نکات موثر برای رسیدن به مخاطب از طریق محتوا

دانستن نکات موثر برای رسیدن به مخاطب از طریق محتوا لازم و ضروری است چراکه محتوا به طور مداوم به سمت مصرف کنندگان می رود. هر روز 2.5 کوئینتیلیون بایت داده ایجاد می شود. اطلاعات با سرعت سرسام آوری مصرف می شود و حواس پرتی یک امر عادی است. نیاز دائمی به ارتباط به این معنی است که مردم به طور مداوم محتوا مصرف می کنند.
یک مطالعه نشان می دهد که مردم هر 12 دقیقه یکبار گوشی خود را چک می کنند. صادقانه اعتراف می کنم که مدت زمانی که برای نوشتن این مطلب طول کشید، چند بار گوشیم را چک کردم. مصرف کنندگان با داشتن اطلاعات بسیار زیادی که در دست دارند، می توانند پاسخ سوالات خود را تنها در چند ثانیه بیابند. بنابراین، چگونه می توانید از درهم ریختگی ها عبور کنید؟
نکات موثر برای رسیدن به مخاطب از طریق محتوا
در ادامه به ۱۰ نکته از نکات موثر برای رسیدن به مخاطب از طریق محتوا می پردازیم.
1. هنگام نوشتن مخاطب خود را بشناسید!
برای اینکه بتوانید محتوایی بنویسید که برای کسی جذاب باشد، باید تصوری داشته باشید مبنی بر اینکه چه کسی آن را می خواند.
مخاطب شما هنگام نوشتن چه کسانی هستند؟

برای تعریف مخاطب به صورت نوشتاری، ابتدا باید بدانید که مخاطب چیست؟ مخاطب شما به عنوان گروهی از افراد تعریف می شود که می خواهید آن ها محتوای شما را بخوانند. مهم است که هنگام نوشتن، مخاطبان خود را در نظر بگیرید تا بتوانید محتوای خود را برای ارائه بهترین خدمات به خواننده بهینه کنید.
چرا باید مخاطب خود را بشناسید؟
نوشتن برای مخاطبان به شما کمک می کند که چگونه کار خود را ساختار دهید، از چه نوع زبانی استفاده کنید، چه اطلاعاتی را وارد کنید، و چگونه به هر موضوع برخورد کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک وبلاگ برای صاحبان مشاغل کوچک هستید که ممکن است به کمک بازاریابی دیجیتال یا وب سایت نیاز داشته باشند، باید مطمئن شوید که موضوعات مرتبط با وب و کلمات کلیدی را به طور کامل توضیح دهید.
تحقیقات جدید نشان میدهد که مغزهای جوانتر میتوانند اطلاعات را سریعتر از نسلهای قدیمیتر پردازش کنند و انتقال از کاری به کار دیگر را برای آنها آسانتر میکند. نسل هایی که در این دوران بزرگ شده اند، مشروط به تغییر مداوم تمرکز خود هستند. در مقایسه، بزرگسالان مسنتر میتوانند به دلیل توجه انعطافپذیرتر و طولانیتر تمرکز کنند و بهتر یاد بگیرند.
این اطلاعات تعیین میکند که محتوای شما چگونه باید بسته به نسلی که به آن غذای ذهن میدهید، ساختار یابد. به عنوان مثال، اگر شما برای یک وبلاگ سبک زندگی مطالبی را می نویسید که هدف آن دانشجویان دانشگاه است، قالب وبلاگ شما باید به راحتی قابل هضم، کوتاه و دقیق باشد. خوانندگان شما احتمالاً به دنبال پاسخ هستند و فوراً آنها را می خواهند.
با این حال، اگر محتوایی را برای وبسایتی مینویسید که توسط هنرآموزان کاشت ناخن مورد بازدید قرار میگیرد، محتواهای شما باید طولانیتر، عمیقتر و اطلاعاتی باشند.
2. پرسونای مخاطب بسازید
دومین مورد در نکات موثر برای رسیدن به مخاطب از طریق محتوا، داشتن پرسونای مخاطب است. برای درک بهتر مخاطبان خود، می توانید یک مصرف کننده خیالی بسازید تا نشان دهنده هدف شما باشد. پرسوناهای مخاطب توسط آژانسهای بازاریابی و کسبوکارها برای بازاریابی بهتر محصولات خود برای مصرفکنندگان و کشف حقایق انسانی استفاده میشوند.
ساختن یک پرسونا به شما کمک می کند تا نیازها و خواسته های مخاطبان خود را درک کنید و به شما امکان می دهد علایق آنها و نحوه گذراندن وقت خود را کشف کنید.
برای ایجاد یک پرسونا، ابتدا باید وضعیت جمعیتی آنها را مشخص کنید. این موضوع شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد، تحصیلات، خانواده و علایق آنها می شود. علاوه بر این، می توانید ارزش ها، اهداف، ترس ها و چالش ها را برای درک نیازهای مصرف کننده توسعه دهید.
البته این اطلاعات باید بر اساس تحقیقات و داده ها باشد. اگر ایده ای دارید که می خواهید مخاطبانتان چه کسانی باشند، می توانید محتوای خود را به این هدف ارائه دهید. با این حال، اگر قبلاً دنبالکنندگانی دارید و سعی میکنید بفهمید آنها چه کسانی هستند، باید کمی جستجو کنید.
3. یک ارتباط با مخاطب خود ایجاد کنید

بعد از اینکه مشخص کردید مخاطب شما چه کسی است، باید به دنبال چیزی باشید که مخاطب شما به دنبال آن است. پرسونای مخاطب شما بینشی در مورد نحوه انجام زندگی روزمره مخاطبان شما ارائه می دهد، که برای درک نحوه همدلی و ارتباط با آنها ضروری است.
چگونه میتوانید کمک کنید؟
هنگامی که برخی از چالش ها یا ناامیدی های روزانه را که خواننده شما با آنها روبرو می شود کشف کردید، می توانید راه حلی ارائه دهید.
اگر مخاطب هدف خود را به درستی شناسایی کرده باشید، برند شما باید بتواند مشکلی را که با آن مواجه است حل کند. ترفند این است که از نوشتن برای مخاطب عام به نوشتن برای مخاطب خود حرکت کنید. اطلاعات شما باید راه حل های ارزشمندی را ارائه دهد که با سبک زندگی خوانندگان شما مطابقت دارد.
به عنوان مثال، اگر از طرف یک آژانس بازاریابی می نویسید که برای صاحبان مشاغل کوچک می نویسد، محتوای شما باید به سؤالاتی که صاحبان مشاغل کوچک در رابطه با بازاریابی دارند پاسخ دهد، مانند اینکه تاسیس یک آژانس بازاریابی دیجیتال چقدر هزینه دارد؟
برای تقویت یک رابطه عمیق تر، باید یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید. مستقیماً با خواننده صحبت کنید و در نوشته خود به نیازهای شخصی آنها بپردازید. اگر خوانندگان را تشویق می کنید نظرات خود را بنویسند، برای پاسخ دادن به آنها وقت بگذارید.
اگر ارزشهای مشابهی داشته باشید، مشتریان در کسب و کار شما ماهرتر خواهند بود. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، 53 درصد از مصرف کنندگان معتقدند که برندها می توانند بیشتر از دولت برای حل مشکلات اجتماعی کار انجام دهند.
موضع گیری در مورد یک مشکل اجتماعی در واقع به برندها کمک می کند. بر اساس مطالعه ای که توسط Edelman انجام شد، 40٪ از افراد مورد بررسی گفتند که برای اولین بار یک محصول را خریداری کرده اند، تنها به این دلیل که از موقعیت برند در مورد یک موضوع بحث برانگیز اجتماعی یا سیاسی قدردانی می کنند. موضع یک شرکت در مورد یک موضوع اجتماعی میتواند به اندازه ویژگیهای یک محصول، قصد خرید خریدار را افزایش دهد. این فقط به برندهایی که محصولات مصرفی تولید می کنند مربوط نمی شود. بدون توجه به کسب و کار شما، مشتریان می خواهند بدانند شما در کجا ایستاده اید.
4. کمک کننده باشید!

نکته بعدی در نکات موثر برای رسیدن به مخاطب از طریق محتوا این است که محتوای شما باید اطلاعات مفید و کاربردی ارائه دهد. شما می خواهید آن را به خواننده خود بقبولانید و وی را تحت تاثیر قرار دهید. اطلاعات یکسان در همه جا موجود است، بنابراین شما می خواهید محتوای یونیک و منحصر به فرد ایجاد کنید.
از آنجایی که کاربران عادت دارند پاسخ سوالات خود را در یک ثانیه بیابند، محتوای شما باید طوری قالب بندی شود که اسکن آن آسان باشد.
5. آموزنده باشید
در حالی که بسیاری از محتواها به یک فراخوان برای اقدام ختم می شوند، محتوا همچنان باید آموزنده و عینی باشد. (ارائه حقایق و نه فقط نظرات).
به جای تمرکز بر متقاعد کردن خواننده برای کلیک کردن بر روی CTA خود، باید کاربر را در ذهن داشته باشید و محتوای خود را به پاسخ هایی که به دنبال آن هستند متمرکز کنید.
6. شخصیت خود را نشان دهید
در حالی که اولویت اول شما تامین نیاز خواننده است، از اینکه شخصیت خود را نشان دهید نترسید. برای اینکه با خواننده خود ارتباط برقرار کنید، نوشته شما باید یک رابطه شخصی را تقویت کند.
داستان های شخصی را به اشتراک بگذارید
شامل عکس و فیلم شود
خوانندگان را تشویق کنید تا با محتوای شما درگیر شوند
همانطور که صحبت می کنید بنویسید
7. سرزنده باشید

بیش از ارائه اطلاعات صحیح، باید خواننده را درگیر خود نگه دارید. در حالی که جمله اول باید توجه خواننده را به خود جلب کند، بقیه قسمت محتوای شما باید به طور یکپارچه جریان داشته باشد تا او را مجذوب خود نگه دارد.
زبانی که استفاده می کنید اهمیت ویژه ای دارد. تحقیقاتی که در مورد مخاطبان خود انجام می دهید باید به شما کمک کند تا تعیین کنید چگونه با خواننده صحبت کنید. باید از زبانی استفاده کنید که جذاب باشد.
تشبیهات، استعاره ها و تصاویر به خواننده این امکان را می دهد که حواس خود را درگیر کند، که به نوبه خود خواننده را به درون محتوا می کشاند و او را مجذوب خود می کند.
8. زمینه و فیلدی که در مورد آن می نویسید را بشناسید
این ممکن است مهمترین عامل هنگام نوشتن یک محتوا باشد، بهویژه هنگام نوشتن در یک جایگاه خاص. وقتی برای مخاطبی می نویسید که مطالب آنها را می داند، اگر ندانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید، این موضوع کاملا واضح است.
خواننده شما باید احساس کند که اطلاعات خود را از یک منبع معتبر دریافت می کند. اگر درباره ایده ای می نویسید که متعلق به شما نیست، همیشه منابع خود را ذکر کنید.
خواننده شما باید احساس کند که اطلاعات خود را از یک منبع معتبر دریافت می کند. اگر درباره ایده ای می نویسید که متعلق به شما نیست، همیشه منابع خود را ذکر کنید.
بنابراین، اگر در مورد موضوع خود اطلاعات زیادی نداشته باشید، چه؟
ابتدا یک تحقیق کلی انجام دهید. دریابید که چه محتوایی در حال حاضر وجود دارد، آیا پوشش خبری اخیر درباره موضوع شما وجود دارد یا خیر، و آیا نظرات بحث برانگیزی وجود دارد یا خیر.
در مرحله بعد، با برخی از اینفلوئنسرها یا کارشناسان آن صنعت تماس بگیرید. بفهمید که آنها چه می دانند و چه نظراتی در مورد این موضوع دارند. وقتی کارتان تمام شد، برای بررسی واقعیت و ارائه بازخورد با آنها تماس بگیرید.
داده ها و حقایق قابل اعتماد را جمع آوری کنید. اگر در این موضوع متخصص نیستید، نظرات دیگران به عنوان صدای قدرت شما عمل می کند.
9. از اشتباهات گرامری خودداری کنید

اشتباهات املایی و گرامری به اعتبار شما لطمه می زند و خواندن مطالب شما را سخت تر می کند.
مورد بعد در نکات موثر برای رسیدن به مخاطب از طریق محتوا این است که اشتباهات گرامری نداشته باشید. نه تنها محتوای شما شلخته به نظر می رسد، بلکه گرامر ضعیف به رتبه شما آسیب می زند. گوگل نگفته است که آیا اشتباهات گرامری بر رتبه بندی تاثیر می گذارد یا خیر. الگوریتمی که محتوا را در گوگل رتبهبندی میکند، «محتوای بیکیفیت» را فیلتر میکند، اگرچه هیچکس مطمئن نیست که چقدر از آن به املا و دستور زبان مربوط میشود.
چند اشتباه رایج گرامری:
استفاده نادرست از علائم نگارشی
استفاده بیش از حد از کاما
اشتباهات املایی
10. به دنبال بازخورد باشید
برای درک بهتر اینکه آیا محتوای شما با مخاطبان هدف شما همخوانی دارد یا خیر، بازخورد بخواهید.
میتوانید از کسی که میشناسید که برای هدف شما مناسب است بخواهید مقاله شما را بخواند یا خوانندگان را تشویق کنید تا نظرات خود را با نظر دادن در مورد پست شما به اشتراک بگذارند.
در هر صورت، سود خواهید برد و یاد خواهید گرفت که چگونه شیوه نوشتن خود را برای مخاطبان مورد نظر خود تغییر دهید.
تمرین مهارت را کامل می کند
ایرا گلس می گوید: «وقتی برای اولین بار کار را شروع می کنید، خیلی خوب نخواهد بود. اما اگر به خلق آثار متوسط ادامه دهید، در نهایت کار واقعاً خوبی را شروع خواهید کرد. فقط تمرین می خواهد».