تولید محتواآموزش تولید محتوا

تعریف برچسب گذاری (تگ) در بازاریابی محتوا

تگ کردن چیست؟ در دنیای بازاریابی محتوا، برچسب گذاری به افزودن کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی به یک محتوا اشاره دارد تا یافتن یا لینک دادن به آن آسان‌تر شود. برچسب‌گذاری می‌تواند ابزار ارزشمندی برای بازاریابان محتوا باشد، زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا قسمت‌های متنی خاص را در یک نوشته به صورت برجسته تر هدف قرار دهند و رتبه‌بندی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) سایت خود را بهبود بخشند.

با کلمات کلیدی در سراسر یک وب سایت، بازاریابان محتوا می توانند اطمینان حاصل کنند که سایت آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای آن عبارات خاص بالاتر ظاهر می شود. بنابراین، برچسب‌گذاری می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا محتوای خود را در معرض دید بیشتری قرار دهند و ترافیک را به سایت‌هایشان بازگردانند.

هنگامی که از تگ ها به طور موثر استفاده می شود، همچنین می تواند به شما کمک کند بفهمید کدام موضوعات برای مخاطبان شما مهم هستند و نشان می دهد کدام کلمات کلیدی بیشتر در سایت شما ظاهر می شوند.

شکل های مختلف برچسب گذاری در بازاریابی محتوا چیست؟

شکل های مختلف برچسب گذاری در بازاریابی محتوا چیست؟

تگ گذاری وبلاگ

برچسب های وبلاگ یکی از اشکال برچسب گذاری در بازاریابی محتواست و کلمات و عباراتی هستند که بهترین ها را در مقاله توصیف می کنند. آنها مانند چسب هایی هستند که پست های دیگر شما را در کنار هم نگه می دارند. بنابراین، برچسب ها نقش خوشه هایی را دارند که موضوع را به راحتی برای مشتریان خود در دسترس قرار می دهند.

بنابراین، هنگام آپلود پست جدید در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS)، اضافه کردن برچسب را فراموش نکنید.

برچسب گذاری در رسانه های اجتماعی برای پست ها

تگ های رسانه های اجتماعی کلماتی هستند که به کاربران کمک می کنند مطالب را به راحتی پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر به‌روزرسانی مربوط به یک رویداد جشنواره موسیقی جدید را دیده‌اید و به خاطر نمی‌آورید که چه کسی آن را ارسال کرده است، می‌توانید برچسب‌ها را جستجو کنید و در کمتر از 2 دقیقه آن را پیدا کنید.

توییتر پلتفرم رسانه اجتماعی بود که استفاده از هشتگ ها را ترویج می کرد. اما اکنون، سایر کانال های معروف مانند اینستاگرام، تیک تاک، لینکدین و فیس بوک از آن برای ارائه تجربه کاربری بهتر و بهبود یافتن پست ها استفاده می کنند. هشتگ به سادگی یک کلمه یا عبارت است که با علامت # پیشوند آن قرار می گیرد. با کلیک کردن، کاربران را به تمام پست های حاوی آن هشتگ می برد و پیگیری و جمع آوری اطلاعات در مورد آن را برای افراد علاقه مند به یک موضوع خاص آسان می کند.

برچسب های تصاویر

برچسب گذاری تصاویر فرآیند اختصاص کلمات کلیدی به عناصر موجود در یک تصویر است. این کار امکان جستجوی موثرتر تصاویر را بر اساس تگ ها فراهم می کند.

چرا باید از برچسب ها استفاده کرد؟

چرا باید از برچسب ها استفاده کرد؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید هنگام تولید محتوا از برچسب گذاری کنید.

محتوای خود را قابل جستجو کنید

اولین و واضح ترین مزیت استفاده از برچسب گذاری در تولید محتوای یونیک این است که محتوای شما را قابل جستجو می کند. افراد می توانند مقاله یا پست وبلاگ شما را با جستجوی برچسب(هایی) که استفاده کرده اید پیدا کنند. اگر آنها به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع خاص هستند و نمی دانند از کجا شروع به جستجو کنند، مفید است.

آرشیو وبلاگ را ایجاد کنید

برچسب گذاری همچنین به ایجاد آرشیو از محتوای شما کمک می کنند. وقتی کسی یکی از مقالات شما را می خواند، ممکن است بخواهد مطالب بیشتری را که در مورد همان موضوع نوشته اید بررسی کند. اگر از برچسب‌های مرتبط استفاده کرده‌اید، آن‌ها به راحتی می‌توانند با کلیک کردن بر روی لینک برچسب زیر عنوان این کار را انجام دهند. همچنین به آنها کمک می کند تا دیدگاه شما را در مورد موضوع و نحوه پیشرفت شما به عنوان نویسنده در طول زمان درک کنند.

دید بهبود یافته

علاوه بر این، استفاده از برچسب گذاری باعث می‌شود که محتوای شما توسط افرادی که آن را نمی‌بینند دیده شود. به عنوان مثال، اگر مقاله ای را در وبلاگ خود ارسال می کنید اما از هیچ برچسبی استفاده نمی کنید، فقط برای افرادی که مستقیماً از وبلاگ شما بازدید می کنند قابل مشاهده است. با این حال، اگر از برچسب‌های مرتبط استفاده می‌کنید و شخص دیگری مقاله شما را در وب‌سایت یا پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارد، هرکسی که روی آن برچسب‌ها کلیک کند می‌تواند آن را پیدا کند. این کار دسترسی به محتوای شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند مخاطبان بیشتری بسازید.

بازدیدکنندگان روی برچسب هایی کلیک می کنند که آنها را به مقاله شما هدایت می کند. سپس، آنها ممکن است در وب سایت شما بمانند و حتی یک درخواست خرید از محصول شما را ثبت کنند.

برچسب‌ها همچنین محتوا را از محدود شدن به رویت در پلتفرم پست شده یا میزبانی شده آن آزاد می‌کند. به عنوان مثال، اگر ویدیویی را در YouTube ارسال کنید اما از هیچ برچسبی استفاده نکنید، فقط برای افرادی که مستقیماً از YouTube بازدید می کنند قابل مشاهده است. با این حال، اگر از برچسب‌های مرتبط استفاده می‌کنید و شخص دیگری ویدیوی شما را در وب‌سایت یا وبلاگ خود قرار دهد، هر کسی که از وب‌سایت آنها بازدید می‌کند می‌تواند آن را ببیند. در معرض دید قرار گرفتن محتوای شما افزایش می یابد و به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

مزایای محتوای برچسب گذاری شده برای سئو چیست؟

مزایای برچسب گذاری

به مشتریان تجربه شخصی می دهد

Google Discover و Pinterest نمونه‌هایی از برچسب‌گذاری برای شخصی‌سازی فید هستند. این یک فید خبری شخصی است که آخرین داستان ها و مقالات را بر اساس علایق کاربران نشان می دهد. با برچسب گذاری صحیح محتوا، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت یا وبلاگ شما در فیدهای کاربران ظاهر می شود.

برای تجزیه و تحلیل خوب است

برچسب گذاری و استفاده از تگ ها ردیابی نتایج عملکرد در تجزیه و تحلیل را ساده تر می کند. این افزایش هوش داده ها می تواند به تصمیم گیری های تجاری کمک کند. این رویکرد داده ها را افزایش می دهد و درک اینکه چه محتوایی مصرف می شود و چگونه بر خوانندگان تأثیر می گذارد را آسان تر می کند.

بهبود دید در موتورهای جستجو

یوتیوب، نتفلیکس و سایر پلتفرم‌های چند رسانه‌ای از برچسب‌گذاری برای مشاهده کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا در گوگل برای ژانرهای فیلم یا دسته‌های ویدیو رتبه‌بندی شوند. برچسب‌گذاری همچنین تجربه کاربری بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد و افراد آسان‌تر راهنمایی می‌شوند تا آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند.

چگونه برچسب های مناسب برای محتوای خود انتخاب کنیم؟

با کفش های بازدید کننده راه بروید.

هنگام برچسب گذاری محتوای خود، بسیار مهم است که بدانید بازدیدکننده به دنبال چه چیزی است. هنگام جستجوی این محتوا احتمالاً از چه کلمات یا عباراتی استفاده می کنند؟ اگر بتوانید آن کلمات کلیدی و عبارات را هدف قرار دهید، به احتمال زیاد در نتایج جستجوی آنها ظاهر خواهید شد.

سئو همیشه باید هنگام انتخاب برچسب ها مورد توجه قرار گیرد. با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آنها در تگ های خود می توانید بازدیدکنندگان بالقوه بیشتری را به محتوای خود جذب کنید.

برچسب ها را کوتاه نگه دارید.

برچسب های خود را برای موضوعات خاص تکرار کنید.

هنگامی که از یک برچسب برای یک موضوع خاص استفاده می کنید، به آن پایبند باشید و از آن برای پست های دیگر نیز استفاده کنید. بنابراین، خوانندگان شما بر روی برچسب کلیک کرده و وبلاگ های مرتبط را بررسی می کنند.

بیش از حد خاص نباشید.

موتورهای جستجو به کاربران این امکان را می دهند که کلمه را آزادانه تایپ کنند، (آنها محدود به استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات خاصی نیستند). در عوض، آن‌ها می‌توانند از هر کلمه‌ای که در هنگام توصیف چیزی که به دنبال آن هستند استفاده کنند. همچنین به این معنی است که هر چه یک برچسب به محتویات یک سند نزدیکتر باشد، احتمال اینکه توسط موتور جستجو ارزشمند تلقی شود، بیشتر می شود. کاربران احتمالاً هنگام جستجوی اطلاعات از آن کلمات خاص استفاده می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا