سئوی off-page چیست؟

سئوی داخلی برای یک وب سایت ضروری است، اما سئوی off-pafe زمانی که صحبت از رتبه بالا در گوگل و به دست آوردن سرنخ ها و در معرض دید مناسب بودن برند شما می شود نیز مهم است. با داشتن بک لینک های مرتبط کافی، یک سایت می تواند در نتایج جستجو رتبه بسیار بالاتری داشته باشد. اما سئوی off-page فراتر از بک لینک است.
این کار شامل مجموعه ای از تکنیک های کلیدی دیگر است که می توانید برای بهبود E-A-T سایت خود (تخصص، اعتبار و اعتماد یا Expertise, Authority, and Trustworthiness ) پیاده سازی کنید. اما سئوی off-page چیست؟ و دقیقا چگونه کار می کند؟
با دیجیتال شدن بازارها، امروزه اکثر برندها از اهمیت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آگاه هستند. داشتن یک استراتژی سئو خوب نه تنها برای بهبود تصویر و قرار گرفتن در معرض نام تجاری شما مهم است، بلکه برای تضمین پایداری کسب و کار شما برای مدت طولانی نیز مهم است. با این حال، با سئو، مردم معمولا تمایل دارند بر روی بهینه سازی دامنه خود تمرکز کنند. آنها در مورد خوانایی محتوای خود، سرعت بارگذاری، نحوه عملکرد آن در پلتفرمها و غیره صحبت خواهند کرد. البته، همه اینها بسیار مهم است، اما فقط نیمی از تلاش مورد نیاز است.
درک مفهوم سئوی off-page

به عبارت ساده، سئوی off-page به تمام سئوهایی اطلاق می شود که خارج از وب سایت یا دامنه شما اتفاق می افتد. اما در حالی که به راحتی در بسیاری از موارد بهینه سازی off-page با ساخت لینک ساده اشتباه گرفته می شود، در واقع بسیار بیشتر از آن را شامل می شود. البته لینک بیلدینگ خارج از سایت در سئو سهم عمده ای در این نوع بهینه سازی دارد. اما بک لینک تنها راه برای جلب توجه گوگل و سایر موتورهای جستجو به دامنه شما نیست.
در واقع، ذکر نام برند و لینک های موجود در سایر وب سایت های قابل اعتماد نقش به همان اندازه در سئو خارج از سایت ایفا می کنند. بنابراین، بک لینک و ذکر نام تجاری بخشی از آن را تشکیل می دهند. چه چیز دیگری؟ به نظر می رسد، وقتی یک پست مهمان برای وبلاگ شخص دیگری می نویسید یا حتی به اندازه نام تجاری خود (و نه به عنوان یک فرد) در صفحات، وبلاگ ها و سایت های دیگر، به عنوان تبلیغ خارج از صفحه به حساب می آید. البته بسیاری از تکنیک های سئوی off-page دیگر نیز وجود دارد.
اما ابتدا، بیایید پاسخ دهیم که چرا سئوی off-page مهم است. آیا تمام تلاشی که برای سئو داخلی انجام می دهیم کافی نیست؟ ممکن است اینطور نباشد.
چرا سئوی off-page مهم است؟
الگوریتم گوگل ممکن است دائماً در حال بهروزرسانی باشد، اما مهم نیست که چه بهروزرسانیهای جدیدی ارائه میشود، بهینهسازی off-page همچنان نقش مهمی در کمک به رتبهبندی صفحه شما دارد. این به این دلیل است که تکنیکهای سئوی off-page به سایت اجازه میدهد تا ارتباط، اعتبار و قابلیت اعتماد کلی خود را به شدت بهبود بخشد، در نتیجه شانس آن را برای رتبه بندی بالا در لیست نتایج جستجو افزایش می دهد.
البته، تعیین دقیق وزن هر تکنیک SEO در مورد الگوریتم های گوگل (و سایر موتورها) دشوار است. با این حال، به نظر میرسد کارشناسان موافق هستند که بهینهسازی off-page احتمالاً حداقل 50 درصد این سهم را بر عهده دارد.
سئوی off-page شامل ساخت لینک از چندین منبع است. این لینک ها دو نوع هستند:
do-follow
لینک do-follow یک نوع لینک پیشفرض است که به رباتهای گوگل یا الگوریتم ها اجازه میدهد تا لینک یا ارزش لینک را به لینک یا صفحه وب که به آن لینک داده شده است منتقل کنند. به عنوان مثال: اگر یک مجله مد مشهور، مثلا X، مقالهای را به وبسایت خود اضافه کند و پیوند do-follow به کسبوکار مربوطه بدهد، فرض کنید Y، به این معنی است که X مقداری از ارزش خود را به Y میدهد. این مقدار به Y کمک می کند تا به صفحه رتبه بهتری دست یابد و در SERP رتبه بهتری کسب کند. بهترین راه برای استفاده از لینک do-follow اضافه کردن یک کلمه کلیدی مرتبط به عنوان متن لنگر است.
گوگل تعداد لینک هایی do-follow را که به وب سایت خود دریافت می کنید و از تعداد دامنه های جداگانه ای که آن را دریافت می کنید مشاهده می کند. هرچه تعداد لینک های do-follow از دامنه های متعدد و مرتبط بیشتر باشد، مقدار ارسال شده بیشتر می شود.
لینک do-follow به این صورت است:
<a href=”https://www.infidigit.com”>INFIDIGIT Consultants</a>
لینک های No-Follow
نوع لینک No-Follow به این معنی است که رباتها یا خزنده های گوگل چنین پیوندهایی را دنبال نمیکنند. آنها هیچ لینک یا ارزشی را به صفحه ای که به آن لینک داده شده است منتقل نمی کنند. از آنجایی که هیچ لینکی ارسال نمی شود، لینک های No-Follow تأثیری در رتبه بندی ندارند. لینک های No-Follow در تلاشی برای جلوگیری از هرزنامه های وب معرفی شدند.
لینک های نو فالو به این صورت است:
<a href=”https://www.infidigit.com” rel=”nofollow”>INFIDIGIT Consultants</a>
چرا به سئوی off-page برای وب سایت خود نیاز دارید؟

سئوی off-page به ایجاد شناخت و اعتبار دامنه وب سایت کمک می کند. بدون آن، سایت شما به طور مداوم پایین تر از وب سایت های دیگر قرار می گیرد که در حال حاضر پیشروی قابل توجهی دارند. در حالی که لینک ها تنها سیگنالهای off-page نیستند که الگوریتم گوگل برای رتبهبندی یک سایت اعمال میکند، اما شاید حیاتیترین آنها باشد.
با این حال، بسیاری از تکنیکها یا تاکتیکهای سئوی off-page وجود دارد که باید آنها را تمرین کنید. این کار به موفقیت در بازاریابی محتوای سئوی off-page و کمک به ساخت برند کمک می کند. به بیان ساده، برندها برای رتبه بندی در عبارات جستجوی رقابتی بدون سئوی off-page مشکل دارند.
فاکتورهای سئوی OFF-PAGE
فاکتورهای مهمی که باید در حین انجام سئوی off-page در نظر بگیریم چیست؟
در زیر برخی از فاکتورهای سئوی خارج از صفحه که باید در نظر گرفته شوند آورده شده است:
- Domain Authority یا اعتبار دامنه
- Relevance یا ارتباط
- Site Traffic یا ترافیک سایت
- Link Type یا نوع لینک
Domain Authority
Domain Authority یک معیار یا امتیاز اندازه گیری است که توسط Moz برای ارائه یک نمای کلی از عملکرد یک سایت ایجاد شده است. هنگام انجام فعالیتهای سئوی off-page ، مهم است که اعتبار دامنه را در نظر بگیرید. Domain Authority یا به سادگی DA نشان دهنده کیفیت یک وب سایت است. اگر یک بک لینک از یک وب سایت با DA بالاتر به یک وب سایت با DA پایین تر از طریق پیوند do-follow هدایت شود، به وب سایت DA پایین تر کمک می کند تا رتبه صفحه بهتری داشته باشد و در SERP ها رتبه خوبی داشته باشد.
ارتباط
دریافت لینک از سایت های DA بالاتر مهم است. با این حال، مهمتر است که این سایتها با سایتی که میخواهید به آن لینک دهید مرتبط باشند. برای مثال اگر لینکی از یک برند مد با DA بالا به وب سایت خود دریافت کنید که تماماً در مورد نمایندگی های خودرو است، منطقی نخواهد بود و بک لینک های بیش از حد نامربوط می تواند الگوریتم هایی را برای جریمه ایجاد کند.
ترافیک سایت
هنگام انجام فعالیتهای سئوی off-page مانند ارسال تالار گفتگو، ارتباط با وبلاگنویسان، و غیره، مهم است که بدانید این سایتها/افراد چقدر ترافیک میتوانند به سمت شما هدایت کنند. برای مثال اگر میخواهید یک فعالیت تبلیغی وبلاگنویس یا ارسال تالار گفتگو انجام دهید، ترافیک آن سایت را با یک پسوند کروم مانند SEO Meta در کلیک بررسی خواهید کرد. پس از تأیید اینکه میزان ترافیک دریافتی سایت به اندازه کافی قابل توجه است، می توانید فعالیت ها را ادامه دهید.
نوع لینک
دو نوع لینک وجود دارد که ما هنگام انجام لینک سازی یا فعالیت های off-page می سازیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد آنها لینک های dofollow و no-follow هستند.
اهمیت به دست آوردن بک لینک های مرتبط و نحوه دریافت آنها

هر زمان که این سوال پرسیده می شود که سئوی off-page چیست، بک لینک یکی از اولین پاسخ ها است. بک لینک ها نقش مهمی در ارتقای رتبه سئوی وب سایت ها داشته اند.
روزانه بیش از 100 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود. بیشتر کلیکهای حاصل از این جستجوها توسط بیش از 200 فاکتور رتبهبندی تعیینشده توسط گوگل انجام میشود و بک لینکها یکی از آنها هستند.
لینک های طبیعی به وبسایت شما که در هر وبسایتی با اعتبار دامنه کافی وجود دارد، به عنوان رأی اعتماد از این وبسایتها برای وبسایت شما از نظر Google عمل میکند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا به محتوای وب سایت شما اعتماد بیشتری داشته باشند.
سئوی off-page برای اطمینان از قوی بودن بک لینک های شما برای موتورهای جستجو کار می کند. اما چگونه می توان بک لینک های مرتبط و کاربرپسند را از وب سایت های معتبر دریافت کرد؟ در اینجا برخی از موثرترین راه ها آورده شده است:
لینک های شکسته (Broken Links)
هنگامی که مردم به طور ارگانیک از صفحه شما از طریق نتایج جستجو بازدید می کنند، انتظار دارند محتوایی را که جستجو کرده اند ببینند نه خطای 404. ساخت لینک شکسته یکی از کارآمدترین تکنیکهای سئوی off-page است تا اطمینان حاصل شود که وبسایت شما در دسترس مردم باقی میماند. تجزیه و تحلیل بک لینک را انجام دهید و با صاحبان وب سایت تماس بگیرید تا آنها را از هرگونه لینک شکسته مطلع کنید. این ممکن است به شما در تامین بک لینک های معتبر در وب سایتی که به آن کمک کرده اید کمک کند.
اینفوگرافیک های جذاب ایجاد کنید
اینفوگرافیک ها می توانند به شما در ایجاد 37.5 درصد بک لینک بیشتر از یک وبلاگ کمک کنند. شما قطعا باید این تاکتیک لینک سازی را برای دستیابی به بک لینک های بیشتر امتحان کنید.
13 نوع مختلف فعالیت سئوی off-page

اکنون که شما را با اصول سئوی off-pagge آشنا کردیم، فعالیتهای مختلفی را که باید انجام دهید تا شانس خود را برای رتبهبندی خوب در SERPهای گوگل افزایش دهید، توضیح خواهیم داد. در اینجا لیستی از فعالیت های مهم سئوی off-pagge و نحوه انجام آنها آمده است:
لینک شکسته
کاربران دوست ندارند هنگام بازدید از سایت شما به صفحات دیگر هدایت شوند یا با صفحات 404 مواجه شوند. و در مورد دیگر صاحبان سایت نیز همینطور است. ایجاد لینک شکسته در مورد یافتن چنین لینک های شکسته و خروجی در سایت های دیگر در جایگاه شما، هشدار دادن به آن ها و ارائه لینک صفحه خود به عنوان جایگزینی مناسب است. اما چرا لینک های شکسته در وهله اول اتفاق می افتد؟
لینک های شکسته زمانی ایجاد میشوند که میزبانی وب سایت منقضی شود، داراییهای آن در حین انتقال اشتباه استفاده شود یا لینک اشتباه نوشته شود. با انجام یک تحلیل بک لینک ساده در سایتی که می خواهید توسط آن لینک شوید، می توانید به راحتی لینک های شکسته را تشخیص دهید.

Brand Building
ساخت برند و سئو، شرکای مکمل در دنیای بازاریابی آنلاین هستند زیرا هدف هر دو بهبود SERP و بهینه سازی است. به طور کلی، عوامل سئوی off-page ارتباط، اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوای برند را افزایش می دهد.
برند بیلدینگ به شرکت ها در هر اندازه کمک می کند تا خود را به عنوان یک برند قابل اعتماد مصرف کننده معرفی کنند. این جایگاه، حضور در رسانه های اجتماعی و قابل اعتماد بودن را برای برندها فراهم می کند.
یک تمرین خوب برای برندسازی منجر به افزایش تعداد کلیک ها در صفحه وب شما می شود و همچنین شما را از رقبای خود جلوتر می کشد. طبق گفته گوگل، اگر حضور برند آنلاین با معیارهای EAT مطابقت داشته باشد، چشم انداز بالاتری برای رتبه بندی خوب دارد.
در اینجا چند نکته برای برندسازی وجود دارد که بخشی از تکنیک های سئوی off-page را تشکیل می دهد و به رعایت معیارهای EAT کمک می کند:
1. ساخت برند از طریق رسانه های اجتماعی
پلتفرم های رسانه های اجتماعی جایی هستند که خریداران و فروشندگان بیشترین تعامل را دارند. برندهایی که حضور خود را در رسانه های اجتماعی احساس می کنند، همان هایی هستند که در واقع قلب مخاطبان هدف خود را به دست می آورند. گوگل بر این پلتفرم ها و نتایج نظرسنجی آنها نظارت می کند. جدای از این، گوگل این پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای درک آخرین روندها و رفتار مصرف کننده مطالعه می کند. بنابراین همیشه لینکهایی به صفحات رسانه های اجتماعی در نام دامنه خود داشته باشید و خود را در آنجا فعال نگه دارید.
2. ساخت برند از طریق تخصص
در مورد آنچه که نام تجاری نشان می دهد شفاف باشید و هرگز کیفیت محصول یا خدمات را به خطر نیندازید. روی سبک، طراحی و محتوا صفحه وب تمرکز کنید. وقتی مخاطب گمراه شود، بازگرداندن مخاطب به صفحه دشوار است.
3. ساخت برند از طریق بازاریابی محتوا
با محتوای یونیک و معتبر برای کاربر ارزش افزوده ایجاد کنید. گوگل برندهایی را تحسین می کند که در مورد جایگاه خود آگاه هستند. برای این منظور، استراتژی بازاریابی محتوا می تواند مفید واقع شود. محتوا نه تنها باید منحصر به فرد باشد، بلکه باید به اندازه کافی آموزنده باشد تا مخاطب را جذب کند. برندهایی که مدام مخاطبان خود را با وبلاگ ها یا مقالاتی که اطلاعات و تحقیقات بازار را در مورد کل صنعت ارائه می دهند، به روز می کنند، بهترین چشم انداز را دارند.
بلاگرها
وبلاگ نویسان این روزها دارای نفوذ زیادی هستند زیرا طرفداران زیادی را دنبال می کنند یا پایگاه های خوانندگان را سفارش می دهند. با انجام برخی تحقیقات آنلاین یا استفاده از خدمات سئوی off-page حرفه ای، می توانید در کنار وبلاگ نویسان تأثیرگذار برای دستیابی به فالوورهای آنها کار کنید.
پستهای حمایتشده، هدایا یا تبلیغات آنلاین، پادکستها، بررسیهای محصول، رویدادهای وبلاگ نویسان و غیره همه در این دسته قرار میگیرند. به خاطر داشته باشید که وبلاگ نویسانی که می خواهید با آنها کار کنید باید برای کسب و کار شما مناسب باشند و تا حدودی یک متخصص صنعت یا حوزه یا متخصص باشند تا در تلاش های سئوی خارج از صفحه به شما کمک کنند.
تالارهای گفتگو یا Forums Posting

فعال بودن در تالارهای گفتگوی آنلاین مختلف راهی عالی برای جلب توجه مردم به برند شماست. کمک به مردم برای یافتن راه حل برای مشکلات مختلف و لینک دادن مجزا به سایت شما در هر جایی که مناسب باشد (بدون زیاده روی) یا گذاشتن نظرات روی پست های دیگران با متن بهینه سازی شده در امضای شما کلیدی است. قبل از پرداختن به فعالیت های فوق، حتما در این گونه سایت ها پروفایل های کامل و جالب ایجاد کنید.
پرسش و پاسخ یا Q&A
پلتفرم های مختلف آنلاین اکنون از فرمت پرسش و پاسخ یا پرسش و پاسخ ساده اما موثر برای جذب کاربران استفاده می کنند. فعال بودن در Quora، Yahoo Answers و غیره یک راه عالی برای تقویت حضور آنلاین شما و هدایت کاربران به سایت شما است. هرچه اطلاعاتی که ارائه می دهید مفیدتر و واقعی تر باشد، شهرت شما به عنوان یک شرکت کننده مفید بیشتر می شود.
این تنها منجر به این می شود که کاربران بیشتری به سایت شما راه پیدا کنند و به مشتریان/خریداران تبدیل شوند. فقط مطمئن شوید که انجمن های مرتبط با دامنه خود را ردیابی می کنید یا موضوعات پرسش و پاسخ را پیدا می کنید که از نظر موضوعی یا هدف برای شما مفید هستند.
Social Bookmarking
نشانه گذاری اجتماعی شامل جستجو، ذخیره و به اشتراکگذاری سایتها یا صفحاتی است که با استفاده از سایتهای Social Bookmarking برایتان جالب است. Digg، StumbleUpon، Reddit و دیگر سایتهای اجتماعی امروزه بسیار محبوب هستند. باز هم، مهم است که سایت هایی را پیدا کنید که مرتبط با جایگاه شما هستند و محتوای خود را در آنجا تبلیغ کنید. تگ کردن در چنین سایت هایی می تواند منجر به یک ویژگی در SERP های گوگل شود. افرادی که از این گونه سایتهای اجتماعی به سایت شما راه پیدا میکنند، این کار را انجام میدهند زیرا شما را در زیر موضوعات مورد علاقه خود پیدا کردهاند. همچنین میتوانید دکمههای این رسانه های اجتماعی را در سایت خود اضافه کنید تا این فرآیند سئوی off-page را سادهتر کنید.
Image Submissions
ارسال تصویر یکی دیگر از تکنیک های مهم سئوی off-page است که امروزه استفاده می شود، محتوای بصری پرمصرف ترین و محبوب ترین نوع آن است. Image Submissions مربوط به ارسال تصاویری است که در سایت خود استفاده می کنید (از جمله اینفوگرافیک ها) در تصاویر ارسالی مختلف یا به اشتراک گذاری دایرکتوری ها/سایت ها. انتخاب بهترین فرمت فایل تصویری، اندازه، توضیحات، متن جایگزین و … نیز در این دسته قرار می گیرد.
Document Submissions
برخی از سایتها مانند Scribd، SlideShare، و غیره اسناد اطلاعاتی را در قالبهای خاص (مانند PDF یا docx) میپذیرند تا به کاربرانی که به دنبال مقالههایی با موضوعات خاص هستند کمک کنند. ارسال محتوای جالب در مورد موضوعات مرتبط و پرطرفدار در قالب اسناد ساده و با قالب بندی مناسب راهی عالی برای جذب کاربران است. برندسازی محتوای خود، از جمله چند کلمه کلیدی در آن، ارسال محتوای خود به چندین سایت و غیره از دیگر اقدامات خوب off-page SEO است که می توانید در اینجا مشاهده کنید.
Influencer Outreach

اینفلوئنسر، همانطور که از نامش پیداست، هر کسی است که توانایی تأثیرگذاری بر رفتار کاربر یا تصمیمات خرید او را داشته باشد. آنها ممکن است در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام، وبلاگ ها، نشریات آنلاین و غیره دنبال کنندگان زیادی داشته باشند. افراد مشهور، کارشناسان صنعت یا رهبران فکری، وبلاگ نویسان و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال، میکرو اینفلوئنسرها (افراد معمولی که طرفداران زیادی پیدا کرده اند. به لطف دانشی که در مورد یک موضوع خاص دارند دنبال میشوند) و دیگران را میتوان با توجه به رابطهشان با فالوورهایشان اینفلوئنسر نامید.
قرار دادن محصول در محتوایی که ایجاد میکنند، توصیهها، بررسیها یا پستهای نمایشی و غیره میتوانند تأثیر برجستهای بر نحوه درک برند یا محصولات و خدمات شما داشته باشند.
مناسبت ها (Events)
رویدادها برای برند شما یک موج واقعی ایجاد می کنند و امروزه که رویدادها آنلاین شده اند، منبع خوبی برای ایجاد تعامل اجتماعی هستند. به عنوان یک تکنیک سئوی off-pag، این رویدادها (آنلاین/آفلاین) راه زیادی در ساخت برند دارند.
می توان با حمایت مالی یا میزبانی رویدادها، سر و صدایی خارج از سایت ایجاد کرد. هر زمان که اشاره ای به این رویداد می شود، برند با هشتگ ها، URL ها و لینک های رسانه های اجتماعی نیز مورد توجه قرار می گیرد. این برند همچنین در صفحه فرود رویداد ذکر می شود که مشتریان بیشتری را جذب می کند.
برای تعامل بهتر با برند و پوشش روابط عمومی، برندهای خود را به رویدادهای خاص صنعت مرتبط کنید.
شبکه اجتماعی
یک نمایه شبکه های اجتماعی که به خوبی ایجاد، توسعه و حفظ شده است، در کانال های مختلف، برای هر کسب و کار آینده ضروری است. تعامل با مشتریان خود تا حد امکان، آگاه نگه داشتن آنها در مورد فروش های آینده، راه اندازی های جدید و غیره، رسیدگی به سؤالات یا شکایات آنها، درخواست بازخورد آنها، به اشتراک گذاری محتوای ویروسی اما مرتبط ایجاد شده توسط شما، همه اقدامات مهم بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند. اگرچه لینک های رسانه های اجتماعی معمولاً از انواع نو فالو هستند، اما همچنان مهم هستند و می توانند تلاش های سئوی off-page شما را به خوبی انجام دهند. مطمئن شوید که دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را نیز در سایت/وبلاگ خود قرار دهید.
خبرنامه ها (Newsletters)
خبرنامه ها شاید ساده ترین و در عین حال نادیده گرفته ترین تاکتیک سئوی آف پیج باشند. آگاه نگه داشتن پایگاه کاربر/مشتری خود در مورد آخرین محصول یا خدمات ارائه شده، رویدادها، و فروش و غیره می تواند مانند هرچیز دیگری نتیجه دهد. در حالی که می توانید محتوایی را که اخیراً در سایت خود ارسال کرده اید در آنها بگنجانید، بهترین کار این است که خبرنامه های خود را کوتاه اما آموزنده نگه دارید. شما همچنین می توانید مطالبی را به طور خاص برای خبرنامه ها بنویسید. اطمینان حاصل کنید که آنها جذاب و قانع کننده هستند و در زمانی ارسال می شوند که خوانندگان به احتمال زیاد آنها را باز می کنند.
بازاریابی محتوا (Content marketing)

بازاریابی محتوا یکی از محبوب ترین تکنیک های سئوی off-page است و می تواند به وب سایت شما در دستیابی به اهداف زیادی کمک کند. تعیین اهداف کمپین های بازاریابی محتوای شما بر نوع محتوایی که تولید می کنید تأثیر می گذارد و به شما در ایجاد یک استراتژی محتوای مؤثر کمک می کند.
بازاریابی محتوا نقش مهمی در کمک به وب سایت ها برای دستیابی به اهداف سئوی آف پیج ایفا می کند. ایجاد محتوای هدفمند، تولید بک لینک های ارگانیک و سالم، و ایجاد سر و صدا برای وب سایت، دست به دست هم در یک استراتژی بازاریابی محتوای شایسته ایجاد می شود.
سئوی محلی (GMB و نقل قول)
سئوی محلی یا Local SEO نقش کلیدی در کمک به رتبه بندی وب سایت شما برای عبارات جستجوی محلی دارد. یک استناد محلی، ذکر نام تجاری شما به صورت آنلاین است. این ذکر می تواند در یک وبلاگ، یک وب سایت خاص صنعت، یک فهرست کسب و کار، انتشار روابط عمومی، یا هر وب سایت محلی مرتبط دیگری باشد.
استنادهای محلی نیز بخشی از شیوه های سئوی آف پیج و یک عامل رتبه بندی در سئوی محلی برای وب سایت ها هستند. Google My Business (GMB) یک برنامه افزودنی از SEO محلی است که در آن فهرست کسب و کار شما برای عبارات جستجوی محلی مرتبط در گوگل نمایش داده می شود.
پادکست ها
هر نوع محتوای صوتی مانند پادکست تا همین اواخر توسط گوگل یک دارایی سئو محسوب نمی شد. دانستن راه شما در ساخت پادکست های سئو پسند می تواند کمک قابل توجهی در استراتژی سئوی خارجی شما باشد.
به عنوان مثال، NLP های گوگل اکنون بسیار قادر به تشخیص کلمات کلیدی کلامی هستند. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا به صورت ارگانیک در پادکست خود تبلیغ کنید تا در موتور جستجو بیشتر دیده شوید. علاوه بر این، داشتن صدای قوی و قابل تشخیص در پادکست شما نیز میتواند در تشخیص این کلمات کلیدی برای گوگل کمک کند. ترفند دیگر در اینجا این است که پادکست های خود را به درستی رونویسی کنید. رونوشتها نقش مهمی ایفا میکنند، زیرا عمدتاً برای تطبیق پادکست با عبارتهای جستجو استفاده میشوند.
بررسی ها (Reviews)

پیاده سازی تکنیک های سئو خارجی برای تعیین اعتبار صفحه وب شما و شکل دادن مناسب به برند شما بسیار مورد نیاز است. برای بهینه سازی موثر سئو باید روی چندین فاکتور اصلی دیگر به غیر از لینک سازی تمرکز کنید.
آیا می دانید که نزدیک به 89٪ از مردم قبل از خرید یک محصول یا خدمات، از نظرات آنلاین استفاده می کنند؟ نظرات بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند خرید خریدار است، زیرا مردم اعتماد بالایی به بازخورد خریداران دیگر دارند.
هنگامی که نظرات به درستی استفاده و ارائه شوند، به گوگل کمک می کنند تا برند را بهتر درک کند و در نهایت آن را بهتر رتبه بندی کند. برندهایی که نظرات خود را بر روی پلتفرم های شخص ثالث جمع آوری کرده اند نیز از افزایش اعتماد و بهینه سازی سایت بهتر بهره مند می شوند.
اگرچه قدرت توصیه شخصی هنوز بر اهمیت بررسی های آنلاین غلبه دارد، تقریباً از هر پنج مصرف کننده چهار نفر هستند که به بازخورد آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اهمیت می دهند. با این حال، به عنوان یک برند، همیشه باید به یاد داشته باشید که نظرات می توانند مثبت و منفی باشند. و بنابراین می تواند تأثیر آنها بر رتبه بندی برند شما در موتورهای جستجو باشد.
سندیکای محتوا (Content Syndication)
هنگامی که برند شما از یک سایت شخص ثالث برای دسترسی به افراد بیشتری استفاده می کند، به آن سندیکای محتوای وب می گویند. این مورد با پست های مهمان متفاوت است و در نهایت مفیدتر است زیرا مقیاس پذیرتر است. به سادگی یک وبلاگ بنویسید و به انتشار مجدد آن در چندین سایت دیگر ادامه دهید.
اما مراقب باشید! پخش محتوا همچنین از مشکلات خاصی رنج می برد که به عنوان بخشی از تکنیک های سئوی آف پیج چندان مورد توجه قرار نمی گیرند. ترس از تکرار محتوا وجود دارد، و گوگل رتبه سایت شخص ثالث (با اعتبار دامنه قوی تر) را برای همان پست وبلاگ بالاتر از سایت شما قرار می دهد. به طور کلی لینک محتوای وب یکی از فعالیت های امیدوارکننده سئوی off-page برای کسانی است که به دنبال حداکثر قرار گرفتن در معرض هستند.
اما برای اینکه از سایت های معروف و پرطرفدار برای بازنشر وبلاگ خود حمایت کنید، محتوای شما باید با معیارهای تعیین شده توسط آنها مطابقت داشته باشد. این همچنین بدان معنی است که برای محتوای وب مؤثر، برندها باید بر محتوای خوب تأکید کنند.
انواع لینک برای سئوی off-page
لینکهای طبیعی (Natural Links)
لینک های طبیعی زمانی هستند که سایر وبلاگ نویسان، وب مسترها یا صاحبان سایت پیوندها را به محتوای صفحه وب شما هدایت می کنند، زیرا معتقدند که برای خوانندگان آنها مفید است و ارزش قابل توجهی به سایت یا صفحه آنها می بخشد. سایر صاحبان وب سایت ها به طور طبیعی محتوای شما را به اشتراک می گذارند تنها زمانی اتفاق می افتد که محتوای شما درجه یک و با کیفیت بالا و دارای اعتبار در دامنه مربوطه باشد.
لینک های ساخته شده (Built Links)
لینک سازی پیوندهایی هستند که به صورت دستی برای جمع آوری با تلاش قابل توجه به دست می آیند. این بدان معناست که فرد باید زمان و انرژی خود را صرف تماس با صاحبان سایت، مدیران وبسایتها و وبلاگنویسان کند تا محتوای شما را از طریق لینک ها یا وبلاگنویسی مهمان به نمایش بگذارد. برای به دست آوردن لینک های ساخته شده، باید دسترسی و شناخت قابل توجهی در بازار داشته باشید.
لینک های ایجاد شده (Created Links)
لینک های ایجاد شده، همانطور که از نام آن پیداست، توسط صاحب سایت ایجاد می شوند تا موتورهای جستجو فکر کنند که لینک های آنها مرتبط و مهم هستند. انواع مختلفی از لینک های خود ایجاد شده وجود دارد، مانند بک لینک در یک انجمن یا نظرات وبلاگ. بک لینک های خوب و بد وجود دارند که می توانند به رتبه بندی سئو شما کمک کنند یا مانع از آن شوند.
مزایای سئو ی خارجی

در اینجا برخی از مزایای قطعی سئوی off-page وجود دارد که باید هنگام تدوین استراتژی به خاطر داشته باشید:
افزایش رتبه
سئوی off-page می تواند به برندها کمک کند تا رتبه SERP (صفحه موتور جستجو) خود را افزایش دهند. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، بازدید سایت شما بهتر و همچنین نرخ کلیک شما بهتر است.
افزایش رتبه صفحه
Page Rank با رتبه بندی SERP متفاوت است. PageRank به امتیاز عددی بین 0 تا 10 اشاره دارد که توسط گوگل بر اساس چندین معیار از جمله تجربه کلی صفحه به وب سایت شما تعلق می گیرد. کیفیت و تعداد لینک های استفاده شده نقش بسزایی دارد.
قرار گرفتن در معرض دید
منحرف کردن ترافیک به سایت خود به طوری که شما هجوم بازدیدکنندگانی داشته باشید که می توانند به عنوان سرنخ برای تبدیل شدن به مشتری استفاده شوند، یکی از مزایای تکنیک های سئوی off-page است.
ایجاد اعتماد
فاکتورهای رتبه بالای گوگل در ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان و برندها بسیار موثر است. این را می توان از طریق فعالیت های سئو خارجی به دست آورد.
چگونه می توانیم از جریمه لینک های غیر طبیعی اجتناب کنیم؟
بک لینک ها می توانند به طور قابل توجهی بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارند. با این حال، این یک شمشیر دو لبه است زیرا بک لینک های غیرطبیعی می توانند جریمه هایی را از گوگل دریافت کنند.
بازیابی از جریمه گوگل می تواند به یک مانع بزرگ برای وب سایت ها تبدیل شود، زیرا وجهه وب سایت را برای موتور جستجو مخدوش می کند. در چند سال گذشته، گوگل دیدگاه خود را از دیدن بک لینک ها از وب سایت هایی با روابط عمومی بالا به وب سایت هایی که تاثیر قوی دارند تغییر داده است. گوگل اکنون بهینه سازی کاربر، محتوای ارزشمند و معتبر و هدف کاربر را ترجیح می دهد. هدف از هدف جستجو بر وب سایت های CTR بالا غلبه کرده است.
گوگل در جامعه سئو از هیچ فرآیند خاصی برای اجتناب از جریمه ها اطلاعی نداشته است. با این حال، چند روش وجود دارد که می تواند به وب سایت شما کمک کند تا مراقب این جریمه ها باشد و از دردسر برخورد با آنها جلوگیری کند. بیایید نگاهی به این شیوه ها بیندازیم.
محتوای بهینه شده توسط کاربر
قرار دادن کاربران خود در خط مقدم هنگام ایجاد هر نوع محتوا، کمک زیادی به جلوگیری از جریمه های گوگل می کند. روزهایی که تکنیک هایی مانند پر کردن کلمات کلیدی مورد توجه قرار نمی گرفت، گذشته است. برای بهینه سازی محتوا به عنوان کاربر اول، باید ارزش محتوا را به جای ارزش فروش آن در اولویت قرار دهید. محتوای تبلیغاتی باید به حداقل برسد و محتوای مفید باید در اولویت قرار گیرد. تا حد امکان داده های مفید را در محتوای خود برای موضوع تحت پوشش قرار دهید. این شما را از جریمه شدن توسط گوگل برای هر تکنیکی که موتور جستجو ممکن است غیراخلاقی بداند، در امان نگه می دارد.
انکر تکست یا Anchor Text
هنگامی که یک تحلیل بک لینک کامل انجام دادید، باید شروع به کار بر روی تنوع بخشیدن به انکر تکست های خود کنید. این بدان معناست که محتوای شما باید از عبارات مختلفی برای کلمات کلیدی، اصطلاحات متنوع و نام های تجاری استفاده کند. این عمل تضمین می کند که گوگل لینک های شما را طبیعی می بیند. استفاده از Anchor Text یکسان در چندین پست به موتور جستجو نشان می دهد که لینک های شما دستکاری یا غیر طبیعی هستند. این می تواند منجر به جریمه های غول موتور جستجو شود.
لینک های با کیفیت پایین را از وب سایت خود حذف کنید
همیشه اطمینان حاصل کنید که لینکهای وبسایت شما از وبسایتهای دارای دامنه بالا هستند. تجزیه و تحلیل کامل بک لینک انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که لینک های با کیفیت پایین حذف شده اند و لینک های نو فالو به صورت ارگانیک در پروفایل لینک ترکیب می شوند. این باعث می شود بک لینک ها برای گوگل طبیعی به نظر برسند.
نتیجه گیری
سئوی خارجی یا off-page SEO ممکن است در مقایسه با سئوی داخلی یا سئوی تکنیکال آسان به نظر برسد، اما عوامل زیادی وجود دارند که تحت کنترل شما نیستند. مواردی مانند انتظار برای تأیید حسابهایتان در انجمنها یا سایتهای مختلف، منتشر نشدن پستها، نظرات یا ارسالهای شما به دلیل عدم رعایت الزامات سایت و غیره میتواند به این معنا باشد که شما باید از نو شروع کنید. با این حال، اگر به درستی انجام شود، سئوی خارجی می تواند رتبه بندی جستجوی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.