تولید محتوادسته بندی محتوا

دسته بندی انواع محتوا

فقط ایجاد محتوا کافی نیست. شما باید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان مفید باشد تا اعتماد آنها را جلب کنید. این موضوع ممکن است نسبتاً آسان به نظر برسد، اما حقیقت این است که انتخاب انواع محتوای مناسب در بازاریابی دیجیتال بیشتر یک هنر است تا یک علم. چیزی که ما می دانیم برای یک برند یا مخاطب کارآمد است، ممکن است برای دیگری کاملاً عادی شده باشد.

انواع فرمت های بازاریابی محتوا  و دسته بندی انواع محتوا چیست؟

انواع فرمت های بازاریابی محتوا  و دسته بندی انواع محتوا

مسلماً محتوا هر چیزی است که ایجاد می‌کنید و حاوی پیام فروش آشکار نیست. واقعا به همین سادگی. البته در عین سادگی این مفهوم نسبتاً مبهم است. قبل از پرداختن به استراتژی محتوایی خود و همچنین نوشتن تقویم محتوا باید با دسته بندی انواع محتوا آشنا باشید. اما رایج ترین دسته هایی از انواع محتوا که احتمالاً با آنها روبرو شده اید به شرح زیر است:

  • پست های وبلاگ
  • اینفوگرافیک
  • ویدئوها
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • راهنماها
  • پادکست / وودکست
  • کمپین های ایمیلی
  • کتاب های الکترونیکی
  • وبینارها

بیایید هر یک از انواع محتوا را بررسی کنیم و ببینیم چگونه می توان بهترین نتایج را از آنها گرفت.

محتوای وبلاگ

محتوای وبلاگ

وبلاگ یک وب سایت یا صفحه وب است که به طور منظم به روز می شود و می تواند برای استفاده شخصی یا برای رفع نیازهای تجاری مورد استفاده قرار گیرد. پست های وبلاگ همه موضوعات مختلف از سبک زندگی و مد گرفته تا سیاست و اخبار را پوشش می دهد.

به طور کلی، در میان انواع محتوا، وبلاگ ها هنوز هم اکثریت قریب به اتفاق بازاریابی محتوا را تشکیل می دهند و البته برای این موضوع دلایل خوبی دارد.

ما می دانیم که مشاغلی که از وبلاگ ها استفاده می کنند 97 درصد لینک های بیشتری به وب سایت های خود دریافت می کنند و وبلاگ نویسی همچنین می تواند برای مشاغل کوچک با بودجه کم بسیار مقرون به صرفه باشد.

پست‌های وبلاگی زمانی مؤثرتر هستند که به‌طور دقیق مورد استفاده قرار گیرند، مانند بسیاری از انواع بازاریابی محتوا. به جای وبلاگ نویسی در مورد اینکه چگونه جدیدترین محصول شما زندگی را تغییر می دهد، باید در مورد موضوعات مرتبط با محصولات یا خدمات خود بنویسید.

هنگامی که شرکت خود را به عنوان یک متخصص در صنعت پیشرو، چه در سطح محلی و چه در سطح بین المللی، تأسیس می کنید، با افزودن چیزهای جدید و ارزشمند، بالاتر و فراتر از آنچه بسیاری از وبلاگ‌های عمومی موجود ارائه می‌دهند، تأثیر واقعی را اضافه کنید.

از این گذشته، خوانندگان شما می خواهند بدانند که شما چه می دانید و چگونه می توانید به حل مشکل آنها کمک کنید، نه آنچه دیگران قبلاً گفته اند. قطعاً تکیه بر کلمات کلیدی را فراموش نکنید، اما تجربه کاربر امروزه بسیار ارزشمندتر است.

پست های وبلاگ چگونه می توانند به کسب و کار شما کمک کنند؟

یک وبلاگ می تواند طیف وسیعی از فرصت های جدید را برای کسب و کار شما باز کند. هنگامی که یک وبلاگ به درستی استفاده شود، می تواند آگاهی را افزایش دهد، تخصص شما را به نمایش بگذارد، به سوالات مشتریان پاسخ دهد و توجه را به وب سایت شرکت شما جلب کند.

تعدادی از مزایای دیگری که پست های وبلاگ می توانند برای کسب و کار شما فراهم کنند عبارتند از:

بهبود سئوی وب سایت: استفاده از عنوان، کلمات کلیدی و توضیحات مناسب در محتوای وبلاگ شما می تواند رتبه جستجوی گوگل شما را برای موضوع وبلاگ انتخابی شما افزایش دهد و خوانندگان جدیدی را به وب سایت شما بیاورد. سپس این امر آگاهی برند شما را افزایش می دهد و در حالت ایده آل منجر به کسب و کار بیشتر برای شما می شود.

نشان دادن اینکه چگونه محصول شما برای مشتریان شما مفید است: یک وبلاگ می تواند اطلاعات مفیدی در مورد محصولات شما ارائه دهد تا نشان دهد که مشتریان چگونه از آنها سود می برند. این موضوع می‌تواند شامل پرسش‌های متداول، روش‌ها و مزایای محصولات مختلفی باشد که ارائه می‌دهید.

محتوای اینفوگرافیک

محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها برگه های اطلاعاتی هستند که برای ارائه سریع و واضح اطلاعات به صورت بصری طراحی شده اند. آنها اغلب شامل نمودارهای دایره ای، نمودارهای میله ای، نمودارها و تصاویر برای برقراری ارتباط به یاد ماندنی و موثر اطلاعات هستند.

از بین بسیاری از اشکال مختلف بازاریابی محتوا، اینفوگرافیک ها یکی از مواردی هستند که واقعاً می توانند فرصت بزرگی را برای بازاریابان دیجیتال ایجاد کنند. زیرا یک اینفوگرافیک خوب می تواند در قالب اشتراک گذاری و لینک های ورودی توجه زیادی را به خود جلب کند.

البته، شما نمی توانید از یک اینفوگرافیک برای همه چیز استفاده کنید، و حتی درصورت داشتن چنین امکانی نیز نباید استفاده کنید. اما انتخاب زمان و گرافیک مناسب می تواند این قالب محتوا را به یکی از عالی ترین انواع محتوا ارتقا دهد.

اینفوگرافیک های موفق، ساده، تاثیرگذار و معنادار هستند. هدف آنها این است که اطلاعات پیچیده زیادی را از یک مطالعه یا نظرسنجی گرفته و آن را به مهمترین نکات تقسیم کنند. آنها را می توان برای نقطه گذاری وبلاگ های نوشته شده یا به عنوان محتوای مستقل برای پلتفرم های وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی استفاده کرد، فقط به یاد داشته باشید که آن را ساده و تاثیرگذار و پر از نقاط داده قوی نگه دارید.

چگونه اینفوگرافیک می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد؟

اینفوگرافیک ها به مشتریان شما کمک می کنند زیرا اطلاعات پیچیده را در قالبی جذاب و به راحتی و قابل هضم خلاصه می کنند.

مزایای اینفگرافیک برای کسب و کار شما:

بهبود تعامل: اگر محتوای شما حاوی تصاویر رنگارنگ و جالب باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که دنبال کنندگان شما آن را ببینند. اینفوگرافیک ها نیز بسیار بیشتر از سایر انواع محتوا قابل اشتراک گذاری هستند، بنابراین در بهبود تعامل با برند عالی هستند.

رساندن موثرتر پیام به کاربران: رسانه های اجتماعی دنیایی با سرعت سرسام آور است که شرکت های زیادی برای جلب توجه مشتریان بالقوه در آن با هم رقابت می کنند. اگر محتوایی با کلمات سنگین و بدون هیچ تصویری تولید می کنید، به احتمال زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد.

بهبود سئو: هنگامی که اینفوگرافیک ها همراه با سایر عناصر وب استفاده می شوند، رتبه بالاتر را در موتورهای جستجو تسهیل می کنند.

محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی

تقاضا برای محتوای ویدیویی در میان انواع محتوا با سرعتی چشمگیر در حال رشد است. امروزه ویدیوهای کوتاه محبوب ترین نوع محتوای ویدیویی هستند. آنها ویدیوهای جذاب و سرگرم کننده یا آموزشی هستند که تا 60 ثانیه طول می کشند و تقریباً به تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی از جمله یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک، لینکدین و پینترست راه پیدا کرده اند.

چگونه بازاریابی ویدئویی می تواند کسب و کار شما را تقویت کند؟

بازاریابی ویدئویی بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی دیجیتال است. علاوه بر اینکه از رقبا جلوتر می‌مانید و با آخرین روندها هم‌گام هستید، کسب‌وکار شما می‌تواند از مزایای یک کمپین بازاریابی ویدیویی در موارد زیر بهره ‌مند شود:

رتبه بندی سئو بهتر: داشتن ویدیو در وب سایت شما می تواند به آن کمک کند تا رتبه های بالاتری دریافت کند. این موضوع به این دلیل است که گوگل تقریباً پانزده سال است که اهمیت محتوای ویدیویی را تبلیغ می کند و اگرچه ویدیوها مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند، اما به وب سایت شما شانس بیشتری برای بهبود آنها می دهند.

آگاهی از برند را افزایش می دهد: ویدیوها به افزایش آگاهی از برند کمک می کنند که جنبه کلیدی یک استراتژی بازاریابی موفق است. می‌توانید از یک ویدیو برای بیان داستان شرکت، ترتیب دادن مصاحبه‌های کارکنان و به اشتراک‌گذاری فیلم‌های پشت صحنه استفاده کنید.

بهبود تعامل: ویدئوها دارای پتانسیل اشتراک گذاری بسیار بالایی هستند که آنها را برای بهبود تعامل با مشتریان شما ایده آل می کند. با ایجاد محتوای قابل اشتراک‌گذاری، کاربران را تشویق می‌کنید تا با محتوا تعامل داشته باشند و با برند شما ارتباط بیشتری برقرار کنند.

پست های شبکه های اجتماعی

پست های شبکه های اجتماعی

با بیش از 4.62 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان در سال 2022، رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از انواع محتوا، همچنین یکی از موثرترین راه ها برای بازاریابی کسب و کار شما هستند. برنامه‌های جدید دائماً برای تطبیق با تعداد روزافزون کاربران رسانه‌های اجتماعی ساخته می‌شوند و در این میان نشانه ای از کم شدن سرعت رسانه های اجتماعی نیز دیده نمی شود.

از میان بسیاری از اشکال بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی یکی از مواردی است که اغلب به تنهایی با آن برخورد می شود زیرا از مجموعه قوانین متفاوتی پیروی می کند. برخلاف سایر محتوای بازاریابی دیجیتال که در بالا ذکر شد، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوای شبکه های اجتماعی به این معنی است که مردم را وادار به نگاه کردن و پاسخ مستقیم به آنها کند. شما خواهان تعاملی هستید که قابل لمس باشد.

مزایای پست های رسانه های اجتماعی در رشد کسب و کار شما

رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهند که با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید و آنها را با محتوای خود درگیر نگه دارید. از یک ابزار زمان ‌بندی برای برنامه ‌ریزی پست‌ های رسانه‌ های اجتماعی منظم برای گسترش آگاهی از برند خود و ایجاد صدای برند خود استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی همچنین با قرار دادن لینک به کانال های مختلف به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کنند. این کار باعث افزایش فروش می شود.

راهنماها

دستورالعمل‌ها و محتوای آموزشی شبیه به پست‌های وبلاگ طولانی هستند که در مورد نحوه انجام هر کاری از دستیابی به یک کار گرفته تا ساختن چیزی و موارد دیگر به صورت عمیق و موشکافانه کاربران را راهنمایی می کنند. ماهیت دقیق آموزش شما به مخاطبان و صنعت شما بستگی دارد، اما این نوع از انواع محتوا برای به اشتراک گذاری تخصص، ایجاد اعتماد و افزایش لیست ایمیلی از مشتریان عالی است.

بهترین پست های راهنما: یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد آموزش ها به خاطر بسپارید این است که آنها باید از نظر نوشتاری کیفیت بالایی داشته باشند زیرا باید واضح، مختصر و دقیق باشند و به خوانندگان بگوید که چگونه کار را انجام دهند. چیدمان و طراحی باید خوانایی قطعه را آسان کند، باید کار را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کند و احتمالاً شامل گرافیک، نمودار، اسکرین شات، فیلم و سایر عناصر گرافیکی برای نشان دادن نکات مهم یا مراحل دشوار باشد.

فراموش نکنید که در صورت امکان فهرستی از مطالب مورد نیاز را درج کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعاتی که خوانندگان برای دستیابی به هدفشان نیاز دارند را به طور کامل بررسی کرده اید.

پادکست / وودکست

محتوای پادکست

اکنون در سال 2022، یکی از محبوب ترین انواع محتوا، پادکست و وودکست است. پادکست مجموعه‌ای از قسمت‌های صوتی گفتاری است که بر یک موضوع یا مساله خاص متمرکز است. وودکست ها ضبط ویدیویی همراه این قسمت ها هستند.

پادکست‌ها در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا جوامعی از افراد با علایق یا سرگرمی‌های مشترک ایجاد می‌کنند. پادکست هایی وجود دارد که تقریباً هر موضوعی را که می توانید به آن فکر کنید پوشش می دهد، ورزش، غذا، سیاست، سبک زندگی و موارد دیگر. افراد مشهور و اینفلوئنسرها اغلب میزبان پادکست خود هستند تا داستان زندگی شخصی خود را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند.

رایج ترین پلتفرم هایی که برای اشتراک گذاری این پادکست ها/وودکست ها استفاده می شود Spotify، Youtube و Apple Podcasts هستند.

چگونه یک پادکست / وودکست می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

در سال‌های اخیر پادکست‌ها به یک وسیله ارتباطی محبوب و مؤثر برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند. آنها نه تنها راهی عالی برای تعامل با مخاطبان فعلی شما هستند، بلکه به شما کمک می کنند تا به مخاطبان جدید نیز دست پیدا کنید.

یک استراتژی پادکست می تواند برای تولید سرنخ، جذب مشتری یا حتی فقط آگاهی از برند استفاده شود. این مورد یک استراتژی بازاریابی عالی برای هر شرکتی است که می خواهد محتوای با کیفیت بالا را به شیوه ای شخصی تر ایجاد کند و همچنین سرگرم کننده است!

آنها یک راه عالی برای ارائه محتوا به مشتریان شما هستند و در عین حال ترافیک را به وب سایت شما باز می گرداند. همچنین می توانید با پرسیدن سوالاتی در مورد موضوعات مختلف از شنوندگان خود بازخورد مستقیم دریافت کنید.

کمپین های ایمیلی

کمپین ایمیلی دنباله ای از تلاش های بازاریابی محتوا و یکی از انواع محتواست که همزمان با چندین گیرنده تماس می گیرد. کمپین های ایمیلی مشتریان فعلی یا مشتریان جدید بالقوه را هدف قرار می دهند. این نوع از انواع محتوا اغلب شامل پیشنهادات یا محتوای جذاب برای تبلیغ محصولات خاص هستند.

تاثیر کمپین های ایمیل بر تقویت کسب و کار

کمپین های ایمیلی نه تنها می توانند به افزایش فروش کمک کنند، بلکه به شما در ایجاد تصویر برندتان نیز کمک می کنند. در اینجا مزایای دیگری وجود دارد که کمپین های ایمیل می توانند برای کسب و کار شما فراهم کنند:

ایمیل‌ها به پرورش سرنخ‌ها کمک می‌کنند: زمانی که مردم در حصار خرید هستند، معمولاً ابتدا به کمی پرورش و جهت فکری نیاز دارند. این جا جایی است که کمپین های ایمیل مفید هستند. ارائه راهنماهای نحوه انجام، دموهای زنده، کارگاه‌ها، وبینارها، آموزش‌ها و غیره می‌تواند به مشتری کمک کند تا در مورد خرید مطمئن‌تر شود.

تعامل: ایمیل ها به جذب مشتریان و حفظ علاقه آنها کمک می کند. این بستر عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم و ارائه معاملات انحصاری است.

کسب داده های مشتری: ایمیل ها به اطلاعات شخصی در مورد مشتریان شما نیاز دارند که می تواند به شما امکان ایجاد تبلیغات سفارشی برای هر کاربر را بدهد. شما خواهید دانست که محصولات مورد علاقه هر یک از مشتریان چه چیزهایی هستند. این موضوع به شما امکان می دهد محتوای خود را با عادات خرید متفاوت مشتریان خود تنظیم کنید. در نتیجه، عملکرد و فروش خود را افزایش خواهید داد.

کتاب های الکترونیکی

محتوای کتابهای الکترونیکی

در میان انواع محتوا، کتاب‌های الکترونیکی نوعی محتوای طولانی هستند و همانطور که از نام آن پیداست، کتاب‌های الکترونیکی هستند که اغلب به صورت دانلود PDF یا در قالب HTML در دسترس هستند. این نوع محتوا می تواند به شما یک خروجی عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود در مورد یک موضوع خاص بدهد. کتاب‌های الکترونیکی چندین مزیت دارند، از جمله تولید سرنخ، ایجاد قدرت، افزایش فهرست ایمیل‌ها، و افزایش محتوای کلی شما.

بهترین کتاب الکترونیکی: تمرکز اصلی یک کتاب الکترونیکی باید ارائه راه حل باشد. در غیر این صورت، برای مخاطبان شما ارزشی نخواهد داشت. بنابراین، زمانی را که صرف تبلیغات می کنید به حداقل برسانید و بیشتر روی راه حل های کلی تمرکز کنید.

یک قانون کلی خوب برای کتاب های الکترونیکی: عناصر تبلیغاتی را بین 5 تا 10 درصد از محتوا نگه دارید. این نوع محتوا مستلزم تحقیق، زمان و نوشتن با کیفیت است، بنابراین بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی داشته باشید.

محتوا لزوماً نباید همیشه سبز باشد، اما اگر اینطور باشد، سال‌ها بازده سرمایه‌گذاری خواهید داشت و می‌توانید از کتاب الکترونیکی برای دستیابی به مخاطبان جدید تا مدت‌ها پس از انتشار آن استفاده کنید. کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند طولانی باشند، بنابراین حتماً محتوا را با استفاده از فصل‌ها، عنوان‌های فرعی، گرافیک، اینفوگرافیک و سایر عناصر قالب‌بندی جالب تقسیم کنید. همچنین باید برای عنوان و طراحی زمان بگذارید زیرا این موضوع چیزی است که خوانندگان را جذب و درگیر می کند.

وبینارها

وبینار نیز یکیاز انواع محتواست که یک رویداد آنلاین به شمار می رود و توسط یک سازمان/شرکت میزبانی می‌شود و برای گروهی از افراد از طریق اینترنت پخش می‌شود.

مهمترین هدف وبینارها آموزش و جذب مخاطبان است.

چگونه وبینارها می توانند به کسب و کار شما کمک کنند؟

وبینارها به شما این امکان را می دهند که فوراً ارزش مخاطبان خود را ارائه دهید. با یک وبینار، رهبران می توانند دانش، آموزش و تخصص خود را در زمینه انتخاب شده به اشتراک بگذارند که یک جامعه وفادار ایجاد می کند و در نهایت منجر به فروش می شود.

همچنین می تواند این شهرت را ایجاد کند که شما یک شرکت آگاه و معتبر هستید که برای مشتریان خود ارزش قائل است، که در نهایت می تواند کسب و کار شما را در دراز مدت رونق بخشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا