سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

مراحل کامل برای انجام سئوی محتوای یک وب سایت

اگر به تازگی سئو و بهینه سازی وب سایت خود را آغاز کرده اید، احتمالاً چند اصطلاح اساسی مانند تحقیق کلمات کلیدی و سئوی on-page را شنیده اید. اما چگونه می‌توانید تمام نکاتی را که تاکنون جمع‌آوری کرده‌اید به کار ببرید یا مراحل کامل برای انجام سئوی محتوا یک وب سایت چیست؟

مهم نیست که چقدر در سئو تازه وارد هستید، هر کسی می تواند با نکات سئوی زیر شروع کند و وب سایت خود را در کمترین زمان رتبه بندی کند. البته مدتی طول خواهد کشید. شاید یک سال یا بیشتر. باید بدانید که سئو یک بازی طولانی است.

در پایان این آموزش، می‌توانید فهرستی از گام‌های عملی را کنار هم بگذارید تا استراتژی سئوی محتوای خود را داشته باشید. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1. یافتن کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به سادگی یعنی: انتخاب لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما. به این فکر کنید که کدام کلمات به احتمال زیاد افراد را وادار به انجام کاری می کنند که می خواهید انجام دهند و روی آن کلمات تمرکز کنید.

شما می توانید از یک ابزار اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، اما به عنوان یک مبتدی، عاقلانه است که در ابتدا کلمات کلیدی خود را به طور مستقیم انتخاب کنید.

این کلمات کلیدی را در یک سند مانند گوگل شیت فهرست کنید تا بتوانید آنها را پیگیری کنید. سپس، یک کلمه یا عبارت را برای استفاده در یک صفحه از سایت خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر، شما نمی خواهید کلمات کلیدی مختلف را در یک صفحه هدف قرار دهید. بلکه شما قصد دارید یک کلمه کلیدی و همچنین هر کلمه کلیدی که از نظر معنایی با آن مرتبط است را هدف قرار دهید.

در اینجا نمونه ای برای شما با موضوع CRM آورده شده است:

یافتن کلمات کلیدی

می‌توانید چند نوع کلیدواژه را ببینید: «نرم‌افزار CRM»، «راه‌حل CRM»  و «CRM رایگان».

2. قرار دادن کلمات کلیدی را در عنوان صفحه

هنگامی که یک کلمه کلیدی را انتخاب کردید، وقت آن است که آن را عملی کنید. شما در ابتدا قصد دارید عنوان صفحه وب خود را وارد کنید.

عنوان صفحه یکی از مهمترین مواردی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی در یک صفحه وب وجود دارد ارزیابی می کنند. این چیزی است که در بالای نتیجه صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود. توجه داشته باشید که چگونه برند زیر کلمه کلیدی خود، “قهوه روستر آتلانتا” را در عنوان صفحه خود قرار داده است:

کوتاه نگه داشتن عنوان را فراموش نکنید. برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو عنوان شما را کوتاه نمی‌کنند، 65 کاراکتر یا کمتر را توصیه می‌کنیم، مانند این نتیجه جستجو:

کلمات کلیدی در عنوان

به خاطر داشته باشید که نام تجاری شما بخشی از تعداد کاراکتر عنوان وب سایت شما می تواند باشد.

کاراکتر کلمات کلیدی

3. قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس صفحه

گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از متن URL صفحه برای تعیین محتوای صفحه وب استفاده می کنند. شما باید از کلمه کلیدی یا عبارت خود به طور خاص در نامک (یا اسلاگ، slug) استفاده کنید.

قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس صفحه

با این حال زیاده روی نکنید. به عنوان مثال، اگر قهوه می فروشید، مانند نمونه زیر افراط نکنید:

mycoffeecompany.com/coffee-atlanta-near-me-fulton-county-greater-atlanta-area-coffee

آن را کوتاه، توصیفی و ساده نگه دارید. یک مثال موثر می تواند این باشد:

mycoffeecompany.com/atlanta-coffee-roaster

4. قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات متا (متادیسکریپشن)

توضیحات متا دیتا شما می تواند بیشتر به موتورهای جستجو و کاربران بگوید که صفحه شما در مورد چیست.

قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات متا

در حالی که متا دیتا به اندازه گذشته اهمیت ندارد، اما همچنان از اهمیت برخوردار است. با قرار دادن کلمه کلیدی یا عبارت خود در آنجا از مزیت استفاده کنید. توضیحات باید برای شخص قابل خواندن و منطقی باشد و کلیدواژه متا دیتا باید بر روی کلمه یا عبارت شما متمرکز شود. اما آن را طولانی نکنید.

5. قرار دادن کلمات کلیدی در H1

متن H1 معمولاً عنوان یک مقاله یا متن بزرگتر در بالای صفحه شما است. گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند توضیحات را ببینند و اهمیت بیشتری به کلمات در متن H1 می دهند. مطمئن شوید که کلمه یا عبارت کلیدی شما متعلق به آنهاست.

6. استفاده از کلمات کلیدی در محتوای صفحه

استفاده از کلمات کلیدی هدف در محتوای خود بخش مهمی از استراتژی سئو داخلی شما است.

چرا؟ زیرا انجام سیگنال‌های داده به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که صفحه در واقع مربوط به کلمه کلیدی است و باید در نتایج جستجو نشان داده شود. شاید شما هم از یک سری از “متخصصان” شنیده باشید که باید از کلمه کلیدی خود در هر جایی از 4-6 بار تا 10-12 بار استفاده کنید. اما توصیه این است که فقط به طور طبیعی بنویسید و به دقت از اعمال کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.

به عبارت دیگر، چیزی شبیه به این ننویسید:

“ما آتلانتا قهوه روسترز هستیم، بهترین شرکت روست قهوه در آتلانتا، جایی که می توانید قهوه بو داده آتلانتا را که بوسیله دست بو داده شده است، در کافی شاپ ما که در منطقه بزرگتر آتلانتا سرو می کند، پیدا کنید.”

داده ها به سادگی قابل خواندن نیستند. محتوای دیگری را از شرکت روستر قهوه محلی مقایسه کنید:

در هلو قهوه روسترز، ما مشتاق قهوه‌های تک منشأ و ترکیب‌هایی هستیم که با دقت درست شده‌اند. ما سه لایسنس رتبه بندی داریم که بهترین قهوه‌ها را از سراسر جهان انتخاب می کنند. وسواس فکری کیفیت ما به هر مرحله از فرآیند گسترش می‌یابد، از تهیه قهوه سبز گرفته تا برشته کردن دسته‌ای کوچک و هر بار استفاده از بهترین روش‌های دم‌ کردن قهوه. “

7. ایجاد لینک هایی به وب سایت

ایجاد لینک هایی به وب سایت

هنگامی که از طریق کلمات کلیدی خود ارتباط خود را به موتورهای جستجو اعلام کردید، زمان آن فرا رسیده است که کار سختی را شروع کنید: ایجاد لینک های ورودی به وب سایت خود از سایت های معتبر در صنعت یا جایگاه خود.

مسلماً این یکی از مهمترین مراحل سئو است که باید انجام دهید. تعداد و کیفیت لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی رتبه شما در شرایط مختلف بسیار مهم است. اگر مردم به شما لینک می دهند، برنزه به این معنی است که سایت شما اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهد.

همچنین باید به وب‌سایت‌های مرتبط با صنعت خود پیوند خارجی داشته باشید، که ارتباط شما با کلمه کلیدی dat را بیشتر نشان می‌دهد.

8. نظارت بر رتبه خود

آخرین اما نه کم اهمیت ترین موضوع در مراحل کامل برای انجام سئوی محتوا یک وب سایت، این است که نتایج تلاش های خود را بررسی کنید. به موتورهای جستجو زمان بدهید تا کار خود را انجام دهند (از چند هفته تا چند ماه)، و مرتباً رتبه خود را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی افتاده و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

اگر شما به تازگی سئو را شروع کرده اید، می توانید با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل، این رتبه را به صورت دستی بررسی کنید. همچنین توصیه می کنیم از گوگل سرچ کنسول برای مشاهده رتبه بندی خود به صورت رایگان استفاده کنید. از آنجایی که گوگل سرچ کنسول می تواند از برخی جهات محدود باشد، می توانید وب سایت خود را برای ردیابی مرتبط ترین کلمات کلیدی به یک ابزار رسمی نظارت سئو ارتقا دهید و به طور مداوم استراتژی هایی برای بهبود عملکرد خود ارائه دهید.

کلام پایانی

آموزش گام به گام سئو تازه شروع است. اجازه ندهید که در اینجا متوقف شوید. با مراحل بالا، می توانید ایجاد یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو را شروع کنید، اما به خاطر داشته باشید که سئو دارای قطعات متحرک بی شماری است که مراقبت، توجه و سرسختی را تضمین می کند. به همین دلیل است که برخی از شرکت ها تیم های کاملی را برای سئوی خود اختصاص داده اند.

در همین راستا، شما باید رتبه صفحه گوگل خود را کنترل کنید. گوگل از رتبه صفحه شما به عنوان معیاری برای سنجش میزان اهمیت وب سایت شما در وب استفاده می کند. داشتن رتبه صفحه بالاتر به این معنی است که شما می توانید یکی از بهترین نتایج برای عبارات جستجو باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا