تولید محتواآموزش تولید محتوا

نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی

محتوای تبلیغاتی ممکن است در مقایسه با انواع محتواهای دیگر وبلاگ دیگر فروش سخت تری داشته باشد، اما زمانی که نوبت به اطلاع رسانی به مشتری بالقوه در مورد آنچه ارائه می کنید می رسد، بسیار مهم است.

کسب و کارها از هر نوع که باشند، این روزها روی محتوای عالی برای وب سایت ها و پلتفرم های ارتباطی خود سرمایه گذاری می کنند. خواه مقاله، ویدئو یا پادکست باشد، آن‌ها جاذبه‌ای که محتوای قدرتمند ارائه می‌دهد، را یافته‌اند و ترافیک بیشتری را به سایت‌ها و وبلاگ‌های خود جذب و سرنخ‌های بیشتری ایجاد می‌کنند.

در حالی که این موضوع برای کسب و کار عالی است، همچنین باید تلاش هایی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در میان مقالات، پادکست ها و ویدیوهای دیگری که ایجاد می کنید انجام شود.

محتوای تبلیغاتی نباید مستقیماً تبلیغ باشد، بلکه یک بخش ساده تر است که از SEO خوب و سایر الزامات ارسال برای ویدیوها و پادکست ها استفاده می کند و آن را در نتایج موتورهای جستجو و پخش کننده های پادکست یا ویدیو قرار می دهد.

در حالی که مردم به وبلاگ‌ها به‌عنوان نیروی محرکه در تبلیغات عادت کرده‌اند، تبلیغ از طریق رسانه‌های جدید مانند پادکست‌ها و ویدیوها نیز می‌تواند منجر به جذب مخاطب بیشتر شود، زیرا ویدیوها عنصر بصری را ارائه می‌دهند که ممکن است افراد ترجیح دهند و پادکست‌ها توسط کسانی که دوست دارند چند کار را انجام دهند ترجیح می‌دهند، و این امر کسب و کار شما را گسترش می‌دهد. از طریق محتوای تبلیغاتی، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات خود بیافزایید.

محتوای تبلیغاتی چیست؟

محتوای تبلیغاتی چیست؟

محتوای تبلیغاتی محتوایی است که مستقیماً با برند شما و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید و همچنین کاربردها و مزایای آنها ارتباط برقرار می‌کند. این نوع محتوا، نقاط قوت محصولات و خدمات شما و همچنین ارزش های شما را به عنوان یک تجارت برجسته می کند. به نوعی آنچه را که ارائه می‌دهید در کنار پس‌زمینه چرایی ارائه آن ارائه می‌کند.

این محتوا چیزی بیش از نشان دادن علامت «اکنون بخر» است، بلکه داستان شما و آنچه را که برای آن ایستاده‌اید به نمایش گذاشته و بیان می‌کند.

این محتوا می تواند یک مطلب در مورد اینکه چرا کسب و کار خود را شروع کرده اید و چگونه رشد کرده است یا حتی چندین قسمت پادکست در مورد سفری که کسب و کار شما طی کرده است که دارای یک عنصر ویدیویی باشد. و با داستان شروع کسب‌وکارتان، می‌توانید به‌طور یکپارچه درباره محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید صحبت کنید، بدون اینکه به نظر بیاید که در حال تبلیغ هستید.

اما، مانند همه چیز، محتوای تبلیغاتی بیش از حد ممکن است وجود داشته باشد. چیزی که اغلب ممکن است اتفاق بیفتد این است که یک کسب‌وکار می‌تواند در تبلیغ خود از حدی فراتر رود که مشتری احساس کند از تلاش برای عرضه و فروش ناامید شده است.

اگر همه محتوای شما تبلیغاتی باشد، ممکن است رسیدن به هدف سخت شود، زیرا مردم اغلب محتوای شما را برای اطلاعات آن مصرف می‌کنند تا اینکه مستقیماً محصول یا خدمات شما را خریداری کنند. هنگامی که خواننده احساس کند دانشی که می‌خواهد از محتوای شما جذب کند، وجود ندارد، اعتماد و اعتبار را از بین می‌برد.

محتوای تبلیغاتی در مقابل محتوای اطلاعاتی

محتوای تبلیغاتی در مقابل محتوای اطلاعاتی

محتوای اطلاعاتی (یا آموزشی) با محتوای تبلیغاتی تفاوت دارد. محتوای آموزشی سعی می کند به جای صحبت مستقیم در مورد برند یا تجارت شما، به مشکلات رسیدگی کند و راه حل هایی ارائه دهد. محتوای اطلاعاتی می‌تواند در وبلاگ‌ها یا ویدیوهای راهنمایی ارائه شود که به عنوان نتایج در موتورهای جستجو ظاهر می‌شوند، (زمانی که مردم به دنبال پاسخی برای مشکلاتی هستند که دارند).

محتوای اطلاعاتی یا آموزشی، محتوایی است که به این سوال پاسخ می دهد: چگونه به مخاطبانم کمک کنم؟ باعث ایجاد اعتماد و اقتدار می شود. اگر بتوانید مشکلات یک شخص را از طریق محتوای خود برطرف کنید، به احتمال زیاد او شما را به عنوان یک چهره معتبر می بیند و برای محتوای بیشتر یا حتی خرید چیزی که ارائه می کنید، ادامه می دهد. این کار با سئوی خوب و سایر الزامات ارسال پست برای پادکست ها و ویدیوها می تواند به شما در رشد مخاطبان کمک کند.

یکی از کارهایی که کسب و کارهای هوشمند انجام می دهند ایجاد تعادل بین این دو نوع است. آنها نیاز به کمک به مخاطب و ایجاد اعتبار را با تکیه کردن مصرف کنندگان به آنها درک می کنند و همچنین می دانند که باید داستان و محصولات یا خدمات خود را ارسال کنند تا مخاطبانشان درک بهتری از آنها داشته باشند.

با زیر نظر گرفتن آمار و دیدن اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، برند شما همچنین می تواند بهترین تعادل بین محتوای تبلیغاتی و اطلاعاتی را پیدا کند.

چرا محتوای تبلیغاتی مهم است؟

چرا محتوای تبلیغاتی مهم است؟

در حالی که محتوای اطلاعاتی می تواند در ایجاد مخاطبی که به حرف شما اعتماد کند بسیار مفید باشد، اما همیشه به طور کامل توضیح نمی دهد که نام تجاری یا محصول شما چیست. به عنوان مثال، یک شرکت حسابداری می‌تواند هر آنچه را که دوست دارد توصیه کند و محتوای مرتبط در مورد حسابداری را منتشر کند که ممکن است افراد در جستجوی آن باشند، اما بدون نوع تبلیغات مستقیم‌تر، مصرف‌کنندگان نمی‌دانند با چه چیزی طرف هستند.

محتوای تبلیغاتی همچنین به هر سوالی که ممکن است مصرف کننده در مورد برند یا خود محصول داشته باشد پاسخ می دهد. اگر قبلاً شخصی را از طریق محتوای خود جذب کرده اید، آنها می خواهند درباره شما و آنچه ارائه می دهید بیشتر بدانند. بنابراین داشتن چنین تبلیغاتی می تواند به شما در بیان داستانتان کمک کند و منجر به فروش بالقوه شود.

از نظر اقتدار، برند شما محصول یا خدمات شما را بهتر می شناساند. بنابراین توانایی ایجاد محتوا در مورد آن می‌تواند دانشی را که برای مخاطب ارسال می‌کنید به حداکثر برساند. با بیان جزئیات آنچه ارائه می‌دهید به‌عنوان کسب‌وکاری که خود و بهترین‌ها را می‌شناسد، اطلاعات مربوط به برند خود را در دسترس مخاطبان زیادی قرار می‌دهید.

5 نکته برای ایجاد و تولید محتوای تبلیغاتی

ایجاد محتوای تبلیغاتی می‌تواند مشکل باشد، زیرا شما را ملزم می‌کند که تعادل مناسبی بین اطلاع‌رسانی و تبلیغات ایجاد کنید، بنابراین در اینجا پنج نکته مفید برای تولید آن وجود دارد.

1. داستان گویی

مردم به سمت داستان ها کشیده می شوند. آن‌ها اغلب داستان‌ها را بیشتر از واقعیت‌ها و ارقام به یاد می‌آورند، زیرا می‌توانند خود را در روایت‌ها تزریق کنند و در حین بیان داستان احساس کنند که رویدادها رخ می‌دهند. روش عاطفی که مردم به داستان ها پاسخ می دهند باعث می شود یک برند معتبرتر و قابل اعتمادتر احساس شود.

باز کردن محتوای تبلیغاتی خود با داستان‌های پررنگ می‌تواند کمک بزرگی باشد. آنها همچنین در مقایسه با فهرستی از معیارهای دیگر در مورد برند شما، تأثیر بیشتری بر روی افراد دارند.

داستان‌ها می‌مانند و راهی عالی برای جذب یا معرفی یک موضوع بدون احساس فشار بیش از حد هستند. در عوض، شما در نهایت واقعی تر و بازتر به نظر خواهید رسید.

2. شناخت مخاطب

شناخت مخاطب

با شناخت مخاطبان و پرسونای مخاطب خود، می‌توانید محتوا را با نیازها، سؤالات و آنچه می‌خواهند ببینند، بهتر تنظیم کنید. به جای پرتاب تصادفی یک محتوا، توانایی تشخیص اینکه مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند می تواند به شما کمک کند محتوای خود را تغییر دهید و بدانید که برای جلب توجه آنها باید چه بگویید یا انجام دهید.

با درک اینکه چه کسی را مخاطب قرار می دهید، می دانید چه چیزی برای آنها جذاب است. شما می دانید که آنها باید چه نوع مشکلاتی را حل کنند و چگونه با آنها درگیر می شوند. با این کار، دنبال کننده ای ایجاد می کنید که به شما اعتماد دارد و به شما وفادارتر است.

مخاطبان وفادار نیز مخاطبانی هستند که بیشتر خرید می کنند. مصرف‌کننده‌ای که محتوای شما را می‌بیند، آن را برای آنچه ارائه می‌کند دوست دارد و برای محتوای بیشتر به بازگشت ادامه می‌دهد، احتمال بیشتری دارد که به خریدار تبدیل شود. آنها به شما اعتماد دارند بنابراین احتمال بیشتری دارد که به محصول یا خدمات شما اعتماد کنند.

3. لاف زدن ممنوع

شاید فکر کنید یک راه مطمئن برای ترغیب مشتری به کلیک کردن روی محتوای شما لاف زدن است. اما باید بدانید با تمجید آشکار از محصول یا خدمات خود (یا حتی خودتان)، می‌توانید به‌شدت مغرور ظاهر شوید و مردم تمایل به آن ندارند.

اذعان به قدرت محصول یا خدمات شما خوب است، اما با افزایش مزایای آن (و برند شما در این فرآیند)، هیچ لطفی به خود نمی کنید. زیاده روی نکنید و در مورد برند خود و کارهایی که می تواند انجام دهد فشار وارد نکنید.

در عوض می‌توانید با ارائه مدرک اجتماعی، کاری را که انجام می‌دهید برجسته کنید. با ارائه داستان‌ها، توصیفات، و بررسی‌هایی که مشتریان قبلی انجام داده‌اند، می‌توانید قابل اعتمادتر باشید زیرا دیگران این ادعاها را در مورد محصول یا خدمات شما مطرح می‌کنند، نه شما. مردم تمایل دارند به اثبات اجتماعی اعتماد کنند، زیرا اگر برای شخص دیگری مؤثر باشد، مطمئناً برای آنها نیز مؤثر خواهد بود.

4. بیش از حد پیچیده نباشید

ایجاد و تولید محتوای تبلیغاتی

وقتی نوبت به تولید محتوا می رسد، امکانات بی پایان هستند. می‌توانید یک محتوای 3000 کلمه‌ای در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید ایجاد کنید یا یک ویدیوی 20 دقیقه‌ای که یک فرآیند خاص را توضیح می‌دهد و تا جایی که می‌توانید در مورد آن چیزها توضیح دهید. اما این همیشه مفید نیست. پیچیده کردن چیزی، همیشه آن را بهتر نمی کند. گاهی اوقات ساده تر بودن بهتر است.

شما نمی خواهید مصرف کننده خود را با زبانی پرمدعا یا تعهد کامل 20 دقیقه ای به یک ویدیو غرق کنید. در جایی که نیاز دارید، خلاصه کنید و مختصر باشید. همه حاضر نیستند با زبان پیچیده یا اطلاعات نامربوط مقابله کنند. محتوای یا فرآیند خود را بیش از حد پیچیده نکنید.

5. از موارد فوق العاده پرهیز کنید

از به کار بردن کلماتی مانند «اولین تا کنون»، «بهترین»، «بیشترین» خودداری کنید، زیرا غیرقابل اعتماد به نظر می رسد و اثبات آنها دشوار است. در حالی که این کلمات، صفت های عالی به نظر می رسند، اما می توانند کلماتی توخالی باشند زیرا هیچ ارزش واقعی برای آنها ندارند. واقعیت ها از نظر تلاش برای انتقال اعتبار برند شما به جای اغراق، بسیار بهتر عمل می کنند.

و، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ممکن است مغرورانه به نظر بیایید، که مردم دوست ندارند.

موارد فوق العاده کمتر از حقایق قابل اعتماد هستند و می توانند مصرف کننده را نسبت به شما و محتوای شما مشکوک کنند. این نوع کلمات به یک برند نیاز دارند تا با اطمینان مطلق ثابت کند که چرا “بیشترین” x یا y در تجارت هستند.

سخن نهایی

اگرچه ایجاد محتوای تبلیغاتی می تواند مخاطره آمیز باشد، اما لازم نیست زمان زیادی را صرف ساده سازی، داستان سرایی و درک مخاطب خود کنید. این نوع محتوا متفاوت از محتوایی است که ممکن است قبلاً در حال ایجاد آن بوده باشید، اما برای اطلاع مخاطبان از برند و داستان شما بسیار مهم است. ایجاد محتوای تبلیغاتی متقاعد کننده می تواند مشتریان زیادی را جذب کند و منجر به توسعه کسب و کار شما شود.

به این مطلب امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا