سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوشبکه های اجتماعی

سئوی اینستاگرام: 7 نکته برای افزایش دیده شدن

اگر از اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنید، بهترین راه برای تضمین موفقیت این است که ابتدا فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید. هرچه افراد بیشتری را بتوانید به دست آورید، شانس شما برای افزایش فروش بیشتر است. بنابراین، سئوی اینستاگرام یک امر ضروری است.

سئوی اینستاگرام کمی با سئوی معمولی گوگل که به آن عادت کرده اید متفاوت است، بنابراین باید به آن عادت کنید. این مطلب برخی از بهترین راه‌های سئوی اینستاگرام را به شما نشان می‌دهد و اینکه چرا باید در وهله اول به بهینه‌سازی اینستاگرام اهمیت دهید. اما ابتدا بیایید به این موضوع بپردازیم که سئوی اینستاگرام چیست.

سئوی اینستاگرام چیست؟

سئوی اینستاگرام فرآیندی است برای بهینه سازی محتوای پروفایل و پست های اینستاگرام شما به طوری که در نتایج جستجوی اینستاگرام و فیدهای محتوای پیشنهادی رتبه بالاتری کسب کند. انجام این کار به طور موثر باعث دیده شدن بیشتر، فالوورهای بیشتر و تعامل بیشتر می شود.

مانند موتورهای جستجوی گوگل، فالوورهای شما نیز می توانند برند شما را در اینستاگرام پیدا کنند که تکنیک بی‌خطر بهینه‌سازی پروفایل و محتوای شما برای موتور جستجوی اینستاگرام سئوی اینستاگرام نامیده می‌شود. می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی هدفمند و افزودن هشتگ‌های مرتبط به پروفایل و پست‌های خود، از نمایش رتبه‌های پروفایل/محتوای خود در جستجوها اطمینان حاصل کنید.

چرا برای اینستاگرام بهینه سازی و سئو کنیم؟

چرا برای اینستاگرام بهینه سازی و سئو کنیم؟

اما در وهله اول چرا به سئوی اینستاگرام نیاز دارید؟ چرا اینستاگرام آنقدر مهم است که باید زمان خود را برای یافتن جایگاه در این پلتفرم اختصاص دهید؟ در ادامه چند آمار برای پاسخ به سوالات شما آورده شده است:

اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد، 1.48 میلیارد کاربر که به طور بالقوه می توانید با تاکتیک های صحیح سئوی اینستاگرام به آنها دسترسی پیدا کنید.

دو سوم از کل پایگاه کاربران اینستاگرام 34 سال یا کمتر هستند. این امر با افزایش قدرت خرید این گروه سنی بسیار مهم است.

مردم تقریباً 53 دقیقه در روز را در اینستاگرام صرف می کنند. این زمان بخش قابل توجهی از روز آنها را به خود اختصاص می دهد، که شانس شما را برای درگیر کردن مشتریان بالقوه در پلتفرم افزایش می دهد.

83 درصد از مردم از اینستاگرام برای کشف محصولات یا خدمات جدید استفاده می کنند. این بدان معناست که محتوای برند شما در اینستاگرام می تواند به طور موثری به شما در جذب مشتریان احتمالی کمک کند.

طبق IQ فیس بوک، پس از دیدن یک محصول یا خدمات در اینستاگرام، 79 درصد از مردم برای اطلاعات بیشتر جستجو کردند در حالی که 65 درصد از وب سایت یا اپلیکیشن آن برند دیدن کردند. 46٪ حتی یک خرید (چه آنلاین یا آفلاین) انجام دادند و 31٪ هم حساب برند را دنبال کردند.

چه چیزی سئوی اینستاگرام را متفاوت می کند؟

چه چیزی سئوی اینستاگرام را متفاوت می کند؟

داده های بالا به شما نشان می دهد که چقدر مهم است که در اینستاگرام دیده شوید، زیرا می تواند همان چیزی باشد که جذب مخاطب شما را افزایش می دهد. با این حال، نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که پیدا شدن در اینستاگرام مانند موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل کار نمی کند. به عنوان مثال، هشتگ ها بیشتر از کلمات کلیدی تفاوت ایجاد می کنند، اگرچه کلمات کلیدی هنوز نقش کوچکی دارند.

در عین حال، افزودن هشتگ به بیو کمکی نمی‌کند تا حساب شما در جستجوی هشتگ‌های گفته شده نشان داده شود. همچنین، گنجاندن کلمات کلیدی در نام پروفایل و دسته اینستاگرام، قابلیت کشف شما را بیشتر از افزودن آنها به محتوای شما بهبود می بخشد. بنابراین، اگر در سئوی اینستاگرام تازه کار هستید، همه اینها می تواند کمی گیج کننده باشد.

دقیقاً به همین دلیل است که ما این مطلب را ایجاد کردیم تا به شما کمک کنیم بهترین تاکتیک های بهینه سازی و سئوی اینستاگرام را پیدا کنید تا بتوانید در این پلتفرم پیدا شوید.

7 نکته برای بهینه سازی اینستاگرام

در ادامه برخی از بهترین ایده ها در مورد سئوی اینستاگرام برای بهبود قابلیت کشف و دسترسی شما در پلتفرم آورده شده است:

1. پروفایل اینستاگرام خود را برای جستجو بهینه کنید

عملکرد جستجوی اینستاگرام کمی شبیه گوگل عمل می کند زیرا مرتبط ترین پروفایل ها را بر اساس عبارت جستجوی شما ارائه می دهد. طبق گفته اینستاگرام، نتایج جستجو به عوامل مختلفی از جمله اکانت هایی که دنبال می کنید و به آنها متصل هستید بستگی دارد.

همچنین، پست هایی که در اینستاگرام دوست دارید، تأثیر زیادی در تعیین ارتباط دارند. علاوه بر این، کلمات کلیدی نیز نقش مهمی دارند.

بنابراین اگر بتوانید پروفایل اینستاگرام را با کلمات کلیدی بهینه کنید تا در جستجوهای مرتبط نشان داده شود، کمک کننده خواهند بود. نحوه بهینه سازی حساب اینستاگرام می تواند به شکل زیر باشد:

نام و نام کاربری: گنجاندن یک کلمه کلیدی اصلی در نام و نام کاربری خود راه خوبی برای بهبود شانس شما برای نمایش در جستجوهای مرتبط است.

بیو: بیو شما همچنین مکانی عالی برای اضافه کردن کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. می توانید از این فضا برای توصیف کسب و کار خود با کلمات کلیدی ثانویه مرتبط استفاده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید کلمه کلیدی «سالن» را هدف قرار دهید، سپس می‌توانید کلیدواژه‌های ثانویه مانند «خدمات آرایش» یا «آرایش» را نیز در بیوگرافی خود بگنجانید.

2. کپشن های سئوشده برای کلمات کلیدی بنویسید

کپشن های سئوشده

در صفحه اکسپلور اینستاگرام، می‌توانید با استفاده از هشتگ‌ها و تگ ها، محتوای مورد نظر را جستجو کنید. علاوه بر این، اینستاگرام همچنین پیشنهادهایی را برای هر کاربر بر اساس علایق و تعاملات شخصی ارائه می دهد.

به عنوان مثال، اگر مرتباً پست‌های مرتبط با غذا را «لایک» می‌کنید، اکسپلور شما احتمالاً محتوایی را نشان می‌دهد که با نوع محتوایی که به آن علاقه نشان داده‌اید همخوانی دارد. اینجاست که کپشن پست‌های شما وارد می‌شود.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام از یک چارچوب تعبیه حساب استفاده می کند که به شناسایی حساب هایی که از نظر موضعی مشابه یکدیگر هستند کمک می کند. این چارچوب می آموزد که یک کلمه بر اساس زمینه چه چیزی را نشان می دهد. همچنین، بر اساس کلمات کلیدی مورد استفاده در بایو، نام‌ها و نام‌های کاربری و همچنین عنوان‌ها، نحوه ارتباط حساب‌های خاص با یکدیگر را مشخص می‌کند.

دقیقا به همین دلیل است که نوشتن کپشن های توصیفی اینستاگرام با کلمات کلیدی مرتبط شانس شما را برای نمایش در صفحه اکسپلور کاربران مرتبط افزایش می دهد. اینستاگرام از کلمات کلیدی در کپشن پست شما استفاده می کند تا مشخص کند که کدام موضوعات مورد علاقه با حساب شما همسو هستند.

3. هشتگ ها را به عنوان کلمات کلیدی در نظر بگیرید

در اینستاگرام، هشتگ‌ها مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجوی معمولی عمل می‌کنند. آنها به کاربران کمک می‌کنند محتوای مرتبط را کشف کنند. وقتی هشتگ خاصی را جستجو می‌کنید، تمام پست‌های برچسب‌گذاری شده با هشتگ مذکور را به شما نشان می‌دهد. به طور مشابه، تگ کردن پست خود با یک هشتگ خاص به این معنی است که وقتی کسی آن هشتگ خاص را جستجو می کند، پست نشان داده می شود.

بنابراین، اضافه کردن هشتگ‌های مد روز و ترند شده اینستاگرام مرتبط با محتوای شما بسیار مهم است تا بتوانید مخاطبان مناسب را جذب کنید. اما سعی کنید فضای کپشن را با هشتگ‌ها زیاد نکنید زیرا ممکن است باعث ناراحتی چشم کاربر شود. اگرچه شما آزادی استفاده از 30 هشتگ را دارید، اما مطمئن شوید که تراکم هشتگ مناسب برای پست های خود را پیدا کرده اید. می توانید آزمایش هایی را برای یافتن عدد مناسب برای خود اجرا کنید.

اما به خاطر داشته باشید که اینستاگرام هنگام رتبه بندی پست شما در نتایج جستجوی هشتگ، فاکتورهای دیگری مانند تعامل و ارتباط حساب را در نظر می گیرد. بنابراین، هرچه تعامل بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه پست شما در جستجوهای مربوط به هشتگ نشان داده شود، بیشتر می شود.

بنابراین، در نظر گرفتن زمان بندی پست، کیفیت تصویر و غیره برای جذب بهتر مخاطبان و بهبود دید محتوا ضروری است. البته، اگر می‌خواهید توجه مخاطبانتان را جلب کنید، همیشه باید فقط باکیفیت‌ترین محتوا را منتشر کنید. همچنین می‌توانید بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای برند خود را بیابید و سعی کنید پست‌ها، ریلزها یا استوری‌های اینستاگرام خود را برای زمانی از روز که احتمالاً دنبال‌کنندگان شما فعال و درگیر هستند، برنامه‌ریزی کنید.

4. از متن جایگزین حداکثر استفاده را ببرید

متن جایگزین در سئوی اینستاگرام

اینستاگرام قابلیتی دارد که به شما امکان می دهد متن جایگزین (Alt Text) بنویسید تا عکس خود را واضح و با جزئیات توصیف کنید. سپس برنامه، توضیحات تصویر را با استفاده از یک صفحه خوان می خواند که به شما امکان می دهد محتوای عکس را بشنوید. این ویژگی متن جایگزین در ابتدا برای کمک به کاربران دارای اختلالات بینایی در درک محتوای بصری اینستاگرام طراحی شده بود.

علاوه بر افزایش تجربه اینستاگرام برای کاربران کم بینا یا نابینا، می توانید از این ویژگی برای سئوی اینستاگرام نیز استفاده کنید. ایده این است که از کلمات کلیدی در متن جایگزین خود استفاده کنید تا به الگوریتم اینستاگرام کمک کنید تا بهتر بفهمد تصویر حاوی چه چیزی است و چگونه می تواند برای کاربران خاص مرتبط باشد.

اگرچه اینستاگرام به‌طور خودکار متن جایگزین را برای تصاویر شما تولید می‌کند، اما مطمئن شوید که این بخش را ویرایش کنید تا توصیفی‌تر شود، زیرا ممکن است فهرست تولید شده خودکار به اندازه کافی دقیق نباشد. برای نوشتن متن جایگزین خود، قبل از پایان اشتراک‌گذاری تصویر، «تنظیمات پیشرفته» را انتخاب کنید.

در قسمت تنظیمات پیشرفته، روی گزینه «نوشتن متن جایگزین» ضربه بزنید.

سپس متن جایگزین خود را بنویسید تا تصویر را با دقت توصیف کند و در عین حال چند کلمه کلیدی مرتبط را نیز پیاده سازی کنید. روی «ذخیره» کلیک کرده و سپس پست را به اشتراک بگذارید.

5. تگ شدن را جدی بگیرید

راه دیگر برای افزایش قابلیت کشف در اینستاگرام، تگ شدن است. وقتی افراد حساب شما را در پست‌ها یا استوری‌های اینستاگرام خود تگ می‌کنند، دیگران می‌توانند به پروفایل شما کلیک کنند. بنابراین، هر چه بیشتر تگ می‌شوید، این احتمال وجود دارد که بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید افراد را تشویق کنید که شما را در عکس‌های محصولاتتان تگ کنند تا شانسی برای بیشتر دیده شدن در پست‌هایتان داشته باشند. سپس می‌توانید برخی از عکس‌های آن‌ها را بازنشر کنید تا نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی می‌کنید. حتی اگر می‌خواهید زیبایی فید ثابتی داشته باشید، همچنان می‌توانید پست‌های آن‌ها را در استوری‌های IG خود به اشتراک بگذارید.

از طرف دیگر، می توانید تبلیغات و هدایایی را نیز اجرا کنید که شامل تگ کردن حساب شما می شود. این یک راه عالی برای افزایش تعداد تگ ها است، زیرا افراد در زمانی که شانس برنده شدن در چیزی وجود دارد، احتمال بیشتری برای شرکت دارند.

6. از سئوی کلاه سیاه پرهیز کنید

زمانی که برای مدتی در تلاش برای به دست آوردن جایگاه و دیده شدن هستید، ممکن است به راحتی وسوسه شوید که با راه حل های سریع در قالب تاکتیک های سئوی کلاه سیاه اینستاگرام وسوسه شوید. اما به یاد داشته باشید که این راه حل سریع وموقتی است چراکه این راه حل ها دید معتبری را روی پلتفرم ارائه نمی دهند، که ممکن است در دراز مدت به عملکرد شما آسیب برساند.

علاوه بر این، اینستاگرام همچنان به سرکوب حساب‌هایی که به طور مکرر از تاکتیک‌های مشکوک استفاده می‌کنند تا در پلتفرم دیده شوند، ادامه می‌دهد. این موضوع شامل استفاده از ربات ها برای ایجاد لایک های جعلی و فالوهای جعلی است. بنابراین، بهتر است دید واقعی ایجاد کنید، حتی اگر کمی زمان و تلاش لازم باشد.

7. پیگیری و بهینه سازی مداوم

درست مانند نحوه تجزیه و تحلیل تأثیر تلاش‌های سئوی منظم خود، همچنین بسیار مهم است که اندازه‌گیری کنید که تلاش‌های سئوی اینستاگرام شما چگونه نتیجه می‌دهد. برای اینکه از بازی خود مطلع شوید، حساب کاربری اینستاگرام خود را به طور منظم بررسی کنید. مطمئن شوید که سؤالات درستی می‌پرسید:

آیا تغییرات ارزشش را داشتند؟ آیا آنها اصلاً تأثیری در دیده شدن داشته اند؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا تأثیر بیشتری داشته باشید؟ زمانی که شروع به پیگیری عملکرد اینستاگرام خود کردید، می توانید پاسخ همه این سوالات را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا