تولید محتواآموزش تولید محتوا

مهمترین اصطلاحات و واژگان در محتوانویسی

در حین خواندن نکات محتوانویسی در اینترنت، ممکن است به اصطلاحی برخورد کرده باشید که کاملاً متوجه نشده اید یا به توضیح بیشتری نیاز داشته باشید. این مطلب در خصوص مهمترین اصطلاحات و واژگان در محتوانویسی (عبارات کلیدی، اختصارات و…) توضیحاتی را ارائه می دهد که روند نوشتن محتوای اینترنتی بهینه شده را آسان می کند.

مهمترین اصطلاحات و واژگان در محتوانویسی

تست A/B

رویکرد روش شناختی با هدف افزایش تعداد تبدیل در وب سایت است. برای انجام چنین آزمایشی، ابتدا باید صفحات فرود A و B ایجاد کنید. سپس 50 درصد ترافیک را به یک صفحه و 50 درصد را به صفحه فرود دیگر ارسال کنید و واکنش بازدیدکنندگان وب سایت را با هم مقایسه کنید. هنگامی که نتایج نهایی را دریافت کردید، خواهید دانست که کدام نسخه برای مخاطب هدف شما جذاب تر است. این به شما در تنظیم بقیه مطالب کمک می کند.

بک لینک ها

بک لینک ها

یکی دیگر از مهمترین اصطلاحات و واژگان در محتوانویسی بک لینک ها هستند. بک لینک ها از یک صفحه وب به صفحه دیگر هدایت می شوند. معمولاً آنها را می توان در انتهای متن یا یک پست وبلاگ مشاهده کرد. گوگل آن‌ها را برای رتبه‌بندی صفحات وب مهم می‌داند، زیرا مشخص شد که صفحاتی که تعداد زیادی بک لینک دارند، رتبه‌بندی خوبی داشته و دسترسی ارگانیک بالایی دارند.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی انتشار محتوا در اینترنت به شکلی خاص است که به عنوان وبلاگ شناخته می شود. این مورد یک صفحه وب ویژه است که در آن متن هایی را در مورد موضوعات خاص یا مجموعه ای از موضوعات منتشر می کنید. این وبلاگ در اواخر دهه 90 ظاهر شد و شکلی از یک دفترچه خاطرات دارد. بعدها، وبلاگ ها جذاب تر شدند و به شکل غالب انتشار در اینترنت تبدیل شدند.

در اواسط دهه 2000، برندها و کارشناسان بازاریابی ارزش وبلاگ ها را تشخیص دادند و شروع به تبلیغ محصولات خود در سایت های وبلاگ معروف کردند. در همان زمان، به غیر از وبلاگ های شخصی، وبلاگ های شرکتی نیز شروع به توسعه کردند که در 10 سال گذشته به یک کار عادی برای نویسندگان محتوا تبدیل شده است.

نرخ پرش (بانس ریت)

بانس ریت

نرخ پرش تعداد بازدیدکنندگان سایتی است که در سایت پیمایش می کنند، اما بدون بازدید از سایر صفحات سایت یا خواندن محتوا، سریع سایت را ترک می کنند. چرا این پارامتر مرتبط است؟ چراکه نشان دهنده مشکلی در محتوا است، به عبارت دیگر، بازدیدکننده وب سایت فقط وارد سایت شده و به دلیل پیدا نکردن چیزی که به دنبالش بوده، از سایت خارج شده است. دلایل ممکن است متفاوت باشد مانند استفاده نادرست از کلمات کلیدی، تبلیغات تهاجمی یا بسیاری از دلایل دیگر.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد و توزیع محتوای رایگان است که هدف آن جذب خریداران بالقوه است تا در نهایت به خریداران واقعی و تکراری تبدیل شوند. نوع محتوایی که مشتری در اینترنت به اشتراک می گذارد که توسط آژانس ها تهیه می شود مستقیماً به محصول بستگی دارد. به طور خلاصه، محتوا می تواند به اشکال مختلف (وبلاگ، ویدئو، پست رسانه های اجتماعی) شکل بگیرد، اما نکته اساسی باید برای هر نوع محتوا یکسان باشد.

به عنوان مثال، محتوا باید یا آموزشی باشد یا سرگرم کننده. ارزشی که مصرف کننده از طریق محتوای رایگان به دست می آورد باعث می شود او محصول را بهتر درک کند و او را به خرید دعوت کند.

کپی رایتینگ

این یک عنصر ضروری در بازاریابی آنلاین است و نشان دهنده مهارت فروش و ارائه محصولات از طریق متون ماهرانه است. البته هدف مستقیم فروش است، در حالی که با نوشتن محتوا، هدف کمی متفاوت است – ارائه اطلاعات در مورد محصولات، مزایای آنها و ارائه ارزش رایگان. کپی، هر نوع محتوای متنی است.

هدف آن جلب توجه خریداران بالقوه و ترغیب آنها به خرید محصولات است. با نوشتن شعارها، متن های فروش مختصر در شبکه های اجتماعی (توضیحات زیر تصاویر) و غیره. یک کپی رایتر بین یک برند و خریداران بالقوه پیوند ایجاد می کند.

تقویم محتوا

تقویم محتوا

به زبان ساده، تقویم محتوا ارسال بخشی از برنامه ریزی استراتژیک پست وبلاگ است. نویسندگان محتوا از روش‌های مختلفی برای برنامه‌ریزی متن‌های آینده، یک گوگل شیت ساده، برنامه‌های مختلف مانند Airtable استفاده می‌کنند. همه این ابزارها دارای عناصر ساده و شهودی هستند که نویسندگان را در برنامه ریزی ترتیب متون، فهرست کردن کلمات کلیدی مورد استفاده، تصاویر و غیره پشتیبانی می کنند. خبرنامه ها، کتاب های الکترونیکی

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها نیز یکی دیگر از مهمترین اصطلاحات و واژگان در محتوانویسی هستند و انواع پوسترهای دیجیتالی به شمار می روند که حاوی عناصر گرافیکی جالب، عکس ها و فونت ها هستند. اینفوگرافیک انواع مختلفی دارد و نویسنده محتوا وظیفه نوشتن تمامی متون را بر عهده دارد. اینفوگرافیک ترکیبی از متون و عناصر بصری است، برای پوشش یک موضوع خاص، اعداد را به صورت واضح ارائه می کند، اغلب در زمینه های مختلف برای نمایش اطلاعات خاص استفاده می شود.

بر اساس مطالعات انجام شده، اینفوگرافیک ها 12 درصد ترافیک وب سایت بیشتری نسبت به وبلاگ ها به ارمغان می آورند. اگر حقایق به طور خلاصه ارائه شوند، آن‌هایی که زمان کافی برای مطالعه ندارند، متن را رد می‌کنند و فقط به اینفوگرافیک توجه می‌کنند.

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی اصطلاحی است که برای شناسایی محتوای صفحه استفاده می شود و کلمات یا عباراتی را که کاربران در جستجوی آن هستند ارائه می دهد. این مورد می تواند یک کلمه یا یک گروه از کلمات باشد. کلمات کلیدی را معمولا می توان در عنوان، زیرنویس، توضیحات تصاویر و در متن یافت. آنها مهم هستند زیرا مردم از آنها برای جستجو در مرورگرها برای جستجو و یافتن محتوای مرتبط استفاده می کنند.

بدون آنها نمی توانیم محتوای بهینه سازی شده در مرورگرها ایجاد کنیم و به زودی سئو برای پست های اینستاگرام مهم خواهد بود.

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمات کلیدی

چگالی پارامتر بسیار مهم و از جمله مهمترین اصطلاحات و واژگان در محتوانویسی که نشان می دهد چند بار کلمات کلیدی یا عبارات خاصی در یک متن تکرار شده اند چگالی کلمات کلیدی است. اگر یک متن دارای 100 کلمه، 5 کلمه کلیدی باشد، تراکم کلید 5٪ است. این پارامتر توسط افزونه های سئو وردپرس مختلف قابل پیگیری است.

اگرچه کاملاً تعریف نشده است، اما فرض بر این است که بین 5 تا 7 درصد از کلمات کلیدی استفاده شده در یک متن نتیجه خوبی به همراه دارند.

لینک بیلدینگ

لینک ها را می‌توان به‌عنوان پل‌های آنلاین توصیف کرد که به مرورگرها اجازه می‌دهد محتوا را بررسی کنند و دقیقاً آنچه را که شخص در جستجوی آن بوده است، کشف کند. لینک ها همچنین ارز آنلاین نویسندگان و سازندگان محتوا هستند.

لینک های با کیفیت بیشتر به محتوای یک صفحه خاص هدایت می شوند، آن صفحه رتبه بهتری کسب می کند. لینک بیلدینگ در عین حال یکی از مهمترین وظایف نویسندگان محتوای سئو است.

طراحی وب سایت ریسپانسیو

اگرچه ممکن است کسی فکر کند طراحی وب ریسپانسیو مستقیماً با نوشتن ارتباط ندارد، اما ما مخالفیم زیرا بسیار مهم است که متن در همه دستگاه‌ها (دسک‌تاپ، لپ‌تاپ، تبلت، تلفن‌های هوشمند) قابل مشاهده باشد که هدف اصلی این رویکرد است. مهم است که متن و تصاویر به یک اندازه قابل مشاهده باشند.

به همین دلیل، از فرمت های تصویر منعطف استفاده می شود تا بتوانند با همه دستگاه ها تنظیم شوند.

SEO: بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو در مهمترین اصطلاحات و واژگان در محتوانویسی

سئو را می توان به عنوان فرآیندی برای ایجاد محتوای بهینه برای موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ تعریف کرد که از طریق جستجوی ارگانیک ترافیک را به یک وب سایت جذب می کند. کلید این فرآیند جذب هرچه بیشتر ترافیک به وب سایت با استفاده از قدرتی است که موتورهای جستجو ارائه می دهند.

با تایپ کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی، اگر سئو به درستی انجام شده باشد، مصرف کنندگان بالقوه می توانند با سایت شما آشنا شوند. عناصر متعددی وجود دارند که بر بهینه سازی یک متن تأثیر می گذارند مانند کلمات کلیدی، عنوان، زیرنویس، تصاویر، ابرداده و غیره.

اسنیپت

اسنیپت

این یک اصطلاح برنامه نویسی و یکی دیگر از مهمترین اصطلاحات و واژگان در محتوانویسی بوده اما تعریف معمول آن ممکن است برای درک آن بسیار پیچیده باشد. درواقع اسنیپت، یک توضیح کوتاه ساده از متن زیر URL و عنوان متن است که وقتی هر عبارتی را در مرورگر جستجو می کنیم قابل مشاهده است. ما می‌توانیم آن را تغییر داده و آن را با نیازهای خود در افزونه SEO به نام Yoast یا Rank math تنظیم کنیم. اسنیپت ها همچنین باید حاوی کلمات کلیدی باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا