تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا و رتبه بندی سئو چقدر است؟

محتوای وب سایت شما پایه و اساس هر استراتژی سئوی است که در وب سایت خود پیاده سازی می کنید. این موضوع اساساً سوختی است که ماشین را به حرکت در می آورد. بنابراین، به چه میزان سوخت نیاز دارید یا تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا (طول محتوا) چقدر باید باشد تا بر رتبه بندی جستجوی خود تأثیر بگذارد؟
اگر در اینترنت جستجو کنید ” تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا به منظور بهبود سئو” یا چیزی مشابه آن، پاسخ های متفاوتی از منابع متعدد پیدا خواهید کرد. با توجه به Search Engine Land، محتوای طولانی تر (بیش از 1000 کلمه) به وب سایت ها کمک می کند تا در نتایج جستجو نشان داده شوند. فوربس نشان می دهد که میانگین 600-700 کلمه در هر صفحه برای سئو بهینه است. فوربس همچنین بیان می کند که وب سایت هایی با کمتر از 300 کلمه در هر صفحه بر اساس استانداردهای گوگل اصطلاحا “thin” در نظر گرفته می شوند و به احتمال زیاد در جستجو رتبه بالایی ندارند. تعیین بهترین استراتژی محتوا برای سئو در بهترین حالت ممکن است گیج کننده باشد. با این حال، شناسایی بهترین استراتژی محتوا و تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا به کسب و کار و وب سایت شما برمیگردد.
تعداد ایده آل کلمات برای صفحات وب و مقالات وبلاگ

بنابر آنچه که در پاراگراف قبل گفتیم آیا تمام صفحات وب شما باید بیش از 1000 کلمه داشته باشند؟ نه، اما ما پیشنهاد می کنیم که اکثر صفحات وب شما حاوی حدود 600 کلمه یا بیشتر باشند.
البته صفحاتی در سایت شما وجود دارند که نیازی به طولانی بودن ندارند. به عنوان مثال، یک صفحه “تماس با ما” یا یک مقاله اعلامیه و خبر مختصر نیازی به تعداد زیادی کلمه ندارند. اما، طبق تجربه ما، صفحاتی با 600 کلمه یا بیشتر، بیشترین نتایج مثبت را هم برای بازدیدکنندگان وب سایت و هم برای بهینه سازی موتورهای جستجو داشته اند.
دلیلش هم ساده است. محتوای بیشتر به سادگی به صفحه شما پتانسیل بیشتری برای ارائه ارزش به بازدیدکنندگان می دهد. خب اجازه دهید موضوع تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا را با یک مثال بررسی کنیم:
تصور کنید دو رقیب هر کدام یک وبسایت دارند. در این وب سایت صفحه ای وجود دارد که خدمات را بیان میکند. شرکت A آن صفحه را با 100 کلمه پر می کند که به سادگی آن خدمات را توصیف می کند. با این حال، شرکت B آن صفحه را با 1000 کلمه پر می کند. این نه تنها خط خدمات را توصیف می کند، بلکه آنچه را که آن شرکت را نسبت به بقیه منحصربفرد می کند، یا آنچه در هنگام دریافت آن سرویس باید انتظار داشت، نوع جدول زمانی را که می توانید با این سرویس پیش بینی کنید و موارد دیگر را توصیف می کند. صفحه شرکت B به وضوح این پتانسیل را دارد که به بازدیدکنندگان ارزش بیشتری بدهد.
توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان مجبور نیستند کل آن صفحه را بخوانند. آنها میتوانند فقط اطلاعاتی را که میخواهند مصرف کنند، اما صرفاً رضایت بیشتری وجود دارد که میتوان با نسخه اضافی ارائه کرد.
گوگل به خوبی از این مفهوم آگاه است. در واقع، تمام هدف گوگل ارائه نتایج ارزشمند به کاربران است. بنابراین، ما معمولاً می بینیم که صفحات با کلمات بیشتر در صفحات نتایج جستجو نسبت به صفحات مشابه با کلمات کم رتبه بهتری دارند.
به طور کلی پاسخ روشنی برای تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا در هر صفحه به منظور رسیدن به بهترین نتایج SEO وجود ندارد. بر اساس رتبهبندی SERP مشتریان خود در طول زمان، توصیه میکنیم محتوای وبسایت را براساس فاکتورهای کلیدی و نه تعداد کلمات خاص توسعه دهید، زیرا میدانیم که برند و پایگاه مشتری هر مشتری، طول محتوا را تعیین میکند تا تعداد کلمات کلی.
میزان محتوایی که برای سئو می نویسید به موارد زیر بستگی دارد:

نوع کسب و کار شما
شرکت هایی که نیاز به ارسال اطلاعات در مورد خدمات کلیدی، فلسفه و غیره دارند، باید محتوایی تولید کنند که هر یک از آن جنبه ها را توضیح دهد.
به عنوان مثال، دندانپزشکان و پزشکان باید تا حد امکان جنبه های یک خدمت یا روش را توضیح دهند تا بیماران بتوانند در مورد آن روش یاد بگیرند و تا حد امکان در یک صفحه به سوالات پاسخ دهند.
یک شرکت بازسازی خانه، شرکت طراحی یا عکاسی بیشتر به تصاویر قبل و بعد و عکس های زیبایی تکیه می کند.
پیچیدگی یا سادگی آنچه در مورد آن می نویسید
محتوای وب سایتی بنویسید که به سوالات مشتریان شما پاسخ دهد. تراکم محتوا برای سئو مهم است. مطمئن شوید که محتوای شما کامل است. بسیاری از شرکت ها مطالبی را در مورد خدماتی می نویسند که فقط یک نمای کلی از آنچه انجام می دهند یا ارائه می دهند ارائه می کنند. توصیه میکنیم محتوایی بنویسید که فرآیند را توضیح دهد و شرکت شما را در آن فرآیند منحصر به فرد کند و در عین حال به سؤالات رایج مشتریان پاسخ دهید.
با حرکت به سمت جستجوی صوتی، ما همچنین توصیه می کنیم که سؤالات را طوری ساختار دهید که گویی آنها را در تلفن خود می پرسید. به عنوان مثال، به جای نوشتن «بهترین طول محتوای وب سایت برای سئو» یا «بهترین تعداد کلمات وب سایت برای سئو»، سؤالات خود را به این صورت پیش نویس کنید: « تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا و سئو چقدر است؟» اساساً، سؤالات خود را همانطور که مشتریان شما صحبت می کنند یا از آنها می پرسند، بنویسید.
کیفیت محتوا
صرف نظر از طول محتوا، نسخه شما باید محتوای باکیفیت باشد به جای آنکه بیش از حد به کمیت پرداخته شود. فقط برای طولانیتر کردن محتوا، متن را پر نکنید. آنچه را که برای ارائه خدمات خود نیاز دارید بنویسید و به سوالات پاسخ دهید.
محتوای منحصر به فرد وب سایت خود را بنویسید. محتوا را از وب سایت های دیگر «کپی» نکنید، زیرا گوگل آن را به عنوان محتوای تکراری می بیند که احتمالاً به نوعی صفحه شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
نکته پایانی در مورد تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا
اگرچه ما نکات اصلی در موضوع تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا را بیان کردیم و حداقل ۶00 کلمه در هر صفحه را توصیه می کنیم (این صفحات غیر از صفحاتی مانند تماس با ما یا خبر هستند). با این حال، محتوا را برای هر صفحه وب به صورت جداگانه توسعه دهید. برخی از صفحات وب سایت شما ممکن است فقط ۶00 کلمه نیاز داشته باشند و صفحات دیگر ممکن است شامل بیش از 1300 کلمه باشند. هر بار یک صفحه را در نظر گرفته و روی کیفیت محتوای خود تمرکز کنید.