اهمیت کلمات کلیدی در نوشتن محتوا چیست؟

چقدر مهم است که چگونه کلمات کلیدی اصلی، ثانویه و یا عبارات طولانی خود را در فرآیند کلی نوشتن محتوای خود بگنجانید؟ نوشتن محتوای سئو شده به معنای نوشتن به گونه ای است که دسترسی به محتوای شما و درک آن برای خزنده های موتورهای جستجو (الگوریتم های موتورهای جستجو) بسیار آسان باشد.
چرا مهم است که الگوریتم های موتور جستجو قادر به درک محتوای شما باشند؟

این موضوع به این دلیل است که اگر خزنده های موتورهای جستجو نتوانند محتوای شما را معنا کنند، نمی توانند آن را بر اساس کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی کنند. هنگامی که در حال نوشتن محتوای اصولی و یونیک هستید، عبارات جستجو و Keywordها را که افراد ممکن است استفاده کنند را در نظر داشته باشید تا بتوانید وب سایت خود یا یکی ازلینک های آن را پیدا کنید و سپس با استفاده از آن عبارات، عبارات جستجو و کلمات کلیدی محتوا ایجاد کنید.
نوشتن محتوای سئو به هیچ وجه به معنای استفاده بی رویه از کلمات کلیدی شما نیست. این روزها، کیفیت و ارتباط محتوای شما به اندازه توانایی شما در استفاده از کلمات کلیدی مهم و گاهی حتی مهمتر از آن است.
اهمیت کلمات کلیدی در نوشتن محتوای اصولی
از زمانی که موتورهای جستجو ظهور کردند و کسب رتبه های خوب در موتورهای جستجو مهم شد، اهمیت کلمات کلیدی برای بهبود رتبه محتوای نوشته شده و همچنین بهبود سئو همیشه باعث بحث های داغ می شود.
بازاریابی محتوا و سئو با هم ترکیب شده اند. زمانی بود که کلمات کلیدی مهم بودند. خب، آنها هنوز هم مهم هستند، اما هزاران فاکتور دیگر نیز وجود دارد که برای سئوی شما مهم هستند.
این عوامل خارج از محدوده این مقاله هستند زیرا در اینجا فقط بر اهمیت Keywordها در نوشتن محتوای SEO تمرکز می کنیم. اما در مقالات دیگر به اهمیت سایر فاکتورها نیز خواهیم پرداخت.
اما آیا با تغییرات زیادی که در الگوریتم های رتبه بندی گوگل رخ می دهد، کلمات کلیدی همچنان اهمیت دارند؟
مفهوم کلمات کلیدی

برای درک موضوع، باید بدانید که Keywordها چیست؟
وقتی احساس می کنید که کلمات کلیدی می توانند تأثیر زیادی بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما داشته باشند و سپس این رتبه بندی موتورهای جستجو می تواند تأثیر زیادی بر تجارت شما داشته باشد کلمات کلیدی ممکن است مهم و حتی ترسناک به نظر برسند، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیستند.
کلمات کلیدی اساساً عبارتهای جستجویی هستند که مردم استفاده میکنند تا بتوانند کسبوکار شما را بیابند (البته نه الزاما کسب و کار شما، بلکه چیزی از این دست و در آن دسته). این کلمات کلیدی می توانند فقط یک کلمه، چند کلمه، یک عبارت کوچک، یک جمله کامل یا یک سوال داشته باشند.
آیا مایلید رتبه های بهتری را برای ” تعمیرکار یخچال فریزر از کجا پیدا کنم” یا “تعمیر یخچال فریزر بدست آورید؟
شخصی که از اولین عبارت جستجو استفاده می کند در واقع می خواهد تعمیرکار یخچال فریزر را پیدا کند.
شخصی که از عبارت جستجوی دوم استفاده می کند ممکن است به دنبال تعمیرکار یخچال فریزر و یا فقط به دنبال نوعی اطلاعات در مورد تعمیر یخچال فریزر باشد.
شما ممکن است هر دو عبارت جستجو را هدف قرار دهید، اما برای شما، اگر خدمات تعمیر یخچال فریزر می فروشید، اولین عبارت جستجو مهم تر است.
بنابراین، چگونه عبارت جستجو، یا کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی بلند “از کجا می توانم تعمیرکار یخچال فیزر پیدا کنم” را هدف قرار می دهید؟ به این فرایند بهینه سازی می گویند.
اینجاست که اهمیت کلمات کلیدی در نوشتن محتوای سئوشده مطرح می شود. برای دریافت ترافیک هدفمند باید از زبان مناسب استفاده کنید. در مثال بالا، اگر خدمت تعمیرکار یخچال فریزر می فروشید، عبارت «کجا می توانم پیدا کنم» و «تعمیرکار یخچال فریزر» بخش های بسیار مهمی از کلیدواژه اصلی شما هستند.
متن شما باید نشان دهد که صفحه وب شما به کاربر موتور جستجو می گوید که وب سایت شما جایی است که او می تواند تعمیرکار مناسب را پیدا کند.
کلمات کلیدی شما مانند بلوک های سازنده هستند. آنها به شما کمک می کنند هنگام نوشتن محتوا متمرکز بمانید، به خصوص محتوایی که باید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
مثال بالا را دوباره در نظر بگیرید. شما می دانید باید چه کلمه کلیدی پیدا کنید. بنابراین، هنگامی که در حال نوشتن محتوای اصولی و سئوشده برای این عبارت جستجوی خاص هستید، می دانید که نمی خواهید در مورد تکنیک ساخت یخچال فریزر یا مراحل آن بنویسید.
اگرچه میتوانید به این مسائل ورود کنید، اما نگرانی اصلی شما این است که به کاربران موتور جستجو بگویید وقتی میخواهند بدانند کجا میتوانند دنبال پیداکردن تعمیرکار در وبسایت شما باشند.
آیا باید بیش از حد روی کلمات کلیدی خود وسواس داشته باشید؟

کلمات کلیدی مهم هستند اما اجازه ندهید بر نحوه نوشتن محتوای شما تسلط پیدا کنند. روی ارائه پاسخ های درست به سوالات درست تمرکز کنید. هنگامی که پاسخ های درست را ارائه می دهید، به طور خودکار از Keywordها یا عبارات جستجویی استفاده می کنید که توسط مشتریان و کاربران احتمالی شما استفاده می شود.
یک مثال دیگر بزنیم: شما قصد دارید افرادی را که به دنبال یک نویسنده محتوا یا یک سرویس محتوانویسی هستند به وب سایت خود بکشانید.
بنابراین، اگر محتوایی در مورد «نیاز به نویسنده محتوا» یا «به دنبال یک نویسنده محتوا» بنویسید و منتشر کنید، احتمال کمی وجود دارد که روی «چگونه نویسنده محتوای بهتری شویم» تمرکز کنید.
این موضوع به این دلیل است که شما مطالب آموزشی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای بهتر نمی فروشید، بلکه خدمات نوشتن محتوا را می فروشید. حتی چنین تغییرات کوچکی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
چگونه می توانید از چنین اشتباهات پرهزینه ای جلوگیری کنید؟
شما می توانید دوباره با تمرکز بر روی سؤالات و عبارات جستجویی که ممکن است افراد هنگام جستجوی خدمات شما استفاده کنند، (به جای وسواس در مورد کلمات کلیدی خود)، از چنین اشتباهات پرهزینه ای جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که مشتریان شما ممکن است از زبانی کاملاً متفاوت با زبانی که شما استفاده می کنید برای تجارت شما استفاده کنند.
بله، تهیه لیستی از کلمات کلیدی و عبارات جستجوی مورد نظرتان مهم است و قطعا در تقویم محتوای شما به کارتان می آید، اما پس از ایجاد لیست، به جای پوشش دادن همه Keywordها، بیشتر بر حل مشکلات تمرکز کنید. پیشنهاد می کنیم روی حل مشکلات تمرکز کنید تا به طور خودکار کلمات کلیدی مهم خود را پوشش دهید.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی هنگام نوشتن محتوای سئو

کلمات کلیدی در نوشتن محتوای اصولی و سئو مهم هستند. الگوریتم های موتور جستجو Keywordها شما را در مکان های خاصی از صفحه وب یا پست وبلاگ شما جستجو می کنند. اگرچه این قوانین به صورت سنگ نوشته و قانون مکتوب نوشته نشده اند، اما کارشناسان سئو و بازاریابان محتوای با تجربه به شما پیشنهاد می کنند که از کلمات کلیدی خود به صورت زیر استفاده کنید:
در ابتدای صفحه وب یا عنوان مقاله
در 100 کلمه اول متن اصلی
هر 200 کلمه یک بار
حداقل یک بار در برچسب های H1، H2 و H3
در پاراگراف آخر
همانطور که در بالا گفته شد، رتبهبندی شما ممکن است به عوامل خارجی زیادی بستگی داشته باشد، بنابراین لزوماً نیازی به رعایت این دستورالعملها در مورد مکان قرار دادن کلمات کلیدی خود در هنگام نوشتن محتوا ندارید، اما اینها روشهای بهتری برای دنبال کردن و قرار گرفتن در مسیر موفقیت هستند.
اگر عبارت طولانی تری را هدف قرار می دهید، لازم نیست همیشه از عبارت کامل استفاده کنید. در صورت امکان از عبارت کامل در عنوان و سپس چند بار در متن اصلی استفاده کنید.
پس از آن، می توانید از قسمت های مختلف عبارت، به صورت خلاقانه و به روش های مختلف استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر بخواهیم برای «خدمات نوشتن محتوای سئو» بهینهسازی کنم، میتوانیم از عبارت دقیق در عنوان و چند بار در متن استفاده کنیم و سپس در مکانهای مختلف میتوانیم از کلمات جداگانه «سئو»، «نوشتن محتوا» و “خدمات” استفاده کنیم.
همیشه خطر بهینه سازی بیش از حد وجود دارد، بنابراین همیشه مراقب استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خود باشید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی شما می تواند آسیب زاتر از عدم استفاده از آنها باشد.
اهمیت Keywordها در نگارش محتوای اصولی و سئو برای سال های طولانی بیشتر خواهد بود، نه به این دلیل که راهی جز تکیه بر این، به اصطلاح «استراتژی قدیمی» وجود ندارد، بلکه به این دلیل که استفاده از آنها کاملاً منطقی است، کلمات کلیدی بخشی از زبان شما هستند، آنها همیشه مهم خواهند بود.