10 مورد از مهارت های نویسنده محتوا

آیا میدانستید که ۷۸ درصد از شرکتها تیمی متشکل از حداقل یک تا سه متخصص محتوا (Content Writer) دارند؟ دانستن مهارت های نویسنده محتوا برای موفقیت هر نویسنده ای ضروری است. از توجه به جزئیات گرفته تا ویرایش کپی خود، امروزه، یک نویسنده محتوا باید خلاقیت، داده ها و فناوری را ترکیب کند تا در کار خود موفق باشد.
محتوا چیزی جز اطلاعات نیست. در بازاریابی محتوا، این محتوا در قالب وبلاگ، مقاله، ویدئو، تصویر، ایمیل و یا ترکیبی از همه نوشته می شود. محتوای با کیفیت یکی از دلایل اصلی موفقیت استراتژی های بازاریابی دیجیتال است. به گفته Social Media Examiner، پنجاه و هشت درصد از بازاریابان احساس میکنند که محتوای متنی مهمترین نوع محتوا است، که بر تصاویر و ویدیوها برتری دارد.
برای اینکه محتوای شما نظر خواننده را به خود جلب کند، باید برای آنها مفید بوده، و از سوی دیگر برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. چه کسی همه اینها را جمع می کند؟ نویسنده ای با مهارت های خوب در نوشتن محتوا، محتوای نوشتاری یک هنر است و نویسنده محتوا هنرمند است.
بنابراین به مهارت های نویسنده محتوا باید بیش از پیش اهمیت دهید.
نویسنده محتوا کیست؟

یک وب سایت برای تبلیغ یک خدمات یا محصول طراحی شده است. یک خواننده متوسط دامنه توجه کوتاهی دارد و از این رو، باید به سرعت درگیر شود تا کلیکهای بیشتر و نرخ پرش (Bounce Rate) کمتری وجود داشته باشد. این خواننده می تواند یک سرمایه گذار، سهامدار، مشتری فعلی یا مشتری احتمالی باشد.
یک وب سایت به محتوای باکیفیتی نیاز دارد که بتواند اطلاعات مرتبط، واضح، آموزنده و تخصصی را ارائه دهد و پیام درست را به بیننده منتقل کند و او را وادار به انجام برخی اقدامات کند.
یک نویسنده یا تولیدکننده محتوا همه این کارها را با نوشتن محتوای خلاقانه، به خوبی تحقیق شده، جذاب و به زبانی که با مخاطب صحبت می کند انجام می دهد. آنها در نوشتن پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، صفحات فرود، وایت پیپرها، ایمیل ها، بیانیه های مطبوعاتی، محتوای وب سایت، اسکریپت های صوتی و تصویری و موارد دیگر متخصص هستند.
نویسندگان محتوای ماهر درک کاملی از هدف محتوا دارند و به مهارت های نویسنده محتوا آگاه هستند. آنها همچنین دانش اکثر رسانه های دیجیتال را دارند و محتوایی را ایجاد می کنند که مخصوص آن پلتفرم خاص است. یک نویسنده محتوا در به حداکثر رساندن دسترسی و افزایش شانس فروش کمک می کند.
مهارت های نویسنده محتوا

یک نویسنده محتوا باید در کنار خلاقیت و همه کاره بودن، دارای استعداد چندگانه باشد. اگرچه برای یک مبتدی که می خواهد یک نویسنده محتوا شود، کار دشواری است، اما با تمرین زیاد می توان به آن دست یافت. برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق، باید این مهارت های نویسنده محتوا را داشته باشید:
1. سازگاری با سبک های مختلف نوشتاری
سازگاری یکی از مهارت های نویسنده محتوا است که محتوانویسان باید از آن بهره ببرند، زیرا باید لحن و سبک نوشتن خود را با توجه به پروژه های مختلف تغییر دهند. وقتی نویسندگان با قالب های مختلف نوشتن سازگار باشند، می توانند به طور موثر به نیازها پاسخ دهند. یک نویسنده ممکن است همیشه با دامنه یا سبک نوشتاری خاصی آشنا نباشد. با این حال، آنها باید طبق نیاز شغلی یاد بگیرند یا بیاموزند.
به عنوان مثال، نوشتن وایت پیپر با نوشتن محتوای وب متفاوت است. یک کاغذ سفید نیاز به تحقیق و توضیح دقیق دارد، در حالی که یک صفحه اصلی به دادههای کوتاه، جذاب و مختصر نیاز دارد که کاربر را وادار میکند روی تماس برای اقدام (CTA) کلیک کند.
همچنین یادگیری هر چه بیشتر سبک های نوشتاری ضروری است تا بتوانید به سرعت مطابق با تکلیف خود را تطبیق دهید. همچنین با تطبیق پذیر بودن، نه تنها به محتوا ارزش بیشتری می دهید، بلکه به عنوان یک نویسنده محتوا ارزشمند می شوید.
2. مهارت های پژوهشی قوی

توانایی انجام تحقیقات مستقل بر اساس نیازهای مشتری یکی دیگر از مهارت های نویسنده محتوا است که هر نویسنده محتوا باید از آن برخوردار باشد. یک نویسنده ممکن است تسلط، خلاقیت و ذوق بالایی داشته باشد، اما اگر اطلاعات ارائه شده توسط او به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته باشد، به اعتبار محتوا لطمه می زند.
از این رو، یک نویسنده محتوا باید به خوبی تحقیق کند و یک نسخه آموزنده بنویسد که پیام را به وضوح و صادقانه منتقل کند.
تحقیقات را می توان به صورت آنلاین با مراجعه به مقالات، مجلات دیجیتال، وب سایت های دولتی یا سایر منابع معتبر انجام داد. تحقیقات آفلاین را می توان از طریق کتاب، مصاحبه و موارد دیگر انجام داد. محتوایی که به خوبی تحقیق شده و صادقانه باشد ارزش زیادی به خواننده ارائه می دهد.
وب سایتی که چنین مطالبی در آن پست می شود به منبعی قابل اعتماد و معتبر تبدیل می شود که منجر به ترافیک آنلاین بیشتر و بازدیدهای مکرر می شود.
هنگامی که بازدید از یک سایت افزایش می یابد، محبوبیت سایت نیز افزایش می یابد، که به افزایش ارزش برند کمک می کند. یک محتوای خوب تحقیق شده که اجزای آن به درستی در کنار هم قرار گرفته باشد، برای همه یک برد-برد است.
این محتوا می تواند ترافیک وب، اشتراک گذاری ها، کلیک کردن، رتبه بندی موتورهای جستجو و در نهایت فروش را افزایش دهد.
3. ایجاد محتوای بدیع و خلاقانه
یک نویسنده محتوا ممکن است در موضوع اختصاص داده شده متخصص نباشد، اما صرف نظر از آن، اثری که ارائه می دهد باید اصلی و منحصر به فرد باشد. پس از انجام تحقیقات کامل، نویسنده باید بتواند آموخته های خود را به محتوای آموزنده، آگاهانه و اصیل تبدیل کند.
محتوای اصلی که خلاقانه و منحصربهفرد است، خوانندگان بیشتری را نسبت به قطعات غیراصلی و طولانی و خستهکننده جذب میکند. کارهای غیر سرقتی در بهینه سازی برای موتورهای جستجو ضروری است.
محتوای اصلی با کلمات کلیدی مناسب بالاتر از محتوایی است که کلمات کلیدی مرتبطی ندارد، سرقت ادبی است یا منحصر به فرد نیست. خلاقیت به اندازه اصالت مهم است. یک تیتر جذاب، یک متن خوب و کلمات فکر شده، از پیش نیازهای نوشتن خلاق است.
افزودن انواع محتوا مانند صدا، ویدئو، تصاویر و بهینه سازی محتوای دیجیتال می تواند مزیت دیگری باشد. همه اینها را کنار هم قرار دهید، یک قطعه کامل می سازد که خلاقانه، منحصر به فرد و بدیع است.
4. درک خوب از SEO

نویسندگان محتوا از پیشینههای مختلفی مانند روابط عمومی، روزنامهنگاری، ادبیات و غیره میآیند. اما برای تبدیل این عشق به نویسندگی به یک حرفه موفق در نوشتن محتوای دیجیتال، باید در مورد سئو اطلاعات داشته باشید. بنابراین یکی دیگر از مهارت های نویسنده محتوا، آگاهی از سئو است.
سئو چرا مهم است؟ دانستن سئو به معنای درک موارد زیر است:
شما در مورد بازار و مخاطبانی که سعی در دستیابی به آنها دارید بیشتر می دانید. زمانی که جمعیت شناسی مخاطبان را بشناسید، می توانید قطعه ای بسازید که مورد علاقه آنها باشد. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن پستی برای یک نانوایی خانوادگی هستید، باید موارد زیر را انجام دهید:
- در مورد کلمات کلیدی مناسب تحقیق کنید.
- رقابت را تحلیل کنید.
- نقاط درد و پرسش مشتری را بشناسید.
شما جنبه های فنی را که به بهینه سازی محتوا وارد می شود، درک می کنید. دانستن نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو به ایجاد استراتژی بهتر برای محتوا شما کمک می کند.
شما میتوانید کار را با درک بهتری از آنچه باید در عنوان، سرفصلها، توضیحات متا، تصاویر، لینکهای خارجی و غیره منتشر کنید.
شما می توانید به طور موثر از کلمات کلیدی استفاده کنید که با آخرین الگوریتم های موتور جستجو مطابقت دارند.
شما کورکورانه محتوا تولید نخواهید کرد. بعد از هر اثری که پست میشود، میتوانید نتیجه آن را تحلیل کنید و تغییرات مربوطه را برای افزایش تعداد خوانندگان ایجاد کنید. بر اساس دادهها، میتوانید تکنیکهای نوشتاری جدیدی را اتخاذ کنید که میتواند نتایج بهتری ایجاد کند.
از این رو، یادگیری جنبه های اساسی ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو به عنوان یکی از مهارت های نویسنده محتوا ضروری است.
5. مهارت های سازمانی
مهارت های سازمانی یک مهارت نرم مهم در لیست مهارت های نویسنده محتوا است که باید در اختیار داشته باشد. این موضوع در مورد مدیریت ضرب الاجل های خود است، زمانی که چندین تکلیف دارید که موظفید انجام دهید باید بتوانید به صورت شخصی و حرفه ای روی آنها کار کنید.
تلفن های هوشمند راه بسیار خوبی برای اولویت بندی موارد ضروری هستند. می توانید هشدارهای تقویم را تنظیم کنید. اولویت بندی مناسب مشاغل، تحویل به موقع محتوا را تضمین می کند. همچنین به مشتریان شما کمک می کند تا هر از گاهی در مورد کار خود به روز شوند.
این فقط در مورد سازماندهی زمان و برنامه شما به عنوان یک نویسنده نیست. شما باید به صورت سازماندهی شده نیز بنویسید. یک نویسنده زمانی که شروع به نوشتن می کند، ذهنی پر از افکار تصادفی دارد. از این رو، اگر از الگوی مناسب پیروی نشود، محتوا می تواند به یک غذای مخلوط تبدیل شود که خواننده نتواند طعم خاصی را بچشد.
به عبارت ساده، محتوا گیج کننده می شود و خواننده بلافاصله علاقه خود را از دست می دهد. از این رو، فرآیند نوشتن باید الگویی با جریان و ساختار مناسب داشته باشد. هر پاراگراف باید به هم مرتبط باشد، به طوری که کل کار به صورت متمرکز، خواندنی و جالب باشد.
همچنین، به خاطر داشته باشید که خوانندگان دارای پیشینه های متفاوتی هستند. از این رو، شما باید ایده ها را به گونه ای سازماندهی کنید که مورد قبول همگان باشد. افکار خود را تجزیه و تحلیل کنید و ساختار محتوا را طوری برنامه ریزی کنید که ایده به طور موثر منتقل شود.
پس از اتمام یک محتوا، نسخه نوشته شده باید ویرایش شود. یک تصحیح ساده می تواند خطاها را به حداقل برساند و به انتشار محتوای با کیفیتی که متناسب با نیاز خوانندگان باشد کمک کند.
6. مهارت های ارتباطی

مهارت هایی مانند دانستن گرامر اساسی، نوشتن جملات مناسب و تحقیق، از اجزای اصلی مهارت های نویسنده محتوا هستند. درواقع، اینها مهارت های اساسی محتوایی هستند. تبدیل شدن به یک نویسنده خوب بسیار بیشتر از نوشتن جملات گرامری دقیق و رعایت چگالی کلمات کلیدی است. محتوا باید هدفمند باشد و باید در جهت هدف مشتری شما باشد.
برای این منظور ارتباط با مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. با مشتریان و سایر ذینفعان گفتگوهای آزاد داشته باشید. اگر سؤالی دارید یا نیاز به توضیح دارید، آن را نیز با مشتری در میان بگذارید. اطلاعاتی را که ممکن است از مشتری نیاز داشته باشید یادداشت کنید تا از ویرایش های متعدد جلوگیری کنید.
7. درک رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی بستری عالی برای نویسندگان محتوا به منظور نمایش آثار خود هستند. میلیون ها کاربر و شبکه هایی از طرفداران متنوع در سراسر جهان وجود دارد. بنابراین ارسال محتوا در مکانهای مرتبط میتواند خوانندگان را افزایش دهد و سر و صدایی در اطراف برند شما ایجاد کند. همچنین اگر گیر کرده اید و به دنبال ایده های داستانی هستید، رسانه های اجتماعی مکان بسیار خوبی است.
علاوه بر این، این پلتفرمها ابزارهای داخلی دارند که میتوانند به شما در تجزیه و تحلیل محتوایی که کاربران بیشتر دوست دارند یا دوست ندارند کمک کند. با استفاده از این داده ها، می توانید بر روی کار خود بسازید تا محتوا دسترسی بیشتری داشته باشد. بنابراین، مهارت در رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین مهارت های نویسنده محتوا به شمار می رود که به خوبی کار می کند.
8. ایجاد استراتژی محتوا
تفکر استراتژیک یک مهارت مهم برای یک نویسنده محتوا است. محتوای شما باید یک رویکرد یکپارچه از یک فرآیند فکری کلان با یک دیدگاه خرد را دنبال کند. هر محتوایی که ایجاد می شود باید بر اساس هدف بزرگتر که مرتبط با نیاز مخاطب هدف است، باشد.
باید حاوی کلمات کلیدی و سایر جنبه های سئو باشد که باعث افزایش ترافیک می شود و در عین حال آن را به بخش بازار هدف مرتبط می کند. یک نویسنده محتوا باید به تدریج و با دید 360 درجه از همه چیز فکر کند. استراتژی محتوا نویسندگان را قادر می سازد تا محتواهای سرگرم کننده و جذابی خلق کنند که می تواند به برند کمک کند تا بهتر با خوانندگان ارتباط برقرار کند.
9. شناخت صدای برند
برند را بهتر بشناسید تا بتوانید مطابق صدای آن بنویسید. درک ارزش و صدای برند به ایجاد محتوای با کیفیت کمک می کند. به عنوان مثال، اگر محتوا باید برای یک پورتال آموزشی نوشته شود، بخش سؤالات متداول می تواند یک مورد خوب برای اضافه شدن به محتوای شما باشد.
از طرف دیگر، اگر در حال تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی هستید، داشتن هشتگ، تصاویر و غیره یک امتیاز محسوب می شود. بنابراین با دانستن صدای برند، یک نویسنده محتوا می تواند محتوای تاثیرگذاری ایجاد کند.
10. به روز ماندن
یک نویسنده محتوا باید در مورد آخرین روندها به روز شود تا در شغل خود مرتبط بماند و این یکی از مهم ترین مهارت های نویسنده محتوا به شمار می رود. درک آخرین بهروزرسانیها در زمینه محتوا، و همچنین الگوریتمهای موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی میتواند به نوشتن محتوای مؤثر کمک کند.
هرچه بیشتر بدانید، در ایجاد یک کپی خوب و یا نوشتن یک محتوای اصیل بهتر خواهید بود. این کار برندی را که برای آن می نویسید و خودتان را برای تولید محتوای منحصر به فرد مورد علاقه مخاطبان خوشحال می کند.
چگونه مهارت های نوشتن محتوا خود را تقویت کنیم؟

تفاوت بین یک نویسنده خوب و یک نویسنده معمولی این است که نویسندگان خوب دائماً از طریق تمرین یاد می گیرند. برخی از راههای بهبود مهارت نوشتن محتوا به شرح زیر است:
اصول را بررسی کنید، زیرا هرگز تغییر نمی کنند. گاهی اوقات، زمانی که شما بیش از حد خلاق هستید، برخی از قوانین ممکن است شکسته شوند. اما برای بازگشت به مسیر، توجه به اصول کمک می کند تا راه خود را پیدا کنید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که میتوانید مهارتهای اساسی محتوایی را به کمک آنها تقویت کنید.
روی درک سئو تمرکز کنید، زیرا به طور مداوم در حال تغییر است. داشتن محتوا با نسبت و حجم صحیح کلمه کلیدی همیشه بهتر عمل می کند.
بر روی نوشتن محتوای تازه، مفید، آموزنده و مرتبط تمرکز کنید. الگوریتم های موتورهای جستجو محتوا را بر اساس کیفیت آن درجه بندی می کنند، بنابراین شما باید برای تطابق با این استانداردها یک نسخه عالی ایجاد کنید.
حتی اگر یک نویسنده محتوای پاره وقت هستید، هر روز بنویسید. تمرین به کمال می انجامد. میتوانید در مورد محصولاتی که میخرید، فیلمی که تماشا کردهاید و غیره نظرات خود را بنویسید، در غیر این صورت کار نوشتن منظم را انجام نمیدهید.
خواندن را نیز به یک عادت روزانه تبدیل کنید. کارهای دیگر نویسندگان محتوای خوب را بخوانید تا از لحن، سبک نوشتن و زبان آنها الهام بگیرید.
ارزش تحقیق را دست کم نگیرید. چه متخصص باشید و چه تازه کار، بررسی اطلاعات مرتبط و ارزشمند شما را به روز نگه می دارد و این موضوع یکی از مهم ترین مهارت های نویسنده محتواست که از دید خیلی ها پنهان می ماند.
رزومه شما باید توانایی های نوشتن محتوا توسط شما را برجسته کند. به جای ذکر تمام مهارتهایی که دارید، آنها را بر اساس شرکتی که برای آن پیشنهاد میکنید برجسته کنید. اما اگر می خواهید یک رزومه عمومی ایجاد کنید، در اینجا چند مهارت وجود دارد که می توانید برجسته کنید:
- مهارت های ارتباطی
- مهارت های زبان نوشتاری
- مهارت های گرامر
- مهارت های نوشتاری فنی
- مهارت های ویرایش
- مهارتهای فنی
- نرم افزار تجزیه و تحلیل
- نرم افزار مانیتورینگ
- نرم افزار مدیریت محتوا
- نرم افزار واژه پرداز
- مهارت های دیگر
- خلاقیت
- مدیریت زمان و سازماندهی
- انجام تحقیقات
- پایبندی به سئو
ایجاد محتوای باکیفیت میتواند فالوورها را افزایش دهد، که این کار نهایتا ارزش برند را افزایش میدهد، سرنخ ایجاد میکند و در نهایت منجر به فروش میشود. برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوا، تقویت مهارت های نویسنده محتوا در بالا می تواند به شما کمک کند گامی رو به جلو در حرفه خود بردارید.
همچنین میتوانید دورههای مختلف محتوای رایگان را که به صورت آنلاین در دسترس هستند، انتخاب کنید.