محتوای همیشه سبز چیست؟ نحوه ایجاد محتوای ماندگار

اگر از محتوای همیشه سبز برای ارائه رشد مداوم وب سایت خود استفاده نمی کنید، این احتمال وجود دارد که ترافیک جستجوی ارزشمند را از دست بدهید. اهمیت محتوا به عنوان بخشی از استراتژی سئوی شما را نمی توان انکار کرد و قبلاً به عنوان یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل در کنار بک لینک ها و RankBrain تایید شده است.
اما، حداقل وقتی صحبت از تقویت رشد جستجوی ارگانیک می شود، همه انواع محتوا نمی توانند به یک شکل به موفقیت کمک کنند. با این حال، محتوای همیشه سبز چیزی است که معمولاً ستون فقرات یک استراتژی موفق را تشکیل می دهد. در این مطلب، ما به بررسی این نوع محتوای بسیار مهم خواهیم پرداخت و به طور خاص به موارد زیر نگاه می کنیم:
- محتوای همیشه سبز چیست؟
- چه نوع محتوایی همیشه سبز نیست؟
- فرمت های محتوای محبوب همیشه سبز
- اهمیت محتوای همیشه سبز برای سئو
- چرا باید محتوای همیشه سبز سایت خود را به طور مرتب مرور و به روز کنید؟
محتوای همیشه سبز چیست؟
موضوعاتی که محتوای همیشه سبز پوشش می دهد سطح ثابتی از علاقه پایدار در بین کاربران را دارند و اوج و فرود فصلی قابل توجهی را در تقاضا تجربه نمی کنند. اخبار هر چه که باشد، در هر فصلی از سال، همیشه افرادی هستند که مایل به دریافت محتوای پیرامون این موضوعات هستند. اطلاعات موجود در قطعات محتوای همیشه سبز همیشه برای خوانندگانی که به دنبال پاسخ به یک سوال یا کسب اطلاعات بیشتر هستند، تازه است.
موضوعاتی مانند:
چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم؟
بهترین حساب های پس انداز چیست؟
در حالی که ممکن است افزایش یا کاهش تدریجی بهره در طول زمان در بلندمدت وجود داشته باشد، این نوع محتوا تحت تاثیر فصلی بودن قرار نمی گیرد.
از سوی دیگر، این در تضاد با محتوای فصلی، موضوع زیر را در نظر بگیرید:
دستور پخت کیک
زمانی که موضوعی دارای سطح علاقه دائمی باشد، همیشه سبز است. با استفاده موثر از محتوای همیشه سبز به عنوان بخشی از استراتژی سئوی شما، می تواند به یک نیروگاه تبدیل شود که با هر قطعه ای که منتشر می کنید، رشد مداوم را به همراه دارد.
چه نوع محتوایی همیشه سبز نیست؟

اغلب در مورد اینکه چه مواردی به عنوان محتوای همیشه سبز هستند و چه مواردی در این دسته قرار نمی گیرند سردرگمی وجود دارد، و هنگام برنامه ریزی یک استراتژی محتوا، تعیین موثر نوع محتوایی که برای ایجاد موفقیت باید تولید کنید، حیاتی است.
بنابراین برای تنظیم یک گزارش، محتوای همیشه سبز اینطور نیست:
- پست ها و مقالات خبری
- اطلاعیه های مربوط به تخفیف محصول
- آمارها و روندهایی که قدیمی می شوند
- محتوای فصلی (مربوط به کریسمس، عید پاک، رویدادهای خاص و غیره)
- مطالب مربوط به روندهای فعلی
اگر انتظار می رود محتوایی پس از یک بازه زمانی معین (مثلاً پس از پایان یک رویداد یا پایان فصل تعطیلات) شاهد کاهش علاقه و ارتباط باشد، در این صورت همیشه سبز نیست.
به یاد داشته باشید، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا واقعی ندارد و ارزش خود را در دراز مدت حفظ می کند، بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا روندهای بازاریابی امسال ممکن است در حال حاضر محتوای محبوبی باشد، اما به عنوان محتوای همیشه سبز برش داده نمی شود.
میتوانیم محتوای همیشه سبز را پوشش موضوعاتی بدانیم که تاریخ انقضا ندارند، جایی که انتظار نمیرود این علاقه به این زودیها کاهش یابد. البته این بدان معنا نیست که محتوای فصلی در استراتژی شما جایگاهی ندارد زیرا چنین است. این نوع محتوا فقط هدف متفاوتی را دنبال می کند و تاکتیک های تقویت کننده دیگری به غیر از یک قطعه همیشه سبز دارد.
فرمت های محتوای محبوب همیشه سبز

محبوب ترین قالب های محتوایی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:
- راهنماها
- فهرست ها
- نکات آموزشی
- محصولات
- راهنماهای اطلاعاتی
- ویدئو
- مصاحبه ها
- راهنمای خرید
- واژه نامه ها
- سوالات متداول
- مطالعات موردی
- مطالعات پژوهشی
- چک لیست ها
مهم است که به یاد داشته باشید که محتوای همیشه سبز می تواند قالب های مختلفی را پوشش دهد، که هر کدام می تواند هدف خاصی را به عنوان بخشی از استراتژی جامع تر شما انجام دهد.
باید موضوعات همیشه سبز مرتبط را در صنعت خود شناسایی کنید و موثرترین قالب را برای استفاده تعیین کنید. این سوال را از خود بپرسید: “آیا ما انتظار داریم که علاقه به این موضوع به زودی کاهش یابد؟”
اگر پاسخ منفی است، به احتمال زیاد این یک موضوع همیشه سبز است که می تواند نتایج پایدار را در طول زمان ایجاد کند.
اهمیت محتوای همیشه سبز برای سئو
محتوای همیشه سبز میتواند به شما کمک کند تا استراتژیای را پیادهسازی کنید که برای کلمات کلیدی رقابتی در SERP رتبهبندی میشود و ترافیک پایدار را به دست میآورد.
رتبه بندی یک محتوا در SERP ها زمان می برد. محتوای عالی به خودی خود به ندرت کافی است تا در رتبه های برتر قرار گیرد (مگر اینکه در مورد موضوعات طولانی صحبت کنیم یا یک برند بسیار معتبر که محتوا را منتشر می کند).
برای اکثر کسب و کارها، همچنین نیاز دارند که به طور فعال برای محتوای خود بک لینک بسازند و آن را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند. این به این معنی است که معمولاً زمان میبرد تا یک قسمت از محتوا در دیده شدن آمار بالایی دریافت کند و به بهترین عملکرد خود برسد. به علاوه، محتوای همیشه سبز معمولاً به دلیل این واقعیت که میتوانید این قطعات را در درازمدت تبلیغ کنید، لینک های بیشتری کسب میکند. رتبه بندی محتوای خود را در رتبه های برتر بدست آورید و در دراز مدت از آن سود خواهید برد.
نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

اکنون که میدانید محتوای همیشه سبز قطعا چیست و یا چه چیزی محتوای همیشه سبز به شمار نمی رود، همراه با انواع قالبهایی که بهترین عملکرد را دارند، در اینجا چند نکته خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز وجود دارد:
کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید: کلمات کلیدی طولانی ممکن است بهترین باشند. حتی ماندگارترین قطعه همیشه سبز اگر مردم آن موضوع را جستجو نمی کنند ارزش زیادی ندارد، پس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید.
بهینه سازی برای سئو: هنگامی که کلمات کلیدی خود را به دست آوردید، استفاده از بهترین شیوه های سئو را برای بهینه سازی در صفحه فراموش نکنید. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید و کلمه کلیدی را در عنوان، URL و در سراسر متن قرار دهید، اما کلمات کلیدی خود را پر نکنید! همچنین باید مقالات همیشه سبز مرتبط را به یکدیگر لینک دهید تا رتبه بندی سئو را بهبود بخشید.
برای مبتدیان بنویسید: ممکن است احساس نیاز به اشتراک گذاری تخصص خود داشته باشید، اما این کار را به گونه ای انجام دهید که برای مبتدیان نیز پاسخگو باشد. به احتمال زیاد کارشناسان در مورد موضوعات گسترده جستجو نمی کنند، و شما می خواهید محتوای همیشه سبز را برای مخاطبان بزرگ و تکراری تولید کنید.
اجتناب از زبان بیش از حد فنی: در ادامه مورد قبل به یاد داشته باشید مبتدیان اغلب زبان بیش از حد فنی را درک نمی کنند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آن اجتناب کنید.
محتوای خود را تغییر دهید: هنگامی که یک محتوای عالی ایجاد می کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را تغییر داده و از ایده های عالی خود در قالب های مختلف دوباره استفاده کنید.
محتوای همیشه سبز تنها راه موفقیت نیست

محتوای همیشه سبز عالی است، اما فکر نکنید که هر چیزی که ایجاد می کنید باید همیشه سبز باشد (یا باید باشد). محتواهای به موقع و موضوعی نیز مهم هستند. این قطعات برای کمپینهای بازاریابی کوتاهمدت مناسب هستند، زمانی که میخواهید در مدت زمان کمی ترافیک و مشتریان زیادی را جذب کنید. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا شامل ترکیبی از پست های همیشه سبز ماندگار و مقاله های موضوعی تر است.
محتوای همیشه سبز را در وبلاگ خود دفن نکنید
هنگامی که محتوای همیشه سبز خود را ایجاد کردید، آن را به سادگی در وبلاگ خود دفن نکنید. اگر محتوای خود را منتشر کنید و «آن را تنظیم کرده و فراموش کنید»، به نتایجی که انتظار دارید نخواهید رسید. در عوض، باید تلاش کنید تا محتوای ارزشمند همیشه سبز خود را هرازگاهی مجددا بررسی و آن را برجسته کنید تا بلافاصله توسط بازدیدکنندگان سایت دیده و در دسترس باشد. چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
صفحات راهنمای آموزشی را در وب سایت خود بسازید: این راهنماها برای مبتدیان در این صنعت هدف قرار می گیرد و به مخاطبان شما کمک می کند تا به سرعت و به راحتی به مطالب و اصطلاحات شما اشاره کنند.
پست های وبلاگ همیشه سبز خود را در نوار کناری وبلاگ یا در یک بنر در صفحه اصلی خود برجسته کنید.
پستهای همیشه سبز برتر را به صورت دورهای (با بهروزرسانیها، در صورت لزوم) در وبلاگ خود مجدداً اجرا کنید تا کار خود را به بیشترین مخاطبان نشان دهید.
یک صفحه “از اینجا شروع کنید” در وب سایت خود ایجاد کنید: این صفحه به افراد در زمینه اصول و ویژگی های محتوای آموزشی کمک می کند.
یک کمپین رسانه اجتماعی پیرامون محتوای خود، در تمام شبکه های اجتماعی خود ایجاد کنید.
روش(های) فراخوانی که انتخاب می کنید به اندازه این واقعیت که محتوا را برجسته می کنید و بهترین شانس را برای موفقیت به آن می دهید اهمیت ندارد.
محتوای Evergreen را به طور منظم به روز کنید

علاوه بر برجسته کردن محتوای خود، باید از به روز ماندن آن نیز اطمینان حاصل کنید. اگرچه برای بهروزرسانی محتوای همیشه سبز نباید کار زیادی انجام دهید، یافتههای جدید و مقالههای جدیدی وجود خواهد داشت که میتوانید به آنها لینک دهید و پیشرفتهای جدید دیگر را در زمینه مورد نظر ذکر کنید. علاوه بر این، به روز رسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند به رتبه بندی سئو کمک کند. این یک استاندارد ثابت است که چگونه به روز رسانی محتوای همیشه سبز می تواند به شدت برای رتبه بندی SEO مفید باشد. هنگامی که محتوای خود را به روز کردید، آن را طوری تبلیغ کنید که گویی یک قطعه جدید است.
برای اینکه ببینید آیا محتوای شما به مرور زمان در رتبه بندی جستجو افت کرده است یا خیر و اینکه قطعا باید به روز شود، از ردیاب موقعیت های Ahrefs استفاده کنید. با استفاده از این ابزار، می توانید ایمیل خلاصه هفتگی خود را بررسی کنید تا ببینید اگر می خواهید محتوای خود را پیدا کنید، کدام یک از صفحات شما به تلاش بیشتری نیاز دارند. به یاد داشته باشید، محتوای جدیدی همیشه در حال ایجاد است و برخی از آنها برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت میکنند. شما باید محتوای خود را تازه و جامع نگه دارید تا در صدر باشید.
وقتی محتوا را بهروزرسانی میکنید، عناصر زیر را در نظر داشته باشید:
- سودمندی (آیا کاربران می توانند فوراً بر اساس محتوای ما اقدام کنند؟)
- وضوح (آیا اصطلاحات گیج کننده ای وجود دارد؟ آیا محتوا به طور منطقی جریان دارد؟)
- لحن (آیا نوشته شما دوستانه، قابل دسترس و سرشار از توصیه های تخصصی است؟)
- قابلیت اشتراک گذاری (آیا خوانندگان می توانند به راحتی محتوا را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟)
ایده های بیشتر محتوای همیشه سبز

هنوز مغز خود را برای برخی از قالبهای همیشه سبز که برای کسب و کار شما کار میکنند، درگیر میکنید؟ در اینجا یک لیست جامع آورده ایم که ممکن است کمک کننده باشد. وقتی گیر کردید دوباره به این لیست مراجعه کنید. ایجاد محتوای همیشه سبز باید یک هدف دائمی برای کسب و کار شما باشد، بنابراین به احتمال زیاد در برخی مواقع از اکثر فرمت ها استفاده خواهید کرد.
1. پژوهش اصلی
2. مطالعات موردی موفق
3. چگونه برای مبتدیان
4. چگونه برای کاربران پیشرفته
5.چک لیست
6. چگونه بهترین محصول را انتخاب کنیم
7. چگونه کاری را در طول زمان انجام دهیم
8. فهرست منابع
9. فهرست بهترین ابزارهای رایگان و پولی
10. بهترین کتاب ها برای یک هدف خاص
11. اشتباهات رایج در یک صنعت خاص
12. تاریخچه یک موضوع یا محصول
13. “بزرگترین” جمع بندی
14. بهترین یا بدترین تمرین برای رسیدن به یک هدف خاص
15. واژه نامه کامل یک موضوع یا دسته خاص
16. هر آنچه باید درباره…… بدانید