شبکه های اجتماعیتولید محتوادسته بندی محتوا

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

بازاریابی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند به افزایش آگاهی از برند، شناخت برند و فروش کمک کند و در عین حال روابط شما با مشتریان را بهبود بخشد. یک محتوای با کیفیت رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند فالوورهای بیشتری کسب کنید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. هنگامی که به درستی استفاده شود، بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند با دستیابی به مشتریانی که زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند، برند شما را به سطح بعدی ارتقا دهد.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باید در استراتژی بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوای شما گنجانده شود، زیرا این یک ابزار بازاریابی مقرون‌به‌صرفه است که به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد با شرکت‌های بزرگ رقابت کنند و روابط طولانی‌مدت با مشتریان ایجاد کنند. رسانه‌های اجتماعی به برند شما اجازه می‌دهند شخصیت منحصربه‌فرد خود را به نمایش بگذارد، اما دنبال‌کنندگان شما همچنان انتظار دارند محتوای باکیفیتی جذاب باشد و بتواند آنها را در مورد صنعت، برند و محصولات شما آگاه و آموزش دهد.

رسانه های اجتماعی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می توانند ترافیک دریافتی وب سایت شما را افزایش دهند و این یک ابزار فروش ضروری است. هرچه دید آنلاین خود را بیشتر کنید، فرصت های بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار خواهید داشت. هر پستی که ایجاد می کنید فرصت جدیدی برای تبلیغ کسب و کارتان است، اما برنامه محتوایی شما باید ترکیبی سالم از پست های تبلیغاتی و آموزشی یا جذاب باشد که بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند.

مصرف کنندگان مدرن روزانه با تبلیغات بمباران می شوند. آن‌ها باهوش هستند و نمی‌خواهند کسب‌وکارهایی را دنبال کنند که دائماً سعی می‌کنند محصولاتشان را بفروشند. در عوض، مشتریان شما می خواهند محصولات و خدماتی را از برندهایی خریداری کنند که ارزش ارائه می دهند، چه به صورت محتوای سرگرم کننده یا آموزشی یا تبلیغات فروش.

طرح محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

طرح محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

ایجاد و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیاز به یک برنامه دارد. برنامه محتوای رسانه های اجتماعی بخشی از استراتژی بازاریابی کلی شما است. این به شما کمک می کند تا انواع محتوایی را که در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی پست می کنید بسته به مخاطبان خود به طور موثر برنامه ریزی کنید. یک برنامه محتوا باید شامل استفاده از انواع مختلف محتوا، از جمله ویدئوها، وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، ویدئوها و محتوایی باشد که فقط برای داستان ها ایجاد شده اند.

بسته به انواع پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که استفاده می‌کنید، باید زیرنویس‌ها یا پست‌های خود را نیز برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید عکسی از مشتری در حال استفاده از محصول خود پست کنید، باید به مخاطبان خود بگویید که در عکس چه اتفاقی می افتد تا به آنها کمک کنید محتوایی را که به آنها نشان می دهید درک کنند. زیرنویس‌ها همچنین یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان هستند زیرا می‌توانید از آنها بخواهید نظرات خود را بنویسند یا برای افراد موجود در عکس‌های شما فریاد بفرستند.

داشتن برنامه برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ضروری هستند زیرا به شما کمک می‌کنند انواع محتوایی را که در طول یک ماه به اشتراک می‌گذارید ببینید. آنها همچنین می توانند به شما در برنامه ریزی برای آینده کمک کنند. به عنوان مثال، اگر در حال برنامه ریزی برای عرضه محصول هستید، می توانید به برنامه محتوای رسانه های اجتماعی خود نگاه کنید تا نوع محتوایی را که باید برای معرفی محصول جدید ایجاد کنید، تعیین کنید.

نحوه ایجاد طرح محتوای رسانه های اجتماعی در 7 مرحله

توسعه یک برنامه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و کارآمدتر کردن پست در رسانه های اجتماعی کمک کند. در ادامه نحوه ایجاد یک برنامه برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی آمده است:

1. درباره مخاطبان خود بیاموزید

نحوه ایجاد طرح محتوای رسانه های اجتماعی: مخاطبان

قبل از پرداختن به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باید درباره مخاطبان خود به آگاهی کافی از پرسونای مخاطب برسید. مطالعه مخاطبان می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه نوع پست هایی بهترین عملکرد را دارند. همچنین می تواند به شما در انتخاب پلتفرم های رسانه اجتماعی مناسب برای استفاده کمک کند. همه مشاغل در همه پلتفرم ها موفق نخواهند بود. به عنوان مثال، مشاغل B2B در لینکدین و فیس بوک عملکرد خوبی دارند، در حالی که برندهای تجارت الکترونیک در اینستاگرام و تیک تاک عملکرد خوبی دارند. چیزهایی که باید در مورد مخاطب هدف خود شناسایی کنید عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت
  • تحصیلات
  • درآمد
  • منافع
  • موقعیت های جغرافیایی

یادگیری در مورد مخاطبان می تواند به شما کمک کند تا شخصیت های خریدار را توسعه دهید و به شما این امکان را می دهد که یک برنامه محتوایی ایجاد کنید که تعامل را افزایش می دهد.

2. هدف گذاری کنید

هدف گذاری کنید

همه ابتکارات تجاری و بازاریابی شما به اهدافی نیاز دارند که به شما در سنجش عملکرد کمک کنند. چند هدفی که می توانید برای استراتژی رسانه های اجتماعی خود داشته باشید عبارتند از

  • آگاهی از برند
  • ترافیک وب سایت
  • فروش و تولید سرنخ
  • نامزدی

3. تحلیل رقابتی را انجام دهید

اگر رقبای شما در حال حاضر با موفقیت از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، پروفایل و وب سایت آنها را بررسی کنید تا ببینید چه نوع محتوایی برای آنها خوب عمل می‌کند. پس از همه، شما مخاطبان هدف یکسانی دارید، بنابراین انواع پست هایی که برای آنها خوب است، احتمالا برای شما عملکرد خوبی خواهند داشت. با این حال، همیشه پست های خود را منحصر به فرد کرده و محتوای یونیک تولید کنید. هرگز طرح ها را از یک رقیب برندارید یا کپی نکنید.

4. مطالب را جمع آوری کنید

نام تجاری شما احتمالاً دارای چند قطعه محتوایی است که قبلاً برای استفاده بازاریابی ایجاد شده است. تمام محتوای خود را زیر نظر بگیرید و ببینید چه چیزی را می توانید برای رسانه های اجتماعی تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما دارای وبلاگ است، انواع وبلاگ هایی را که می توانید در رسانه های اجتماعی ارسال کنید تا ترافیک وب و آگاهی از برند را افزایش دهید، در نظر بگیرید. شما می توانید انواع مختلف محتوا را با تغییر دادن آنها تغییر کاربری دهید. به عنوان مثال، پست وبلاگ شما به راحتی می تواند به یک اینفوگرافیک یا ویدئو تبدیل شود.

5. یک برنامه تولید محتوا تهیه کنید

احتمالاً محتوای کافی برای استفاده مجدد برای پست های روزانه ندارید، بنابراین باید یک برنامه تولید محتوا داشته باشید که به شما امکان می دهد زمان با کیفیتی را برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی صرف کنید. برای ایجاد پست های زیبا لازم نیست یک طراح ماهر باشید. در عوض، می‌توانید از یک ابزار تولید محتوا استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد بدون استخدام طراح، محتوای منحصربه‌فرد ایجاد کنید. هر ماه زمانی را برای تولید محتوا برای ماه آینده اختصاص دهید تا در صورت تمام شدن محتوا همیشه آماده باشید.

همچنین می توانید از محتوایی که دنبال کنندگان و مشتریان شما برای شما ایجاد می کنند استفاده کنید. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به شما این امکان را می دهد که از فالوورها و مشتریان خود بخواهید عکس ها و ویدیوهای آنها را هنگام استفاده از محصولات شما را ارسال کنند. البته، برخی از فالوورهای شما این کار را به صورت رایگان انجام می دهند، اما ممکن است مجبور شوید با ارائه تخفیف برای محصولات، مشتریان را برای ارسال عکس و ویدیو برای این کار تشویق کنید. سپس از این مدارک برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

6. یک تقویم محتوا ایجاد کنید

یک تقویم محتوا ایجاد کنید

ایجاد یک تقویم محتوا می تواند به شما کمک کند تا پست های رسانه های اجتماعی خود را زودتر برنامه ریزی کنید و در وقت شما صرفه جویی کنید. اگر قصد دارید روزانه در رسانه های اجتماعی پست کنید، از یک پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده کنید که به شما امکان می دهد پست ها را در تمام پلتفرم های خود از یک مکان زمان بندی کنید. این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که اثربخشی پست‌های خود را ردیابی کنید و جنبه‌های مختلف استراتژی بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا به شما در ایجاد بهبود در زمان واقعی کمک کند.

7. محتوا را ارزیابی کنید

پس از ارسال مطالب، آن را فراموش نکنید. محتوای خود را مرتباً و مجدداً ارزیابی کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید کدام نوع از پست ها عملکرد خوبی دارند و بیشترین تعامل را در بین مخاطبان هدف خود داشته باشید. ممکن است از آنچه میبینید شگفت زده شوید، بنابراین راهی برای پیگیری لایک ها، نظرات و ترافیک وب سایت خود پیدا کنید تا مطمئن شوید که از موثرترین انواع محتوا در تولید محتوا در شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا