شبکه های اجتماعیتولید محتوا

تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

چگونه محتوای اینستاگرامی با کیفیت ایجاد کنیم تا فالوورها را جذب کنیم؟ چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که دنبال کنندگانتان با پست های شما ارتباط برقرار می کنند و به نوبه خود به شما کمک می کنند تا به عنوان یک کسب و کار در اینستاگرام رشد کنید؟ جواب در چند کلمه ساده نهفته است: محتوای اینستاگرام با کیفیت. در این مقاله نحوه ایجاد محتوای باکیفیت در اینستاگرام برای تبلیغ و رشد برند خود را با هم بررسی می کنیم.

اهمیت تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

اینستاگرام پویاترین پلت فرم رسانه های اجتماعی برای بازاریابان است و اگر می خواهید کسب و کار خود را با این پلتفرم توسعه دهید، ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب بیش از آنچه تصور می کنید مهم است.

اما در مورد استراتژی محتوای اینستاگرام، آیا می دانید چه چیزی را منتشر کنید، چه زمانی و حتی چند وقت یکبار منتشر کنید؟ هنگامی که از اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنید، ایجاد مخاطبانی که درگیر و وفادار به برند شما هستند ضروری است. اما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که این فالوورها با پست های شما ارتباط برقرار می کنند؟

شما باید برای مخاطبانتان محتوای یونیک و باکیفیت تولید کرده و انتشار دهید و آن ها را جذب کنید. برای رسیدن به این هدف چند مرحله وجود دارد که در ادامه به هرکدام از آن ها می پردازیم. اما به طور خلاصه هشت راه برای ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام برای کسب و کار شما عبارتند از:

  • آنچه را که در اینستاگرام پست می کنید را تجزیه و تحلیل کنید.
  • زمان ارسال هر پست در اینستاگرام را مشخص کنید.
  • مشخص کنید که از چه هشتگ هایی استفاده کنید.
  • بررسی کنید که باید هشتگ های خود را در اینستاگرام کجا قرار دهید: قسمت کپشن یا نظرات.
  • تجزیه و تحلیل کنید که چه تعداد هشتگ باید در اینستاگرام استفاده کنید.
  • طول کپشن اینستاگرام خود را ارزیابی کنید.
  • رفتار و واکنش مخاطبان خود را بر اساس محتوای گذشته خود پیش بینی کنید.
  • استراتژی محتوای رقبای خود را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید.

1. آنچه را که در اینستاگرام پست می کنید را تجزیه و تحلیل کنید!

آنچه را که در اینستاگرام پست می کنید را تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که تقویم محتوای خود را ایجاد کردید، به بهترین عملکرد خود توجه داشته باشید تا متوجه شوید که چه نوع پست هایی باعث ایجاد تعامل بهتر می شوند. شما می توانید محتوای خود را بر اساس موارد زیر تجزیه و تحلیل کنید:

  • کلیک لینک بیو اینستاگرام
  • نوع محتوا
  • تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها

کلیک های لینک بیو اینستاگرام را آنالیز کنید.

این مورد معیار بسیار مهمی است که باید بررسی شود. اگر شخصی از پروفایل اینستاگرام شما بازدید کند، به این معنی است که پس از دیدن یکی از پست های شما، یک کلیک اضافی روی پروفایل شما انجام داده و از پروفایل شما بازدید کرده است.

اطمینان حاصل کنید که وقتی شخصی از پروفایل شما بازدید می کند، بفهمد شما چه کسی هستید، چه می کنید و چرا باید شما را دنبال کند؟ اینستاگرام به شما امکان می دهد یک URL به بیو خود اضافه کنید.

شما می توانید موارد زیر را اضافه کنید:

  • آدر وب سایت
  • وبلاگ
  • پادکست
  • هر وب سایت دیگری که می خواهید تبلیغ کنید

برای اطلاع از تعداد کلیک‌های وب‌سایت خود، به Insights -> Accounts Reached بروید.

با تجزیه و تحلیل کلیک های وب سایت خود، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما می خواهند چه محتوایی را از شما ببینند.

2. عملکرد محتوای اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید.

در اینستاگرام، مطمئن شوید که یک استراتژی محتوا برای این پنج محله دارید:

  • فیدها
  • استوری ها
  • لایو یا زنده
  • IGTV
  • ریلزها

توصیه کارشناسان این است که از همه آنها استفاده کنید تا شانس شما برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف افزایش یابد. بنابراین همه آن ها را حتما تست کنید. ابتدا از همه آنها استفاده کنید، سپس به معیارها نگاهی بیندازید و ببینید که 3 پست برتر شما کدام است؟ مخاطبان شما به شما خواهند گفت که چه نوع محتوایی را باید ادامه دهید.

2.1 فید اینستاگرام

اگر برای فید اینستاگرام خود محتوا ایجاد می کنید، از پست های چرخ و فلک (carousel posts) استفاده کنید. طبق مطالعه چرخ فلک اینستاگرام Socialinsider، این نوع محتوا باعث افزایش تعامل شما می شود.

در اینجا ایده های محتوایی برای پست های فید اینستاگرام شما وجود دارد:

آشنایی مخاطبان با تیم: می توانید یک پست چرخ فلک اینستاگرام با همه اعضای تیم خود ایجاد کنید و آنها را به مخاطبان ارائه دهید.

اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید: چیزهایی که کشف کرده اید و می خواهید با انجمن اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

کدهای تبلیغاتی را به اشتراک بگذارید:می توانید یک کد تبلیغاتی ایجاد کنید و از دنبال کنندگان خود دعوت کنید تا با استفاده از آن چیزی بخرند.

2.2. استوری های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام

قسمت سرگرم کننده این است که در استوری های اینستاگرام می توانید از عکس، متن، ویدئو، بومرنگ، استیکر، نظرسنجی، هشتگ، گیف، موسیقی و غیره استفاده کنید. سعی کنید در نحوه نمایش محصول یا خدمات خود خلاق باشید. در اینجا چند ایده محتوا برای پست‌های استوری اینستاگرام شما آورده شده است:

اکشن پشت صحنه: می توانید نگاهی اجمالی به محصول جدید بیاندازید، روز شما چگونه به نظر می رسد، چگونه برای یک وبینار یا جلسه زنده آماده می شوید.

نکات برجسته محصول/خدمت: بحث کنید که محصول شما چه مشکلاتی را برطرف می کند، چه چیزی محصول شما را متفاوت می کند و چگونه به این ایده رسیدید.

محتوای آموزشی ایجاد کنید: ویدیوهای کوتاهی مانند وبینارها، ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید.

2.3. لایو اینستاگرام

با استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام، محتوای شما به جایگاه اول استوری در بالای فیدهای کاربر می‌رسد و فالوورهایی که اعلان‌ها را خاموش نکرده‌اند، پیامی دریافت می‌کنند که به آنها هشدار می‌دهد که در حال پخش زنده هستید.

همچنین، پس از پایان لایو خود، این گزینه را دارید که آن ویدیو را در یک IGTV ذخیره کنید. در اینجا چند ایده محتوا برای لایو اینستاگرام شما آورده شده است:

  • عرضه محصول را اعلام کنید
  • توضیح دهید که مردم چگونه می توانند از محصول یا خدمات شما استفاده کنند
  • میزبان یک پرسش و پاسخ با مخاطبان خود باشید
  • با استفاده از ویژگی «افزودن دوست، add a friend» با شخصی مصاحبه کنید

2.4. IGTV

محتوای ویدیویی چه جزئی از صنعت شما باشد و چه پلتفرم رسانه اجتماعی ترجیحیتان، باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. IGTV یک راه عالی برای ایجاد محتوای ویدیویی جذاب برای مخاطبان شما است.

در اینجا چند ایده برای محتوای IGTV شما وجود دارد:

  • فیلم های آموزشی
  • ویدیوهای قدیمی را تغییر کاربری دهید
  • خلاصه قسمت های پادکست
  • توضیح چیزی

2.5. ریلزها

ریلزها

ریلزهای اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای را با فیلتر، متن و موسیقی در برنامه اینستاگرام ایجاد کنید. آنها سرگرم کننده، منحصر به فرد و جذاب هستند. چند ایده محتوا برای ریلزهای اینستاگرام شما:

  • داستان گویی انجام دهید
  • قبل و بعد را نشان دهید
  • نکات و ترفندها را ارائه دهید
  • به یک موضوع ترند شده و محبوب بروید

3. تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها را تجزیه و تحلیل کنید.

ذخیره و اشتراک گذاری دو معیار ضروری برای تعیین عملکرد محتوای شما در اینستاگرام و نوع محتوایی هستند که باید پست کنید. از خودت بپرس:

چه نوع محتوایی باعث می شود دنبال کنندگان من بخواهند یک پست را ذخیره کنند؟ شاید نکات، ترفندها، محتوای آموزشی، محتوای پشت صحنه یا نحوه انجام آن. کمی برای پاسخ به این سوال وقت بگذارید. همین سوال در مورد اشتراک گذاری پست های شما نیز صدق می کند. چه نوع محتوایی می توانید به عنوان بخشی از برند خود ایجاد کنید که کسی را تشویق کند آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد؟ این اطلاعات به شما کمک می‌کند محتوایی بسازید که با مخاطبانتان ارتباط بهتری داشته باشد.

2. مشخص کنید چه زمانی در اینستاگرام پست بگذارید.

به طور کلی، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، زمان ناهار یا عصر است که افراد در پایان برنامه کاری خود هستند. برای تجزیه و تحلیل بهترین زمان برای ارسال پست برای برند و کسب و کار خود در اینستاگرام، در اینجا چهار راه وجود دارد:

مناطق زمانی برتر خود را شناسایی کنید و ببینید چه زمانی فالوورهای شما آنلاین هستند: این اطلاعات از طریق برنامه تجزیه و تحلیل بومی در دسترس هستند.

زمان های مختلف ارسال را تست کنید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری کنید که رقبای شما چه زمانی پست می گذارند.

رفتار صنعت خود را پیگیری کنید.

3. آنالیز کنید که از چه هشتگ هایی در اینستاگرام استفاده کنید

از چه هشتگ هایی در اینستاگرام استفاده کنید

اکثر افراد معمولاً هنگام استفاده از هشتگ در اینستاگرام گیج می شوند. حتی اگر هشتگ‌ها بسیار باورنکردنی هستند، استفاده بیش از حد از آن‌ها، اوضاع را برای نرخ تعامل شما در اینستاگرام بهتر نمی کند. برعکس، آنها می توانند دیگران را گیج کنند و ممکن است مخاطب مناسب را جذب نکنند.

هشتگ ها کلمات کلیدی هستند که می توانید از آنها برای سازماندهی پست های خود در اینستاگرام استفاده کنید و به مردم کمک کنید تا برند شما را سریع شناسایی کنند. قدرت هشتگ از افرادی است که از کلمات کلیدی مشابه استفاده می کنند. اگر روی یک هشتگ کلیک کنید، باید به پست های بیشتری در همان موضوع دسترسی داشته باشید. به علاوه، اگر به آن موضوع علاقه دارید، می توانید یک هشتگ را در اینستاگرام دنبال کنید.

نوع هشتگ هایی که استفاده می کنید به احساساتی که می خواهید ابراز کنید، محصولاتی که می خواهید توصیه کنید و افرادی که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید بستگی دارد. همچنین می توانید از آنها برای شناسایی برند، مکان ها یا رویدادهای خود استفاده کنید.

انواع مختلفی از هشتگ ها وجود دارد که می توانید برای ارتقاء برند یا محصولات خود از آنها استفاده کنید. می توانید از یکی از این موارد استفاده کنید:

  • هشتگ های عمومی
  • هشتگ های مارک دار
  • هشتگ های موضوعات خاص (Niche hashtags)
  • هشتگ های مرتبط با جامعه و موضوعات اجتماعی
  • هشتگ های مکان

روش هایی برای اندازه گیری عملکرد هشتگ خود از پست ها وجود دارد و می‌توانید هشتگ‌های برند خود را با استفاده از ابزارهای تحلیلی ردیابی کنید که در این صورت لیستی از معیارهایی که دریافت خواهید کرد عبارتند از:

  • پرکاربردترین هشتگ ها
  • جذاب ترین هشتگ ها
  • هشتگ هایی که بیشتر به کاربران نشان داده می شوند
  • میانگین هشتگ در هر پست

4. بررسی کنید که هشتگ خود را در کجا قرار دهید: شرح یا نظر

هشتگ خود را در کجا قرار دهید: شرح یا نظر

کپشن یا نظرات؟ مساله این است.

برخی افراد هشتگ ها را در کپشن، انتهای پست یا در اولین نظر قرار می دهند. بسته به ROI اینستاگرام خود، باید آزمایش کنید که چه چیزی برای حساب شما بهتر است. با این حال، بر اساس آخرین تحقیقات ما در مورد داده های هشتگ های اینستاگرام، 87.7٪ از برندها هشتگ ها را در کپشن قرار می دهند.

آیا می خواهید هشتگ یک کمپین را تبلیغ کنید و می خواهید مردم با استفاده از آن هشتگ پست ها را به اشتراک بگذارند؟ سپس بهتر است از آن در کپشن استفاده کرده و آن را قابل مشاهده کنید.

5. تجزیه و تحلیل کنید که از چه تعداد هشتگ باید استفاده کنید.

اینستاگرام به ازای هر پست فقط 30 هشتگ را مجاز می کند. محتوای هشتگ‌ها معمولاً مکالمات بیشتری را جذب می‌کند، اما بسیاری از هشتگ‌ها ممکن است کسب‌وکار شما را به صورت اشتباه معرفی کنند یا دنبال‌کنندگان اشتباهی را جذب کنند.

6. طول کپشن اینستاگرام خود را ارزیابی کنید

وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، همه چیز تغییر کرده است و ارائه کپشن عالی اینستاگرام واقعاً بسیار سخت است. آیا باید یک «متن سریع» با یک کلمه و ایموجی بنویسید؟

معیارهایی که به شما کمک می کند بفهمید که طول بهینه عنوان برای کسب و کار شما چقدر است:

  • توزیع نظرات
  • توزیع لایک
  • برداشت ها

به خاطر داشته باشید که اکثر افراد خیلی سریع در فیدهای اینستاگرام اسکرول می کنند. اگر در مورد طولانی بودن کپشن شک دارید، آن را  مختصر  نگه دارید.

در سه خط اول، مطمئن شوید که پیام مهم را درج کرده اید و اطمینان حاصل کنید که عنوان توجه کاربران را حفظ می کند و آنها را برای انجام اقدامات مورد نظرتان تحت تأثیر قرار می دهد.

7. رفتار مخاطبان خود را بر اساس محتوای گذشته پیش بینی کنید.

رفتار مخاطبان خود را بر اساس محتوای گذشته پیش بینی کنید

اقدامات افراد در اینستاگرام منبع خوبی برای اطلاعات است. می‌توانید محتوایی را که پست می‌کنند یا با آن تعامل دارند، علاوه بر علایق، رفتارها، جمعیت‌شناسی آن‌ها تجزیه و تحلیل کنید. شما می توانید از داده های رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی در مورد بازاریابی آینده و نزدیک شدن به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

این بینش ها به شما کمک می کند آینده الگوها و روندهای خرید را پیش بینی کنید. همچنین به پیش بینی محصولاتی که مشتریان بالقوه می خواهند و زمانی که آنها می خواهند کمک می کند. پس از درک روندها، موفق خواهید شد انتظارات مشتریان خود را برآورده کنید.

8. استراتژی محتوای رقبای خود را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید.

هنگامی که در مرحله برنامه ریزی هستید، باید دو نوع رقیب در اینستاگرام را در نظر بگیرید:

گروه اول به رقبای برتر برند یا کسانی که احتمالاً بر درآمد سالانه شما تأثیر می گذارند مربوط می شود.

گروه دیگر رقبا شامل رقبای مشتاق یا برندهایی است که شما به دنبال آنها بوده اید.

نکته حرفه ای!

برای پیشی گرفتن از رقبا و افزایش آگاهی از برند خود در شبکه های اجتماعی، معیارهای رقابتی اینستاگرام ایجاد کنید و صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

سخن پایانی

استراتژی محتوای خود را در اینستاگرام چگونه تحلیل می کنید؟ از چه ابزارهایی برای اندازه گیری موثر KPI خود استفاده خواهید کرد؟ فرآیند شما برای ایجاد محتوای باکیفیت در اینستاگرام چیست؟

امروزه، مدیران رسانه های اجتماعی با فهرستی از معیارهایی که باید دنبال کنند، روبه رشد هستند. اندازه‌گیری تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار دشوار باشد. مراحل توضیح داده شده در این مقاله را دنبال کنید تا با استراتژی محتوای خود در صدر قرار بگیرید. برای تجزیه و تحلیل پست های خود در اینستاگرام و ایجاد معیارهایی برای کسب و کار خود، جلسات هفتگی یا حداقل ماهانه ترتیب دهید.

3.4/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا