تولید محتواآموزش تولید محتوا

تولید محتوای متنی

پایه ای ترین شکل تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. اساسا برای هر نوع تولید محتوایی اعم از ویدئویی، اینفوگرافیک، پادکست و … بهتر است یک متن داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن تولید محتوای مورد نظر خود را انجام دهید. اما محتوای متنی چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا درخصوص محتوای متنی اهمیت آن و صحبت کنیم.

اهمیت تولید محتوای متنی

اهمیت تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی به عنوان پایه و اساس محتوای پست ها در وبلاگ ها است و همانطور که در مطلب دسته بندی انواع محتوا گفتیم بیشتر جستجوها در پست های وبلاگ ها انجام می شود. به عبارت دیگر در میان انواع محتوا، محتوای متنی وبلاگ ها هنوز اکثریت بازاریابی محتوا را تشکیل می دهند و مشاغلی که از محتواهای متنی باکیفیت در وبلاگ های خود استفاده می کنند 97 درصد لینک های بیشتری به وب سایت های خود دریافت می کنند. چراکه متوای متنی هنوز برای بسیاری از کاربران قابل اطمینان تر است و می توانند به آن اتکا کنند.

فعالان در شبکه های اجتماعی نیز باید به محتوای متنی اهمیت بدهند از کپشن نویسی در اینستاگرام گرفته تا توییت های توییتر نیاز است تا محتوای متنی نوشته شود چراکه تاثیرگذاری عمیقی روی مخاطبان خواهد داشت.

 بنابراین حتی قبل از پرداختن به هر نوع محتوایی به تهیه و تولید محتوای متنی بپردازید تا ذهنتان به یک جمع بندی برسد و بتوانید محتوای مورد نظر خود را (پادکست، ویدئو، شبکه های اجتماعی و…) نیز به بهترین نحو جلو ببرید.

نقش محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی نسبتا جدید و نوظهور است که شامل استفاده از پلتفرم های اینترنتی، فناوری های دیجیتال و دستگاه هایی مانند تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر و غیره می شود. بستر اصلی که بازاریابی دیجیتال بر روی آن انجام می شود رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و سایر موارد مشابه، با هدف اصلی تبلیغ یک محصول یا خدمات است. بازاریابی یعنی همه کارهایی که برای فروش یک محصول به مشتری  انجام می دهید همراه با متقاعد کردن آنها به این موضوع که این محصول تغییر مثبتی در زندگی آنها ایجاد می کند.

دنیای آنلاین این روزها در مقایسه با دنیای فیزیکی بسیار فعال تر است و به بخش مهمی از جامعه ما تبدیل شده است. یکی از دلایل اصلی افزایش محبوبیت استفاده آنلاین این است که اکثر مردم در حال حاضر به تلفن های همراه و اینترنت دسترسی دارند، اکثر ما اوقات فراغت خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به مرور، پست کردن و غیره می گذرانیم. همچنین، اکنون اینترنت مکانی است که بسیاری از مشاغل داخلی و بین المللی در آن در حال وقوع یا توسعه هستند. بازاریابی آنلاین روشی کارآمد و عملی برای تبلیغ یک برند یا محصول خاص، تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بالقوه و هدفمند است که به کسب و کار امکان رشد و شکوفایی بیشتر را می دهد.

صدها روش برای انجام بازاریابی دیجیتال مانند وبلاگ نویسی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وب سایت های تجاری، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی و غیره وجود دارد و البته که فهرست می تواند ادامه یابد و منابع نامحدود هستند. این پلتفرم ها دارای متن هایی هستند که مشتریان، کاربران، خوانندگان و سایر افراد مرتبط را جذب می کنند. متن درون اینها نقش تعیین کننده ای دارد. شما باید یک رویکرد منحصر به فرد داشته باشید و با آخرین خواسته ها سازگار شوید و همچنین می توانید چنین متنی را با استفاده از ابزارهای آنلاین مختلف موجود در اینترنت تولید کنید.

دیجیتال مارکتینگ یک روش بسیار موثر و سودمند برای تبلیغ برند شما و رشد آن است، اما موارد خاصی باعث موفقیت یک برند در بازاریابی دیجیتال می شود که شامل مشخصات برند، چشم انداز، طراحی وب سایت، عکاسی محصول و بسیاری موارد دیگر می شود. یکی از مهم ترین مواردی که باعث موفقیت بازاریابی آنلاین برند می شود، تولید محتوای متنی است. محتوای متنی یک عنصر مهم در بازاریابی دیجیتال است زیرا برند یا محصول را تقویت و تعریف می کند.

محتوای متنی: این اصطلاح به چه معناست؟

محتوای متنی: این اصطلاح به چه معناست؟

محتوای متنی متنی است که شما در وب سایت یا پلتفرم رسانه اجتماعی به صورت هدفمند می نویسید که حاوی تمام اطلاعات، جزئیات، رویه، توضیحات، مزایا و معایب مربوط به محصول یا برند است که به مشتری در مورد محصول مورد نظر خود اطلاع می دهد.

محتوای متنی کلماتی است که شما در قالب محتوا می نویسید که هویت محصول را به جز تصویر بصری آن به تصویر می کشد. بدون محتوای متنی، هر محصول یا برندی ناقص و نامطلوب است زیرا مشتری از اطلاعات حیاتی مربوط به آن بی اطلاع است. اتفاقی که در این شرایط رخ می دهد این است که مشتری از سایت دیجیتال مارکتینگ بازدید می کند و زمانی که تنها مجموعه ای از تصاویر محصول را بدون هیچ گونه اطلاعات مرتبط می بیند، وب سایت را بدون اطلاع از آن ترک می کند و آن را ناقص و بسیار غیر عملی و ناکارآمد می بیند.

بنابراین، این بدان معنی است که هیچ کس هرگز محصول را نخواهد خرید و بازاریابی دیجیتال شما یک شکست بزرگ خواهد بود. بنابراین از این منظر نیز می‌توانیم تصور کنیم که تولید محتوای متنی چقدر برای بازاریابی دیجیتال مهم است، زیرا بدون آن، محصول شما آنطور که باید به فروش نمی‌رسد یا رقابتی نخواهد بود. شما باید چندین تکنیک را برای بهبود دید آنلاین خود و به دست آوردن مشتریان، سفارشات یا ترافیک بیشتر بدانید و تمرین کنید.

نقش محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال

در اینجا چند نکته وجود دارد که نقش تولید محتوای متنی را در بازاریابی دیجیتال توضیح می دهد:

1. ایجاد تعامل

تولید محتوای متنی به ایجاد تعامل بین فروشنده و مشتری کمک می کند زیرا مکالمه ای را شروع می کند که مشتری را راحت تر می کند، او تمام جنبه های محصول را می داند و با اطمینان کامل آن را خریداری می کند و همچنین آنها را قادر می سازد با مشتری ارتباط برقرار کنند. محتوای متنی به فروشنده این امکان را می دهد که با معرفی محصول مشتری را راضی کند و او را وادار به خرید محصول کند.

2. یک زنجیره خوب از بازاریابی را ترویج می کند.

تولید محتوای متنی زنجیره خوبی از بازاریابی را ترویج می کند زیرا معمولاً در بازاریابی فیزیکی با مشتری گفتگو می کنیم که باعث می شود آنها باور کنند که این برند یا محصول پتانسیل خاصی دارد. به همین ترتیب، در بازاریابی دیجیتال، متن یا اطلاعات مشتری را متقاعد می‌کند که این منبع خوبی برای بازاریابی است و می‌تواند بدون هیچ گونه سردرگمی یا سوالی روی برند یا محصول سرمایه‌گذاری کند.

3. ایجاد تصور برای مشتری

عکاسی از محصول می‌تواند مشتری را جذب کند، اما باعث نمی‌شود که آنها آن را بخرند، بنابراین محتوای متنی این تصور را در مشتری ایجاد می‌کند که این محصول (کالا/خدمت) چیزی جدی و مفید است که می‌تواند زمان و تلاش خود را روی آن سرمایه‌گذاری کند.

4. بهینه سازی سئو

نقش محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی سئو برای بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است زیرا باعث می شود برند یا وب سایت شما دارای رتبه برتر باشد و مشتریان بیشتری را جذب کند. ثابت شده است که وب‌سایت‌های برندی که محتوای متنی دقیق و کارآمد دارند نسبت به وب‌سایت‌های بدون محتوای متنی بهینه‌سازی سئوی بیشتری دارند، زیرا ترافیک و تجزیه و تحلیل آن‌ها بسیار کم بود.

5. استفاده خلاقانه از پلتفرم های اجتماعی

محتوای متنی باعث می شود که برند به جای سرگرم کردن مخاطبان خود، از بسترهای اجتماعی به روشی خلاقانه استفاده کند که باعث می شود مخاطب برند یا محصول را جدی بگیرد و با آن صمیمانه برخورد کند.

6. آموزش مردم

محتوای متنی برای بازاریابی دیجیتال بسیار ضروری است، زیرا به مخاطب آموزش می دهد که هدف محصول چیست و چگونه زندگی آنها را آسان و کارآمد می کند.

7. استراتژی متقاعد کننده

تولید محتوای متنی یک استراتژی متقاعد کننده بسیار خوب است، زیرا باعث می شود مخاطب در مورد محصول فکر کند و در نتیجه کار به خرید آن ختم شود. این تکنیک به این دلیل کار می‌کند که کلمات بیشتر از یک تصویر بصری بر روی شخص تأثیر می‌گذارند، زیرا باعث می‌شود به جای دیدن آن یا سرگرم کردن خود با تبلیغ محصول، درباره آن فکر کنند.

چرا نوشتن و تولید محتوای متنی عالی بسیار مهم است؟

محتوای متنی همانطور که گفتیم مهم است اما چرا نوشتن و تولید محتوای متنی عالی  مهم است؟ به عبارت دیگر هر محتوای متنی نمی تواند اهداف شما را برآورده کند. هر روز میلیون ها قطعه محتوا به صورت آنلاین منتشر می شود اما همه موفق نخواهند بود. برای متمایز شدن و تأثیرگذاری بر مشتریان بالفعل (و مشتریان بالقوه)، محتوای شما باید محتوای یونیک بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه تنها باید به خوبی نوشته و طراحی شود، بلکه باید با توجه به نیازهای مخاطبان شما نیز توسعه یافته باشد. تفاوت بین محتوای باکیفیت و بی کیفیت، فاحش و ملموس است، محتوای عالی به نتایج اول جستجو در موتورهای جستجو می‌ رسد در حالی که محتوای ضعیف در فضای خالی اینترنت ناپدید می‌شود.

میزان تلاشی که برای محتوای خود انجام می دهید، با ارزشی که از آن به دست می آورید، نسبت مستقیم دارد. محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می کند:

  • به عنوان یک رهبر فکری معتبر برجسته شوید.
  • مشترکین و لیست ایمیل خود را افزایش دهید.
  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • مشتریان خود را درگیر نگه دارید.
  • پول درآوردید.

چگونه محتوای متنی خود را بهبود بخشیم؟

ارتباط آنلاین یا محتوا بسیار مهم است و اهمیت زیادی در زندگی انسان دارد. ما انسان ها موجودات اجتماعی هستیم که از طرق مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم. همانطور که فناوری در حال پیشرفت است، ما به سمت یک عصر دیجیتال حرکت می کنیم که در آن همه چیز از جمله نحوه تعامل ما در اینترنت انجام می شود.

علاوه بر این، یکی از ویژگی های مهم متن آنلاین این است که جهانی بوده و استانداردهایی برای از بین بردن هرگونه سوء تفاهم در آن تنظیم شده است، زیرا اگر هر فردی از سبک ها و فونت ها بر اساس ترجیحات خود استفاده کند، ممکن است نتوانیم بفهمیم که دیگران چه چیزی را ایجاد کرده یا در چه مورد حرف می زنند و منظورشان چیست. در نتیجه، وضعیت هرج و مرجی به وجود خواهد آمد.

در پایان باز هم تاکید می کنیم تولید محتوای متنی را جدی بگیرید و حتما جدای از رسانه ای که در آن فعالیت می کنید روی محتوای متنی سرمایه گذاری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا