تولید محتواآموزش تولید محتوا

محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) اطلاعات منتشر شده ای است که یک مشارکت کننده بدون پرداخت به یک وب سایت ارائه می کند. این اطلاعات ممکن است عکس، ویدیو، وبلاگ یا پست تالار گفتگو، پاسخ نظرسنجی یا نظری باشد که از طریق یک وب سایت رسانه اجتماعی انجام شده است.

در روش‌های ارتباطی سنتی، یک منبع اطلاعاتی را به چندین گیرنده ارائه می‌کند، مانند یک آگهی تجاری در یک کانال خبری محلی، یک مقاله روزنامه یا یک کتاب. با این حال، برخی از سازمان‌های رسانه‌ای کل مدل‌های کسب‌وکار خود را بر اساس UGC پایه‌گذاری می‌کنند و مشارکت‌کنندگان بدون مزد را تشویق می‌کنند تا محتوایی را ارائه کنند که سازمان رسانه‌ای بتواند آن را بازنشر کرده، تبلیغ کند و از آن سود ببرد.

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر مهم است؟

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر مهم است؟

با افزایش کانال های شبکه های اجتماعی، محتوای تولید شده توسط کاربر و دسترسی ارگانیک بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. مشتریان و وفاداران به برند عمدتاً این محتوای خاص برند را تولید می کنند که در تأثیرگذاری بر سفر خریدار حیاتی است.

موارد زیر نشان می دهد که چگونه UGC اگر در آمیخته بازاریابی یک شرکت گنجانده شود می تواند مفید باشد:

اعتبار: در فضای رقابتی آنلاین، برندها می توانند از نظرات معتبر، احساسات و توجهی که مشتریانشان ایجاد می کنند، بهره مند شوند. محتوای تولید شده توسط کاربر همچنین می‌تواند دسترسی و رشد رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهد، زیرا اکثر خریداران مایلند توصیه‌هایی را برای محصولات و خدمات بپذیرند اگر افراد واقعی آن‌ها را برخلاف خود برند ارائه کنند. به عنوان مثال، با عرضه آیفون 6، اپل کاربران را تشویق کرد تا عکس های روزمره را از گوشی خود بگیرند و با هشتگ #ShotOniPhone6 آپلود کنند.

اپل بهترین تصاویر را انتخاب کرد و آنها را بر روی پلتفرم های مختلف رسانه های چاپی و دیجیتال در سراسر جهان به نمایش گذاشت که با بررسی های مثبت و تایید نسبت به محصول مواجه شد.

وفاداری به برند: UGC وفاداری به برند را پرورش می دهد زیرا مصرف کنندگان محتوا را به جای نمایندگان رسمی برند ایجاد می کنند. شرکت ها می توانند با اولویت دادن به مخاطبان خود و تشویق آنها به مشارکت در ساخت تصویر برند، سطح بالایی از اعتماد مشتری را به دست آورند.

مقرون به صرفه بودن: محتوای تولید شده توسط کاربر یک گزینه مقرون به صرفه برای مشاغلی است که به دنبال تبلیغ برندهای خود بدون صرف هزاران دلار برای تبلیغات و تبلیغات تلویزیونی هستند. مشتریان بدون دستمزد، که سعی می کنند تجربه خود را با یک محصول یا خدمات به اشتراک بگذارند، با افراد همفکر ارتباط برقرار کنند یا به سادگی به دنبال بهره مندی از برخی مزایا هستند، بیشتر محتوای UGC را به صورت ارگانیک ایجاد می کنند.

تقویت سئو: بررسی‌ها و نظرسنجی‌های مثبت مشتریان می‌تواند بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برند را بالا ببرد. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و عبارات جستجوی مصرف کنندگان، برندها را قادر می سازد تا تحقیقات بهینه سازی کلمات کلیدی خود را بهبود بخشند.

در حالی که UGC مزایای بسیاری دارد، می تواند معایبی نیز داشته باشد. اتکای روزافزون رسانه های تجاری به محتوای تولید شده توسط کاربر، به بحث و جدل در دنیای نشر منجر شده است. برخی از سازمان ها، محتوای تولید شده توسط کاربر را به دقت برای توهین، دروغ و حمله به سایر مشارکت کنندگان زیر نظر دارند. سازمان‌های دیگر به کاربران اجازه می‌دهند محتوای خود را خودپلیسی کنند.

انواع محتوای تولید شده توسط کاربر

انواع محتوای تولید شده توسط کاربر

UGC محدود به اندازه یک شرکت، وابستگی صنعت یا ارائه محصول نیست. از برندهای لوکس گرفته تا محصولات خانگی، محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند در بین همه مخاطبان طنین انداز شود.

در زیر انواع اصلی محتوای تولید شده توسط کاربر آمده است:

تصاویر: تصاویر مشتری بدون پرداخت از محصولات ارسال شده در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و سایر سیستم عامل های آنلاین.

ویدئوها و پخش زنده: ویدیوهای GoPro، ویدیوهای یوتیوب، استوری های اینستاگرام، ویدیوهای گرفته شده بومی، پخش زنده ویدیو در فیس بوک و سایر پلتفرم ها، که سازنده برای آنها پولی دریافت نمی کند. این ویدیوها همچنین می توانند جعبه گشایی و حمل و نقل محصول را شامل شوند.

محتوای رسانه های اجتماعی: هر پیام رسانه های اجتماعی در رابطه با یک برند، مانند یک توییت، پست اینستاگرام یا به روز رسانی فیس بوک.

نظرات و توصیفات محصول: نظرات مشتریان در بخشی از وب سایت یک محصول یا یک سایت شخص ثالث، که می تواند شامل Yelp، Google، TripAdvisor و G2 باشد.

پست های وبلاگ: یک آموزش محصول یا نقدی که وبلاگ نویسان بدون دریافت پول برای آن در وبلاگ خود ارسال می کنند.

انجمن پرسش و پاسخ: یک انجمن عمومی که در آن مشتریان و برند می توانند در بحث های سالم شرکت کنند و به سؤالات مربوط به یک محصول پاسخ دهند.

مطالعات موردی: نظرات دقیق و بدون پرداخت مشتری که مزایا و معایب محصولات و خدمات را توضیح می دهد.

نظرسنجی ها: دیدگاه ها یا توضیحات ارائه شده توسط مشتری از یک ویژگی یا محصول خاص.

ادغام محتوای تولید شده توسط کاربر در استراتژی بازاریابی

ادغام محتوای تولید شده توسط کاربر در استراتژی بازاریابی

مطالعه‌ای بر روی UGC که شرکت تحقیقات بازار Dynata برای ارائه‌دهنده نرم‌افزار Redpoint Global انجام داد، نشان می‌دهد که اگر برندها تجربیات شخصی‌سازی شده مشتری را ارائه دهند، 80 درصد از مصرف‌کنندگان احتمال خرید بیشتری دارند. این داده ها تنها نمونه ای از اهمیت ادغام UGC در استراتژی بازاریابی یک برند است.

در زیر راه هایی وجود دارد که شرکت ها می توانند UGC را در استراتژی بازاریابی محتوا ادغام کنند:

بررسی ها

قبل از تصمیم گیری برای خرید، اکثر مصرف کنندگان نظرات محصول را می خوانند زیرا آنها نگاهی اجمالی به محصولی که علاقه مند به خرید هستند ارائه می دهند. بررسی ها همچنین ضریب اطمینان را برای یک نام تجاری افزایش می دهد و به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند که منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود.

برای ادغام محتوای تولید شده توسط کاربر، (مبتنی بر بررسی در کمپین بازاریابی خود)، شرکت‌ها باید مشتریان را تشویق کنند تا برای هر محصولی که خریداری می‌کنند، نظر بدهند. شرکت‌ها همچنین باید به مشتریان این امکان را بدهند که نظرات خود را در چندین پلتفرم مانند Facebook، Yelp، Google، TripAdvisor و وب‌سایت‌های شخص ثالث برای تسهیل نرخ تبدیل ارائه کنند.

راه دیگر برای گنجاندن نظرات در استراتژی بازاریابی این است که با تبادل نظر برای کوپن، امتیاز جایزه یا کارت هدیه، آنها را تشویق کنید. ایمیل هایی با کلمات کلیدی تشویقی در خط موضوع می توانند به انگیزه مشتریان برای رتبه بندی محصولات کمک کنند.

کسب و کارها همچنین باید به خاطر داشته باشند که نظرات می توانند مثبت و منفی باشند. با این حال، هر دو هدفی را در ساخت هویت یک برند دنبال می کنند. هرگونه نقد منفی باید به عنوان فرصتی برای کسب و کار برای جلب اعتماد مشتری تلقی شود. پاسخ شخصی به هر بررسی با حسن نیت و نگرانی واقعی می تواند این اعتماد را تسهیل کند.

مسابقات هشتگ

مسابقات هشتگ می تواند به دنبال کنندگان انگیزه دهد تا در هشتگ یک برند مشارکت کنند. فالوورها می‌توانند از یک هشتگ خاص برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مانند عکس‌ها و ویدیوها، در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی برای برنده شدن جوایز استفاده کنند. این رقابت‌ها برای برندهایی که می‌خواهند هشتگ‌های خود را محبوب کنند، گزینه‌ای عالی است، زیرا به آگاهی از برند و افزایش فروش کمک می کند.

برای گنجاندن استراتژی محبوب محتوای تولید شده توسط کاربر ، شرکت‌ها باید محتوایی با هشتگ‌هایی ایجاد کنند که منحصربه‌فرد بوده و به راحتی به خاطر بسپارند. به عنوان مثال، یک سایت مقایسه هتل، Trivago، با استفاده از هشتگ #trivagofaves یک مسابقه عکس اینستاگرامی راه اندازی کرد. شرکت‌کنندگان باید عکس‌های اصلی هتل‌های مورد علاقه‌شان را که در تریواگو فهرست شده‌اند، با برچسب زدن آن‌ها با هشتگ داده شده برای برنده شدن ۵۰۰ دلار به اشتراک بگذارند. این مسابقه بیش از 37000 بازدید ایجاد کرد و تعداد زیادی پست حاوی هتل های برتر همراه با تبلیغات شریک تولید کرد.

محتوای ویدیویی

محتوای ویدئویی در UGC

ویدئوها می توانند به روشی منحصر به فرد به مشتریان متصل شوند. پتانسیل آنها برای اشتراک گذاری و امکان ویروسی شدن می تواند به طور قابل توجهی باعث افزایش دنبال کنندگان یک تجارت شود. همچنین، وقتی مردم می بینند که مشتریان واقعی در حال فیلمبرداری از تجربیات خرید، سفر یا استفاده از محصولات خاص خود هستند، به طور خودکار اعتماد به آن محصولات و خدمات را القا می کند.

با استفاده از محتوای انتخاب شده از مشتریان، برندها می‌توانند ویدیوهای UGC ایجاد کنند که دیدگاه‌های اصلی و بینش واقعی را در مورد برندهایشان به نمایش بگذارد. ویدیوهای UGC اعتماد مصرف کننده بیشتری را به دست می آورند، زیرا می توانند مخاطب را در سطح شخصی جذب کنند.

گیمیفیکیشن

این استراتژی مبتنی بر انگیزه باعث می شود محتوای تولید شده توسط کاربر، برای مشتریان سرگرم کننده و پاداش دهنده باشد. کاربران در ازای انجام چند کار شناخته می شوند و پاداش دریافت می کنند. برندها از مفاهیمی مانند نمرات بالا، نشان‌ها، تابلوهای امتیازات، سطوح و امتیازات استفاده می‌کنند تا افراد را به انجام وظایف و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با برند تشویق کنند.

برای بهره مندی از مزایای گیمیفیکیشن، شرکت ها می توانند برای نوشتن پست های رسانه های اجتماعی به مشتریان امتیاز دهند. سپس مشتریان می توانند از این امتیازها برای تخفیف و کوپن استفاده کنند. گزینه‌های دیگر، مانند دریافت رایگان‌های قابل بازگشایی با خریدهای مکرر نیز می‌توانند بخشی از مشوق‌ها باشند.

محتوای فصلی

تغییر فصل ها و تعطیلات، فرصت های بی شماری را برای کسب و کارها فراهم می کند تا از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر تبلیغ کنند. در طول مناسبت های خاص و تعطیلات، برندها می توانند در سطح احساسی با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنند.

کسب و کارها باید مخاطبان هدف و اهداف فصل تعطیلات خود را مطالعه کنند تا UGC فصلی را با موفقیت در استراتژی بازاریابی خود ادغام کنند. برندها همچنین می توانند از فالوورها بخواهند که تصاویر را به اشتراک بگذارند، ویدیو ارسال کنند، از هشتگ استفاده کنند، توصیفات خود را بنویسند و در مسابقات شرکت کنند. به عنوان مثال، استارباکس قبلاً مسابقه سالانه #RedCup Contest را در دسامبر راه‌اندازی می‌کرد، جایی که طرفداران عکس‌های فنجان‌های قهوه سفارشی خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند تا شانس برنده شدن یک کارت هدیه استارباکس را داشته باشند.

نمونه ای از محتوای تولید شده توسط کاربر

مسابقه Wanderlust نشنال جئوگرافیک

نشنال جئوگرافیک با استفاده از UGC مبتنی بر عکاسی برای افزایش آگاهی و توسعه برند، مسابقه Wanderlust را در سال 2015 راه اندازی کرد. کاربران برای شرکت در مسابقه باید بهترین عکس از طبیعت خود را با استفاده از هشتگ #WanderlustContest به اشتراک می گذاشتند. نشنال جئوگرافیک به برنده مسابقه یک سفر هفت روزه دیدنی برای دو بزرگسال به پارک ملی یوسمیتی اهدا کرد. این مسابقه افراد بیشتری را تشویق کرد که به خارج از منزل بروند و همچنین نرخ مشارکت را برای نشنال جئوگرافیک افزایش داد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا