تولید محتواآموزش تولید محتوا

محتوای ویروسی چیست؟

برای مشاهده یک پست وبلاگ یا شبکه اجتماعی که منتشر کرده اید، چه کاری انجام می دهید؟ محتوای ویروسی پیام را در مدت زمان بسیار کوتاهی در مقابل هزاران هزار نفر قرار می دهد. اما چه چیزی باعث می شود که محتوا در وهله اول ویروسی شود؟ بستگی به پیام شما دارد. محتوای ویروسی محتوای آنلاینی است که به دلیل اشتراک گذاری و قرار گرفتن در معرض شبکه های اجتماعی، وب سایت های خبری، خبرنامه های ایمیلی و موتورهای جستجو به سطح بالایی از دیده شدن دست می یابد.

محتوای ویروسی چیست؟

همه چیز درباره محتوای ویروسی

محتوای ویروسی به سرعت پخش می شود (مثل یک ویروس)، اساسا این محتوا برای پخش شدن طراحی شده است. مردم مطالب را مشاهده می کنند، آن را دوست دارند و در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. قبل از اینکه متوجه شوید، صدها هزار، (اگر نگوییم میلیون ها نفر)، با محتوای شما درگیر هستند.

با این حال، چه نوع محتوایی می تواند ویروسی شود؟ خوب، این محتوا می تواند هر چیزی باشد: یک تصویر، ویدئو، مقاله یا حتی فقط یک شعار جذاب. آنچه مهم است این است که به دلایل درست و منحصر به فرد، قابل اشتراک گذاری و به یاد ماندنی است.

در واقع، این همان چیزی است که همه ما به عنوان بازاریاب محتوا به دنبال آن هستیم. به هر حال، کدام شرکتی نمی‌خواهد هزاران نفر را ببیند که محتوایشان را به اشتراک بگذارند و از آن لذت ببرند؟

خبر خوب این است که “محتوای ویروسی” کاملاً قابل دستیابی است. این چیزی نیست که باید آن را به شانس بسپارید، اما برای ایجاد محتوای ویروسی نیز لازم نیست یک متخصص بازاریابی محتوا باشید. در عوض، فقط باید بدانید محتوای ویروسی چگونه کار می کند. شما باید درک کنید که چه چیزی محتوا را ذاتا قابل اشتراک‌گذاری می‌کند و آن دانش را در کمپین‌های خود به کار ببرید.

با در نظر گرفتن این موضوع، اجازه دهید شما را با دنیای جذاب محتوای ویروسی آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که چگونه کمپین های بازاریابی خود را به موفقیت برسانید.

چگونه محتوای ویروسی می تواند بازده بازاریابی من را افزایش دهد؟

محتوای ویروسی و بازاریابی محتوا

محتوای ویروسی بازاریابی است که برای خودش هزینه دارد. به این موضوع فکر کنید: شما محتوا ایجاد می کنید، و سپس به طور گسترده در سراسر اینترنت به اشتراک گذاشته می شود. اگرچه در صورت تمایل می توانید یک کمپین تبلیغاتی پولی اجرا کنید، ممکن است لازم نباشد زیرا همه این افراد محتوای شما را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند. در نتیجه، می توانید در بازاریابی صرفه جویی کنید و بنابراین، بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

چرا محتوای ویروسی مهم است؟

یک محتوای ویروسی می تواند میزان قابل توجهی از آگاهی از برند و ترافیک به وب سایت شما ایجاد کند. و از آنجایی که بیشتر ترافیکی که دریافت می‌کنید از اشتراک‌های اجتماعی است، محتوای ویروسی در مقایسه با تبلیغات پولی نسبتاً ارزان است.

محتوای ویروسی به این معنی است که یک پست، تصویر یا ویدیو توسط تعداد زیادی از مردم دیده شده و همچنان در حال انتشار است. با هر فرد، دسترسی به مصرف کنندگان بالقوه به طور تصاعدی افزایش می یابد.

در بسیاری از موارد، این رشد باعث ایجاد آگاهی بیشتر از برند نسبت به پرداخت هزینه برای یک تبلیغ در طول یک رویداد ورزشی پربیننده در تلویزیون می شود. تنها چیزی که واقعاً لازم است ترکیب کامل عناصر است و پست شما توسط میلیون ها نفر دیده می شود.

متأسفانه، هیچ کس نمی تواند تضمین کند که یک محتوا چه زمانی و چگونه می تواند ویروسی شود. وقتی صحبت از اشتراک گذاری در اینترنت به میان می آید، عوامل بسیار زیادی نقش دارند. با این حال، استراتژی های بازاریابی محتوای ویروسی زیر توسط بسیاری از متخصصان در این زمینه استفاده می شود. اگرچه اینها ممکن است یک شبه تعامل را افزایش ندهند، امکان درگیر شدن سریع افراد زیادی را به شدت بهبود می‌دهند.

با به حداکثر رساندن تلاش خود برای ایجاد محتوای ویروسی، حتی اگر پست منتشر نشود، آگاهی از برند خود را بهبود می بخشید. این یک روش بهینه‌سازی است که صرف نظر از تعداد اشتراک‌گذاری‌های سایت شما در رسانه‌های اجتماعی، به نفع سایت شما خواهد بود.

اما یک نکته وجود دارد:

تولید محتوای ویروسی سخت است. در واقع، یک مطالعه بازاریابی محتوا کشف کرد که درصد کمی از محتوا (به نام «پست‌های قدرتمند») بیشترین اشتراک‌گذاری اجتماعی را انجام می‌دهد. به عبارت دیگر: اکثر محتواها تقریباً به میزان خیلی کم و در حد صفر اشتراک گذاری می شوند.

بنابراین چگونه می توانید محتوای خود را ویروسی کنید؟ بهترین شیوه ها را بررسی کنید.

بهترین شیوه های ایجاد محتوای ویروسی

بهترین شیوه های ایجاد محتوای ویروسی

روی موضوعات پرطرفدار تمرکز کنید

وقتی صحبت از محتوای ویروسی می شود، موضوع شما کلیدی است.

به طور خاص، شما می خواهید محتوای خود را پیرامون موضوعی ایجاد کنید که در حال انفجار است. به این ترتیب می توانید سوار موج شوید.

و بهترین راه برای یافتن موضوعات در حال رشد کجاست؟ Google Trends. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوعی را که می خواهید در مورد آن بنویسید تایپ کنید. اگر علاقه به آن موضوع در حال افزایش است، این نشانه خوبی است. اگر نه، احتمالاً باید سراغ موضوع دیگری بروید.

سرفصل های ویروسی بنویسید

وقتی کسی می بیند که محتوای شما در توییتر، فیس بوک و سایر سایت های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، عنوان شما در نهایت او را به کلیک کردن وادار می کند. بنابراین در حالی که محتوای شما به خودی خود بسیار مهم است، عنوان شما می تواند عملکرد پست شما را تغییر دهد یا آن را خراب کند.

طبق تحقیقات Conductor، تیترهای دارای اعداد 36 درصد بیشتر احتمال دارد که کلیک ایجاد کنند.

بنابراین هر زمان که منطقی بود، از یک عدد خاص در عنوان خود استفاده کنید.

معرفی های جذاب ایجاد کنید

معرفی های جذاب

اگر می خواهید یک محتوای ویروسی ایجاد کنید، به راحتی می توانید از معرفی خود چشم پوشی کنید. مردم فقط حدود 28٪ از یک پست وبلاگ را می خوانند. بنابراین اگر می خواهید پست شما ویروسی شود، باید خوانندگان را به سرعت جذب کنید. این بدان معناست که معرفی شما باید قانع کننده و جالب باشد.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید از جملات کوتاه نیز استفاده کنید. دکتر جان مورکس دریافت که جملات کوتاه خوانایی محتوا را تا 58 درصد افزایش می دهد. در اینجا نمونه ای از مقدمه ای است که از جملات کوتاه استفاده می کند.

محتوای ویروسی: توضیح کوتاه

محتوای ویروسی اصطلاحی است که برای توصیف محتوایی استفاده می شود که به سرعت در سراسر اینترنت پخش می شود و توجه زیادی را به خود جلب می کند. چنین محتوایی اغلب در قالب محتوای ویدیویی است، اما متون، تصاویر و اینفوگرافیک ها همگی پتانسیل ویروسی شدن را دارند.

محتوای ویروسی چیست؟ توضیح مفصل:

با توجه به حجم عظیم محتوای اینترنتی، شرکت ها آن را یک چالش بزرگ برای جلب توجه مخاطبان هدف خود می دانند. برای بسیاری از این شرکت ها، بازاریابی ویروسی نوید توجه زیادی را در ازای حداقل هزینه بودجه ارائه می دهد. پیش از این، محتوای شرکت اغلب به صورت دهان به دهان توزیع می شد. با این حال، عصر دیجیتال فرصت‌های جدیدی را به کسب‌وکارها ارائه می‌کند تا با تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند، مانند «اشتراک‌گذاری» در رسانه‌های اجتماعی.

با بازاریابی محتوای ویروسی، محتوا به سرعت از فردی به فرد دیگر مانند ویروس پخش می شود و کاربران خودشان به سفیران برند تبدیل می شوند. غالباً ویدیوها، تصاویر یا متون میلیون‌ها اشتراک‌گذاری را در فیس‌بوک، توییتر و در سراسر وبلاگ‌ها دریافت می‌کنند.

طول کامل محتوا را پیدا کنید

طول کامل محتوا

طول کامل محتوا برای ایجاد مطلب ویروسی چقدر است؟ این  موضوع تا حد زیادی به سه عامل اصلی بستگی دارد: الف) بستر، ب) پیام و ج) مخاطب هدف.

نمی توانید انتظار داشته باشید که یک ویدیوی سه دقیقه ای در توییتر همان فاکتور تعامل را داشته باشد که در یوتیوب وجود دارد. کاربران در پلتفرم های مختلف به سطح خاصی از جذب محتوا عادت کرده اند. به عنوان مثال، ویدیوهای اینستاگرام با میانگین 26 ثانیه معمولا نظرات بیشتری دریافت می کنند. با این حال، ویدیوهای طولانی تر در یوتیوب بسیار موثر هستند.

برخی از کارشناسان تایید می کنند که محتوای متنی برای ویروسی شدن ترجیح داده می شود. برخی دیگر اعتقاد دارند که کوتاه و جذاب نگه داشتن محتوا ایده آل است. در واقع، این موضوع بستگی به پیامی دارد که می‌خواهید منتقل کنید. حتی یک پست وبلاگ کمتر از 1000 کلمه می تواند در سراسر جهان منتشر شود اگر پیام با خوانندگان ارتباط برقرار کند.

هدف از محتوای ویروسی این است که با دیگران خارج از مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید. با این حال، توپ با افرادی که پست ها یا تصاویر شما را به اشتراک می گذارند شروع به چرخیدن می کند. این بدان معنی است که شما باید محتوای ویروسی ایجاد کنید تا روی طرفداران و دنبال کنندگان تأثیر بگذارد.

استفاده از نتایج تصاویر در اشتراک گذاری

استفاده از نتایج تصاویر در اشتراک گذاری

هنگام جذب مخاطب، تصاویر بسیار مهم هستند. در واقع، تصاویر به خودی خود حدود 3٪ از کل کلیک های جستجوی گوگل را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه چگونه این موتور جستجوی عظیم بیش از 40000 عبارت جستجو را در هر ثانیه مدیریت می کند، 3٪ در واقع بسیار اندک است.

در رسانه های اجتماعی، گرافیک و ویدئو اغلب جذاب ترین نوع هستند. به عنوان مثال، یک توییت با یک تصویر 18 درصد بیشتر از یک توییت بدون تصویر کلیک دریافت می کند. و اگر آن را به صورت متحرک بسازید، این جهش تا 167 درصد بیشتر از تصاویر ثابت است.

این کار به ما چه می گوید؟ این نشان می‌دهد که متن ممکن است مفید باشد، اما عکس‌ها و ویدیوها بیشترین تأثیر را در ساخت محتوای ویروسی دارند. به آخرین پست ویروسی که در فیس بوک دیدید فکر کنید. آیا این فقط یک متن بود یا یک تصویر یا ویدیو همراه آن بود؟

احساسی بودن مطلب با خوانندگان ارتباط برقرار می کند

احساسی بودن مطلب با خوانندگان ارتباط برقرار می کند

اگر بتوانید یک واکنش احساسی را تحریک کنید، به راحتی می توانید یک پست را به سمت ویروسی شدن سوق دهید.عواطف مثبت معمولاً در هنگام اشتراک گذاری اجتماعی مؤثرتر هستند. ایموجی های خنده‌دار، تصاویر سرگرم‌کننده یا پیام‌های الهام‌بخش روزانه به اینترنت می‌شوند.

سخت ترین قسمت، تلاش برای برقراری ارتباط با آن احساسات است. آنچه شما به عنوان یک موضوع خنده دار فکر می کنید دیگران ممکن است مخالف آن باشند. شما باید کمی مخاطبان خود را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی آنها را هدایت می کند.

البته، هرچه ارتباط عاطفی با محصول یا خدمات شما بیشتر باشد، بهتر است. اگر تابوت بفروشید، برقراری ارتباط با مردم با خنده کمی دشوار است. اما غیر ممکن نیست. همه چیز بستگی به این دارد که مخاطب شما چه چیزی را توهین آمیز بداند. شاید یکی از مؤثرترین روش‌ها برای درگیر کردن احساسات، ایجاد چیزی الهام‌بخش باشد.

استفاده از فهرست ها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند

استفاده از فهرست ها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند

فهرست ها برخی از موثرترین انواع محتوا در اینترنت هستند. آنها معمولا بیشترین اشتراک گذاری را دارند و همچنین برای بازدیدکنندگان وب سایت جذاب  هستند. صرفاً افزودن یک لیست، میانگین زمانی را که افراد در پست صرف می‌کنند کمتر از 18 درصد افزایش می‌دهد.

هرچه فهرست مفصل‌تر و گسترده‌تر باشد، افراد بیشتر ممکن است آن را به اشتراک بگذارند. همه چیز در مورد ارائه اطلاعات و آنچه که خواننده می تواند از پست به دست آورد است. حتی چیزهای احمقانه ای مانند “7 چیزی که هرگز نباید در مایکروویو قرار دهید” می تواند تأثیر قابل توجهی بر تعداد سهام داشته باشد.

استفاده از اینفوگرافیک را فراموش نکنید

استفاده از اینفوگرافیک

انسان ها یک گونه بصری هستند، به همین دلیل است که تصاویر و ویدئوها در رسانه های اجتماعی بسیار خوب عمل می کنند. اما شما می توانید با ساختن اینفوگرافیک های عالی قدمی فراتر بگذارید. به نوعی، این کار مانند ترکیب قدرت یک تصویر با ماهیت اطلاعاتی یک لیست است.

وقتی صحبت از ترافیک جذاب می شود، یک اینفوگرافیک می تواند بازدیدکنندگان را تا 12 درصد افزایش دهد. همچنین افراد را ترغیب می کند تا گرافیک را با دوستان و خانواده در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

شاید سخت ترین بخش یک اینفوگرافیک جمع آوری داده ها برای اشتراک گذاری باشد. شما باید آنچه را که مردم به یادگیری آن علاقه دارند پیدا کنید. هرچه اطلاعات منحصر به فردتر باشد، بهتر است.

من می دانم که یافتن اطلاعاتی که در اینترنت امروزی به آسانی در دسترس نباشد دشوار است. در این صورت، آن را به روشی جدید نشان دهید. برای بهبود طرح یا نمایش داده ها برای ترغیب مردم به اشتراک گذاری چه کاری می توانید انجام دهید؟

قابل اعتماد بودن مهم است

قابل اعتماد بودن

اعتماد در اینترنت بسیار حیاتی است، به خصوص در عصری که اصطلاح «اخبار جعلی» به‌طور مکرر مطرح می‌شود. بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید تا به یک منبع قابل اعتماد اطلاعات تبدیل شوید؟

اول از همه، همیشه یک بیو کامل و مفصل داشته باشید. اگرچه این موضوع در سایت هایی مانند فیس بوک اهمیت کمتری دارد، اما Google+ و LinkedIn بیشتر برای استفاده حرفه ای طراحی شده اند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید مردم محتوا را به اشتراک بگذارند تا ویروسی شود، بایوی قابل اعتماد اجباری است.

همیشه اطلاعات را بر اساس حقایق ارائه دهید. اگر نمی‌توانید منبعی را ذکر کنید، ممکن است بخواهید داده‌ها را حدس بزنید. حتی محتوایی که ماهرانه نوشته شده و قانع کننده باشد، پتانسیل ارائه اطلاعات نادرست را دارد. ایجاد یک پست وبلاگ با بیان چیزی که به سادگی درست نیست آسان است. هرچه برند قابل اعتمادتر باشد، احتمال اشتراک گذاری محتوا بیشتر می شود.

با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

اینفلوئنسرها در مورد افزایش آگاهی از برند و همچنین هدایت یک پست برای ویروسی شدن بسیار ارزشمند هستند. این موضوع به این دلیل است که او از قدرت مخاطبان خود برای انتشار پیام شما استفاده می کند.

این موضوع با اینفلوئنسر مارکتینگ متفاوت است. اگرچه تبلیغات پولی از افراد مشهور اجتماعی می تواند تأثیرات ماندگاری داشته باشد، اما اینکه شخصی پست اصلی شما را بازتوییت کند یا به اشتراک بگذارد، می تواند تأثیر عمیقی بر شناسایی داشته باشد. به نوعی مانند این است که اینفلوئنسر پست را تأیید می کند، که به اعتبار محتوای شما کمک می کند.

البته برای اینکه این کار عملی شود، باید یک تأثیرگذار پیدا کنید که از پست شما قدردانی کند. ارسال یک تبلیغ پولی یک چیز است و در مورد به اشتراک گذاری یک پست شهرت و اعتبار را به خطر انداختن یک چیز دیگر.

پست کردن محتوا در روز مناسب، اشتراک گذاری را بهبود می بخشد

پست کردن محتوا در روز مناسب

یافتن روزهای مناسب برای پست کردن محتوای خود برای ویروسی شدن نیاز به کمی تمرین دارد. در حالی که برخی از کارشناسان تأیید می کنند که فلان روز هفته بهترین روز است، اما این موضوع کاملاً دقیق نیست. برای هر صنعت و هر پلتفرم اجتماعی متفاوت است.

برای مثال اینستاگرام را در نظر بگیرید. به طور متوسط، دوشنبه ها و سه شنبه ها اغلب بیشترین نرخ اشتراک گذاری در این پلتفرم وجود دارد،  با این حال، چهارشنبه ها اغلب در توییتر موثرترین روز است.

آیا این بدان معنی است که شما باید به آن جدول زمانی پایبند باشید؟ نه. در واقع، شاید بهتر باشد خودتان را آزمایش کنید تا بهترین روزها را برای ارسال محتوای قابل اشتراک‌گذاری پیدا کنید. برند و مخاطبان شما منحصر به فرد هستند. این بدان معنی است که شما نباید تمام تخم مرغ های خود را در سبد «متوسط» روزهایی که کارشناسان بهترین روزها می دانند قرار دهید.

در حالی که آزمایش با روزهای مناسب ممکن است وقت گیر باشد، هدف وسیله را توجیه می کند. یافتن لحظه مناسب برای برند خود در پلتفرم های خاص نتایج بسیار بهتری به همراه خواهد داشت.

چیز رایگان مردم را ترغیب می کند

هدایای رایگان و تبلیغات

یکی از روش‌هایی که از زمان و فناوری برای جذب مشتریان فراتر رفته است، ارائه چیزهای رایگان است. تخفیف ها، هدایا، قرعه کشی ها و موارد دیگر اغلب نقاط اشتراک گذاری با جامعه آنلاین هستند. این امر مخصوصاً اگر چیزی دیدنی و ارزشمند ارائه دهید، صادق است.

اما آیا وقتی چیزهای رایگان را هدیه می دهید، ضرر نمی کنید؟ بله و خیر. مطمئناً باید برای اقلامی که هدیه می‌دهید هزینه پرداخت کنید، اما آگاهی از برند و خریدهای آتی که از این فرآیند حاصل می‌شوند، اغلب ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

در برخی موارد، حتی ممکن است هزینه کمتری را نسبت به اجرای یک کمپین تبلیغاتی بپردازید. و هدایا ممکن است از نظر جلب توجه مصرف کنندگان حتی سازنده تر باشد.

به یاد داشته باشید، همیشه به پولی که در حال حاضر به دست خواهید آورد نیست. گاهی اوقات افزایش فروش در آینده اهمیت بیشتری دارد زیرا در بلندمدت به شما کمک می کند.

سوار محتواهای دیگران شوید

سوار محتواهای دیگران شوید

در برخی موارد، می توانید با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر، برند خود را تقویت کنید. این مستلزم این است که کمی بیشتر به حساب های رسانه های اجتماعی خود توجه کنید، چراکه این پتانسیل را دارد که نتیجه دهد.

به عنوان مثال، به اشتراک گذاری یک نظر، ویدیو یا تصویر توسط شخص دیگری، پتانسیل افزایش دیده شدن برند شما و همچنین فرد را دارد. بسیاری از آنها فقط به این دلیل که به محتوای آنها توجه کرده اید، طرفداران کسب و کار شما خواهند شد.

یکی از دلایلی که بسیاری از مردم محتوای تولید شده توسط کاربر را دوست دارند این است که واقعاً باعث صرفه جویی در زمان می شود. به‌جای اینکه سعی کنید چیزی شگفت‌انگیز برای خودتان ایجاد کنید، می‌توانید به سادگی بازتوییت کنید یا به اشتراک بگذارید. با این حال، اگر نظر خود را هنگام اشتراک گذاری محتوا به آن اضافه کنید، احتمالاً معنای بیشتری خواهد داشت.

از تبلیغات با روش های فروش غیر مستقیم استفاده کنید

از تبلیغات با روش های فروش غیر مستقیم استفاده کنید

آیا می توان از تبلیغات برای ایجاد محتوای ویروسی استفاده کرد؟ این بستگی به نحوه استفاده شما از آنها دارد. اگر یک تبلیغ غیرمستقیم با دادن چیزی که به افراد می‌خواهند ببینند یا یاد بگیرند ایجاد کنید، به راحتی می‌تواند در اینترنت پخش شود.

در واقعیت، بسیاری از برندها برای ایجاد یک تبلیغ بدون اینکه احساسی شبیه به یک تبلیغ داشته باشد، تلاش بیشتری می کنند. اکثر این مشاغل از نوعی عامل سرگرمی استفاده می کنند.

روش‌های دیگر شامل تبلیغاتی است که واقعاً چیزی را نمی‌فروشند، اما برند را به آگهی متصل می‌کنند. به عنوان مثال، می توانید برای یک پست خاص در وب سایت خود یک تبلیغ ایجاد کنید و دلیل خواندن آن را به اشتراک بگذارید. این باعث ایجاد آگاهی و در عین حال تبلیغ کسب و کار شما می شود.

فرض کنید شما صاحب یک نمایندگی خودروی دست دوم هستید. می توانید یک پست وبلاگی در سایت خود ایجاد کنید که مزایای بیمه خودرو و نحوه محافظت از رانندگان را شرح دهد. به جای اینکه تبلیغ بر فروش اتومبیل متمرکز شود، روی پست وبلاگ تمرکز کنید.

نکاتی برای ویروسی شدن محتوا

نکاتی برای ویروسی شدن محتوا

محتوای ویروسی امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما اینکه چه نوع محتوایی پتانسیل تبدیل شدن به یک محتوای ویروسی را دارد بسیار قابل بحث است. البته در حالی که این موضوع بستگی به موضوعات مرتبط با گروه هدف دارد، چندین نظرسنجی عوامل دیگری را نیز شناسایی می کنند.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که محتوای دارای بار احساسی به هر شکلی توجه زیادی را به خود جلب می کند و بنابراین اغلب در رسانه های اجتماعی توزیع می شود. علاوه بر این، محتوای بسیار سرگرم کننده یا مفید نیز پتانسیل ویروسی شدن را دارد.

Single Grain عوامل موفقیت زیر را برای محتوای ویروسی شناسایی کرد:

  • عنوان چشم نواز
  • تمرکز روی یک موضوع کلیدی
  • ارزش بهره بالا برای کاربران
  • مطالب غافلگیر کننده

همه چیز درباره شناخت است

محتوای خوب تنها نیمی از نبرد در بازاریابی ویروسی است، بنابراین چگونه باید در مورد توزیع محتوا در اینترنت اقدام کنید؟

توزیع محتوا در تمام کانال های مرتبط با مخاطبان هدف مهم است و تجزیه و تحلیل وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی مرتبط برای این منظور ضروری است. علاوه بر این، شرکت ها باید محتوای خود را از طریق خبرنامه ها متنوع کنند و همچنین رسانه های پولی را در نظر بگیرند. علاوه بر این، تولید و پخش محتوا از طریق اینفلوئنسرها برای بازاریابی ویروسی نیز مفید است.

امروزه آگاهی از برند احتمالاً مهمتر از قرن بیستم است. به جای اینکه صرفاً کسب و کارهای محلی داشته باشید، اکنون در دنیایی پر از رقابت قرار دارید. هر کاری می توانید انجام دهید تا کسب و کار خود را برجسته کنید. ممکن است تا پست ویروسی بعدی فقط 2000 کلمه فاصله داشته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا