تولید محتواسئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

سئوی کلاه سیاه چیست؟

وقتی صحبت از بازاریابی جستجو می شود، به طور کلی دو راه برای انجام کارها وجود دارد. سئوی کلاه سیاه , سئوی کلاه سفید.  سئوی کلاه سفید نامی است که به بازاریاب هایی داده می شود که با استفاده از بهترین روش ها و استراتژی ها به “قوانین” بازاریابی آنلاین پایبند هستند.  سئوی کلاه سیاه به آن دسته از بازاریابان اطلاق می شود که بهترین تکنیک ها را دستکاری می کنند تا اساساً سیستم های جستجو را «فریب» دهند.

مفهوم سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه به مجموعه ای از اقداماتی اطلاق می شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کنند، استفاده می شود. اصطلاح «کلاه سیاه» از فیلم‌های وسترن سرچشمه گرفت تا «آدم‌های بد» را از «آدم‌های خوب» که کلاه سفید به سر می‌کردند متمایز کند.

درواقع سئوی کلاه سیاه عملی است که برخلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو برای دستکاری SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) برای رتبه‌بندی بالاتر عمل می‌کند. بازاریابان که از روش‌های سئوی کلاه سیاه استفاده می‌کنند جریمه‌های گوگل دریافت می کنند، یا حتی از موتورهای جستجو پاک می شوند.

تکنیک های سئوی کلاه سیاه

تکنیک های سئوی کلاه سیاه

 تمام هدف الگوریتم های موتورهای جستجو این است که بهترین نتایج ممکن را برای درخواست های خود در اختیار کاربران قرار می دهند. با استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه، بازاریابان به طور موثر موقعیت های بالاتر SERP را از کسانی که از روش های کلاه سفید به خوبی تثبیت شده و ارگانیک استفاده می کنند، ربوده اند. در ادامه چند تکنیک رایج سئوی کلاه سیاه آورده شده است

پرکردن کلمه کلیدی

پر کردن کلمات کلیدی (کیورد استافینگ) یعنی اینکه محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید.  همه ما اهمیت کلمات کلیدی برای رتبه بندی و ترافیک را می دانیم، به همین دلیل است که سئوکاران کلاه سیاه تا آنجا که می توانند کلمات کلیدی را در یک قطعه محتوا جمع می کنند. تصور می شود که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد، شانس بهتری برای رتبه بندی محتوا بیشتر است. به گفته گوگل، پر کردن کلمات کلیدی عبارتند از:

  • لیست شماره تلفن های بدون ارزش افزوده.
  • بلوک‌های متنی فهرست شهرها و مکان‌هایی که یک صفحه وب سعی در رتبه‌بندی آنها دارد. تکرار کلمات یا عبارات یکسان آنقدر زیاد که غیرطبیعی به نظر برسد.

گوگل هوشمندتر می شود و می تواند تشخیص دهد که چه زمانی یک قطعه از محتوا با کلمات کلیدی دستکاری شده است. در عوض، باید محتوای خود را با هدفمند ایجاد کنید. محتوایی که برای مردم نوشته می شود بهتر از محتوای نوشته شده برای ربات ها است.

 محتوای با کیفیت پایین

 قبل از به‌روزرسانی Google Panda در سال 2011، موتورهای جستجو برای تشخیص محتوای تکراری یا بد مشکل داشتند. حالا، گوگل در این زمینه خیلی بهتر شده است. محتوای با کیفیت پایین می تواند یک مقاله موجود باشد که توسط یک نویسنده یا رایانه ترجمه شده است. این تکه‌های محتوا به سرعت نوشته می‌شوند و به عنوان بخشی از کمپین‌های توسعه یا لینک‌سازی استفاده می‌شوند. این نوع محتوا برای خواننده ارزشی ندارد و صرفاً برای لینک سازی استفاده می شود.

به طور مشابه، برخی از صاحبان سایت از متنی همرنگ با پس‌زمینه خود استفاده می‌کنند تا بتوانند کلمات کلیدی را در صفحات خود پنهان کنند. این کار به سایت اجازه می دهد تا برای کلمات کلیدی که به ظاهر نامرئی هستند رتبه بندی کند. این می تواند ترافیک سایت را از طریق کلمات کلیدی نامربوط هدایت کند که باعث افزایش ترافیک آنها می شود.

پرداخت لینک ها

 محتوای با کیفیت پایین

اهمیت بک لینک در استراتژی سئو امری اجتناب ناپذیر است. هر چه یک سایت بک لینک (سایت های خارجی که به سایت شما لینک می دهند) بیشتر باشد، گوگل آن را قابل اعتماد و معتبرتر می داند.

گرفتن لینک به سایتی که نسبتاً جدید است می تواند مشکل باشد. به هر حال، چرا کسی باید به سایتی لینک دهد که خودش هیچ ترافیک یا مجوزی ندارد؟ به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران برای لینک ها هزینه می پردازند. سایت ها و وبلاگ های بی شماری از بازاریابان سئو برای قرار دادن محتوا و لینک ها در سایت خود پول دریافت می کنند.

پرداخت برای لینک ها برخلاف دستورالعمل های گوگل است. درواقع پرداخت برای لینک راه دیگری برای دستکاری موتورهای جستجو است. هرچه برای لینک‌های بیشتری پرداخت شود، یک سایت بک لینک بیشتری دارد و به نوبه خود سایت و صفحات لینک داده شده آن در SERP بالاتر می‌روند. حتی ممکن است این محتوای مناسب برای هدف جستجوی کاربران نباشد، اما از آنجایی که بک لینک بالایی دارد، به عنوان یک نتیجه برتر ظاهر می شود.

مشکل لینک های پولی

لینک های پولی ممکن است نتایج کوتاه مدتی را به شما بدهند، اما در صورت کشف، ممکن است به شدت جریمه شوید. این موضوع همه زحمت و کار شما را خنثی می کند و به این معنی است که پول زیادی را هدر داده اید.

به جای پرداخت هزینه برای لینک ها، باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با صنعت خود تمرکز کنید. آن را به صورت ارگانیک در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و این پست ها را برای قرار گرفتن در معرض بیشتر تقویت کنید. برای دیدن مزایا زمان زیادی طول می کشد، اما وقتی این کار را انجام می دهید، آنها معتبر و واقعی هستند و هرگز در خطر «از بین رفتن» قرار نمی گیرند.

به این مطلب امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا