تولید محتواسئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

بک لینک چیست و چرا برای سئو مهم ست؟

بک لینک ها (backlink) یکی از مهم ترین جنبه های سئو هستند زیرا به موتورهای جستجو مانند گوگل نشان می دهند که وب سایت شما دارای اعتبار است، به خصوص اگر دامنه های معتبر دیگری به آن لینک داده شوند. اما، بک لینک چیست؟ داشتن یک استراتژی موثر برای ایجاد بک لینک کلید تضمین موفقیت شما در SERP است. هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری به دست آورید، می توانید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

برای متمایز شدن در یک بازار شلوغ، باید راه‌هایی را بیابید که مشتریان جدیدی را به سمت خود بیاورید. ممکن است قبلاً در مورد SEO و اینکه چگونه می تواند با کمک به رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) ترافیک وب سایت واجد شرایط بیشتری را به ارمغان بیاورد، می دانید.

با این حال، سئو پیچیده است و برای صاحبان مشاغل کوچک درک هر عامل رتبه‌بندی که بر محل قرارگیری آنها در SERP تأثیر می‌گذارد، دشوار است و در نهایت بر تعداد بازدیدکنندگان وب آنها تأثیر می‌گذارد.

بک لینک چیست؟

اگر در مورد سئو اطلاعات کمی دارید، ممکن است ندانید که “بک لینک چیست؟” backlink های سئو لینکی از یک وب سایت دیگر به وب سایت شما هستند. بک لینک های با کیفیت بالا می توانند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند و دید در جستجو را بهبود بخشند و به ترافیک بیشتری وارد وب سایت شما می شوند.

backlink تنها یکی از جنبه های سئو است. از آنجایی که بک لینک کردن خارج از وب سایت شما انجام می شود، به جای سئوی درون صفحه، سئوی خارج از صفحه نامیده می شود که به محتوای سایت شما اشاره دارد. بک لینک های با کیفیت بالا مانند تایید هستند. آنها توصیه ای از یک وب سایت دیگر برای مشاهده محتوای خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص هستند.

در نهایت، بک لینک ها نحوه تعیین اعتبار و مرتبط بودن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو برای پرس و جوهای جستجو هستند. از آنجایی که هرچه محتوای وب سایت شما معتبرتر باشد، گوگل به شما پاداش بیشتری خواهد داد، backlink برای سئو ضروری است.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

اکنون که فهمیدید backlink چیست، ممکن است بپرسید که چرا آنها مهم هستند. بک لینک های سئو به روش های مختلف باعث رشد وب سایت می شوند. اگر می خواهید در صفحه اول SERP ها رتبه بندی کنید، باید از رقبای خود متمایز شوید. متأسفانه اکثر مشاغل کوچک نوعی سئو را انجام می دهند. با این حال، برای کسب و کارهای کوچک، سئو به طور معمول محدود به تلاش های درون صفحه است که شامل کلمات کلیدی هدفمند در محتوای وب سایت می شود تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک وب بیشتری کسب کند.

بک لینک ها در سئو رتبه شما را بهبود می بخشند زیرا کیفیت و کمیت لینک ها را به عنوان معتبر بودن و رای اعتماد سایر وب سایت ها در نظر می گیرند. بنابراین، هرچه وب سایت شما backlink بیشتری داشته باشد، می تواند رتبه بالاتری برای عبارات جستجو داشته باشد. اگرچه همیشه اینطور نیست، اما می تواند رتبه صفحه شما را برای عبارات جستجوی مرتبط افزایش دهد. اما مطمئناً، بسیاری از عوامل دیگر مانند سئو داخلی و سرعت صفحه وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ایجاد backlink همچنین یافتن وب سایت را به صورت آنلاین آسان تر می کند و دید شما را بهبود می بخشد. موتورهای جستجو محتوایی را برای کراول کردن با مشاهده صفحاتی که قبلاً خزیده اند، و بازدید مجدد از محبوب ترین صفحات پیدا می کنند. وقتی شروع به بک لینک می کنید، موتورهای جستجو ممکن است محتوای شما را راحت تر کشف کنند.

علاوه بر این، بک لینک ممکن است بازدیدکنندگان بیشتری از وب سایت را از طریق ترافیک ارجاع به شما ارائه دهد. افرادی که یک وب سایت محبوب را مطالعه می کنند ممکن است روی بک لینک های شما کلیک کنند و آنها را به صفحه مربوطه بیاورند تا اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع خاص پیدا کنند.

بک لینک ها همچنین می توانند اعتبار دامنه شما را افزایش دهند. در حالی که اعتبار دامنه یک عامل رتبه بندی گوگل نیست، بسیاری از ابزارهای SEO از این معیار برای کمک به شناسایی راه هایی برای بهبود استراتژی شما با مقایسه شما با رقبا استفاده می کنند. در نهایت، هرچه اعتبار دامنه شما بالاتر باشد، احتمال بیشتری برای کسب رتبه های برتر در SERP ها وجود دارد.

بنابراین، اگرچه اعتبار دامنه یک عامل رتبه‌بندی نیست، استفاده از آن برای اندازه‌گیری بهبود می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا تلاش‌های شما باعث بهبود رتبه‌بندی شما می‌شود یا خیر.

بک لینک ها همچنین باعث افزایش آگاهی از برند آنلاین می شوند. شرکت ها هرگز نباید سرمایه گذاری در کمپین های آگاهی از برند را متوقف کنند زیرا آنها همیشه باید با برجسته کردن محصولات و خدمات جدید مشتریان جدیدی را جذب کنند. با کسب backlink از وب سایت های معتبر که هزاران بازدید کننده ماهانه دارند، می توانید با دستیابی به بازدیدکنندگان وب سایت دیگر، آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

بک لینک دادن نسبتاً آسان است، اما زمان و استراتژی می طلبد. با این حال، برای ساخت backlink برای وب سایت خود نیازی به متخصص سئو ندارید.

آیا بک لینک در بازاریابی معایبی هم دارد؟

آیا بک لینک در بازاریابی معایبی هم دارد؟

در حالی که اگر می خواهید صفحات وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بندی شود، بک لینک ضروری است، اگر اشتباه انجام شود، ساخت بک لینک می تواند فاجعه بار شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو دستورالعمل های خاصی برای نحوه کسب backlink توسط وب سایت ها دارند. جمع آوری بک لینک هایی که برخلاف قوانین گوگل هستند، می تواند کل استراتژی سئوی شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث کاهش رتبه شما شود.

ایجاد backlink بیش از حد برای موتورهای جستجو هرزنامه محسوب می شود. از آنجایی که سال ها پیش، بازاریابان از آسان بودن خرید بک لینک برای وب سایت خود استفاده کردند، موتورهای جستجو بک لینک های اسپم را سرکوب کردند. با این حال، دریافت بیش از حد backlink خیلی سریع می تواند باعث شود موتورهای جستجو فکر کنند که شما درگیر تاکتیک های کلاه سیاه SEO هستید.

این بک لینک ها، که به عنوان بک لینک های سمی شناخته می شوند، ممکن است همگی دارای یک Anchor text باشند یا از وب سایت هایی با امتیاز اعتماد پایین آمده باشند.

علاوه بر این، حتی اگر بک لینک های سئو یک عامل رتبه بندی مهم هستند، آنها تنها عامل رتبه بندی نیستند. صرف زمان زیاد برای ایجاد بک لینک و تولید نکردن محتوای با کیفیت کافی برای وب سایت شما که هدف کاربر را برآورده می کند و از کلمات کلیدی استفاده می کند، از رتبه بندی صفحات وب شما برای کلمات کلیدی هدف خود جلوگیری می کند.

بک‌لینک کردن نیز زمان‌بر است و بسیاری از افرادی که سعی می‌کنند به تنهایی بک‌لینک را انجام دهند، به وب‌سایت‌های بی‌کیفیت زیادی برخورد می‌کنند که ممکن است تأثیر معکوس بر رتبه‌بندی شما داشته باشد. در عوض، باید بک لینک های با کیفیت بالا را از سایر وب سایت های معتبر و محبوب دنبال کنید.

حتی اگر صفحات با رتبه برتر معمولا بیشترین بک لینک ها را دارند، کسب و کارهای کوچک باید انرژی خود را به جای استفاده از بیشترین تعداد بک لینک، روی ساخت backlink با کیفیت متمرکز کنند.

یک بک لینک خوب چیست؟

در حالی که تعداد زیادی backlink بد وجود دارد، دانستن ویژگی های یک بک لینک خوب می تواند به شما در ایجاد استراتژی بک لینک مناسب کمک کند. بهترین بک لینک ها مرتبط، معتبر هستند و ترافیک ارجاعی را به سایت شما می آورند.

یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر گرفته شود مربوط بودن است. بک لینک های شما باید در سایت ها یا صفحات مرتبط با صفحه ای که به اشتراک می گذارید باشد. به عنوان مثال، اگر محصولات مرتبط با سگ را می فروشید، می توانید به دنبال فرصت های backlink در وبلاگ های حیوانات بگردید. علاوه بر این، خوانندگان وبلاگ مرتبط با سگ بیشتر از خوانندگان وبلاگ زیبایی روی لینک شما کلیک می کنند.

بک لینک خوب چیست؟

اعتبار یکی دیگر از ملاحظات مهم است زیرا بک لینک های سایت های معتبر دارای کیفیت بالاتری هستند و قدرت خود را به صفحه وب شما منتقل می کنند. البته، این همیشه درست نیست، زیرا اختیارات بین همه بک لینک ها در یک صفحه وب خاص تقسیم می شود. متأسفانه، وب‌سایت‌های با اعتبار بالا همیشه ترافیک بالایی ندارند. با این حال، ترافیک همیشه چیزی است که باید در نظر گرفته شود زیرا هر چه یک وب سایت ترافیک بیشتری دریافت کند، احتمال ارسال ترافیک ارجاع به صفحه شما بیشتر می شود. همانطور که گفته شد، backlink از صفحات پربازدید لزوما بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارد.

نوع backlink نیز بر میزان سودمندی آن برای وب سایت شما تأثیر می گذارد. دو نوع بک لینک وجود دارد که باید در نظر بگیرید: لینک های dofollow و nofollow. بک لینک های Nofollow به اندازه لینک های فالو بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارند، اما همچنان می توانند مقداری قدرت را منتقل کنند. بنابراین، اولویت بندی لینک های dofollow بهترین گزینه برای اطمینان از اینکه استراتژی بک لینک شما می تواند رتبه شما را بهبود بخشد، است.

علاوه بر این، شما باید متن Anchor text مورد استفاده برای تبلیغ بک لینک خود را در نظر بگیرید. Anchor text متن ابرلینکی است که حاوی URL بازگشت به وب سایت شما است. باور کنید یا نه، نمی توانید از هیچ انکر تکست برای بک لینک های خود استفاده کنید. متن‌های لنگر بهینه شده با کلمات کلیدی می‌توانند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو اسپم به نظر برسند، زیرا آنها فکر می‌کنند به جای ارائه محتوای مفید و مرتبط، سعی در دستکاری آنها دارید. در عوض، متن لنگر طبیعی را انتخاب کنید که به خوبی در کپی وب سایت قرار می گیرد.

بک لینک کردن فرآیندی با یک هدف واحد است: افزایش ترافیک وب سایت با کمک به رتبه بندی صفحات وب سایت شما در SERP. با این حال، این هدف واقعی آنها نیست. پس از همه، هدف اصلی شما باید افزایش ترافیک وب سایت شما باشد. اگر بک لینک های شما ترافیکی را به وب سایت شما ارسال نمی کنند، بی اثر هستند. در عوض، به بک لینک ها به عنوان راهی برای هدایت ترافیک سایت و افزایش دید خود در موتورهای جستجو فکر کنید نه اینکه از آنها به عنوان روشی برای دستکاری موتورهای جستجو برای رتبه بالاتر استفاده کنید.

اندازه گیری تاثیر کمپین می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام backlink ها بیشترین ترافیک را برای بهبود استراتژی شما دارند.

مطمئن شوید که علاوه بر سایت خود، به سایت های دیگری نیز لینک دهید.

اگر قبلاً شروع به سرمایه گذاری زمان و پول در سئو کرده اید، می دانید که دو نوع لینک مهم وجود دارد: backlink و لینک داخلی. در حالی که بک لینک ها به افزایش اعتبار صفحه و دامنه کمک می کنند، لینک سازی داخلی می تواند به موتورهای جستجو کمک کند ساختار وب سایت شما و اهمیت صفحات مختلف را درک کنند. با این حال، نوع سومی از لینک ها وجود دارد که همیشه هنگام تلاش برای بهبود رتبه خود باید در نظر بگیرید: لینک های خارجی. لینک خارجی به زمانی اشاره دارد که سایت شما به سایت دیگری لینک می شود.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که این لینک ها بازدیدکنندگان را از صفحه شما خارج می کنند، اما در واقع می توانند برای سئو بسیار مفید باشند.

لینک خارجی می تواند اعتبار شما را با اجازه دادن به شما برای استناد به منابع و ارائه لینک هایی برای مراجع بهبود بخشد و در عین حال به موتورهای جستجو کمک می کند تا ارتباط و مفید بودن صفحات شما را تعیین کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا