بازاریابی محتوا چیست؟

محتوای مفید باید هسته اصلی بازاریابی شما باشد. بازاریابی سنتی هر لحظه کمتر و کمتر موثر می شود. به عنوان یک بازاریاب آینده نگر، می دانید که باید راه بهتری وجود داشته باشد. شما باید وارد بازاریابی محتوا شوید.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و در نهایت، هدایت کنش و رفتار مشتری سودآور متمرکز است.
به جای ارائه محصولات یا خدمات خود، محتوای یونیک و واقعاً مرتبط و مفیدی را برای مشتریان احتمالی و مشتریان خود ارائه می دهید تا به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنید.
بازاریابی محتوا این امکان را فراهم می کند که محیطی فراگیر برای مشتریان بالقوه ایجاد کند تا دریابند که چگونه محصول یا خدمات شما مشکلات آنها را حل می کند یا خواسته های آنها را محقق می کند. با استفاده از این استراتژی، می توانید مشتریان را به سمت تصمیم گیری سوق دهید.
بازاریابی محتوا راهی برای جذب مخاطب و افزایش تعداد مشتریان خود بر اساس ایجاد محتوای مرتبط و ارزشمند است.این استراتژی قادر به جذب، مشارکت و ایجاد ارزش برای مخاطبان یک برند است. این روش درک مثبتی از نام تجاری شما ایجاد می کند و کسب و کار بیشتری را برای شرکت شما ایجاد می کند.
این موضوع دیگر یک روند بازار نیست، بلکه یک سرمایه گذاری استراتژیک برای دستیابی به موفقیت تجاری بیشتر است. با بازاریابی محتوا، یک نام تجاری می تواند ارتباط و دیده شدن بیشتری را به صورت آنلاین به دست آورد و توسط مشتریانش شناخته شود.
به طور خلاصه: یک کسب و کار می تواند در حافظه مردم برجسته شود و از بلعیده شدن توسط رقبا جلوگیری کند.
امروزه حضور در اینترنت کافی نیست. اکنون مسئله این است که چگونه آنلاین باشیم، دیده شویم و با مخاطب مرتبط باشیم. این یک ماموریت بازاریابی محتوا است
چرا از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

راه های دیگری نیز برای آنلاین بودن غیر از بازاریابی محتوا وجود دارد، درست است. بنابراین، چرا باید این گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟ زیرا بازاریابی محتوا پایه و مکمل سایر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است.
اگر تصمیم به کار با بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید، به محتوای مرتبط نیاز دارید. هنگام انتخاب ایمیل مارکتینگ یا وبلاگ های شرکتی نیز همین اتفاق می افتد: همیشه به محتوا نیاز خواهید داشت.
بزرگترین متخصصان جهان موافق هستند که «محتوا پادشاه است». با استفاده از آن، ممکن است به چند نوع هدف مختلف از طرق مختلف دست یابید، مانند آموزش به مردم که چگونه از محصول یا خدمات شما برای حل مشکلاتشان استفاده کنند.
باید به خاطر داشته باشید که امروزه مردم قدرت انتخاب محتوایی را دارند که مصرف کنند. آنها در دریایی از اطلاعات غوطه ور هستند و اگر می خواهید برند شما را انتخاب کنند، باید بهترین گزینه ها را به آنها بدهید.
بازاریابی محتوا توسط برندهای پیشرو استفاده می شود!
تحقیقات نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان شرکت های بزرگ از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در واقع بازاریابی محتوا توسط بسیاری از سازمان های مطرح دنیا از جمله P&G، Microsoft، Cisco Systems و John Deere استفاده می شود. همچنین توسط مشاغل کوچک و فروشگاه های تک نفره در سراسر جهان توسعه و اجرا شده است. چرا؟ چون کار می کند.
مزایای بازاریابی محتوا کدامند؟
بازدیدکنندگان را جذب می کند و ترافیک سایت شما را افزایش می دهد
کمک به مردم برای یافتن شرکت شما در میان حجم عظیمی از اطلاعات موجود به صورت آنلاین یک چالش بزرگ است، اما محتوا باعث می شود که شما را پیدا کنند، به خصوص موتورهای جستجو مانند گوگل.
به همین ترتیب، محتوای مرتبط در رسانه های اجتماعی یا کمپین های بازاریابی ایمیلی جلب توجه می کند و باعث می شود افراد بیشتری به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کند

محتوایی که ایجاد میکنید و به مشتریان خود ارائه میدهید نه تنها مفید است، بلکه پیامهای ضروری را به افراد مناسب، در زمان مناسبی که نیاز دارند، میدهدُ فراتر از انتظارات خواهد بود و شما را به یک مرجع در آن موضوع تبدیل می کند و برای شما و مخاطبانتان ارزش ایجاد می کند.
مخاطب شما را درگیر می کند
هنگامی که به مخاطبان خود محتوای یونیک، مرتبط و مفید می دهید، آن ها آن را به قدری باورنکردنی در نظر می گیرند که با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک می گذارند و این همه ماجرا نیست: مردم به روش دیگری نیز با محتوای شما تعامل خواهند داشت، مانند گذاشتن نظرات و واکنشها.
یک درک مثبت از برند ایجاد می کند
فراتر از همه چیزهایی که می خوانید، بازاریابی محتوا به مخاطبان شما در لحظه ای که نیاز دارد کمک می کند و مردم تمایل دارند به جای شرکت های ناشناخته، با مارک هایی که از قبل می شناسند تجارت کنند.
بازار را در مورد محصولات و خدمات شما آموزش می دهد
اکثر مردم حتی نمی دانند که مشکلی دارند و ممکن است این مشکل با محصول یا خدمات شما حل شود. بازاریابی محتوا قادر است به مخاطب آموزش دهد که راه حل شما وجود دارد و چگونه کار می کند.
فروش را به سطح بعدی هدایت می کند
فروش هدف اصلی است، مطمئناً، حتی اگر هدف مهم ثانویه دیگری نیز وجود داشته باشد. بازاریابی محتوا ممکن است در تمام مراحل فرآیند خرید، مخاطبان شما را تا تصمیم نهایی هدایت کند.
وقتی بازاریابی محتوا را اتخاذ میکنید، پوشش بیشتری را به دست میآورید، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا میکنید، اما آنها را به بهترین شکل هدف قرار میدهید.
همانطور که قبلاً گفتیم، میتوانید به مخاطبان خود بیاموزید که چرا به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و به این ترتیب راحتتر و در مقیاس بزرگتر به فروش خواهید رسید.
سرنخ های بیشتری تولید می کند
مهمترین هدف سایت یا وبلاگ تولید سرنخ است. این بخشی از استراتژی است که باعث فروش می شود، زمانی که هر سرنخ یک مشتری بالقوه باشد. درواقع با اطلاعات بیشتر، راحت تر می توان فهمید که آیا سرنخ واجد شرایط است یا خیر.
حتی اگر سایت شما از قبل بازدیدکننده داشته باشد، وقتی در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنید، می توانید آنها را به سرنخ تبدیل کنید و جذابیت هایی را ارائه دهید که آنها را تحریک می کند تا اطلاعات مفیدی را برای بستن یک معامله بگذارند و هرچه سرنخ های بیشتری تولید کنید، شانس فروش بهتری خواهید داشت.
هزینه جذب مشتری را کاهش می دهد

هزینه جذب مشتری (CAC) معیاری است که هزینه سرمایه گذاری شده در حوزه بازاریابی و فروش برای جذب هر مشتری جدید را نشان می دهد. بازاریابی محتوا می تواند CAC پایین تری داشته باشد زیرا یک قطعه محتوا می تواند به تعداد زیادی از افراد دسترسی پیدا کند.
علاوه بر این، بیشتر محتوای تولید شده همیشه سبز است، به این معنی که محتوای اطلاعاتی آن برای مدت طولانی نتیجه می دهد. این همچنین محتوا را به یک دارایی شرکت تبدیل می کند و ارزش آن را افزایش می دهد.
بنابراین، فراتر از کاهش CAC، محتوا ارزش بیشتری برای کسبوکار شما به ارمغان میآورد و بدون نیاز به تلاشهای تیم فروش به کمک به مشتریان شما کمک میکند و تمرکز آن را بر روی یک رویکرد شخصیتر و قاطعتر آزاد میکند.
ارزش طول عمر مشتری را افزایش می دهد
ارزش طول عمر کل ارزشی است که مشتریان برای کسب و کار شما خرج می کنند. این بدان معناست که هرچه بیشتر خرید کنند یا بیشتر به عنوان مشتری شما بمانند، ارزش طول عمر آنها به عنوان مشتریان شما بیشتر خواهد بود.
اگر محتوای مرتبط و قابل استفاده را به مشتریان خود ارائه دهید، آنها را برای مدت زمان بیشتری در پایگاه خود نگه خواهید داشت. آنها وقتی متوجه شوند که برند شما به این فکر میکند که چگونه به آنها کمک کند مشکلاتشان را حل کنند، حتی پس از بستن معامله، احساس اهمیت میکنند.
بازاریابی محتوا برای نتیجه مورد نظر شما و مشتریان شما خوب است.
به طور خاص و خلاصه، چهار دلیل کلیدی و مزیت برای استفاده شرکتها از بازاریابی محتوا وجود دارد:
- افزایش فروش
- صرفه جویی در هزینه
- مشتریان بهتری که وفاداری بیشتری دارند
- محتوا به عنوان یک مرکز سود
محتوا، حال و آینده بازاریابی است
به عقب برگردید و یک بار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را بخوانید، اما این بار موارد مرتبط و ارزشمند را حذف کنید. این تفاوت بین بازاریابی محتوا و سایر زبالههای اطلاعاتی است که از شرکتهایی دریافت میکنید که سعی میکنند این «موارد» را به شما بفروشند.
بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است. صرف نظر از نوع تاکتیک های بازاریابی که استفاده می کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند شما باشد، نه چیزی مجزا.