سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از روش های سئو است که با دستورالعمل های گوگل وبمستر (سئو کلاه سفید) و مواردی که آنها را نقض می کنند (روش های کلاه سیاه) همراه است.
رتبه بندی در SERP ها چالش برانگیز شده است. چند سال پیش، داشتن محتوای باکیفیت با کلمات کلیدی مرتبط و مختص کاربر برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجو کافی بود. با این حال، زمان تغییر کرده است و سطح دشواری آن افزایش یافته است. رتبه بالاتر در نتایج جستجو به شدت به سئو بستگی دارد و هنگام جستجوی عمیق، احتمالاً در مورد سئو کلاه سیاه و سفید شنیده اید. اما آیا در مورد سئو کلاه خاکستری چیزی شنیده اید؟ سئو کلاه خاکستری چیست؟ همه چیز را در مورد سئو کلاه خاکستری بدانید و بررسی کنید که چرا ضروری است.
سئو کلاه خاکستری چیست؟
استفاده از استراتژی های سئو کلاه سفید در محتوای شما توسط گوگل پذیرفته شده است، در حالی که سئو کلاه سیاه اینطور نیست. سئو کلاه خاکستری به سادگی ترکیبی از سئو کلاه سیاه و سفید است. به عبارت ساده، سئو کلاه خاکستری می تواند یک عمل پرخطرتر از سئو کلاه سفید باشد، اما همچنان ممکن است از جریمه شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو و وب سایت های وابسته به آنها جلوگیری کند.
آیا سئو کلاه خاکستری غیرقانونی است؟
خیر، سئو کلاه خاکستری غیرقانونی نیست. با این حال، سئو کلاه خاکستری می تواند به طور فعال برخی از روش ها را ممنوع کند و اگر با احتیاط انجام نشود، وب سایت شما را از SERP منع می کند. از آنجایی که این یک تمرین بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است، تا حدی ایمن است اما از سئو کلاه سفید خطرناکتر است.

سئو کلاه خاکستری در مقابل سئو کلاه سفید
تفاوت اصلی بین سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید این است که اولی می تواند به طور بالقوه ریسک بیشتری نسبت به سئو کلاه سفید داشته باشد، اما همچنان می تواند از جریمه شدن وب سایت شما فرار کند. به زبان ساده، سئو کلاه خاکستری ممکن است بسته به اقدامات انجام شده توسط گوگل جریمه شود یا خیر.
سئو کلاه خاکستری در مقابل سئو کلاه سیاه
یکی از تفاوت های عمده بین سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه این است که سئو کلاه خاکستری معمولاً از تکنیک هایی استفاده می کند که مستقیماً دستورالعمل های گوگل را نقض نمی کند. با این حال، سئو کلاه سیاه، تکنیک هایی را به کار می گیرد که مستقیماً قوانین گوگل را نقض می کند.
چرا سئو کلاه خاکستری مهم است؟
بسیاری از کسبوکارها به نتایج فوری امیدوارند، زیرا نمیخواهند برای بهبود رتبه و ترافیک خود به طور ارگانیک منتظر بمانند. در این مرحله، متخصصان سئو سعی میکنند از استراتژیهایی استفاده کنند که کاملاً صادقانه با الگوریتمهای گوگل نیستند، اما همچنان دستورالعملهای قبلاً ذکر شده را نقض نمیکنند. به همین دلیل است که درک سئو کلاه خاکستری مهم است زیرا می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی نتایجی را به همراه داشته باشد، بدون اینکه نگران عواقبی که می تواند به دنبال داشته باشد. بهروز ماندن با آخرین دستهبندی حیاتی است، زیرا سئو کلاه خاکستری میتواند بهطور پراکنده تغییر کند. اما به یاد داشته باشید، یک عمل سئو کلاه خاکستری اغلب می تواند در کمترین زمان به عمل سئو کلاه سفید یا سیاه تبدیل شود.
سئوی کلاه خاکستری این روزها در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این کار خطرناک است و گوگل ممکن است سایت شما را به دلیل استفاده از چنین تاکتیک هایی جریمه کند.
اگرچه تکنیکهای کلاه خاکستری ممکن است در کوتاهمدت موفقیتهای سریعی را برای شما به ارمغان بیاورند، اما اگر یک وبسایت تجاری با چشمانداز بلندمدت ایجاد میکنید، باید از آنها اجتناب کنید.
در عین حال، درک نحوه عملکرد سئو کلاه خاکستری بسیار مهم است تا بتوانید از این اعمال خودداری کنید
مطمئن شوید که پیمانکاران سئو شما از این تاکتیک ها در سایت شما استفاده نمی کنند
تکنیک های سئو کلاه خاکستری مورد استفاده توسط رقبا را شناسایی کنید
تاکتیک های سئو کلاه خاکستری که باید از آنها اجتناب کنید. حتی اگر تاکتیک های سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری هنوز به طور گسترده استفاده می شود، توصیه می کنیم از آنها اجتناب کنید.
تکنیک های سئو کلاه خاکستری

خرید دامنه های قدیمی یا منقضی شده
این یکی از تکنیک های اصلی سئو کلاه خاکستری است که بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید متمرکز است. خرید دامنههای قدیمی یا منقضی شده شامل خرید دامنهای است که منقضی شده اما به دلیل کمیت و کیفیت بک لینکهایی که به سایت بازمیگردند، دارای قدرت غالب هستند. شما به راحتی می توانید یک تاکتیک سئو کلاه خاکستری را با دامنه های منقضی شده به دو روش اعمال کنید:
– می توانید از یک تغییر مسیر 301 استفاده کنید که می تواند به هدایت مجدد لینک به دامنه فعلی که اکنون دارید کمک کند، به خصوص برای تقویت اعتبار. این روش به طور گسترده ای برای تقویت تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده می شود.
– همچنین می توانید همزمان آرشیوهای محتوای قدیمی را کاوش کرده و آن را در سایت بازنشر دهید تا آن را از حالتی که قبلاً قبل از انقضای دامنه وجود داشت زنده کنید. این روش می تواند بلافاصله ترافیک هدفمند یا وب سایت شما را جمع آوری کند.
پر کردن دقیق کلمات کلیدی
پر کردن کلمات کلیدی خود با بی دقتی و امید به نتایج افزوده شده، عملی ناپسند است که پاداشی به همراه ندارد. پر کردن کلمات کلیدی یا کیورد استافینگ برای سئو مضر است. کاری که می توانید به جای آن انجام دهید تمرین از جمله پر کردن دقیق کلمات کلیدی است. پر کردن دقیق کلمات کلیدی شامل ارائه کلمات کلیدی مناسب است که تراکم دقیقی را برای ایجاد رتبه بندی بی نظیر صفحه ایجاد می کند.
پر کردن دقیق کلمات کلیدی می تواند ترافیک ارگانیک وب سایت را افزایش دهد و به کسب و کارها کمک کند تا شناختی را که قبلاً نداشتند به دست آورند. چگالی کلمه کلیدی مستقیماً به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی باید در محتوای شما ظاهر شود مرتبط است.
حساب های رسانه های اجتماعی
بر کسی پوشیده نیست که همه مشتریان شما به طور بالقوه در رسانه های اجتماعی هستند. روش سئو کلاه سفید زمانی است که شما یک حساب رسانه اجتماعی را برای کسب و کار خود در هر پلتفرم نگه می دارید تا لینک ها را بیشتر به اشتراک بگذارید، به خصوص برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض و دید بیشتر. از سوی دیگر، وقتی چندین حساب رسانه اجتماعی ایجاد می کنید تا به طور مصنوعی نرخ اشتراک گذاری را افزایش دهید و به سایت خود لینک دهید، این تمرین بخشی از سئو کلاه خاکستری است. باور اینکه محتوا به تنهایی می تواند رتبه شما را افزایش دهد، پوچ است، اما حقیقت این است که موتورهای جستجو نیز به همان اندازه سیگنال های اجتماعی را در نظر می گیرند. همیشه ایده خوبی است که چندین حساب رسانه اجتماعی ایجاد کنید تا حضور آنلاین و همچنین اجتماعی خود را تقویت کنید. عمل باز کردن چندین حساب ساختگی مختلف در رسانه های اجتماعی در دسته سئو کلاه خاکستری قرار می گیرد. با این حال، اگر می خواهید حرفه ای شوید، باید از این تاکتیک اجتناب کنید.
استفاده از PBN
یک شبکه وبلاگ خصوصی (همچنین به عنوان PBN شناخته می شود) زمانی یک روش راهبردی لینک سازی بود. در تعریف، PBN یک گروه متمایز از وبسایتها است که شما برای ایجاد بک لینک به یک وبسایت مجزا به منظور افزایش رتبه آن در گوگل، پیمایش میکنید. انگیزه اصلی PBN برای اقدامات مربوط به سئو کلاه خاکستری، حمله به یک لینک به یک دامنه مرکزی در تلاش برای جابجایی بیشترین ارزش لینک، به ویژه دلایل مهمی مانند افزایش اعتبار آن است. دو روش اصلی برای استفاده از PBN برای بک لینک و سئو عبارتند از:
– میتوانید از PBN دیگری کمک بگیرید، که در آن از شما خواسته میشود برای لینک هایی که به وبسایت شما هدایت میشوند، هزینه بپردازید. در واقعیت، بسیاری از آنها آنطور که انتظار دارید نیستند – زیرا تنها تعداد انگشت شماری لینک های مرتبط و ارزشمندی را ارائه می دهند که سئوی شما را بهبود می بخشد.
– همچنین می توانید شبکه وبلاگ عمومی خود را بسازید. معمولاً بسیار ایمن است اما به طور بالقوه می تواند زمان ببرد. اگر پس از دسترسی به یک PBN استثنایی در راه ساختن یک وب سایت معتبر هستید، می توانید این تاکتیک را امتحان کنید.
سایت را به فهرست های وب ارسال کنید

ارسال فهرست وب یکی از پرکاربردترین استراتژی های سئو کلاه خاکستری است. هنگامی که دایرکتوری های وب سایت را اضافه می کنید، می توانید به طور همزمان یک بک لینک رایگان به سایت خود دریافت کنید. با این حال، زمانی که همین کار انجام می شود، اما در تعداد بسیار کم، صرفاً یک تمرین سئو کلاه سفید است. هنگامی که از این استراتژی عمدتاً بیش از حد استفاده می شود، به عنوان مثال، برای جمع آوری تقریباً بیش از چندین لینک به سایت شما، به یک عمل سئو کلاه خاکستری تبدیل می شود.
خرید لینک
یکی از محبوب ترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری که توسط وب مسترها استفاده می شود، خرید و تجارت لینک است. از آنجایی که این تاکتیکها مستقیماً دستورالعملهای وبمستر گوگل را نقض میکنند، میتوان از آنها به عنوان سئو کلاه سیاه یاد کرد. سئو کلاه خاکستری شامل 4 فرم است، اما محدود به آن نیست،
– خرید لینکی که قبلاً در گوگل ایندکس شده است.
– به دست آوردن فرصت پستی که دارای بک لینک به وب سایت خود است.
– لینک های تجاری با دیگر صاحبان وب سایت.
– انجام مبادله، ارائه خدمات یا محصول در ازای بک لینک در سایت شخص دیگری. سئوی منفی
سئو منفی زمانی است که سعی می کنید وب سایت های رقیب را خراب کنید، عمدتاً با ایجاد تعداد زیادی لینک نامربوط و اسپم به آنها.
این روزها گوگل به اندازه کافی باهوش است که لینک های “منفی” را شناسایی کرده و آنها را نادیده می گیرد. بسیاری از متخصصان سئو حتی از رد کردن لینک ها در کنسول جستجوی گوگل دست می کشند.
در عوض این کار را انجام دهید:
با محتوای عالی از رقبای خود پیشی بگیرید.
هدف جستجو را مطابقت دهید: صفحات با رتبه برتر را برای سه C هدف جستجو – نوع محتوا، قالب محتوا و زاویه محتوا، تجزیه و تحلیل کنید. سپس، هدف جستجو را مطابقت دهید و محتوای بهتری نسبت به آنچه قبلاً رتبه بندی شده است ایجاد کنید.
دریافت بک لینک: بک لینک ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند. بنابراین اگر می خواهید صفحات شما در SERP رتبه بندی شوند، باید بک لینک بسازید.
تولید محتوای خودکار
تغییر مقاله با کمک نرمافزار، محتوای مختلف متعددی را از یک مقاله اصلی ایجاد میکنند.
و اگرچه محتوای تولید شده و تغییر داده شده توسط کامپیوتر با توسعه هوش مصنوعی بهتر می شود، هنوز نمی تواند با نوشته های انسان مطابقت داشته باشد و گوگل می تواند آن را تشخیص دهد.
استفاده از یک نرم افزار خاص برای خودکارسازی فرآیندی که معمولاً برای ایجاد محتوا مورد نیاز است، به عنوان اتوماسیون محتوا شناخته می شود. به طور خلاصه، انگیزه اصلی این کار این است که یک جریان ثابت از محتوا را درو کنید تا فرصت های بهتری برای بالا بردن رتبه خود در گوگل و به طور همزمان کسب ترافیک حیاتی به دست آورید. این کار را می توان به دو صورت انجام داد، یا با خراب کردن محتوا یا با استفاده از هوش مصنوعی.
دریافت نقدهای مثبت
موتورهای جستجو به دلیل دادن رتبه های بالاتر به وب سایت هایی که نظرات مثبت دارند، معروف هستند. این امر به ویژه در مورد سئوی محلی صادق است. مردم معمولاً راه هایی برای فریب دادن الگوریتم موتور جستجو با پرداخت پول به افراد برای ارائه بازخورد مثبت در مورد فهرست پیدا می کنند. ارائه دهندگان خدمات و گروه های زیادی وجود دارند که نظرات مثبتی را برای تخفیف جزئی یا پاداش یا پرداخت نقدی ارائه می دهند. این سئو کلاه خاکستری است.
محتوای چرخشی
محتوای چرخشی یکی دیگر از روش های اصلی سئو کلاه خاکستری است که می تواند رتبه بندی گوگل شما را افزایش دهد. با این حال، در بیشتر موارد، اگر برای مدت طولانی ادامه یابد، یک عمل غیراخلاقی است. مکانیسم اصلی تولید یک ماکت تا حدودی مشابه از محتوای واقعی است. در تعریف، محتوای چرخشی اساساً زمانی است که شما یک قطعه از محتوا را بردارید و آن را کلمه به کلمه بازنویسی کنید، در تلاشی که توسط هیچ نرم افزار سرقت ادبی شناسایی نشود. پس از چرخش محتوا، می توانید همان را در وب سایت خود ارسال کنید تا برای چند کلمه کلیدی هدفمند رتبه بهتری کسب کنید.
محتوای تکراری
محتوای تکراری زمانی اتفاق میافتد که چندین بلوک محتوا را در یک سایت یا جای دیگر کپی و جایگذاری کنید. محتوای تکراری به طور گسترده در سئو کلاه خاکستری به روش هایی مانند:
– به منظور هدف قرار دادن پرس و جوهای جستجوی مشابه بدون نیاز به ساخت یک مورد جدید از ابتدا. یکی از رایجترین موارد چنین رویدادی زمانی است که کسبوکارها صفحات متعددی را با محتوای یکسان برای مکانهای مختلف شهر میسازند. به طور عمده، هر محتوا تکراری است، در حالی که فقط نام شهر تعویض می شود.
– کپی کردن محتوای یک وب سایت دیگر و آپلود همزمان آن در یک دامنه نسبتاً قوی اغلب می تواند از منبع اصلی محتوا پیشی بگیرد و به تدریج ترافیک را به سمت دامنه قوی تر هدایت کند.
– می توان از آن برای خروجی موتور جستجو با چندین نسخه از یک محتوای تکراری استفاده کرد.
پنهان کاری
Cloaking یکی دیگر از تاکتیک های اصلی سئو کلاه خاکستری است که یک شکل از محتوا را برای کاربران انسانی نشان می دهد، در حالی که شکل دیگری را برای موتورهای جستجو نشان می دهد. Cloaking یک استراتژی سئو کلاه خاکستری بسیار توهمآمیز است که اغلب به فریب دادن موتورهای جستجو مانند گوگل کمک میکند تا با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به رتبهبندی حیاتی دست یابند، در حالی که هنوز نتایج متفاوتی را هنگام جستجو توسط کاربران نشان میدهد.