اهمیت عنوان مناسب در نوشتن محتوا

یکی از مهمترین عناصر همه پست های وبلاگ و سایر مطالب شما عنوان مناسب است. چرا؟ از آنجایی که عناوین وبلاگ این قدرت را دارند که مردم را وادار به کلیک کردن و خواندن پستهای وبلاگ شما کنند، باعث میشوند افراد پست وبلاگ شما را به اشتراک بگذارند و بر میزان ترافیک دریافتی شما از موتورهای جستجو یا رسانههای اجتماعی تأثیر میگذارند.
بسیاری از وبلاگ نویسان توجه زیادی به محتوای وبلاگ خود دارند. آنها برای تحقیق در مورد حقایق و قرار دادن آنها در پست های وبلاگی با ساختار مناسب و خوانا که ارزش زیادی را برای مخاطبان خود فراهم می کند، وقت صرف می کنند. و بعد، وقتی نوبت به انتخاب عنوان می رسد چه می شود؟
بسیاری از وبلاگ نویسان اولین عنوان وبلاگی را که به ذهنشان خطور می کند انتخاب می کنند. برخی نیز مانند عنوان هایی برای کتاب ها و رمان ها عنوان وبلاگ ایجاد می کنند و سپس با ناامیدی روبرو می شوند و تعداد زیادی از ترافیک وبلاگ، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و توجه کلی را برای وبلاگ خود از دست می دهند. چرا؟ چون عنوان وبلاگ یک شکست مطلق بود…
اهمیت عنوان مناسب برای تولید ترافیک

چرا عناوین وبلاگ شما برای تولید ترافیک وبلاگ و موفقیت وبلاگ نویسی بسیار مهم هستند؟
عنوان مناسب محتوا تمام چیزی است که مردم قبل از اینکه تصمیم بگیرند کلیک کنند و نگاهی به محتوای واقعی بیاندازند، می بینند. همین امر در مورد موتورهای جستجو نیز صدق می کند. در لیست های جستجوی گوگل چه می بینید؟
- عنوان وبلاگ
- متا دیسکریپشن
- و در برخی موارد فیوچر اسنیپت
عنوان محتوای شما معمولاً اولین مقدمه ای است که خوانندگان برای کار منتشر شده شما می بینند. بنابراین، شما باید عنوانی را انتخاب کنید که توجه خوانندگان را جلب کند، محتویات مقاله شما را به دقت توصیف کند، و مردم را به خواندن بیشتر رغبت کند.
یک عنوان مناسب و موثر باید:
- موضوعات اصلی مطالعه را بیان کند
- اهمیت تحقیق را برجسته کند
- مختصر باشد
- منجر به جذب خوانندگان شود
نوشتن یک عنوان مناسب برای محتوای شما می تواند چالش برانگیز باشد. ابتدا عناوین تحت پوشش مطلب را فهرست کنید. سعی کنید تمام موضوعات را با حداقل کلمات ممکن در عنوان در کنار هم قرار دهید. عنوانی که بیش از حد طولانی باشد، ناشیانه به نظر می رسد، خوانندگان را آزار می دهد و احتمالاً الزامات و اهداف شما را برآورده نمی کند.
فرض کنید در حال نوشتن یک محتوا برای وبلاگی تخصصی در حوزه پزشکی هستید و قرار است در مورد تاثیر انتشار ویروس آنفولانزا توسط کودکان واکسینه شده در مقایسه با ساکنان غیر واکسینه شده بنویسید.
مثال:
«آیا واکسیناسیون کودکان و نوجوانان مبتلا به ویروس آنفلوانزای غیرفعال مانع از انتشار آنفولانزا در ساکنان غیر ایمن نشده جوامع روستایی می شود؟»
این عنوان کلمات غیر ضروری زیادی دارد.
«واکسیناسیون آنفلوانزا کودکان: یک کارآزمایی تصادفی»
این عنوان اطلاعات کافی در مورد آنچه که محتوا را جالب می کند، نمی دهد.
تأثیر واکسیناسیون آنفلوانزای کودکان بر میزان آلودگی در جوامع روستایی: کارآزمایی تصادفی
این یک عنوان موثر است. کوتاه، قابل فهم است و جنبه های مهم تحقیق را بیان می کند.
به این فکر کنید که چرا تحقیقات شما برای دانشمندان جالب خواهد بود. این باید به دلیل تصمیم شما برای مطالعه موضوع مرتبط باشد. اگر عنوان شما این را روشن کند، احتمالاً خوانندگان بیشتری را به سمت مقاله و محتوای شما جذب خواهد کرد.

نکته!
چند عنوان ممکن را یادداشت کنید و سپس بهترین را برای اصلاح بیشتر انتخاب کنید. نظر دیگران را بپرسید. صرف زمان لازم برای انجام این کار باعث می شود عنوان بهتری داشته باشید.
آیا باید عنوان قانع کننده ای برای محتوایم داشته باشم؟
به یک عنوان کم رنگ بسنده نکنید. عنوانی قانع کننده بنویسید تا توجه مخاطبان خود را جلب کند، تعامل را افزایش دهد و سئو را بهبود بخشد.
عنوان یک مقاله چیزی بیش از توصیفی است که در خود مقاله گنجانده شده است. عنوان مناسب هم یک ابزار بازاریابی و هم یک ابزار SEO است، و اطمینان از اینکه عناوین برای استفاده از تمام جنبه های برنامه شما ساخته شده اند، بسیار مهم است. پس چرا عناوین جذاب اینقدر مهم هستند؟ چند دلیل وجود دارد.
دلیل شماره 1 – کاهش نرخ پرش
همانطور که گفته شد عنوان اولین قسمت از مقاله شما است که مخاطبان شما خواهند خواند. اگر عنوان مناسب و قانع کننده باشد، علاقه خواننده را برانگیخته و آنها را به مطالعه بیشتر در خود مقاله دعوت می کند. اگر عنوان جذاب نباشد، توصیفی نباشد یا ارزشی ارائه نکند، خواننده بلافاصله مقاله و احتمالاً سایت شما را به طور کامل ترک می کند که این کار نرخ پرش را افزایش می دهد.
دلیل شماره 2 – افزایش سئو
دلیل دوم اهمیت عنوان مناسب محتوا، به سئو و برنامه بازاریابی محتوای شما مربوط می شود. برای سئو، شما می خواهید مطمئن شوید که عبارت کلیدی تمرکز خود را در خود عنوان قرار می دهید. انجام این کار به عنوان یک سیگنال برای موتورهای جستجو عمل می کند تا به آنها اطلاع دهد که محتوا در مورد چیست. از آنجایی که موتورهای جستجو برای عنوان ارزش بسیار بیشتری قائل هستند، از آنچه در عنوان است با وزن و اهمیت بسیار بیشتری استفاده خواهند کرد.
وقتی عنوان خود را قالب بندی می کنید، می خواهید مطمئن شوید که از تگ های <H> مناسب استفاده می کنید. در این مورد، برای عناوین، استفاده از تگ های <H1> را توصیه می کنیم.
دلیل شماره 3 – زمان صرف شده در محل
دلیل سومی که داشتن عنوان مناسب و جذاب مهم است کمک به جذب بازدیدکنندگان به سایت شما برای خواندن محتوا است. اگر بتوانید مردم را به خواندن محتوا وادار کنید، و اگر محتوای مقاله قانع کننده باشد، امکان بسیار بیشتری دارید که خوانندگان را وادار کنید تا محتوای بیشتری را در سایت شما بخوانند یا اقدامات دیگری را انجام دهند که می تواند محتوا را ویروسی کند.
چه چیزی باید اول باشد: عنوان وبلاگ یا پست وبلاگ؟

برخی از نویسندگان محتوا معمولا قبل از تصمیم گیری در مورد عنوان، ابتدا محتوای خود را ایجاد می کنند. اما به گفته Copyblogger ابتدا یک عنوان وبلاگ بسازید و سپس محتوا را ایجاد کنید.
دلیل اینکه چرا ابتدا باید تیتر خود را پیش نویس کنید این است: شما در تیتر قول می دهید. قولی که محتوای شما باید به آن عمل کند. اگر ابتدا محتوا را بنویسید و عنوان وبلاگ را پس از اتمام محتوا ایجاد کنید، ممکن است با یک تیتر مواجه شوید که کاملاً با محتوایی که نوشته اید مطابقت نداشته باشد. یا در ایجاد یک عنوان وبلاگ که برای کار با مخاطبان رسانه های اجتماعی شما و کار برای موتورهای جستجو و ارتباط نزدیک با محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد، با مشکل مواجه خواهید شد.
باید قبول کنید که ایجاد عنوان، درست بعد از تحقیق کلمات کلیدی بر نحوه نوشتن محتوا تأثیر می گذارد.
چه چیزی یک عنوان را جذاب می کند و چگونه می توانم آن را بنویسم؟
چند جنبه وجود دارد که یک عنوان عالی را می سازد:
- عنوان مناسب جلب توجه می کند. عنوان باید علاقه کاربران را به گونه ای برانگیزد که بخواهند ادامه مطلب را مطالعه کنند.
- دارای یک کلمه کلیدی متمرکز به گونه ای که به راحتی در محتوا جریان یابد.
- در محدوده محدودیت های کاراکتر مرتبط با خوانندگان مختلف موبایل و مرورگرهای دسکتاپ و همچنین موتورهای جستجو قرار می گیرد. اکثر موتورهای جستجو محدودیتی در طول عنوان دارند.
- به عنوان یک نکته، ارائه عنوان به عنوان یک سوال یا به عنوان یک بیانیه جسورانه یک رویکرد عالی برای متقاعد کردن آن است.
کلام آخر
عنوان مناسب و قانع کننده چیزی بیشتر از سرفصل ابتدای مقاله است. این موضوع نقش مهمی در ترغیب خوانندگان به خواندن کل مقاله دارد. بر قیف فروش شما تأثیر می گذارد. و حتی یک سیگنال کلیدی است که توسط موتورهای جستجو برای هدایت برنامه سئوی شما و رتبه بالاتر در عبارات کلیدی مناسب استفاده می شود.