تولید محتواآموزش تولید محتوا

رپورتاژ آگهی چیست؟

در این روزها که رسانه و اینترنت حرف اول را می زند، روابط عمومی به شیوه های سنتی چندان کارآمد و پربازده نیست. روابط عمومی سنتی جای خود را به شیوه های جدید و دیجیتال داده است. رپورتاژآگهی نیز یکی از زیرمجموعه های روابط عمومی دیجیتال به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی در کمپین های تبلیغاتی پیدا کرده است. اما یک رپورتاژ آگهی دقیقا چیست و چگونه در سئو وب سایت تاثیر می گذارد؟

مفهوم رپورتاژ آگهی

مفهوم رپورتاژ آگهی

کمپین های تبلیغاتی معمولاً یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کنند. به عنوان مثال، یک خودروساز ملی، ممکن است مدل جدیدی از خودرو را به صورت تبلیغات چاپی در روزنامه ها و مجلات معرفی کند. این شرکت همچنین ممکن است برای دستیابی به بازار هدف خودرو، تبلیغات پر و پیمانی همراه با تصاویر گرافیکی را در وب سایت های تبلیغی خبری به شکل یک رپورتاژ آگهی قرار دهد. این حمله رسانه ای ترکیبی عموماً نتایج مطلوب تری نسبت به تبلیغات گاه به گاه و بدون استراتژی مرکزی ایجاد می کند.

این سازنده خودرو یا هر کسب و کاری که محصول یا خدماتی را می فروشد، اثربخشی کمپین خود را بر اساس معیارهای تعریف شده ارزیابی می کند. رپورتاژ آگهی، یک تجزیه و تحلیل عینی از کمپین ارائه می دهد، نتایج مطلوب را برجسته می کند و مناطقی را که در آنها تعدیل استراتژی تبلیغات مناسب است، شناسایی می کند.

با این مقدمه شروع کردیم تا به مفهوم رپورتاژ آگهی برسیم. درواقع رپورتاژ آگهی به بیان خیلی ساده (در میان انواع محتوا) نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است که از طرف واحد روابط عمومی یک شرکت یا سازمان یا کسب و کاری با هدف اطلاع رسانی از اتفاقاتی که آن بیزینس در پیش روی خود دارد در رسانه های مختلف منتشر می شود. رپورتاژ آگهی باید در استراتژی محتوایی شما جایگاهی برای خود داشته باشد. در ادامه ببینیم یک رپورتاژ آگهی خوب چه ویژگی هایی دارد و چگونه نوشته می شود؟

خصوصیات رپورتاژ آگهی

خصوصیات رپورتاژ آگهی

یک رپورتاژ آگهی خوب اگر قرار باشد شما را به نتایج دلخواه برساند باید دارای ویژگی هایی باشد. از جمله:

  • ساختارمند باشد: یادتان باشد نباید بدون چارچوب مشخصی اقدام به نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی نمایید. رپورتاژ آگهی یک تیبلیغات متنی است اما باید از ابتدا تا انتها به صورت اصولی با رعایت نگارش درست و محتوای خوب نوشته شود.
  • دارای حجم مناسبی از کلمات کلیدی باشد: چگالی کلمات کلیدی را در آن رعایت کنید. شما در طول نوشتن متن رپورتاژ خود باید از تعدادی از کلمات کلیدی و هم خانواده آن ها استفاده کنید تا به مخاطب تمرکز و منظور خود را برسانید.
  • به هیچ عنوان کپی نباشد: نوشتن محتوای یونیک را فراموش نکنید. محتوای تکراری شما نتیجه بخش نخواهد بود چراکه شباهت داشتن به نمونه رپورتاژهای دیگر از چشم کاربر پنهان نمی ماند.
  • به صورت مستقیم تبلیغ نکند، بلکه به صورت خبری یا مقاله باشد: رپورتاژ آگهی شما نباید به صورت مستقیم تبلیغ کند. به این معنا که ماهیت خبری و اطلاع رسانی خود را حفظ کند و مستقیم اشاره به هدف شما (به عنوان مثال فروش پکیج آموزشی) نکند.
  • همراه با تیتر و عنوان جذاب باشد: عنوان یک نوشته همیشه اولین چیزی است که به چشم کاربران می آید. بنابراین حتما عنوان جذابی را انتخاب کنید.
  • براساس نیازسنجی مخاطب نوشته شده و کاربردی باشد: ایجاد ارزش افزوده برای مخاطب و القا این مطلب که برند شما، محصول (کالا/خدمت شما) قرار است چه نیازی از وی را تامین کند باعث می شود مشتری جذب شما و محصول شما شده و دنبال فهمیدن مطالب بیشتری در مورد شما باشد.
  • تصاویر جذاب را فراموش نکنید: از عکس ها و تصاویر جذاب و البته مرتبط استفاده کنید تا در کنار تیتر مناسب و متن اصولی هدف شما را کاملا تحقق بخشد.
  • درنهایت کوتاه، مختصر و مفید نوشته شده باشد: یک رپورتاژ آگهی قرار نیست متنی طولانی باشد، بلکه باید با همان متن کوتاه و مفید هم پاسخ کاربر را بدهید هم به مقصود خود برسید.

مراحل نوشتن یک رپورتاژآگهی

مراحل نوشتن یک رپورتاژآگهی
  • برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی درست و مناسب باید شما در درجه اول هدف خود را مشخص کنید. قرار است در رپورتاژ آگهی مورد نظر به چه چیزی ست پیدا کنید؟
  • در مرحله بعد با توجه به هدف خود، مخاطبان را به درستی شناسایی کنید. شناخت بازار هدفی که شما را به هدفتان نزدیک می کند.
  • با شناسایی کخاطبان باید مکان انتشار رپورتاژ خود را پیدا کنید. تحقیق کنید مشتریان شما بیشتر از چه پلتفرم هایی به دنبال پاسخ به سوالات خود هستند؟
  • سپس کلمات کلیدی موضوع مورد نظر خود را لیست کنید.
  • در مرحله بعد لحن و ادبیات متن خود را با توجه به نوع مخاطبان و بازار هدف خود انتخاب کنید.
  • باتوجه به متن انتخابی در عین ساده و روان نویسی؛ یک متن با کیفیت بالا بنویسید و تمام اصول نگارشی را در آن رعایت کنید و لینک سازی های مورد نظر را انجام دهید.

آیا رپورتاژ آگهی بر سئو اثرگذار است؟

آیا شما می توانید با نوشتن یک رپورتاژ مناسب رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بهبود بدهید؟ پاسخ قطعا بله خواهد بود. با نوشتن یک متن رپورتاژ درست و انتشار آن در جای درست می توانید انتظار داشته باشید تعداد زیادی از افراد وارد وب سایت شما شده و مطالب شما را دنبال کنند که این موضوع قطعا باعث دیده شدن در نتایج اول سرچ درگوگل و سایر موتورهای جستجو و درنتیجه باعث بالارفتن رتبه وب سایت شما می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا