب الکترونیکی وقت صرف میکنند، بنابراین از این رقابت سنگین اجتناب میکنید.
معایب: همه مایل به خواندن یک کتاب الکترونیکی کامل نیستند و زمان زیادی را صرف تولید و یافتن محتوایی می کنند که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. در واقع مردم همیشه آنها را نمی خوانند.
نحوه تولید: یک کتاب الکترونیکی اساساً چندین پست وبلاگ است که به عنوان فصل هایی از یک دسته جمع آوری شده اند. شما می خواهید بهترین محتوای خود را انتخاب کنید یا حتی یک نویسنده حرفه ای با تجربه نوشتن کتاب های الکترونیکی را استخدام کنید.
بهترین پلتفرمها: کاربران به لینکدین میآیند تا با همکارانشان ارتباط برقرار کنند و اطلاعات مرتبط در مورد شغل یا سایر علایق خود را بیاموزند، که آن را به یک شبکه ایدهآل برای اشتراکگذاری کتاب الکترونیکی تبدیل میکند. فیس بوک و توییتر گزینه های ثانویه هستند.
۳. لینک به محتوای خارجی

مزایا: اگر وقت ندارید یک پست وبلاگ را به پایان برسانید یا نویسنده شما در تعطیلات است، همیشه می توانید به مقالات، منابع و وب سایت های مرتبط از منابع دیگری که به آنها اعتماد دارید لینک دهید. رهبران صنعت نیز منابع عالی برای محتوا هستند.
معایب: وقتی به محتوایی لینک میدهید که ایجاد نکردهاید، عملاً دری را به روی تجربه رسانههای اجتماعی کسبوکار دیگری باز میکنید. حتی ممکن است خوانندگان منبع دیگر را آموزنده تر از صفحه شما بدانند. مدیریت محتوا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب برای استفاده در شبکههای اجتماعی است، اما همچنین میتواند زمانبر باشد. مهم است که تجزیه و تحلیل اجتماعی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محتوای انتخاب شده جذاب و موثر است و فرآیند تولید محتوای خود را متوقف نکنید.
نحوه ایجاد: درباره وبلاگ های مختلف با استفاده از کلمات کلیدی مشابه با کلمات کلیدی وب سایت خود تحقیق کنید. (کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که معمولاً در اینترنت جستجو می شوند.) مطمئن شوید که هر پست را بخوانید و روی وب سایت نیز کلیک کنید. این تضمین میکند که مقالهای را در حسابهای رسانههای اجتماعی از سایتی به اشتراک نمیگذارید که میتواند دیدگاههای برند شما را نشان دهد.
بهترین پلتفرم ها: لینکدین و فیس بوک ابزارهای بازاریابی عالی برای هر نوع محتوای نوشتاری هستند، حتی اگر فقط لینک هایی به محتوا باشد، توییتر یک گزینه ثانویه است.
۴. تصاویر
تصاویر یا ویدیوهای خوب قطعاً یک نوع مهم از محتوای شبکه های اجتماعی است که تعامل را افزایش می دهند و برند شما را برای مشتریان محبوب می کنند. آنها همچنین می توانند مشتریان را از عبور سریع پست شما و از دست دادن پیام شما باز دارند.
مزایا: محتوای بصری بسیار قابل هضم تر و جذاب تر از وبلاگ ها و مقالات طولانی است. دوربینهای گوشیهای هوشمند به اندازهای پیچیده هستند که میتوانند عکسهای خیرهکننده بگیرند و برنامهها به شما کمک میکنند تا به سرعت آنها را ویرایش کنید، به آنها فیلتر اضافه کنید و موارد دیگر.
معایب: پلتفرم های متمرکز بر تصویر مانند اینستاگرام رقابت زیادی دارند. اگر کیفیتی فراتر از قابلیت های یک گوشی هوشمند می خواهید، یک دوربین حرفه ای و نرم افزار ویرایش می تواند هزینه زیادی داشته باشد و استفاده از آن بسیار وقت گیر باشد.
نحوه تولید: تصاویر و عکس ها برخی از ساده ترین محتواها برای ایجاد هستند. این کار به سادگی گرفتن گوشی هوشمند یا دوربین و گرفتن عکس است.
بهترین پلتفرم ها: تصاویر در هر پلتفرمی به خوبی کار می کنند، اما اینستاگرام و پینترست تا حد زیادی بهترین شبکه ها برای عکس هستند. فیس بوک، توییتر، لینکدین و اسنپ چت گزینه های جایگزین هستند. پیوست کردن یک تصویر به یک پست وبلاگ نیز می تواند به بهبود تعامل و کلیک ها کمک کند.
۵. ویدئوها

با ظهور دوربین های گوشی های هوشمند، ثبت گزارش هرگز انقدر آسان نبود. الگوریتم هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک آن را در اولویت قرار می دهند. این نوع محتوای شبکه های اجتماعی می تواند راهی سرگرم کننده برای نشان دادن کالاهای شما باشد. به علاوه، با ورود پخش زنده یا لایو به جریان اصلی، انتظارات مصرف کنندگان برای ویدیوهای اجتماعی تغییر کرده است. بنابراین آنها را در استراتژی های محتوای خود بگنجانید!
مزایا: فیلم برداری آسان و راحت است و جذاب تر از تصاویر است. راهنماهای استفادهُ به روزرسانی محتوای قبلی، نمایشهای محصول، همگی ایده های جذابی برای تولید محتوای ویدیویی فوقالعاده را ایجاد میکنند که هم میتواند ترافیک وبسایت شما را افزایش دهد و هم فروش را افزایش دهد.
معایب: ساختن ویدیوهای سریع ارزان است، اما اگر سطح تولید بالایی می خواهید، هزینه ها افزایش می یابد.
نحوه تولید: مشابه تصاویر، تولید ویدئو دارای طیف وسیعی از مراحل مختلف را شامل می شود. اما جایی که تصمیم می گیرید در آن زمینه کار کنید، مشخص می کند که آیا به مهارت ها و تجهیزات تخصصی نیاز دارید یا خیر.
بهترین پلتفرم ها: یوتیوب پادشاه محتوای ویدیویی است، اما ویدیوها در فیس بوک نیز عملکرد خوبی دارند. برای ویدیوهای کوتاه تر، اینستاگرام بهترین گزینه است، حتی بالاتر از یوتیوب.
۶. داستان های ویدئویی
مزایا: استوری ها، تصاویر و ویدئوهای کوتاهی هستند که فقط 24 ساعت عمر می کنند و سپس برای همیشه ناپدید شوند. آنها در اینستاگرام، فیس بوک و اسنپ چت در دسترس هستند. کاربران را در مورد رویدادها، پیشنهادها یا سایر اعلانها بهروز نگه دارید یا نگاهی اجمالی از پشت صحنه کسبوکارتان به آنها بدهید. احتمالات بی نهایت هستند!
معایب: برخی از کاربران ممکن است با آنها ارتباط برقرار نکنند.
نحوه تولید: گزینه تولید داستان های تصویری یا ویدیویی در برنامه هر شبکه رسانه اجتماعی وجود دارد. تولید با کیفیت بالا مورد نیاز نیست و ایجاد آنها را برای هر کسب و کاری آسان می کند.
بهترین پلتفرمها: اینستاگرام، فیسبوک و اسنپ چت این نوع محتوا را محبوب کردهاند و همچنان بهترین گزینهها هستند.
۷. ویدیوهای زنده

مزایا: ویدیوهای زنده (لایو) یک رسانه عالی برای ارائه رویدادها به مخاطبانی هستند که از نظر فیزیکی قادر به شرکت در آن نیستند. برخلاف استوری هایی که پس از 24 ساعت از بین میروند، همچنان میتوانید پخشهای زنده را بعداً تماشا کنید.
معایب: ابتدا به چیزی برای صحبت، ضبط و پخش نیاز دارید، مانند یک رویداد. سپس به شخصی نیاز دارید که با تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری کار کند و صحبت کند. اتصال WIFI نیز مهم است. اگر اتصال شما خراب است، ممکن است نیاز به توقف مکرر ویدیو داشته باشد که می تواند منجر به کیفیت پایین شود.
نحوه تولید: مانند استوری ها، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که از محتوای زنده پشتیبانی میکنند، این گزینه را به راحتی برای کاربران در دسترس و راحت میکنند. آنها پیش نمایشی از آنچه مخاطبان شما خواهند دید نشان می دهند، که به شما این فرصت را می دهد تا قبل از پخش زنده مطمئن شوید که همه چیز خوب به نظر می رسد.
بهترین پلتفرم ها: فیس بوک لایو محبوب ترین شبکه رسانه اجتماعی پخش زنده است. پلتفرمهای کوچکتری مانند Periscope نیز قابل اجرا هستند، اما ممکن است جذب مخاطبان بسیار سختتر باشد.
نکات حرفه ای: اگر برای ایجاد تصاویر یا ویدیوهای عالی برای پست های رسانه های اجتماعی خود سخت کار کرده اید، مطمئن شوید که در دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر می رسند. تقریباً 3/4 جمعیت جهان از تلفن همراه استفاده می کنند و نزدیک به 80 درصد از زمان حضور در رسانه های اجتماعی در یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود.
می توانید فهرستی از برندها یا سازمانهایی که تصاویر رسانههای اجتماعی آنها را دوست دارید، نگه دارید و هر از گاهی برای ایدههای محتوایی بیشتر با آنها تماس بگیرید.
۸. اینفوگرافیک

مزایا: اینفوگرافیک ها از تصاویر برای پشتیبانی از توضیحات، آمار و سایر مفاهیم نوشتاری استفاده می کنند. آنها به ویژه برای انتقال ایده های پیچیده تأثیرگذار هستند.
معایب: ایجاد اینفوگرافیک به گرافیک و کار گروهی نیاز دارد، به این معنی که ممکن است برای ایجاد آنها نیاز به همکاری چند نفری داشته باشید. این نوع محتوای شبکه های اجتماعی همچنین به مقدار کافی خلاقیت و تحقیق نیاز دارند.
نحوه تولید: ابتدا باید یک طرح کلی برای اینفوگرافیک خود ایجاد کنید. هنگامی که طرح کلی انجام شد، نویسنده و طراح گرافیک شما می توانند شروع به ایجاد بخش های جداگانه و چیدن آنها در کنار هم کنند.
بهترین پلتفرم ها: فیسبوک و لینکدین هر دو گزینه های عالی برای اینفوگرافیک هستند. توییتر یک گزینه جایگزین است.
۹. اطلاعیه ها
مزایا: اطلاع رسانی در مورد محصولات جدید، رویدادها، پخش زنده و سایر موارد قابل توجه می تواند به ایجاد هیاهویی در بین مردم کمک کند و آن ها را در مورد اتفاقاتی که در تجارت شما می افتد آگاه کند. مخاطبان عاشق این هستند که در فروشگاه ها و مارک های مورد علاقه خود اطلاعات داخلی داشته باشند!
معایب: ممکن است مورد توجه قرار نگیرید.
نحوه تولید: اغلب بهتر است اطلاعات را به آرامی به دست بیاورید. به اطلاعیهها بهعنوان دستهای کوچک که منجر به اخبار بزرگ میشوند، فکر کنید.
بهترین پلتفرمها: اعلامیهها را میتوان در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و حتی از طریق پیامهای اجتماعی از طریق ابزارهای رسانههای اجتماعی اعلام کرد.
۱۰. مسابقات
مزایا: از آنجا که مردم دوست دارند برنده شوند، مسابقات به عنوان یکی از انواع محتوای شبکه های اجتماعی برای میزبانی، جذاب و سرگرم کننده هستند.
معایب: شما به یک جایزه نیاز دارید که هزینه دارد و اگر روند شرکت در مسابقه خیلی سخت باشد، ممکن است مشارکت کم باشد.
نحوه تولید: به جایزه ای فکر کنید که مخاطبان شما علاقه مند به بردن آن باشند. در حالت ایده آل، این به کسب و کار شما مربوط می شود، اما اجباری در آن نیست. سپس یک برنامه زمانبندی برای مدت زمان برگزاری مسابقه و همچنین قوانینی برای شرکت ایجاد کنید.
بهترین پلتفرمها: مسابقات واقعاً در هر پلتفرم رسانههای اجتماعی قابل اجرا هستند، اما در پلتفرمهای حرفهایتر مانند لینکدین در این مورد زیاده روی نکنید.
ایده های بیشتری برای محتوای شبکه های اجتماعی در مورد نحوه رشد لیست های خود با هدایا دریافت کنید.
۱۱. تعطیلات

مزایا: بسیاری از کاربران محتوایی با موضوع تعطیلات را دوست دارند و به تم ها، سنت ها و سایر مفاهیم خاص تعطیلات توجه می کنند. بنابراین تعطیلات را نیز به عنوان یکی از انواع محتوای شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار دهید.
معایب: تعطیلات بسیار زیادی در سال وجود دارد و در تعطیلات مهمی مانند نوروز، کریسمس رقابت زیادی ایجاد می کند زیرا بسیاری از مشاغل کوچک دیگر نیز محتوای جشن تولید می کنند.
نحوه تولید: به این فکر کنید که چگونه می توانید از تعطیلات برای ارتقای محتوای خود استفاده کنید. مخاطبان شما در این زمان چه سوالاتی دارند و محتوای شما چگونه می تواند این چالش ها را حل کند؟
بهترین پلتفرم ها: هر شبکه رسانه اجتماعی می تواند میزبان کمی شادی تعطیلات باشد.
شروع به ساختن حضور خود در رسانه های اجتماعی کنید
برای متمایز کردن نام تجاری خود، صرفه جویی در زمان و افزایش تجربه مشتری خود، از ویژگی های هر پلتفرم رسانه اجتماعی برای ترکیب این انواع مختلف محتوا با یکدیگر استفاده کنید.
با گذشت زمان، خواهید آموخت که چه نوع محتوایی بیشتر در بین مخاطبان منحصر به فرد شما طنین انداز می شود. تا زمانی که تلاش نکنید، هرگز نمی دانید چه چیزی بهتر عمل می کند!