تولید محتوادسته بندی محتوا

اهمیت تولید محتوای صوتی و پادکست

آیا قصد دارید محتوای صوتی و پادکست برای برند خود راه اندازی کنید؟ آیا نمی دانید برای تولید یک قسمت پادکست شگفت انگیز چه کاری انجام می شود؟ تقاضا برای محتوای صوتی و پادکست به سرعت بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است! و بنابراین، نیاز به بازاریابی صوتی در بین برندها و بازاریابان تجاری نیز در حال افزایش است. در عصر مدرن امروزی، نحوه مصرف محتوا به شدت تغییر کرده است.

اکثر مردم محتوای مبتنی بر صوتی مانند کتاب های صوتی، پخش موسیقی، پادکست ها و غیره را ترجیح می دهند. دلیل اصلی این امر این است که گوش دادن به صدا در مقایسه با محتوای متنی یا تصویری راحت است. همچنین، کاربران نهایی می توانند در هنگام مدیریت وظایف معمول خود مانند رانندگی، کار و غیره، محتوا را مصرف کنند.

آیا ارزشش را دارد که امروزه محتوای صوتی و پادکست راه اندازی کنیم؟

آیا ارزشش را دارد که امروزه محتوای صوتی و پادکست راه اندازی کنیم؟

مطمئناً، می‌توانید مشتریان را با محتوای متنی وب سایت، ایمیل‌ها، ویدیوها و سایر رسانه‌ها درگیر کنید و در واقع، شما می توانید واکنش احساسی را از آنها برانگیزید. اما ایجاد یک ارتباط عاطفی واقعی از این طریق دشوار است، ارتباطی که باعث شود مخاطب احساس کند شما را شخصاً می شناسد. این چیزی است که حتوای صوتی و پادکست را بسیار متفاوت می کند.

امروزه مردم در همه جا به محتوای صوتی و پادکست گوش می دهند. محتوای صوتی و پادکست شما می‌تواند با رفت‌وآمد روزانه آنها همراه باشد. شنوندگان می توانند صدای شما را در حالی که در خانه، محل کار، ورزش، مسافرت و غیره هستند بشنوند.

باور نکردنی است، اینطور نیست؟ و بنابراین، واقعاً جای تعجب نیست که علاقه به پادکست در حال افزایش است.

هر ماه میلیون ها محتوای صوتی و پادکست تولید می شود. به همین ترتیب، افراد بیشتری برای کسب اطلاعات، مشاوره و سرگرمی به پادکست ها روی می آورند.

تخمین های مختلف ادعا می کنند که تعداد کل شنوندگان پادکست تنها در ایالات متحده طی سه سال آینده به 100 میلیون نفر خواهد رسید. این تقریباً یک نفر در هر سه نفر آمریکایی است!

در نهایت، 28 درصد از شنوندگان، پادکست ها را به هر نوع محتوایی حتی محتوای صوتی دیگری ترجیح می دهند، از جمله گوش دادن به موسیقی در Spotify، Apple Music، YouTube یا رادیو.

ناگفته نماند که راه اندازی یک پادکست حرفه ای فرصتی باورنکردنی برای برند شما فراهم می کند تا مخاطبان را رشد دهد و ارتباط عاطفی محکمی با آنها ایجاد کند.

محتوای صوتی: در واقع به چه معناست؟

محتوای صوتی: در واقع به چه معناست؟

فرآیند انتشار اطلاعات از طریق صدا یا صوت به عنوان محتوای صوتی نامیده می شود. بنابراین، افراد می توانند از طریق گوش دادن، این نوع محتوا را از دستگاه های مختلف استفاده کنند. افرادی که از محتوای متنی و بصری خسته شده اند، محتوای صوتی و پادکست را انتخاب می کنند تا سازنده باشد.

با پیشرفت تکنولوژی، این روزها محتوای صوتی معمولی به صدای دیجیتال تبدیل شده است.

بازاریابی محتوای صوتی: چیست و چرا برای برندها اهمیت بیشتری دارد؟

استفاده از قدرت صدا برای تبلیغ یک نام تجاری به عنوان بازاریابی محتوای صوتی شناخته می شود. این یکی از هوشمندانه ترین استراتژی ها بازاریابی محتوا برای دستیابی به مخاطبان هدف و تبلیغ یک محصول یا خدمات در بین آنها است. از نظر فنی، بازاریابان دیجیتال تبلیغاتی را در محتوای صوتی قرار می دهند تا برند را به گوش شنوندگان ببرد.

در نتیجه، کاربران نهایی در حین لذت بردن از نمایش‌ها/آهنگ‌های مورد علاقه‌شان، از محصول یا خدمات خاص مطلع می‌شوند. برندهایی که از بازاریابی محتوای صوتی و پادکست سود می برند اظهار داشتند که به آنها کمک می کند تا از نظر شخصی و احساسی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

کسب‌وکارهایی که همچنان محتوای صوتی را به‌عنوان یک «دارایی خوب» اما اختیاری در نظر می‌گیرند، در خطر عقب افتادن از منحنی رشد نسبت به رقبا هستند. بنابراین اگر تا به حال به فکر بازاریابی محتوای صوتی خاص نبوده‌اید، اکنون زمان شروع است.

انواع مختلف بازاریابی صوتی که می تواند برند شما را غنی کند:

پادکست

پادکست

مانند موتورهای جستجو و کانال های شبکه های اجتماعی، پادکست ها نقش مهمی در تصمیم گیری خرید دارند. بله درست خواندید! مردم بیشتر به توصیه های به اشتراک گذاشته شده از پادکست های مورد علاقه خود توجه می کنند.

با استفاده از این فرصت، می توانید پادکست های مارک دار ایجاد کنید یا از یک پادکست حمایت کنید تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و به روشی منحصر به فرد برای برند خود سرنخ ایجاد کنید.

ایجاد یک محتوای صوتی و پادکست به طور خاص در مورد کسب و کار شما یک استراتژی عالی نیست، مگر اینکه با زاویه ای متفاوت از تبلیغ برند خود به آن نگاه کنید. شما باید به ایجاد و تبلیغ یک پادکست هفتگی به عنوان یک ابتکار محتوای مارک دار فکر کنید که با تاکتیک های بازاریابی محتوای سنتی مانند وبلاگ نویسی متفاوت است.

به جای ایجاد یک پادکست در مورد شرکت خود، سعی کنید یک پادکست در مورد یک موضوع خاص در صنعت خود یا در مورد برخی از جنبه های کسب و کار خود ایجاد کنید که مستقیماً بر شما و مشتریان احتمالی شما تأثیر می گذارد.

محتوای صوتی سبک پادکست در مورد شرکت شما که ایده خوبی است، قسمت های کوتاه یک تا پنج دقیقه ای است. اگر به یک قسمت کوتاه پادکست به عنوان یک محتوای خوراک فکر می‌کنید که می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید، سعی کنید قسمت‌هایی کوتاه و شیرین بسازید، مانند آنچه قبلاً در بازاریابی ویدیویی خود انجام می‌دهید.

کلیپ‌های صوتی کوتاه، یکنواختی پست‌های متنی یا ویدیویی ساده را از بین می‌برند، و به دنبال‌کنندگان پرمشغله فرصتی می‌دهند تا با ایرپادهای خود در خارج از منزل، متوجه شوند که شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد. از یک مصاحبه ویدیویی گرفته شده و آن ها را به کلیپ های صوتی کوتاه تبدیل کنید تا به صورت هفتگی یا دوهفته ای به اشتراک بگذارید.

کتاب های صوتی

کتاب صوتی

در محیط‌های کاری سریع و پرمشغله امروزی، مردم خیره شدن به یک ویدیو برای مصرف اطلاعات یا یادگیری هر چیزی را دلهره‌آور می‌دانند. برای چنین افرادی، کتاب های صوتی (به عنوان یکی از انواع محتوای صوتی و پادکست) جایگزین مناسبی برای سایر اشکال محتوا هستند.

با پخش کتاب‌های صوتی، کاربران نهایی خود را درگیر می‌کنند بدون اینکه بر وظایف معمولشان تأثیر بگذارند. بنابراین، ایجاد و به اشتراک گذاری یک کتاب صوتی مرتبط با نام تجاری شما به شما کمک می کند تا اهداف متنوع خود را محقق کنید. بهترین ایده این است که لینک را در پروفایل های مختلف رسانه های اجتماعی قرار دهید تا از طریق محتوای صوتی محبوبیت کسب کنید.

سرمقاله ها

در دهه های گذشته مردم برای اطلاع از رویدادهای جاری و آخرین اخبار با کانال های رادیویی همراه بودند. اما اکنون، تکامل فناوری منجر به راه اندازی دستگاه های دیجیتالی شده است.

انواع بازاریابی صوتی به جنبه ها محدود نمی شود. با این حال، انواع مختلفی از بازاریابی صوتی در چشم انداز دیجیتال در حال ظهور هستند. بنابراین، مراقب بهترین ها باشید تا بهترین ها را برای برند خود انتخاب کنید.

چگونه بازاریابی محتوای صوتی به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک می کند؟

بازاریابی محتوای صوتی به تدریج در سال های اخیر به یک گزینه برای برندها تبدیل شده است. در حال حاضر، برندهای درجه یک در حال استفاده از محتوای صوتی برای رسیدن به قله های جدید در بازار خاص خود هستند. این به این دلیل است که مزایای بی شماری برای برداشت وجود دارد. برخی از مزایای قابل توجه به شرح زیر است.

با ایجاد کمپین های بازاریابی صوتی به مخاطبان کاملاً جدیدی دست پیدا کنید.

از طریق پلتفرم‌های مختلف صوتی اول، خبر حضور کسب‌وکار خود را پخش کنید.

شکل تعاملی بازاریابی از کسب و کارها برای ارتباط شخصی با مخاطبان پشتیبانی می کند.

می تواند با ذکر پیوند، ترافیک را به وب سایت یا کانال های رسانه های اجتماعی شما هدایت کند.

در زمان مناسب به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا کنید، سرنخ ایجاد و برای برند خود تبدیل ایجاد کنید.

بنابراین، اینها دلایل برجسته ای برای گنجاندن محتوای صوتی یا تبلیغات صوتی در استراتژی های بازاریابی فعلی شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا